PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کول پالمر ، بازیکن چلسی با ارائه بازی های زیبا نشان داد که تیم منچسترسیتی در فروش او مرتکب اشتباه شده است . درخشش کول به حدی بوده که حتی احتمال دارد برای جام ملت های اروپا به تیم ملی انگلستان دعوت شود . زمانی که کول به چلسی پیوست ، کسی گمان نمی کرد که تا این حد موفق باشد ولی او خیلی زود به مهمترین مهره " آبی پوشان " تبدیل شد .
کول پالمر، سرشار از اعتماد به نفس

*سکوت منتقدان

چلسی در حالی پالمر را به خدمت گرفت که هنوز توانایی های خود را در لیگ برتر انگلستان به اثبات نرسانده بود و در کارنامه خود فقط 41 بازی برای منچسترسیتی داشت . با این حال ، پس از اینکه پالمر چند بازی تماشایی انجام داد ، کسانی که از قیمت بالای او انتقاد می کردند ، وادار به سکوت شدند . سرانجام این هافبک مستعد 21 ساله با حمایت های مائوریتسیو پوچتینو به یکی از کلیدی ترین بازیکنان چلسی تبدیل شد . کول پالمر در وقت تلف شده نیمه دوم دیدار با منچسترسیتی از روی نقطه پنالتی گل زد و یک امتیاز را نصیب چلسی کرد .

*جایگزین انکونکو

پس از اینکه کریستوفر انکونکو دچار مصدومیت شد ، مقامات باشگاه چلسی به فکر یافتن جایگزینی برای او افتادند . هرچند انکونکو دراستمفوردبریج عملکرد چندان موفقی نداشت ولی نمی شد درخشش او را در لایپزیگ نادیده گرفت .

*با اراده و خلاق

پالمر بازیکنی با اراده و خلاق است و تا اوایل نوامبر بیشتر از سایر بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلستان پاس های تعیین کننده داده است . او در ضمن بازیکنی بسیار چالاک محسوب می شود و همواره بازی تاثیرگذاری انجام می دهد ، چه در پست هافبک نفوذی و چه به عنوان وینگر یا بازیکن شماره 9 کاذب . پالمر از آن دسته بازیکنانی به شمار می رود که هرچند به آمار قابل توجهی دست نمی یابند ولی در پویایی تیم خود نقش مهمی ایفا می کنند . او که پس از سال ها حضور در منچسترسیتی راهی استمفوردبریج شد ، از اعتماد به نفس زیادی برخوردار است ، به حدی که در دیدار با آرسنال برای زدن ضربه پنالتی اصرار داشت .

*مهره ای کلیدی

پالمر علی رغم جوانی و کار کردن با یکی از بهترین مربیان جهان ، مطمئن بود که می تواند به جای اینکه در " ماشین برنده " پپ گواردیولا بازیکنی جایگزین باشد ، به مهره ای کلیدی در لیگ برتر انگلستان تبدیل شود و حق با او بود .بازیکن 21 ساله چلسی می گوید : " تصمیم گیری درباره پیوستن به یک تیم جدید کار دشواری بود . من هرگز به عنوان بازیکن قرضی به یک تیم دیگر ملحق نشده بودم . فقط وقتی از منچستر خارج می شدم که در تعطیلات به سر می بردم و یا در بازی های خارج از خانه حضور داشتم . پیوستن به چلسی اقدامی عجیب بود ولی نباید وقتم را هدر می دادم . باید از موقعیت پیش آمده استفاده می کردم . "

*پر کردن جای خالی هازارد

از زمانی که پالمر به مهره ای کلیدی در چلسی تبدیل شده ، توانسته جای خالی ادن هازارد را پر کند . مهارت در بازی با توپ و اعتماد به نفس بالای او در موفقیت " آبی پوشان " بسیار موثر بوده ، به ویژه با توجه به اهمیتی که تیم چلسی به بازیکنان نفوذی نظیر رحیم استرلینگ و تیمو ورنر می دهد . شاید بتوان کای هاورتز را یک استثنا دانست ولی حتی او هم با وجودی که هرگز نتوانست کاملا با بازی در استمفوردبریج هماهنگ شود ، برای " آبی پوشان " مهره ای کارساز محسوب می شد .

*ثبات

پالمر برخلاف بازیکنانی که از ثبات لازم برخوردار نیستند ، همواره بازی های زیبایی ارائه می دهد و حتی گاهی به نظر می رسد که برای این کار تلاشی هم نمی کند ! او از هم اکنون با توجه به توانایی های تکنیکی شگفت انگیزی که دارد ، در میان ستارگان چلسی قرار گرفته و اگر به همین روند ادامه دهد ، نام خود را در تاریخ این تیم ثبت خواهد کرد .

*بهترین خرید

درخشش پالمر به حدی است که شاید بتوان او را بهترین خرید مالکین چلسی تا این لحظه نامید . از انزو فرناندز که بگذریم ، هیچ بازیکنی ثبات او را نداشته است . پالمر سبک بازی هجومی چلسی را تغییر داده است . مائوریسیو پوچتینو می گوید : " کول پالمر در آخرین روز فصل نقل و انتقالات به ما پیوست ولی طوری بازی می کند که گویی 10 سال است در چلسی حضور دارد . او شخصیت خود را به خوبی نشان داده است . نمی توانم بگویم که انتظار درخشش پالمر را نداشتم ولی در ضمن اگر بگویم چنین انتظاری داشتم ، دروغ گفته ام . بدون تردید همیشه وقتی بازیکنی را به خدمت می گیرید ، از او انتظاراتی دارید ولی پالمر حقیقتا عملکرد خوبی دارد . او در همان اولین تمرین نشان داد که بازیکن مستعدی است . "

*رویایی

یکی دیگر از بازیکنانی که انتظار می رود از همان ابتدا نقش موثری در موفقیت های چلسی ایفا کند ، کریستوفر انکونکو است و همکاری او با پالمر می تواند بسیار رویایی باشد .

*فروش بازیکنان مستعد

منچسترسیتی به عنوان باشگاهی شهرت یافته که پس از پرورش بازیکنان مستعد در آکادمی خود، آنها را به فروش می رساند . با این حال ، " آبی پوشان " که از این طریق در مدت 6 سال 260 میلیون پوند ( 318 میلیون دلار ) درآمد داشته اند ، همچنان به روند موفقیت آمیز خود ادامه داده اند . در واقع رومئو لاویا ، هم تیمی جدید پالمر که از ساوتهمپتون راهی ورزشگاه " اتحاد " شده ، یکی دیگر از محصولات چنین سیاستی است .

*موثرترین بازیکن چلسی

دنی مورفی ، هافبک سابق لیورپول اعتقاد دارد که اعتماد به نفس پالمر در موفقیت او نقش مهمی داشته است . او می گوید : " در دیدار چلسی و شفیلد یونایتد به مرور زمان و هرچقدر که حساسیت بازی افزایش می یافت ، شاهد اعتماد به نفس بیشتر پالمر بودیم . او در تمام حرکات تماشایی و نیز گل چلسی سهیم بود . زمانی که پالمر صاحب توپ می شود ، به توانایی های خود باور دارد و بنابراین بازی تاثیرگذاری انجام می دهد . او به تیم خود دیکته می کند که چه زمانی دست به حمله بزند و چه موقع از سرعت بازی بکاهد و همه اینها به خاطر باوری است که به قابلیت های خودش دارد . می دانم که پالمر با پپ گواردیولا کار کرده اما قطعا او با تلاش خود به این استعداد شگرف دست یافته است . به نظر من پالمر در حال حاضر بهترین و موثرترین بازیکن چلسی محسوب می شود . "

*چهار حامی

پالمر بلافاصله پس از پیوستن به " آبی پوشان " گفت : " خیلی خوب است که از هم اکنون چهار دوست بسیار عزیز در چلسی دارم . آنها به من کمک خواهند کرد که هرچه زودتر با تیم جدید خود هماهنگی پیدا کنم . امیدوارم بتوانم در کسب جام های متعدد سهیم باشم . " راز " ( رحیم استرلینگ ) همیشه مراقب من بوده و از این بابت از او سپاسگزارم . نونی ( مادوکی ) را از 15 سالگی می شناسم و با لوی ( کولویل ) در تیم ملی انگلستان آشنا شدم . رومئو ( لاویا ) را هم نباید نادیده گرفت . ما در کنار هم اوقات خوشی را در منچسترسیتی سپری کردیم . "

*احساس عجیب

پالمر در دیدار مقابل منچسترسیتی درخشید و یک ضربه پنالتی حساس را به زیبایی هرچه تمام تر به گل تبدیل کرد . او پس از این بازی گفت : " من برای اولین بار مقابل منچسترسیتی بازی می کردم و احساس عجیبی داشتم . در این بازی از تمرکز و اعتماد به نفس زیادی برخوردار بودم . نمی توانم بگویم که در تمرینات بر روی ضربات پنالتی کار می کنم زیرا اینطور نیست . من به توانایی های خودم باور دارم . فقط همین . "

*پاداش زحمات

پالمر پاداش بازی خوب خودش در استمفوردبریج را گرفت و به تیم ملی بزرگسالان انگلستان دعوت شد . پس از مصدومیت تعدادی از ستارگان تیم ملی انگلستان ، پالمر نقش مهمی در این تیم پیدا کرده است . درست است که گرت ساوت گیت ، سرمربی تیم ملی انگلستان تمایل چندانی به استفاده از چهره های جدید در ترکیب اولیه ندارد ولی در صورتی که پالمر به درخشش خود ادامه دهد ، می تواند امیدوار باشد که در این تیم به مهره ای موثر تبدیل شود . اگر او در منچسترسیتی می ماند ، احتمال بسیار کمی وجود داشت که به چنین موفقیتی دست یابد .

*اعظم فکوری

برچسب ها: کول پالمر ، چلسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها