PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۸۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
با محمد قربانی ، هافبک ملی پوش و شاغل در لیگ برتر روسیه
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال طی یک سال اخیر، بازیکنان زیادی را برای اولین بار در یک مسابقه ملی بازی داد که اخیرا این اقدام مثبت را به مثابه جوانگرایی در دیدار رسمی مقابل تیم ملی ترکمنستان تکرار کرد و چنین فرصتی را در اختیارمحمد قربانی، هافبک جوان و لژیونر ایران گذاشت.قربانی که پس از یک سال و نیم حضور در سپاهان اصفهان و نمایش موثر در خط دفاعی و میانی این تیم راهیتیم اورنبورگروسیه شد، پس از جا ماندن از فهرستتیم ملی ایراندر جام ملت‌های آسیا، برای دو مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 دعوت شد و فرصت انجام بازی ملی را به دست آورد.هافبک اراکی ودهه هشتادی تیم ملی در مصاف با ترکمنستان باانگیزه بازی کرد و در اولین بازی ملی نمایشی امیدوارکننده داشت. از همین رو سراغ محمد قربانی فوتبالیست شاغل در لیگ برتر روسیه رفتیم .
دهه هشتادی باآتیه



*تیم قربانی در منطقه خطر
در هفته بیست و دوملیگ برتر روسیه، تیم فوتبال«اورنبورگ»که برای چهارمین بازی متوالیمحمد قربانیرا در فهرست نفراتش داشت، به مصاف تیم «فاکل وورونژ» رده یازدهمی رفت.یاران قربانی که طی سه هفته پیاپی هیچ باختی نداشتند و دو تساوی و یک پیروزی به دست آوردند و پس از آن در جام حذفی برابر اسپارتاک مسکو شکست خورده بودند، در دیدار خارج از خانه مقابل «فاکل وورونژ» متوقف شدند.تیم فوتبال اورنبورگ که در صورت کسب پیروزی مقابل «فاکل وورونژ» شانس صعود دو پله‌ای و فاصله گرفتن از منطقه خطر در جدول لیگ برتر روسیه را داشت، به تساوی بدون گل در این دیدار رضایت داد تا 20 امتیازی شود و در رده چهاردهم بماند.محمد قربانی، هافبک ایرانی اورنبورگ که نخستین بازی ملی خود را در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 مقابل ترکمنستان انجام داد، به‌عنوان یار جانشین از دقیقه 84 برابر «فاکل وورونژ» به زمین آمد.
*گلزنی در جام حذفی
بازیکن ایران و دهه هشتادی اورنبورگ قبل از «فیفا دی» در لیگ برتر روسیه یک‌بار حضور تعویضی داشت و در مسابقه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برابر اسپارتاک مسکو در ترکیب قرار گرفت و گلزنی کرد.البته اورنبوگ با وجود گلزنی قربانی باخت و حذف شد.
*اولین بازی ملی با شماره سردار
تیم ملی فوتبال ایران در دو دیدار اخیرش در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل ترکمنستان، دو پیروزی به دست آورد.قربانی در دیدار برگشت به میدان رفت ، البته با شماره 20 در زمین حاضر شد .سردار آزموندر دیدار رفت مقابل ترکمنستان که حضور ثابت در ترکیب تیم ملی داشت و موفق به گلزنی شد، به دلیل آسیب دیدگی در دقایق پایانی نیمه نخست از زمین بیرون رفت و بازی برگشت در عشق‌آباد را از دست داد ولی پیراهن او به قربانی جوان سپرده شد. محمد که برای نخستین بار فرصت بازی ملی پیدا می کرد و در ترکیب تیم ایران در مسابقه برگشت مقابل ترکمنستان قرار گرفت با شماره پیراهن 20 که متعلق به سردار آزمون بود، در زمین حاضر شد و در میانه میدان بازی کرد. لازم به توضیح است که محمد قربانی اولین بار توسط کیروش سرمربی وقت در آبان 1401به تیم ملی دعوت شد اما فرصت بازی کردن پیدا نکرد.

*دعوت به تیم ملی
قربانی پس از یک سال و نیم حضور موثر در تیم سپاهان اصفهان مورد توجه تیم اورنبورگ روسیه قرار گرفت و در نقل و انتقالات زمستانی راهی این تیم شد. وی پس از انجام دو بازی و زدن یک گل به اسپارتاک مسکو به اردوی تیم ملی دعوت شد.
*تاثیرگذار در لیگ قهرمانان آسیا
بازیکن 22 ساله که انتقالی یک میلیون یورویی از سپاهان به اورنبورگ روسیه داشته در فصل کنونی علاوه بر عملکرد تاثیرگذارش در لیگ برتر برای طلایی پوشان اصفهان، در لیگ قهرمانان آسیا نیز با انجام هفت بازی و ثبت دو گل جزو بهترین‌ها بود.
*بازیکن سابق نساجی
هافبک ملی پوش باشگاه اورنبورگ روسیه پس از 4 فصل حضور در فوتبال باشگاهی ایران از کشور خارج شد. او در 2 فصل ابتدایی در قامت بازیکن نساجی مازندران در لیگ برتر حضور یافت و 11 بار برای قرمزپوشان قائمشهری به میدان رفت که عملکرد خوب او به چشم ژوزه مورایس آمد و بعد از انتخاب مرد پرتغالی به عنوان سرمربی سپاهان اصفهان، قربانی به جمع طلایی‌پوشان نصف جهان پیوست.
*کارنامه قربانی در سپاهان
محمد قربانیدر طول 2 فصل اخیر به یکی از مهره‌های کلیدی تیم سپاهان اصفهان بدل شد و توانست در 42 مسابقه برای طلایی‌پوشان در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی) به میدان برود و 2 گل و 2 پاس گل هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود.
*نحوه پیوستن به سپاهان
قربانی، هافبک تیم امید ایران هم بود و در پنجره تابستانی با قراردادی سه‌‍ساله به سپاهان اصفهان پیوست.این انتقال، چند ساعت مانده به بسته شدن پنجره تابستانی نهایی شد که فهرست بزرگسالانسپاهانپر شده بود ومحمد با قراردادی سه ساله و به عنوان سهمیه زیر 23 سال به این تیم پیوست.
*یک ماه خاطره انگیز
محمد قربانی در تیم امید و سپاهان اصفهان توانست در یک ماه نمایش قابل قبولی را از به نمایش بگذارد و از همین جا بود که نامش در فوتبال ایران مطرح شد.هافبک سابق سپاهان، 3 گل در 4 مسابقه به ثمر رساند. قربانی به همراه تیم امید در مقدماتی المپیک در ترکیب تیم امید حضور داشت و 2 گل در این مسابقات به ثمر رساند.او در 4 دیداری که در تیم امید و سپاهان به میدان رفت 3 گل مقابل هنگ کنگ، افغانستان و نیروی هوایی عراق به ثمر رساند و این آمار برای هافبک دفاعی جوان قابل توجه بود.
*کشف محمود فکری
محمد قربانی در سال 1399 مورد توجهمحمود فکریقرار گرفت و با قراردادی دو ساله بهنساجی مازندرانپیوست. هافبک اراکی نخستین بازی خود برای نساجی را در هفته نخستلیگ برتر فوتبال ایران 14011400 در مقابلتیم فجرسپاسی شیرازانجام داد.
*اقدام اخلاقمدارانه
محمد قربانی در دورانی که بازیکن سپاهان بود به همراه همبازی خود در یک مرکز توانبخشی حضور پیدا کرد و کاری اخلاقمدارانه انجام داد.عیسی مرادی و محمد قربانی در موسسه توانبخشی محمودیه بهزیستی حضور پیدا کردند و از اعضای این موسسه عیادت کردند.مرادی و قربانی همچنین در مدرسه صالحین منطقه صارمیه حضور پیدا کرده و ضمن گفت‌و‌گو با دانش‌ آموزان این مدرسه، با آن‌ها عکس یادگاری گرفتند.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار