PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۳۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
گفت و گو با اكبر صادقي هافبك باتجربه تيم نفت تهران :
اكبر صادقي هافبك باتجربه تيم نفت تهران چند فصلي است كه به لحاظ فني در سطح بالايي بازي مي كند.هر تيمي كه بازي كرده موثر بوده و مربيان از او در تركيب اصلي استفاده كرده اند. اكبر در سالهاي گذشته پشت سر هم تيم عوض كرد و آنقدر از نظر فني خوب بود كه مربيان خواهانش بودند اما او در اين سالها به اندازه بازيكنان هم پست خود نتوانست درآمدزايي كند.صادقي امسال هم شاگرد علي دايي است و بازيهاي خوبي در هفته هاي آغازين ليگ شانردهم انجام داده است.او براي دومين بار ميهمان "نگاه چند بعدي" شد زيرا كماكان در سطح بالا بازي مي كند و جزو برترين هاي ليگ برتر است.

عذرخواهي از استقلالي ها

-اكبر صادقي هافبك باتجربه تيم نفت تهران از آن جا كه براي دومين بار ميهمان " نگاه چند بعدي" بود بجاي معرفي خود از تيم عوض كردن هايش در سالهاي گذشته صحبت كرد. او در ابتدا به كيهان ورزشي گفت:من سه فصل خوب را با تيم صباي قم پشت سر گذاشتم. من از ليگ دسته اول به صبا آمدم و در اين سه سال توانستم در تيم صبا شناخته شوم.متاسفانه مشكلات مالي صباي قم حل و فصل نشد و من هم به پولم نرسيدم و ترجيح دادم پس از سه از صبا جدا شوم.واقعا تحت فشار مالي بودم و چاره اي جز جدايي نداشتم.پيشنهاد خوب پديده مشهد عاملي شد كه به تيم خراساني ليگ ملحق شوم. من در يك فصلي كه براي پديده فوتبال بازي كردم انصافا از نظر فني پيشرفت داشتم.يك سال خوب را با پديده پشت سر گذاشتم.متاسفانه پديده هم در همان سال دچار مشكلات مالي شد و به دليل پاره اي از مسائل به بن بست خورد. يك سري مسائل سياسي شرايط باشگاه را دستخوش تغييرات زيادي كرد و من بازهم تصميم به جدايي از تيمم گرفتم. به هر حال بحث مالي برايم مهم بود گرچه در پديده از نظر فوتبالي سود كردم.

-وي ادامه داد: پيشنهادات خوبي از ليگ برتر دريافت كردم . يحيي گل محمدي مربي من در تيم صباي قم بود و به من زنگ زد و باهم درباره همكاري مجدد صحبت كرديم.خب، آقا يحيي روي من شناخت كافي داشتم و من به ايشان ارادات داشتم و تصميم گرفتم روانه تيم ذوب آهن اصفهان شوم.اتفاقا در همان برهه از باشگاه استقلال تهران پيشنهاد مناسبي دريافت كردم. آقاي پرويز مظلومي لطف كرد و به من زنگ زد و درباره انتقالم به استقلال صحبت كرد اما از آن جا كه با آقا يحيي مربي سابقم حرف زده بود از پرويز خان غذرخواهي كردم و با ذوب آهن قرارداد بستم.به دليل مشكلات خانوادگي از آقا يحيي عذرخواهي كردم و وسط نيم فصل بود كه دوباره به صباي قم برگشتم.آقاي علي دايي سرمربي صباي قم بود و بازي كردن براي تيم دايي را دوست داشتم و نيم فصل فصل گذشته در خدمت صبا و آقاي دايي بودم.

-صادقي در پايان بحث ابتدايي مان گفت:فصل گذشته ليگ برتر كه به پايان رسيد به دليل مسائل مالي از صبا جدا شدم و به تيم نفت تهران پيوستم. علي دايي مربي دوست داشتني به من زنگ زد و بنده هم اطاعت امر كردم و به تيم نفت تهران پيوستم. خوشحالم كه امسال در خدمت علي دايي و نفت تهران هستم.

فوتباليست ها هر سال به حق شان نمي رسند

-اكبر صادقي در سالهاي گذشته بطور پياپي دچار بدشانسي شد و به هر تيمي كه پيوست از نظر مالي ضرر كرد. او در اين خصوص به كيهان ورزشي مي گويد: متاسفانه نيم فصل گذشته هيچ پولي از صباي قم دريافت نكردم. الان پانصد ميليون تومان از صبا طلبكارم.شرايط مالي صبا مهيا نبود و من هم پولي نگرفتم. اميدوارم مطالباتم را دريافت كنم.متاسفانه امسال هم با بدشانسي مالي روبرو شدم. متاسفانه كساني كه همه كاره باشگاه نفت تهران هستند در فصل جاري با بخش خصوصي همكاري لازم را نداشته اند.بخش خصوصي آمده تا در باشگاه نفت تهران سرمايه گذاري كند اما رفتاري از جانب مسئولان نفت سر زده كه بخش خصوصي را دلسر كرده است. الان تيم نفت تهران همه چيز دارد. يك سرمربي شناخته شده و باشخصيت دارد بنام علي دايي كه باآمدنش به تيم نفت تهران انگيزه بالايي داده است. بازيكنان باتجربه و جواني دارد كه خداوكيلي همگي جز بهترين هاي ليگ هستند.حيف است كه مسئولان نفت شرايط همكاري بخش خصوصي را مهيا نكنند و تيم خوب به دليل كم كاري تضعيف شود.

-هافبك نفت تهران اضافه كرد:فدراسيون فوتبال لازم است كه به امورات برخي از باشگاهها ورود و به مسائل باشگاهها رسيدگي كند.حقيقتا مسائل جاري باشگاه نفت تهران قابل رسيدگي است و به سادگي رفع مي شود.اگر فدراسيون فوتبال يك هفته اي روي مسائل جاري باشگاه نفت وقت بگذارد قطعا باشگاه ما به آرامش مي رسد و مي تواند برنامه هاي خود را پياده كند.حيف است كه كادرفني خوب نفت و بازيكنان متعصبش به دليل بي توجهي مسئولان باشگاه لطمه بخورند و مسير واقعي شان دور شوند.

-صادقي با انتقاد از عده اي كه مي گويند فوتباليست ها در ليگ برتر پول پارو مي كنند به كيهان ورزشي گفت:عبدالله ويسي مربي موفق فوتبال ما لطف كرد و مرا به ليگ برتر آورد.من سه سال براي صباي قم بازي كردم و كماكان سيد ميليون تومان از باشگاه طبلكار هستم.پارسال هم با صبا قرارداد بستم اما هيچ پولي نگرفته ام.اگر ما مطالبات مان را سر موعد مقرر بگيريم حق مان را دريافت كرده ام اما موضوع اينجاست كه ما هر سال قرارداد مي ببنديم اما پولي عايدمان نمي شود.متاسفانه كساني كه از بيرون به فوتبال نگاه مي كنند تصورشان اين است كه ما داريم پول پارو مي كنيم در حالي هر فصل به حق مان نمي رسيم.

اگر زمان به عقب برگردد استقلالي مي شدم

-اكبر اضافه كرد:برخي فكر مي كنند فوتبال اين است كه 22 نفر دنبال توپ مي دوند در حالي كه فوتبال حرفه اي سختي دارد و بازيكن بايد اين سختي ها تحمل كند. دوري از خانواده ، حضور در تمرينات بدنسازي ملال آور،اردوهاي طولاني مدت و... از دشواري هاي فوتبال به شمار مي آيند.قشر فوتبالي ها زحمت مي كشد اما به حق خود نمي رسد.متاسفانه فوتبال سوژه عده اي شده و هر جا كه موضوعي ندارند پاي فوتبال را وسط مي كشند.

-بازيكن اسبق دو تيم ذوب آهن اصفهان و صباي قم در خاتمه بحث قبلي خاطرنشان كرد:لازم است كه همه براي سامان يافتن فوتبال دست به دست هم دهند تا فوتبال رشد كند.اگر به همديگر كمك كنيم مي توانيم از فوتبال بيشتر لذت ببريم.متاسفانه برخي با گذاشتن چوب لاي چرخ فوتبال مي خواهند فوتبال را تضعيف كنند در حالي كه فوتبال در جامعه نشاط آور و سرگرم كننده است.

-اگبر تمايل خود را براي بازي در دو تيم پرسپوليس و استقلال نشان مي دهد:"همانطور كه پيشتر خدمت تان عرض كردم پيشنهاد جدي از استقلال فصل گذشته داشتم.آقايان مظلومي و اميري با من تماس گرفتند اما من با اقا يحيي صحبت كرده بودم و نمي توانستم زير قولم بزنم.واقعيت اين است كه الان دوست دارم در اوج پختگي به يكي از دو تيم پرسپوليس و استقلال اضافه شوم و براي يكي از اين دو تيم بازي كنم.خيلي دوست دارم پيراهن اين دو تيم را بپوشم.اگر زمان به عقب برمي گشت فصل گذشته استقلالي مي شدم و در خدمت اين تيم بودم. فكر كنم پارسال تصميم خوبي براي فوتبالم نگرفتم".

برخي عليه دايي شيطنت كردند

-تيم نفت تهران باتاخير گردهم آمد و براي ليگ شانزدهم استارت زد:"فصل نقل و انتقالات ليگ امسال با تيم نفت تهران قرارداد امضا كردم. متاسفانه باشگاه نفت ابتدا به وعده هايش عمل نكرد و قراردادم را فسخ كردم. وقتي علي دايي سرمربي تيم نفت شد به من زنگ زد و گفت كه به تيم برگردم. من به علي آقا ارادت زيادي دارم و همان روز اطاعت امر كردم و به نفت برگشتم و قرارداد بستم.به هر حال حرف علي آقا براي ما به اندازه ميليارد مي ارزد و شخصيت علي آقا برايم ارزش زيادي دارد .متاسفانه تيم نفت باتاخير جمع شد و تيم براي هماهنگي زمان كافي نداشت.البته شروع خوبي در ليگ شانزدهم داشتيم و عملكردمان در هفته هاي ابتدايي ليگ نااميدكننده نبود.گرچه شخصيت علي دايي به عنوان سرمربي نفت باعث شد تا تيم از روز نخست متحد شود و براي يك هدف واحد تلاش كند. انگيزه ما با علي دايي 150 برابر مي شود .

-اكبر ادامه داد:تيم ما باتاخير جمع شد اما در اردوي خوب سرعين توانستيم به ميزان زيادي هماهنگ شويم. اردوي سرعين براي تيم نفت مفيد بود.دوازده روز تمام در سرعين تمرين كرديم و از نظر فني و جسماني شرايط مان بهتر شد.اردوي پرفشاري را پشت سر گذاشتيم اما براي آماده سازي تيم لازم بود. متاسفانه عده اي شيطنت كردند و عكس هايي از علي آقا در شبكه هاي منتشر كردند كه ايشان سوار اسب است و بازيكنان در حال دويدن هستند.متاسفانه برخي با اين كارها مي خواستند تصوير غير واقعي بسازند در حالي علي آقا يك مربي باشخصيت و قابل احترام است. من شاگرد دايي بوده و هستم و در طول شاگردي ام هرگز نديدم كه دايي غير منطقي رفتار كند. آنهائيكه با دايي كار كردند مي دانند كه او يك چهره باشخصيت و دوست داشتني است و بازيكنانش جاضرند براي او جان بدهند.ما در اردوي سرعين زجر كشيدم تا تيم يكدست وآماده اي شويم.

- صادقي اضافه كرد:كسانيكه به دنبال شيطنت هستند بايد بدانند دايي آن قدر بزرگ است كه با چهار تا عكس نامفهوم خراب نمي شود.كوته فكري بخشي از حاشيه هاي ورزش بخصوص فوتبال است كه در سالهاي گذشته به فوتبال ضربه زده است. ختم كلام اين كه دايي با اين شيطنت ها خراب نمي شود.

همه مقابل سرخابي ها انگيزه دارند

-تيم نفت تهران پس از تعطيلات ليگ برتر شروع خوبي داشت و موفق شد همنام آباداني خود را مغلوب كند:"كسب نتيجه مقابل تيم صنعت نفت آبادان نشان مي دهد كه تيم ما در اردوي سرعين به مرز آمادگي رسيد و شرايطش از نظر فني نسبت به هفته هاي پيشين بهتر شده است.البته ناگفته نماند كه صنعت نفت آبادان تيم قابل احترامي است و من به عنوان يك عضو كوچك فوتبال به آقاي نادردست نشان تبريك مي گويم كه چه تيم خوبي دارند.واقعا تيم صنعت نفت آبادان برابر ما بازي قابل قبولي كرد و اگر ما به سه امتياز مسابقه رسيديم تنها دليلش اين بود كه كادرفني ما خيلي خوب تيم حريف آناليز كرده بود و ما با شناخت كامل مقابل صنعت نفت آبادان به ميدان رفتيم.ضمنا صحبت هاي علي آقا پيش از بازي و بين دو نيمه خيلي اثرگذار بود و ما مي توانستيم با گلهاي بيشتري برنده شويم.

- با صادقي درباره بازي هفته نخست تيم نفت تهران برابر تيم استقلال تهران صحبت كرديم و اكبر به كيهان ورزشي گفت:بازي كردن مقابل دو تيم پرطرفدار استقلال و پرسپوليس با ساير ديدارها متفاوت كرد. حساب اين دوبازي جداست. هر تيمي كه مقابل سرخابي ها بازي مي كند با انگيزه بالا ظاهر مي شود زيرا مصاف با سرخابي ها مثل يك ويترين بزرگ مي ماند و همه اين ويترين را تماشا مي كنند. تمامي بازيكنان ليگ فرصت دارند در اين ويترين ديده شوند و قطعا همه تيم ها مي خواهند مقابل پرسپوليس و استقلال در ورزشگاه آزادي پيروز شوند.ما هم با همين روحيه برابر استقلال تهران بازي كرديم و هر چه در توان داشتيم در زمين گذاشتيم و خوشبختانه در گام نخست يك امتياز ارزشمند از استقلال گرفتيم. اصلا به اين مسائل فكر نكرديم كه تيممان باتاخير جمع شده است. با علي دايي يك ياعلي گفتيم و وارد زمين شديم و به خداوند منان توسل كرديم و خوشبختانه در هفته اول بازي قابل قبولي انجام داديم.

تيم ها از نظر فوتبالي به همديگر نزديك شده اند

-اكبر صادقي درباره هدف نهايي تيم نفت تهران در ليگ شانزدهم به كيهان ورزشي مي گويد:مقصد ما در ليگ امسال قرار گرفتن در جمع سه تيم بالاي جدول رده بندي است و اين كه بتوانيم سهميه ورود به ليگ قهرمانان آسيا را كسب كنيم.گرچه در ليگ امسال كارمان سخت است ولي مي خواهيم نفت تهران را به جايگاه واقعي اش برسانيم. تيم نفت در سالهاي گذشته جرو تيم هاي مدعي ليگ برتر بوده و امسال هم با توكل به خدا مي خواهيم نفت را آسيايي نماييم.

-از هافبك باتجربه تيم نفت تهران درباره كيفيت ليگ شانردهم سوال كرديم كه اكبر در ابتدا فروتني كرد و گفت:بنده در حد يك مربي نيستم كه بخواهم درباره كيفيت تيم هاي ليگ اظهارنظر كنم. به هر حال بهتر است مربيان در اين زمينه پاسخگو باشم اما از جانب بازيكني كه در ليگ به ميدان رفته و چند سال است در ليگ به ميدان مي رود بايد بگويم كه امسال شاهد يك ليگ خوب هستيم كه همه تيم ها مدعي هستند و هيچ حريفي آسان نيست.پرسپوليس، تراكتورسازي تبريز،سپاهان اصفهان ، استقلال خوزستان و حتي استقلال تهران عملكردشان نشان مي دهد كه تيم ها مي توانند در ليگ امسال مدعي باشند.هيچ تيمي در ليگ شانزدهم مقابل حريفش كم نمي آورد و مي آيد تا برنده شود.تيم ها از نظر فوتبالي به همديگر نزديك شده اند و مثل گذشته نمي توان گفت كه فلان تيم پيش برنده است.واقعا نتايج ليگ امسال قابل پيش بيني نيست.

-او اضافه كرد:الان مي گويند استقلال تيم ضعيفي است اما من مقابل اين تيم بازي كرده ام و معتقدم كه استقلال امسال تيم خوبي است و اگر اين تيم هماهنگ شود مطمئن باشيد نتايج بهتري كسب خواهد كرد. استقلال امسال مهره هاي خوبي دارد. من با كاوه رضايي همبازي بوده ام و او يكي از بهترين فورواردهاي ليگ است.بختيار رحماني از بهترين هافبك هاي ليگ است و مطمئن باشيد اينها در هفته هاي آينده اوج مي گيرند.من براي عليرضا منصوريان مربي خوب استقلال آرزوي موفقيت مي كنم و اعتقاد دارم كه اگر علي آقا فرصت داشته باشد مي تواند استقلال را به روزهاي خوبش برگردند. بايد به او فرصت دهند .

اميدوارم صادقيان به حقش برسد

-تيم ملي سال گذشته چند بار با صادقي تماس گرفت اما او به تيم ملي دعوت نشد:"ابتدا بايد به نظر سرمربي تيم ملي احترام بگذاريم. به هر ترتيب كارلوس كروش تصميم نهايي را مي گيرد و اوست كه مي گويد كدام بازيكن به تيم ملي دعوت شود و كدام بازيكن خط بخورد. من پارسال چند بار پاسپورتم را به فدراسيون فوتبال تحويل دادم اما به تيم ملي دعوت نشدم.يكي از آرزوهاي فوتبالي ام اين نيست كه بالاخره به تيم ملي دعوت شوم و بتوانم پيراهن ارزشمند تيم ملي را برتن كنم.امسال هم تلاش مي كنم تا نظر سرمربي تيم ملي را جلب نمايم.

-اكبر با ميلاد فخرالديني،ميلاد فراهاني و محمد قاضي در تيم نفت خيلي رفيق است:"من با همگي اعضاي تيم نفت رفاقت دارم و همگي برايم عزيز است ولي محمد قاضي و ميلاد فراهاني بخاطر اين كه در سالهاي گذشته همبازي بوده ام روابط صميمي تري با اين دو نفر دارم. ميلاد هم از بازيكنان خوب فوتبال ما است كه امسال با هم صميمي شده ايم.

-صادقي درباره هم پستي هاي حود در ليگ شانزدهم مي گويد: الان همه از نظر فوتبالي پيشرفت كرده اند و هافبك هاي خوبي در ليگ حضور دارند.بازيكناني كه به تيم ملي دعوت نشده اند در ليگ دارند بازيهاي خوبي انجام مي دهند. من بازي پيام صادقيان خيلي دوست دارم و او يكي از هافبك هاي خوب فوتبال ما است كه اميدوارم امسال به حقش در فوتبال برسد.محسن مسلمان در خط مياني پرسپوليس عالي كار كرده و بختيار رحماني و سروش رفيعي از بهترين ها هستند. حيف شد كه قاسم حدادي فر به دليل مصدوميت دور رفت ليگ را از دست داد. اميدوارم قاسم با قدرت برگردد و دوباره ملي پوش شود. قاسم هافبك خلاقي است.

-وي در خاتمه به كيهان ورزشي گفت: از مجله قابل احترام كيهان ورزشي بابت اين گفت و گو تشكر مي كنم و اميدوارم در كار و زندگي هميشه موفق باشيد.


* کیوان طباطبایی
برچسب ها: اکبر صادقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار