PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: رشته‌ای که عالی بود را در هانگژو نداشتیم.
کیهان ورزشی-

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی و سالانه کمیته ملی المپیکبیان کرد: شش دستور جلسه رسمی داریم و چند موضوع هم در انتها در مورد آن بحث می‌کنیم. کمیته ملی المپیک در حالی با ریاست و هیات اجرایی جدید کار خود را آغاز کرد که شرایط از لحاظ ساختاری و بودجه‌ای مشخص بود. ما ۲۳۹ میلیارد تومان بودجه اعتباری در سال ۱۴۰۱ داشتیم و دوستان در شش ماه اول سال آن را توزیع کردند. در شش ماه دوم بودجه ما به سقف ۸۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و شاخص‌های بودجه فدراسیون‌ها در ۱۰ جلسه بررسی شد. ما ۲۰۰ میلیارد تومان در مرحله اول به فدراسیون‌ها پرداختی داشتیم. ۲۰ میلیارد تومان برای مربیان و خرید تجهیزات پرداخت شد و ۳۰ میلیارد تومان هم در اختیار رییس کمیته ملی المپیک بود تا براساس ضرورت و اولویت توزیع کند. ما بودجه‌هایی هم از دستگاه‌های دیگر گرفتیم؛ برای نمونه ۲۳ میلیارد تومان شهرداری تهران داد.

او ادامه داد: شرکت اقتصادی کمیته ملی المپیک توسط مجمع قبل منحل شده بود که الان احیا شده و برای سال بعد فعالیت خود را آغاز می‌کند. گزارش حسابرس مهم‌ترین بحث است و در هیات اجرایی نیز به تصویب رسیده است.


هاشمی در مورد زمین کمیته ملی المپیک در اشرفی اصفهانی بیان کرد: این زمین معارض داشته است و تیم حقوقی کار را دنبال کردند و معارض را محکوم کردیم. از طرفی برای این که ارزش افزوده بیش‌تری در کمیسیون ماده ۵ داشته باشیم دنبال پروانه ساخت هستیم و پروانه ساخت بگیریم. ارزش ملک از ۶۰۰ میلیارد به هزار میلیارد افزایش پیدا می‌کند. از آن‌جا که معارض مجد پیگیر بود با هماهنگی شهردار منطقه ۲، در حال دیوار کشی هستیم تا زمین در اختیار قطعی کمیته ملی المپیک قرار بگیرد.


وی در مورد انحلال و احیای شرکت اقتصادی کمیته ملی المپیک گفت: بر اساس مصوبه آخرین مجمع، کمیته اقتصادی در شهریور ۱۴۰۱ منحل شده بود، اما با پیگیری رییس کمیته ملی المپیک و پس از برگزاری جلسات زیاد با دستگاه‌های نظارتی اجازه دادند این شرکت در راستای اهداف کمیته، کار‌های اقتصادی را انجام دهد و حکم سال ۱۴۰۲ بر احیای آن بوده است. الان حکم قطعی ابلاغ شده و اعضای هیات مدیره و مدیر عامل بعد از مجمع امروز و کسب اجازه از اعضای مجمع، معرفی می‌شود.


هاشمی در مورد عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی تصریح کرد: بازی‌های آسیایی هانگژو در شرایطی برگزار شد که به‌خاطر کرونا کشور تحت شعاع قرار گرفته بود و بازی‌ها هم یک سال به تعویق افتاد. پرچمداران کاروان آقای فروغی و خانم کیانی بودند. برای اولین‌بار در حوزه لباس و مباحث کاروان حاشیه‌ای نداشتیم یا حاشیه‌ها کم بود. بیش از ۳۰ جلسه با کادر مربیگری رشته‌ها و ۳۴ جلسه با روسای فدراسیون‌ها داشتیم. پنج جلسه ستاد عالی بازی‌ها با حضور وزیر وقت برگزار شد و یک جلسه هم با حضور کیومرث هاشمی داشتیم. تعدادی از فدراسیون‌ها سرپرست داشتند و کار هماهنگی سخت بود. پیش‌بینی اولیه در کمیسیون فرهنگی مجلس ۵۴ مدال بود؛ ۱۴ طلا، ۱۵ نقره و ۲۵ برنز که تغییر چندانی نداشتیم. ما باید تلاش کنیم در دوره‌های آتی جایگاه ایران رو به بالا رفتن باشد. ما رشته‌ای که عالی بود را در هانگژو نداشتیم.


به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک عملکرد رشته‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو در چهار گروه تقسیم‌بندی شد و، چون هیچ رشته‌ای در گروه عالی قرار نگرفت بنابراین از خیلی خوب تقسیم‌بندی انجام شد.

خیلی خوب: کشتی، والیبال، صخره نوردی، شطرنج، ووشو، کوراش و ژیمناستیک
خوب: دوومیدانی، کاراته، اسکیت، تنیس روی میز و دوچرخه‌سواری
متوسط: تکواندو، وزنه‌برداری، کبدی، شمشیربازی و قایقرانی
انتظار نتیجه بهتر: در گروه چهار دو تحلیل وجود داشت برخی معتقد بودند که آن‌ها ضعیف هستند، اما با جمع‌بندی که با رئیس کمیته ملی المپیک داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با نگاه به آینده آن‌ها را به عنوان رشته‌های دور از انتظار یاد کنیم. این رشته‌ها شامل تیروکمان، بوکس، سوارکاری، تیراندازی، بسکتبال، بدمینتون، جودو، جوجیستو، فوتبال، تنیس، شنا و شیرجه، هندبال بودند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها