PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
این هفته با علی قربانی ، مهاجم باتجربه و تازه وارد تیم پیکان تهران
علی قربانی مهاجم اسبق تیم استقلال تهران پس از یک سال مصدومیت و دوری از میادین در نقل و انتقالات زمستانی امسال به تیم پیکان تهران اضافه شد .مهاجم پیشین تیم سومقاییت آذربایجان از همین ابتدای نیم فصل دوم لیگ بیست و سوم توانست در ترکیب خودروسازان بدرخشد. او در دیدار تیمش برابر تیم صنعت نفت آبادان در هفته هجدهم نیز موفق شد یک گل و یک پاس گل بدهد تا ستاره تیمش در این مسابقه باشد و نقش پررنگی در کسب یک امتیاز توسط پیکان ایفا کند.قربانی در بازی برابر آبادانی ها باانگیزه فراوانی بازی کرد و یکی از بازیکنان آماده هفته هجدهم فصل کنونی لیگ برتر بود. به این بهانه سراغ علی قربانی فوروارد تیم پیکان رفتیم .
بازگشت تماشایی

پیکان مستحق برد بود

قربانی پس از بازی درخشان برای پیکان مقابل تیم صنعت نفت آبادان در هفته هجدهم لیگ برتر یادآور شد که بازی عجیبی بود و پیکان در همان ابتدای مسابقه یک گل غیرمنتظره و بد دریافت کرد و سپس گل خورده را جبران کرد و پیکان در ادامه با افزایش فشار به تیم حریف توانست صنعت نفت را 10 نفره کند و دوباره به گل برسد.قربانی دریافت گل در لحظات پایانی مسابقه را اوج بدشانسی می داند و گفته که پیکان مستحق برد برابر آبادانی ها بود.

نکته مثبت

مهاجم تیم پیکان بر این باور است که خودروسازان در سه بازی دور برگشت فصل کنونی لیگ برتر توانستند با وجود دریافت گل به بازی برگردند و یک امتیاز از حریفان خود بگیرند.قربانی در این خصوص می گوید: نکته مهم اینکه در هر سه بازی عقب افتادیم اما توانستیم جبران کنیم که این یک نکته مثبت است و نشان می‌دهد بچه‌هایمان روحیه جنگندگی دارند و با تمرکز بالاتر و تلاش بیشتر برای بازی‌ها بعدی آماده می‌شویم.

روزگار سختی را سپری کردم

علی قربانی یک سال مصدوم بود و به علت درمان مصدومیت شدیدش از فوتبال فاصله داشت و روزگار سختی را سپری کرد.علی دراین باره می گوید: من یک سال کامل را در مصدومیت گذراندم. خیلی سخت است و تنها کسانی که چنین شرایطی را تجربه کرده‌اند، می‌توانند مرا درک کنند.

دلخوری از اهالی فوتبال

قربانی از اهالی فوتبال و باشگاه ها انتقاد دارد که چرا وقتی بازیکنی مصدوم شد هیچ کس سراغش نمی آید.وی در این خصوص می گوید: روزهای سختی را گذراندم و دردهای زیادی را تحمل کردم. وقتی هم که مصدوم شدی، هیچکس سراغت را نمی‌گیرد. البته همسر و پسرم همیشه کنار من بودند و با حضور آنها که باعث دلگرمی بودند، توانستم خودم را سرپا نگه دارم و با شرایط خیلی خوبی به لیگ برتر برگردم.ضمنا در نیم فصل چند پیشنهاد به دستم رسید که با مشورت‌هایی که انجام دادم، تصمیم گرفتم به پیکان اضافه شوم.

عنایتی با بازیکنانش تعامل دارد

قربانی درباره رضا عنایتی سرمربی پیکان می گوید: آقا رضا با بچه‌ها تعامل خوبی دارد و می‌تواند کمک حال جوان‌ها باشد. حتی خود من و بزرگترهای تیم هم می‌توانیم از تجربیات ایشان استفاده کنیم. جو خیلی صمیمانه‌ای در تیم برقرار است اما باید تلاش بیشتری کنیم که به هدف‌مان برسیم. متاسفانه در این چند بازی با وجود اینکه می‌توانستیم امتیاز بیشتری بگیریم، این اتفاق رخ نداد. ان شاءا... در بازی‌های آینده جبران می کنیم.

هیچگاه نباید ناامید شد

مهاجم تیم پیکان در 33 سالگی به این نتیجه رسیده که هیچ گاه نباید در ورزش قهرمانی ناامید شد.وی دراین باره می گوید: تنها چیزی که در زندگی یاد گرفتم، این است که هیچگاه نباید ناامید باشم و همیشه باید بیشتر از توان خودم تلاش کنم که یک روز که به عقب نگاه می‌کنم، نگویم کم کاری کردم. من همیشه تلاشم را کردم و بقیه مسائل را به تقدیر می‌سپارم. الان هم همه تمرکزم را روی فوتبالم می‌گذارم تا اتفاقات خوبی را رقم بزنم.

آخرین گل قربانی قبل از مصدومیت طولانی مدت

علی قربانی در دی ماه 1401 با مصدومیت شدید از ناحیه رباط صلیبی روبرو شد و مدت زیادی از میادین دور بود. آخرین گل او قبل از مصدومیتش در هفته دهم فصل گذشته لیگ برتر مقابل نساجی مازندران در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر به ثمر رسید.

دعوت به تیم ملی آذربایجان

علی قربانی در دورانی که برای تیم سومقاییت آذربایجان بازی می کرد با پیشنهاد سرمربی ایتالیایی تیم ملی آذربایجان مواجه شد .قربانی که به دلیل عملکرد خوب در تیم باشگاهی مورد توجه جیووانی ده بیاسی سرمربی تیم ملی آذربایجان قرار گرفته بود، دعوت سرمربی تیم ملی آذربایجان را قبول کرد و به تیم ملی این کشور پیوست و برای تیم آذربایجان برابر تیم هایی چون پرتغال، ترکیه، صربستان و... به میدان رفت. البته او در مصاحبه‌ای اعلام کرد که پناهنده کشور آذربایجان نشده و فقط یک تصمیم ورزشی گرفته بود.

شاگرد نکونام بود

علی قربانی پس از دو فصل دوری از فوتبال ایران و بازی در تیم باشگاهی سومقاییت آذربایجان، یک بار دیگر به لیگ برتر بازگشت و شاگرد جواد نکونام سرمربی پیشین تیم فولاد خوزستان شد.او در 11 بازی برای فولاد، یک گل به ثمر رساند.

تقابل با رونالدو

علی قربانی در دورانی که برای تیم ملی آذربایجان بازی می کرد یک مصاف قابل توجه با رونالدو کاپیتان تیم ملی پرتغال داشت. در هفته نخست از دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره اروپا، تیم ملی پرتغال در ورزشگاه «آلیانز تورین» به مصاف آذربایجان رفت و در حالی که انتظار می رفت شاگردان فرناندو سانتوس سرمربی سابق پرتغال با نتیجه پر گلی این بازی را به پایان برسانند، اما این اتفاق رخ نداد و یاران کریستیانو رونالدو با یک گل بخودی برنده مسابقه شدند.در این دیدار علی قربانی مهاجم ایرانی الاصل آذربایجان، 85 دقیقه در ترکیب این تیم به میدان رفت و مقابل رونالدو و سایر ستارگان پرتغالی قرار گرفت.علی قربانی بارها با بازیکنان پرتغال دوئل کرد، قربانی با ایستادن در دیواره دفاعی آذربایجان نیز در راه گلزنی رونالدو سد بزرگی بود.

ستاره شهرآورد 84

علی قربانی در لیگ شانزدهم در اولین فصل حضور خود در تیم استقلال ، یکی از ستاره‌های نوک حمله آبی پوشان در شهرآورد 84 تهران بود. او با ضربه سر مهارنشدنی دروازه علیرضا بیرانوند سنگربان تیم پرسپولیس را باز کرد و زننده گل دوم استقلال در شهرآورد بود.

* کیوان طباطبایی


برچسب ها: علی قربانی ، پیکان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها