PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۸۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اخراج اوسمار در بازی با ‌گل‌گهر سخت‌گیرانه بود.
کیهان ورزشی- 

مهرداد خانبان در نشست خبری پیش از بازی با ملوان، اظهار داشت: در ابتدا می‌خواهم درمورد اخراج اوسمار در بازی با گل‌گهر صحبت کنم. این اخراج در شرایطی اتفاق افتاد که او طبق پروتکل‌های فیفا مبنی بر اهمیت و اولویت داشتن سلامت بازیکنان، در حرکتی انسان‌دوستانه پس از متوقف شدن بازی به دلیل مصدومیت بازیکن حریف، یک تا ۲ متر وارد زمین شد تا به شرایط حاد این بازیکن کمک کند.

وی افزود: از جایی که اوسمار دید، ممکن بود قائم اسلامی‌خواه متحمل مصدومیت حادی شده و نیاز به رسیدگی فوری داشته باشد. حتی کادر پزشکی گل‌گهر زمان در جریان بودن بازی به درستی و طبق پروتکل‌های فیفا وارد زمین شده و به بازیکن‌شان رسیدگی کردند. حدود ۴_۳ هفته قبل بود که فدراسیون فوتبال کلاسی را برای ما برگزار کرده و از اهمیت ثانیه‌ها در شرایط حادی که بازیکن نیاز به احیا دارد، صحبت شد‌. حتی گفتند فیفا اجازه داده بدون قطع شدن بازی توسط داور، مربی یا کادرپزشکی و آمبولانس وارد زمین شوند. به همین دلیل اخراج اوسمار سخت‌گیرانه بود‌. از آنجائیکه داور و کمک‌هایش متوجه شرایط حاد اسلامی‌خواه نشده بودند، چندین بار سرمربی ما با دست اشاره کرد اما بازی قطع نشد اما پس از وقفه بازی ۲ متر به زمین رفت تا داور متوجه شرایط بازیکن شود یا اگر نیاز به کمک بیشتری مثل ورود آمبولانس یا .... بود، این کار انجام شود.

مربی پرسپولیس تاکید کرد: ملوان تیم قابل احترامی است که در ۹_۸ بازی گذشته با احتساب جام حذفی فقط ۴ گل خورده و از ساختار دفاعی مناسبی برخوردار است. در فاز تهاجمی نیز برنامه‌های مختلفی دارند. کارهای ترکیبی از کناره‌ها، ارسال از جناحین و پشت دفاع با توجه به مهاجمان سرعتی که در اختیار دارند، ضدحملات سریع و .... جزء شاخص‌های تهاجمی این تیم است. در فاز دفاعی هرچند کم گل خورده‌اند اما مشکلاتی دارند که روی آنها کار کرده‌ و امیدوار به استفاده از این تدابیر هستیم.

خانبان درمورد اینکه حواشی مربوط به مصدومیت علیرضا بیرانوند ممکن است عملکرد او را هم تحت تاثیر قرار بدهد، گفت: کادر پزشکی تیم ملی و پرسپولیس به صورت تخصصی صحبت کردند و تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که با توجه به سابقه ۱۰_۱۲ ساله‌ام در تیم‌ملی، وقتی بازیکنی وارد اردو می‌شد شرح حالی از دقایق آخرین بازی باشگاهی‌، سلامتی‌اش و...  در اختیار می‌گرفتیم که قطعا این موضوع همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با ارتباط بهتر بین کادر پزشکی تیم‌ها دیگر این مشکلات در آینده پیش نمی‌آید. مصدومیت هم جزئی از فوتبال است که امیدواریم برای هیچ بازیکنی پیش نیاید‌. بیرانوند گچ دست خود را باز و شروع به تمرین کرده اما از لحاظ پزشکی دست کم ۲ هفته دیگر کار دارد.

مربی پرسپولیس درمورد از بین رفتن‌ نگرانی هواداران پرسپولیس با توجه به عملکرد خوب امیررضا رفیعی عنوان کرد: او ۲ سال است با ما کار می‌کند و محصول آکادمی پرسپولیس است. اعتماد کاملی به رفیعی داریم و در این ۲ دیداری که فرصت بازی پیدا کرده توانست جواب این اعتماد را بدهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار