PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۳۰۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
گفت و گو با علي قلي زاده هافبك جوان تيم سايپاي تهران
علي قلي زاده هافبك تيم سايپاي تهران در سه فصل گذشته جزو بازيكنان جوان و موثر فوتبال ايران بوده است. او دو فصلي است كه در سايپا به جايگاه قابل توجهي رسيده و در ليگ امسال هم بسيار باانگيزه ظاهر شده است. قلي زاده از معدود فوتباليست هاي جوان ليگ برتر است كه در تمامي رده هاي پايه تيم ملي حضور داشته و اين پتانسيل را دارد كه در آينده به تيم ملي بزرگسالان دعوت شود.تكنيك بالاي قلي زاده از نقاط قوت اوست و توانايي بازي در دو جناح چپ و راست باعث شده تا مربيان روي او حساب بيشتري باز كنند.علي قلي زاده ميهمان اين هفته ما است.

بچه فرديس كرج

-علي قلي زاده هافبك تيم فوتبال سايپاي تهران متولد تهران است و در 6 اسفند ماه 1374چشم به جهان گشود:" تا شش سالگي ام در محله امام زاده معصوم تهران بودم و سپس به فرديس كرج رفتيم و تاكنون خانه مان در اين منطقه است. خيلي ها مرا به عنوان بچه فرديس كرج مي شناسند در حالي كه من دوران كودكي ام را در تهران سپري كرده ام."

-او در خانواده اي كاملا ورزشي دوران نوجواني خود را پشت سر گذاشته است:"پدرم بازيكن اسبق تيم فوتبال راه آهن تهران است.او در دهه شصت بازي مي كرد و اتفاقا از خاكي بازان تهران است.همچنين سالها با عليرضا منصوريان در زمين هاي خاكي پايتخت همبازي بود.برادر بزرگترم هم فوتباليست بود و در تيم هاي جوانان، اميد پيكان و بزرگسالان تيم استقلال اهواز بازي مي كرد. برادرم همبازي ميلاد ميداوودي در تيم استقلال اهواز بود . متاسفانه برادرم در تمرينات دچار مصدوميت شديدي شد و نتوانست فوتبال خود را ادامه دهد. او از ناحيه جفت مچ پا دچار شكستگي شديدي شد و فوتبال را كنار گذاشت. البته او و پدرم نقش مشاورانم را بازي مي كنند و وجودشان براي من در فوتبال نعمت بوده است."

-پدرش بازنشسته است:" پدرم اين روزها برنامه هاي تمريني ام را پيگيري مي كند و تماشاچي بازيهاي من در سايپا شده است."

-در حال حاضر دانشجوي رشته كارداني تربيت بدني است:" قصد دارم پس از پايان دوران كارداني در كنكور كارشناسي شركت كنم و رشته تربيت بدني را به اميد خداوند تا مقطع دكترا ادامه دهم."

-علي تمام تمركز خود را روي درس و فوتبال گذاشته است:" هدفم اين است كه طي دو يا سه آينده درسم را بخوانم و فوتبال بازي كنم. من در فوتبال كلي برنامه دارم كه مي بايست تك تك شان را اجرا نمايم".

شاگرد باشگاه سايپا

-علي درباره نحوه ورودش به فوتسال و فوتبال صحبت كرد و به كيهان ورزشي گفت:من در ابتداي كاري فوتسال بازي مي كردم.البته در مقطع نونهالان حضور داشتم و حتي به تيم ملي نونهالان فوتسال دعوت شدم اما پس از اصرار و مخالفت برادرم روانه فوتبال شدم. برادرم فوتباليست بود و اعتقاد داشت كه من در فوتبال مي توانم بيشتر پيشرفت كنم و به جايگاه قابلي برسم. خلاصه اين كه در همان مقطع نونهالان تصميم گرفتم فوتسال را كنار بگذارم و راهي فوتبال شوم.

-او ادامه داد:من يكسال كامل در فوتسال بودم و سپس راهي تمرينات تيم نوباوگان باشگاه سايپا شدم.آقاي سعيد درباني مربي ما در تيم نوباوگان سايپا بود.حدود سال 1384 بود كه وارد تيم هاي نونهالان و بعد نوجوانان سايپا شدم. آقاي مراد حاصلي مربي ام بود و لازم است از اين مربي زحمت كش تشكر كنم. من به لحاظ فوتبالي مديون اين مربي دلسوز هستم.سپس در خدمت آقاي يدي سلسله عموي آقاي كامي سلسله بازيكن اسبق سايپا بودم. البته در رده هاي بالاتر زير نظر كامي سلسله هم كار كرده ام و ايشان مربي ام بوده اند.آقايان حسن عبدي و محمد سلطاني هم در تيم هاي پايه سايپا برايم زحمت كشيده اند.آقاي سلطاني در تيم هاي نوجوانان، جوانان و اميد سايپا مربي ام بوده اند. آقاي رضا جلولي هم در تيم جوانان سايپا مربي ام بود . علي جمعه اي و احمد جانعلي هم در تيم هاي اميد سايپا برايم زحمت كشيده اند كه لازم است از تك تك اين مربيان دلسوز پايه هاي سايپا تشكر كنم.

-قلي زاده مثل ساير بازيكنان رده هاي پايه خيلي زود به رده بزرگسالان رسيد. او در خصوص پيوستن به تيم بزرگسالان سايپا مي گويد: دوره سرمربيگري آقاي انگين فيرات در سايپا بود كه به تيم بزرگسالان ملحق شدند. اين مربي تركيه اي – آلماني تشخيص دادند كه من در تمرينات بزرگسالان سايپا بازي كنم.حدود سه سال پيش بود كه با تيم جوانان ايران در مسابقات قهرماني آسيا به ميدان رفتم و پس از بارگشت به تهران خبردار شدم كه بايد به تمرينات تيم بزرگسالان اضافه شوم. آقاي سعيد رجبي در آن برهه مربي سايپا بود و به من خبر داد كه بايد بر سر تمرينات بزرگسالان ملحق شوم. من بر سر تمرين حاضر شدم و آقاي فيرات پس از تمرين تصميم گرفت كه در تركيب اصلي سايپا مقابل تيم صباي قم باشم.اولين بازي ليگ برتري ام خيلي زود رقم خورد و اصلا براي بازي كردن در تيم اصلي انتظار نكشيدم.لازم است از آقايان رجبي و فيرات تشكر كنم كه باعث شدند به تيم بزرگسالان سايپا بپيوندم.

- علي اضافه كرد: من يك سايپايي هستم و از رده نوباوگان در سايپا بوده ام و خوشحالم كه در اين باشگاه تمامي رده ها را پشت سر گذاشته ام.

مديون مجيد جلالي هستم

-قلي زاده دو سال پيش بود كه از يك تيم تبريزي پيشنهاد خوبي دريافت كرد و با شرايط تازه اي مواجه شد ولي تصميم به جدايي نگرفت. او در اين باره به كيهان ورزشي مي گويد:از زماني كه با تيم ملي جوانان به تهران برگشتيم از جانب آقاي رسول خطيبي سرمربي وقت تيم گسترش فولاد تبريز پيشنهاد مناسبي دريافت كردم اما مسئولان وقت باشگاه سايپا با من صحبت كردند و گفتند كه مايل هستند در باشگاه بمانم و كماكان در سايپا فوتبال بازي كنم. من شاگرد باشگاه سايپا هستم و وقتي توجه باشگاه را نسبت به خودم ديدم تصميم گرفتم در باشگاه بمانم. خوشبختانه در رده بزرگسالان سايپا توانستم رشد كنم و در تركيب تيم به جايگاهي برسم.

-بازيكن تيم سايپا درباره پست خود در زمين مي گويد:من هميشه هافبك چپ و راست بوده ام. من چپ پا هستم.اتفاقا پدرم و برادرم نيز چپ پا بودند و من مثل آنها مي توانم در دو جناح بازي كنم.اولين بازي من برابر تيم صباي قم در ليگ برتر بود و اين بازي با نتيجه تساوي بدون گل خاتمه يافت و من به عنوان هافبك چپ و راست در خدمت سايپا بودم.

-علي دو سال شاگرد مجيد جلالي در تيم سايپا بود و در اين باره به كيهان ورزشي گفت: افتخار داشتم كه در ليگ پانزدهم و چهاردهم شاگرد آقا مجيد باشم.من از نظر فوتبالي به آقا مجيد مديون هستم و ايشان برايم زحمات زيادي كشيد و واقعا به من در تيمش خيلي بها داد.جلالي از جمله مربيان فوتبال ماست كه به جوانان بها مي دهد و دنبال جوانگرايي در فوتبال است.

- او ادامه داد:وقتي از نظر فني و بدني آماده شدم آقا مجيد مرا مقابل تيم تراكتورسازي تبريز در جام حذفي بازي داد . گرچه اين بازي را در ضربات پنالتي به تراكتورسازي باختيم ولي آقامجيد به من اعتماد كرد و از همين رو اعتماد به نفس من در سايپا بالا رفت.

مصدوميت مانع پيشرفتم شد

-امسال حسين فركي هدايت تيم سايپاي تهران در ليگ شانزدهم را برعهده گرفت. علي درباره حضور فركي در سايپا مي گويد:خداراشكر مي كنم كه حسين آقا از همان روز اول خود در سايپا به من اعتماد كرد و مرا به ميدان فرستاد.ضمنا يادآوري كنم كه فصل گذشته دچار مصدوميت شديدي شدم و هشت ماه از فوتبال دور بودم و به لطف جلالي در شش بازي آخر فصل گذشته براي سايپا به ميدان رفتم. توانستم در همان شش هفته پاياني براي سايپا گل بزنم و پاس گل بدهم.امسال حسين آقا مثل آقا مجيد لطف كرد مرا به ميدان فرستاد و توانستم به تيم پديده گل بزنم

-علي ادامه داد: حضور پياپي در تمرينات باشگاهي و تيم هاي ملي جوانان و اميد در سه سال گذشته سبب شد تا دچار مصدوميت شديدي شوم.خداراشكر كه توانستم هشت ماه دوري از فوتبال را تحمل كنم و با تمرينات فراوان دوباره آماده شوم و به تركيب سايپا برگردم.مصدوميت دوران بسيار سختي است كه بازيكنان را از ميادين دور مي سازد.

-علي قلي زاده در تمامي رده هاي پايه تيم ملي حضور داشته است:"من از تيم نونهالان ايران شروع كرده ام. آقاي محمد ياوري سرمربي وقت تيم نونهالان ايران دعوتم كرد و متاسفانه در همان دوران مچ پايم شكست و مدتها از فوتبال دور بودم.من سابقه بازي در تيم هاي نوجوانان، جوانان و اميد ايران را دارم. من در دو رده نوجوانان و جوانان در خدمت علي دوستي مهر مربي دلسوز كشورمان بودم و از او خيلي چيزها در تيم هاي پايه ملي ياد گرفته ام.من به اردوي كويت تيم اميد دعوت شدم اما به دليل مصدوميت نتوانستم تيم اميد در ادامه مسير خود همراهي كنم. من در مقطع بدي مصدوم شدم و فرصت هاي پيش روي خود را از دست دادم."

فركي با دريبل زني ام مشكلي ندارد

-علي قلي زاده فصل گذشته يك گل ارزشمند براي سايپا به ثمر رساند:" فصل گذشته يك گل زدم و آن هم به تيم فوتبال استقلال تهران بود.به هر حال گل زدن به استقلال ارزش زيادي داشت و در زمين مسابقه بيشتر ديده شدم.امسال هم به لطف خداوند متعال موفق شدم در بازي پديده مشهد براي سايپا گلزني كنم.من در شش هفته پاياني فصل گذشته پاس گل هم دادم."

-او از بازيكنان تكنيكي سايپا به شمار مي آيد و قدرت دريبل زني بالاي دارد:"دريبل زني را از پدر و برادرم به ارث برده ام. آنها هم دريبل زن بودند و در دو جناح چپ و راست مانور مي دادند.خوشبختانه مجيد جلالي سرمربي فصل گذشته تيم سايپا مايل بود كه من در خط حمله دريبل بزنم و در مصاف هاي يك به يك از تكنيكم استفاده كنم. جلالي در خط حمله به من آزادي عمل داده بود.ايشان با دريبل زني ام در زمين مشكل نداشتند و همين توجه آقا مجيد باعث شد تا با اعتماد به نفس بالايي به ميدان بروم.امسال هم آقاي فركي به من آزادي عمل داده است و من مي توانم از تكنيكم در خط حمله استفاده كنم.البته حسين آقا مي گويد كه بازيكن بايد بجا از تكنيكش استفاده كند و دريبل زني زائد در زمين نداشته باشد و همبازيانش را بي حوصله نكند."

-قلي زاده درباره تفاوت تيم امسال و پارسال سايپاي تهران به كيهان ورزشي مي گويد:"ما فصل گذشته هم تيم خوبي داشتيم . البته به دليل مصدوميت نتوانستم دائما در كنار تيم باشم و انصافا در جريان مسائل پيرامون سايپا نيستم و واقعا نمي دانم در تيم ما چه گذشت كه آقامجيد از سايپا جدا شد. امسال با آمدن آقاي فركي توانستيم چند بازيكن موثر جذب كنيم.يك دروازه بان خوب برزيلي به خدمت گرفتيم كه واقعا گلر خوبي است.در خط دفاع هم يك بازيكن خوب خارجي جذب كرده ايم . حضور مسعود حسن زاده در خط حمله هم اتفاق خوبي بود. مسعود در ذوب آهن يك مهاجم خطرناك بود و امسال به ما ملحق شده است و اين روزها به مرز آمادگي رسيده است و بطوريقين مي تواند به ما در خط حمله كمك زيادي بكند.سيامك كوروشي مدافع تازه وارد و شناخته شده ليگ هم به ما پيوسته و اميد خالدي مدافع پارسال فولاد خوزستان نيز به تيم ما اضافه شده است.روند كنوني تيم سايپا خوب است و اميدواريم در ليگ امسال موفق شويم كه سهميه ورود به ليگ قهرمانان آسيا را دريافت نماييم.

تراكتورسازي و پرسپوليس مدعي قهرماني هستند

-يكي از آرزوهاي امسال علي قلي زاده اين است كه به تيم ملي دعوت شود:"اميدوارم امسال به تيم ملي دعوت شوم و كارلوس كروش در ليگ امسال مرا ببيند.تمام تلاشم را مي كنم تا نظر آقاي كروش را جلب نمايم. مي دانم الان در تمامي پست ها بازيكنان شايسته اي در ليگ برتر داريم اما من براي رسيدن به تيم ملي هر چه دارم در بازيهاي آينده رو مي كنم.منتظر خبرهاي خوبي از تيم ملي هستم و فكر كنم امسال به آرزوي بزرگم در فوتبال برسم. هر فوتباليستي دوست دارد يك روزي براي تيم ملي بازي كند."

-وي ادامه داد:درحال حاضر بازيكن سايپا هستم و مي خواهم با سايپا روزهاي خوبي را رقم بزنم.من در گذشته از نايمخن باشگاه سابق عليرضا جهانبخش در ليگ هلند پيشنهاد داشتم اما با رفتنم موافقت نشد و اگر مصدوم نمي شدم شايد امسال در جايگاه بالاتري در فوتبال مان قرار داشتم.البته خداراشاكرم كه فوتبال بازي مي كنم و به آينده فوتبالي ام خوش بين هستم.

-علي اضافه كرد:زماني عضو تيم نوجوانان بودم و با اين تيم در مسابقات قهرماني آسيا شركت كردم آقاي امير هاشمي مقدم مهاجم اسبق تيم ملي و باشگاه استقلال تهران آنجا بود و با ما صحبت كرد.حتي در يكي از مصاحبه هاي خود از من نام برد و به من لطف داشت. در حال حاضر هاشمي مقدم در هلند تيم دارد و مربيگري مي كند. او يكي از مربياني است كه مايل است من در تيمش بازي كنم.

-قلي زاده درباره آينده ليگ شانزدهم به كيهان ورزشي گفت: به نظر من دو تيم تراكتورسازي تبريز و پرسپوليس شانس قهرماني دارند. البته تا پايان ليگ امسال زمان زيادي باقي مانده ولي اين دو تيم با توجه به پتانسيل و نفراتي كه در اختيار دارند بيشتر از ساير تيم ها شانس قهرماني دارند و در حال حاضر مدعي قهرماني هستند. سايپا هم مي خواهد در جمع تيم هاي بالانشين ليگ باشد و سهميه ورود به ليگ قهرمانان آسيا را دريافت كند.

-علي درباره بازي سايپا و پرسپوليس در ليگ امسال به كيهان ورزشي مي گويد: ما روي يك اشتباه تيمي گل خورديم در حالي كه لايق شكست نبوديم.اگر توپ هايمان به گل بدل مي شد نتيجه عادلانه اي رقم مي خورد اما فوتبال را همين نتايج غيرقابل پيش بيني جذاب كرده است.حق سايپا برابر پرسپوليس باخت نبود و بايد يك امتياز از حريف مي گرفتيم.

-نوبت به سوالات غير فوتبالي مي رسد و علي به كيهان ورزشي مي گويد: ماشينم پژو 206 است.آشپزي بلدم اما نه به شكل حرفه اي.بلدم ماكاروني درست كنم و چند غذاي ديگر هم مي توانم طبخ نمايم.من تمامي غذاها را مي خورم و آدمي نيستم كه بگويم فلان غذا را نمي خورم و يا از برخي غذاها بدم مي آيد.دست پخت مادرم را با هيچ چيزي عوض نمي كنم و معتقدم كه مادرم بهترين آشپز جهان است.

دوست صميمي مهدي ترابي

-وي اضافه كرد: مهدي ترابي ملي پوش تيم سايپا صميمي ترين دوستم در فوتبال است. مهدي سواي اين كه يك فوتباليست باهوش و موثري است يك دوست خوب هم براي من قلمداد مي شود.

-علي درباره وضعيت فني ترابي مي گويد:ما تقريبا در طول هفته بيشتر درباره فوتبال صحبت مي كنيم.خوشحالم كه مهدي به حقش در فوتبال رسيده و اكنون ملي پوش است.مهدي حقش است كه در تيم ملي به عنوان بازيكن ثابت بازي كند اما تصميم نهايي را كارلوس كروش سرمربي تيم ملي مي گيرد.مهدي در چند سال گذشته دائما در اردوهاي باشگاهي و تيم هاي ملي بوده و واقعا او كمتر از ساير بازيكنان هم سن و سال خود استراحت مي كند.به هرحال ترابي آدم آهني يا ربات نيست و قطعا خسته خواهد شد . او با انگيزه كار مي كند و آينده روشني در تيم ملي دارد.

-قلي زاده در پايان به كيهان ورزشي گفت: از شما تشكر مي كنم كه اين فرصت را به من داديد و از خانواده و تمامي مربيانم در سالهاي گذشته تشكر مي كنم.

کیوان طباطبایی

برچسب ها: علي قلي زاده
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hamed golzar
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
با عبدالله ناصری فوروارد جوان و بومی فولاد خوزستان هم مصاحبه کنید دیشب گل حرفه ای به سایپا زد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار