PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۸۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران به مدال برنز رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا دست یافت.  
کیهان ورزشی-

در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، محمدحسین محمدیان آخرین نماینده ایران در روز نخست، در دیدار رده بندی وزن۹۷ کیلوگرم مقابل هیبیکس ایتو از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز آسیا شد.

محمدیان پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل اولزیسایخان از مغولستان در همان ۳ دقیقه نخست با امتیاز ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی و در حساس ترین مبارزه این رقابت ها، مقابل احمد تاج الدین اف کشتی گیر روسی الاصل بحرین و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۸ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

پیش از این رحمان عموزاد در ۶۵، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند اما ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم از رسیدن به مدال بازماند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا با ۳ مدال طلا و یک برنز به کار خود پایان داد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم ابراهیم خواری در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۱۰ مغلوب اودیت از هند شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت. خواری در این گروه با نتیجه ۶ بر ۴ از سد آلماز سامانبیکوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب کوم هیوک کیم از کره شمالی شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد در دور اول با نتیجه ۴ بر ۲ اولوکبک ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر سئون هو یو از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر عباس رحمان اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. عموزاد در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ از سد تولگا تومور اوچیردارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی های آسیایی از مغولستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل علی بک عثمان اف از قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل مصطفی احمداف از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر ۳ به برتری  دست یافت و به دیدار فینال رفت. یزدانی عصر امروز در دیدار فینال با نتیجه ۱۳ بر ۹ یوشینوسوکه آئویاگی از ژاپن را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ از سد خیدیر سیف الدین اف از بحرین گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماگومد اولویف از تاجیکستان با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. نخودی در دیدار پایانی ب نتیجه ۱۲ بر ۲ انخبایار بایامبادورج از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر باتزول اولزیسایخان دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با احمد تاج الدینوف قهرمان جهان و بازی های آسیایی از بحرین با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. محمدیان در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر هیبیکی ایتو از ژاپن را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

مسابقات پنج وزن دوم این رقابت ها از ساعت ۸:۳۰ صبح فردا (جمعه) برگزار می شود.

برچسب ها: کشتی آزاد ، محمدیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار