PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۸۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
با امیر حسین زارع ، سنگین وزن کشتی آزاد ایران
بدون شک امیر حسین زارع ، آزادکار سنگین وزن مازندرانی در عالم کشتی برترین است. او سال گذشته با‌ آمادگی مثال زدنی قهرمان جهان شد و امسال هم در مسابقات قهرمانی آسیا کاری کرد کارستان.هرکول آملی کشتی ایران در سه مبارزه این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قرقیزستان، 26 امتیاز کسب کرد و یک امتیاز هم به رقبا نداد و قهرمان شد تا نشان دهد با آمادگی کامل برای کسب مدال طلای المپیک دورخیز کرده است.این پنجمین طلای کشتی آزاد ایران در مسابقات آسیایی بود که پایان خوشی برای شاگردان محسن کاوه رقم زد.از این رو سراغ امیر حسین زارع ملی پوش سنگین وزن کشتی آزاد رفتیم .
خادم امام رضا(ع)

صدرنشینی در جهان

اخیرا پس از پایان مسابقات کشتی آزاد در قاره‌های مختلف، اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ برترین آزادکاران جهان را در اوزان مختلف اعلام کرد.در سال‌های اخیر با توجه به تاثیرگذاری رنکینگ در قرعه‌کشی مسابقات جهانی و المپیک، این رنکینگ از اهمیت بالایی برای کشتی‌گیران برخوردار است.در رنکینگ اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی،امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم که مدال طلای آسیا را در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قرقیزستان کسب کرد، در صدر قرار دارد.

قهرمانی مقتدرانه در آسیا

در آخرين مبارزه مسابقات كشتى آزاد قهرمانى آسيا در بيشکک پایتخت قرقیزستان، امیرحسین زارع ستاره بی چون‌ و چرای سنگین وزن ایران و آسیا در فینال روی تشک رفت.زارع که خیالش از حضور در المپیک پاریس‌ راحت است، برای حفظ آمادگی راهی قرقیزستان شد و طبق پیش‌بینی‌ها تا فینال پرقدرت پیش رفت. زارع در فینال کار راحت تری از نیمه نهایی هم در پیش داشت و مقابل «آیال لازاریف» از قرقیزستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. قهرمان آملی کشتی ایران در این سه مبارزه 26 امتیاز کسب کرد و یک امتیاز هم به رقبا نداد تا نشان دهد با آمادگی کامل برای کسب مدال طلای المپیک دورخیز کرده است.

برنده دوئل تمام ایرانی

کشتی‌گیر آملی که تنها طلایی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی 2023 صربستان بود، طبق چرخه انتخابی در تورنمنت کرواسی روی تشک رفت و بعد از پشت سر گذاشتن تمامی رقبا در فینال به سد امیررضا معصومی، هموطن خود برخورد کرد.
با اینکه برخی در انتظار شگفتی‌سازی امیررضا معصومی بودند، اما این زارع بود که باتجربه بالای خود توانست کشتی را کنترل کرده و نمایش بی‌نقصی را ارائه کند. نهایت دوئل جذاب سنگین وزن‌های کشتی آزاد ایران با نتیجه 5 بر صفر به سود امیرحسین به پایان رسید تا حضور خود در المپیک پاریس را قطعی کند.

دورخیر برای کسب طلای المپیک

امیرحسین زارع با کسب مدال های خوش رنگ و قهرمانی مقتدرانه ، حالا باید خودش را برای تبدیل کردن برنز المپیک توکیو به طلای پاریس آماده کند. او آنقدر آماده است که بیشتر رقبایش از رویارویی با او روی تشک واهمه دارند. حتی گنو پتریاشویلی، مرد پرافتخار گرجستانی در مسابقات جهانی 2023 صربستان ترجیح داد در نیمه نهایی برابر هرکول آملی حاضر نشود.

شال خادمی امام رضا(ع)

امیر حسین که یک نشان برنز المپیک، 2 نشان طلا و 1 نشان برنز جهان در سنگین وزن کشتی آزاد را در کارنامه خود دارد، در رقابت‌های قهرمانی آسیا امسال نیز برای اولین بار شرکت کرد و صاحب مدال طلا شد. وی پس از قهرمانی حرکت قشنگی را انجام داد و عکسی را با شال خادمی حرم امام رضا(ع) به یادگار گرفت.او با این حرکت پسندیده و ماندگار پس از قهرمانی در رقابت‌های آسیایی قرقیزستان، به ساحت مقدس امام رضا (ع) ادای احترام کرد.

اهدای مدال طلا به موزه امام رضا(ع)

امیر حسین زارع پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی 2023 مدالش را به حرم مطهر رضوی اهدا کرد.
آزادکار آملی کشتی ایران نذر کرده بود که هر مدال طلایی در مسابقات بین المللی به دست بیاورد آن را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کند.او این رسم خوب را از جهان پهلوان غلامرضا تختی و خیلی از قهرمانان ورزشی کشور مثل حسن یزدانی آموخته بود .


تقدیم طلای المپیک به امام هشتم (ع)

زارع طی مصاحبه ای که اخیرا انجام داد تصمیم دارد در صورتی که قهرمان المپیک 2024 پاریس شود مدال طلای المپیک را به موزه حرم مطهر امام رضا (ع) تقدیم کند.خودش دراین باره می گوید: «باارزش‌ترین مدال برای هر ورزشکاری طلای المپیک است و اگر با دعای امام رضا(ع) ارزشمندترین طلای زندگی‌ام را گرفتم آن را هم خدمت حضرت رضا(ع) تقدیم می‌کنم.»

از امام رضا(ع) مدد می گیرم

زارع از دوران کودکی به امام رضا (ع) ارادت ویژه داشته است . وی در این خصوص می گوید:«من از بچگی به امام رضا(ع) ارادت داشتم و همیشه ارتباط روحی و دلی با ایشان برقرار می‌کردم و همواره این احساس در من جریان داشت که لطف و عنایت حضرت شامل حال من است. من همیشه در زندگی به خصوص در میادین ورزشی از ایشان مدد گرفته‌ام و اهدای این مدال‌ها نمی‌تواند حتی ذره‌ای از لطف ایشان نسبت به من را جبران کند.

شیرین ترین خاطره 

زارع بیش از سه سال است که افتخار خادمی حضرت امام رضا(ع) را دارد. وی در این خصوص می گوید: همراه پدرم افتخار خادمی آقا را پیدا کردیم و لباس خادمی ایشان را پوشیدم، شیرین‌ترین و خاطره انگیزترین سفر مشهد من است. این سفر را تا عمر دارم فراموش نمی‌کنم.

* کیوان طباطبایی







نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار