PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
پنجمین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو امروز جمعه با ادامه درخشش نمایندگان کشورمان همراه بود.
کیهان ورزشی-

پنجمین روز از چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از صبح امروز جمعه آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف رقیبان خود رفتند که حاصل آن 7 مدال طلا، 3 نقره و 9 برنز بود که به شرح زیر است:

سامان پاکباز طلایی شد

سامان پاکباز از ایران موفق به کسب مدال طلا در ماده پرتاب وزنه کلاس F ۱۲ بازی های پاراآسیایی هانگژو شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی به هانگژو، پاکباز با پرتاب ۱۶ متر و ۱۵ سانتیمتر به این عنوان دست پیدا کرد. مدال نقره به نماینده ازبکستان با پرتاب ۱۵.۳۷ متر رسید و علی شمشیری از ایران در این ماده با پرتابی به میزان ۱۴.۱۴ متر به مدال برنز رسید. در این ماده چهار ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند.
 

مدال نقره برای تیم والیبال نشسته بانوان ایران

 در روز پایانی مسابقات والیبال نشسته در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، صبح امروز تیم بانوان ایران مقابل تایلند به میدان رفت و با پیروزی ۳ بر صفر مقابل این حریف ، به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره در بازی‌ها رسید.

تیم کشورمان در این رقابت با نتایج ۲۵ بر ۱۱، ۲۵ بر ۱۰ و ۲۵ بر ۷ از سد تایلند گذشت و مدال نقره را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

مسابقات والیبال نشسته بانوان با حضور ایران ، کره جنوبی ، ژاپن ، چین، تایلند و مغولستان به صورت دوره‌ای برگزار شد و تیم ایران با ۴ برد و تنها یک شکست مقابل چین ، با ۱۲ امتیاز در رده دوم ایستاد.

عرفان بُندری در پرتاب نیزه طلا گرفت

عرفان بُندری از ایران در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۴ موفق به کسب مدال طلای چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی شد.

 بُندری  با پرتابی به میزان ۲۸ متر و ۲۸ سانتیمتر به مدال طلا دست پیدا کرد.

این دومین مدال طلای کاروان ایران در روز جمعه به حساب می آید. پیش از این سامان پاکباز در پرتاب وزنه به مدال طلا دست یافته بود.

دو مدال نقره و برنز برای دوندگان دو ۴۰۰ متر

وحید علی نجیمی و امید ظریف به مدال های نقره و برنز دوی ۴۰۰ متر ماده T۱۳ چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی رسیدند.

علی نجیمی با زمان ۵۰/۰۳ ثانیه به عنوان نفر دوم از خط پایان گذشت. ظریف نیز با ۵۰/۷۹ سوم شد.
"جاکارین دامونی" از تایلند با زمان ۴۹/۵۱ به مدال طلا رسید.

طلای ارزشمند غریب شاهی با رکوردشکنی/ رضی به مدال برنز رسید

در روز پنجم از چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو و در رقابت های پاراوزنه برداری، در  وزن ۱۰۷ کیلوگرم، علی اکبر غریب شاهی و سامان رضی به روی تخته رفتند که سهم این ۲ وزنه بردار کشورمان یک مدال طلا برای غریب شاهی همراه با رکورد شکنی و یک مدال برنز برای رضی بود.

غریب شاهی موفق شد در اولین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلوگرم را مهار کند. در حرکت دوم، وی وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را نتوانست مهار کند
 در حرکت سوم غریب شاهی وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را درخواست داد و موفق به مهار هم شد تا به مدال طلا برسد و رکورد بازی های پاراآسیایی را بشکند.

سامان رضی نیز وزنه ۲۲۰ را در حرکت اول ثبت کرد. وی در حرکت دوم وزنه ۲۲۵ را ثبت کرد. رضی در حرکت سوم وزنه 235 کیلوگرم را مهار کرد و موفق به کسب مدال برنز شد.

بسکتبال با ویلچر آقایان با پیروزی بر چین سوم شد

تیم ملی مردان بسکتبال با ویلچر ایران که در نیمه نهایی جدالی نزدیک و پایاپای را به ژاپن واگذار کرد تا در عین شایستگی از حضور در فینال باز بماند، صبح امروز در دیدار رده بندی برابر چین میزبان صف آرایی کرد.

این مسابقه در پایان با نتیجه ۷۹-۳۵ به اتمام رسید تا ایران مثل دور مقدماتی یک بار دیگر با اقتدار میزبان را مغلوب کند. در دور مقدماتی تیم کشورمان چین را با نتیجه ۷۲-۴۲ شکست داده بود.

پایان کار گلبال مردان ایران با مدال برنز

تیم ملی گلبال مردان ایران صبح امروز در دیدار رده‌بندی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر کره جنوبی با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز شدند و به مدال برنز دست یافتند. تیم ایران پیش از این در مرحله گروهی مقابل ژاپن شکست خورده اما برابر عراق و قطر به پیروزی رسیده و راهی نیمه نهایی شده بود. آنها در نیمه نهایی با پذیرش شکست مقابل چین میزبان از رسیدن به فینال بازمانده بودند. 

تیم ملی گلبال مردان ایران با ترکیب خلیل شهریاری نسب، میلاد سوری، مهدی عباسی، مصطفی شهبازی، حسن جعفری و نعمت سرافراز در این بازی ها حضور دارد.

 بهمن دوستی به عنوان سرمربی، محمد کرم کولیوند مربی و محمدرضا مظلومی سرپرستی تیم را برعهده دارند.گلبال ایران در دور پیشین بازی های پاراآسیایی موفق به کسب عنوان قهرمانی و نشان طلا شده بود.

علی سینا منشازاده به مدال طلا پاراتیراندازی با کمان رسید

ملی پوش پاراتیراندازی با کمان ایران به مدال طلای مسابقات کامپوند این رشته در چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی دست یافت. 

دیدار فینال رقابتهای تیراندازی با کمان چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی در بخش کامپوند امروز جمعه در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ شهر هانگژو برگزار شد و طی آن علی سینا منشازاده به مصاف حریفی از هند رفت.

در پایان این مسابقه که مثل دو دیدار گذشته این ملی پوش ایران بسیار نزدیک و مهیج دنبال شد، کار دو ورزشکار پس از تساوی در عدد ۱۴۴ به تیر طلایی کشیده شد که طی آن منشازاده از حریفش بهتر عمل کرد و با زدن تیر ۱۰ امتیازی برنده این مسابقه شد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

 دیسکالیفه شدن هاجر صفرزاده در دوی 400 متر

هاجر صفرزاده به دلیل تخلف در دوی ۴۰۰ متر بانوان کلاس T۱۲ ، از مرحله فینال کنار گذاشته شد.

صفرزاده در دسته ۲ با ثبت زمان ۵۷ ثانیه و ۷۳ صدم ثانیه، در جایگاه نخست قرار گرفت و رکورد بازی های آسیایی را بهبود بخشید اما با اعتراض رقبا مشخص شد که پای این دونده در طول مسابقه از خط خارج شده است.
علی اصغر هادی زاده این موضوع را تایید کرد و عنوان کرد که تصاویر بازبینی شده را هم از نظر گذرانده اند.

معصومه خدابخشی در پاراتیراندازی به فینال نرسید

مسابقات پاراتیراندازی چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی در تفنگ مختلط ۱۰ متر Sh2 امروز جمعه در سالن تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ شهر هانگژو برگزار شد و طی آن معصومه خدابخشی به رقابت با ۲۰ حریف خود پرداخت. 

در پایان این مسابقه خدابخشی با ثبت امتیاز ۶۲۸/۶ عنوان هجدهم را کسب کرد و از راهیابی به فینال بازماند. تیراندازان تایلند، کره جنوبی، ژاپن، چین و هند به مرحله فینال راه پیدا کردند.

پایان کار پاراتنیس روی میز با دو مدال برنز/ دوبل ایران از فینال بازماند

با برگزاری رقابت های روز دوم مسابقات دوبل پاراتنیس روی میز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، نمایندگان کشورمان به مدال برنز دست پیدا کردند.

حسن جانفشان و مهدی رضاپور امروز در نیمه نهایی رقابت‌‌های دوبل و در کلاس MD4 مرحله نیمه نهایی در سه ست متوالی( ۱۱بر۹، ۱۱بر۲ و ۱۱بر ۶) نتیجه را به تایلند واگذار کردند.

جانفشان پیش از نیز در بخش انفرادی کلاس ۲ این بازی ها موفق به کسب مدال برنز شده بود.


زهرا نعمتی مدال «طلا» را از چنگ حریف چینی درآورد

ملی پوش پاراتیراندازی با کمان ایران با پیروزی برابر حریفی از چین به مدال طلای ریکرو انفرادب زنان در چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی دست پیدا کرد. 

دیدار فینال مسابقات پاراتیراندازی با کمان چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی در بخش ریکرو انفرادی زنان ، امروز جمعه بین زهرا نعمتی و حریف چینی در سایت تیراندازی مجموع ورزشی فویانگ برگزار شد.

در این دیدار مهیج که حریف چینی از حمایت تماشاگران برخوردار بود، نعمتی توانست مدال طلا را از چنگ رقیب دربیاورد و با پیروزی ۲۶ بر ۲۵ به مدال طلا دست پیدا کند.

نعمتی در شرایطی گام در دیدار فینال گذاشت که در مسابقه نیمه نهایی به راحتی حریفی از هند را شکست داده بود.

 والیبال نشسته مردان طلایی شد

فینال مسابقات والیبال نشسته مردان در بازی‌های پاراآسیایی ، از ساعت ۱۳:۳۰ در سالن «لین پینگ اسپرت سنتر» شهر هانگژو برگزار شد.

در این دیدار تیم‌های ایران و قزاقستان به مصاف هم رفتند که تیم ایران با ارائه یک نمایش خوب و عملکردی مقتدرانه، موفق شد حریف خود را ۳ بر صفر مغلوب کند و مدال طلای این دوره از بازی‌ها را به خود اختصاص بدهد.

شاگردان هادی رضایی در این دیدار با نتایج ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۸ پیروز شدند و سکوی قهرمانی را از آن خود کردند.

تیم ایران که قزاقستان را در مرحله گروهی نیز شکست داده بود، در این مسابقات حتی یک ست هم به حریفان نداد و همچون همیشه، با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.

پاراتیرانداز کشورمان یک طلای دیگر به ورزش ایران هدیه کرد

فینال رقابت های پاراتیراندازی با کمان بخش ریکرو مردان عصر امروز جمعه بین غلامرضا رحیمی و حریف ژاپنی در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ شهر هانگژو برگزار شد و طی آن ملی پوش ایران طلایی شد.

در این دیدار جذاب و تماشایی دو تیرانداز با تساوی ۵ به ۵ به تیر طلایی رفتند که در این بخش غلامرضا رحیمی بهتر عمل کرد و برنده این مسابقه شد و مدال طلا را از آن خود کرد. 

پیش از این علی سینامنشازاده و زهرا نعمتی هم تیم ملی پاراتیراندازی با کمان ایران را صاحب مدال طلا کرده بودند.

 

هادی کائیدی در پرتاب وزنه نقره‌ای شد

دو و میدانی کار ایران، هادی کائیدی، موفق شد در ماده پرتاب وزنه F۳۴ به مدال نقره بازی های پاراآسیایی هانگژو دست پیدا کند.

وی با پرتاب وزنه به میزان ۱۱/۰۴ متر در جایگاه دوم به کار خود پایان داد.

"زیدان هیندی احمد سامر" از اردن با پرتاب ۱۱/۹۳ طلا گرفت و مدال برنز به پرتابگر قطری "عبدالقادر فیقی"  با پرتاب ۱۰ متر و ۳۸ سانتیمتر رسید.

در این ماده پنج ورزشکار حضور داشتند. سعید افروز با ثبت پرتاب ۱۰/۳۶ چهارم شد. افروز روز گذشته در پرتاب نیزه کلاس F۳۳/۳۴ موفق به کسب مدال طلا شده بود.

 

 وجیهه هوشمند در پرتاب دیسک برنز گرفت

وجیهه هوشمند، در ماده پرتاب دیسک  کلاسF۶۴ به مدال برنز بازی های پاراآسیایی هانگژو دست پیدا کرد. وی با پرتاب وزنه به میزان ۲۸ متر و ۹۲ سانتیمتر در جایگاه سوم به کار خود پایان داد.
"جوان یائو" از چین با ۴۰/۱۷ طلا گرفت و مدال نقره به "یوئه یانگ" از چین (۳۸.۳۷) رسید. در این ماده شش ورزشکار حضور داشتند.

عبدی در پرتاب دیسک F۱۱ از کسب مدال بازماند

خدیجه عبدی، پرتابگر دیسک کلاس F۱۱، در چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی که در هانگژو در حال برگزاری است، موفق به کسب مدال نشد.
در این ماده "ژانگ لیانگمین" از چین با پرتاب ۴۰/۱۲ اول شد و هموطن وی "انهوی ژو" با ۳۹/۷۷ به مدال نقره رسید.
مدال برنز به پرتابگر ازبکستان با پرتاب ۲۷/۰۸ رسید.
عبدی هم با پرتابی به میزان ۲۷/۰۵ چهارم شد. در این کلاس هفت ورزشکار به رقابت پرداختند.

دست شناگران ایرانی از مدال بازماند

در آخرین روز از مسابقات پاراشنای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، فینال ماده ۱۰۰ متر شنای پروانه کلاس S۱۰ برگزار شد که در پایان سینا ضیغمی‌نژاد و شاهین ایزدیار موفق به کسب مدال نشدند. 

ضیغمی‌نژاد که پیش از سه طلای این بازی‌ها را به دست آورده بود، در این رقابت با ثبت زمان ۱:۰۵.۵۴ چهارم شد و ایزدیار نیز با ثبت زمان ۱:۰۸.۶۶ رده هفتم را به دست آورد. 

دو برنز دیگر به نام تیم پاراشنای کشورمان ثبت شد

در ادامه مسابقات پاراشنای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، فینال ماده ۱۰۰ متر شنای کرال پشت کلاس S۹ با حضور ابوالفضل نگارستانی و ابوالفضل ظریف‌پور و فینال ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۲ برگزار شد.

در این رقابت نگارستانی با ثبت زمان ۱:۰۹.۰۰ توانست رده سوم را از آن خود کرده و به مدال برنز برسد. ظریف‌پور نیز با ثبت زمان ۱:۰۹.۲۷ در مکان چهارم ایستاد. در ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۲ نیز محمد حسین کریمی با ثبت زمان ۵۹.۱۷ در رده سوم ایستاد و به دومین برنز خود رسید.

 

پیروزی فوتبال نابینایان مقابل چین
  
تیم ملی فوتبال نابینایان ایران در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف چین رفت و این تیم را شکست داد. 

دو تیم ایران و چین در فاصله یک روز مانده تا فینال با هم روبرو شدند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید. 

صعود این دو تیم به فینال در پایان رقابت‌های روز پنجشنبه مشخص شده بود و این بازی حکم بازی تدارکاتی را برای هر دو تیم داشت؛ چراکه چین و ایران باید فردا در فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مصاف هم بروند. 

تیم ملی ایران با پیروزی در این دیدار برای نایب قهرمان جهان خط و نشان کشید.

نتایج شطرنج بازان ایران در 4 دور بخش سرعت

شطرنج بازان ایران در مسابقات امروز بازی‌های پاراآسیایی که در بخش سریع برگزار شد، به ۲۸ برد، ۱۲ مساوی و ۲۷ باخت رسیدند.

ملی پوشان شطرنج ایران در بخش سرعت و در کلاس‌های مختلف پشت میز نشستند و مسابقات خود در دورهای سوم، چهارم، پنجم و ششم را برگزار کردند.

در این چهار دور مسابقه، نمایندگان کشورمان به ۲۸ برد، ۱۲ مساوی و ۲۷ باخت دست یافتند. دور هفتم و پایانی این مسابقات صبح فردا برگزار می‌شود تا پس از آن، رتبه شطرنج بازان کشورمان در این بازی ها مشخص شود.

 ادای احترام به مادر شهید

اعضای تیم والیبال نشسته مردان ایران پس از قهرمانی در حالی که پیراهن منقش به تصویر شهید  الداغی را بر تن کرده بودند، با شاهنده گرامی مادر شهید و آوا الداغی فرزند شهید که سرپرست معنوی کاروان فرزندان ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو نیز هست، عکس یادبود گرفتند.


بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو , بازی‌های پاراآسیایی , والیبال نشسته , شهید حمیدرضا الداغی ,

بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو , بازی‌های پاراآسیایی , والیبال نشسته , شهید حمیدرضا الداغی , بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو , بازی‌های پاراآسیایی , والیبال نشسته , شهید حمیدرضا الداغی , بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو , بازی‌های پاراآسیایی , والیبال نشسته , شهید حمیدرضا الداغی ,

ورزشکاران ایران در مجموع با کسب ۱۱۵ مدال (۳۹ مدال طلا، ۳۹ مدال‌ نقره و ۳۷ مدال برنز)، بعد از چین و ژاپن در رتبه سوم جدول مدال‌ها قرار گرفته‌اند.

این اتفاق در حالی رخ داد که کاروان ورزشی ایران از روز نخست تا دیروز (پنج‌شنبه - ۴ آبان ۱۴۰۲) که روز چهارم بازی‌ها بود، در رتبه دوم قرار داشت.

در حال حاضر ژاپن و ایران هر دو ۳۹ مدال طلا دارند که سامورایی‌ها به دلیل داشتن ۵ مدال نقره بیشتر، با ۴۴ مدال نقره بالاتر از کاروان ایران با ۳۹ مدال قرار دارد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها