PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۵۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: رژیم صهیونیستی در نگاهم رژیمی ستمگر و آلوده بوده و هست.
کیهان ورزشی-

در بخش برق آسای رقابت‌های آزاد سیتجس اسپانیا که چند روز قبل برگزار شد، دو ملی‌پوش ایرانی بدون اینکه قصدی در کار داشته باشند به مصاف نماینده رژیم اشغالگر قدس رفته و هر دو نیز پیروز شده‌اند. در این رقابت‌ها سید محمدامین طباطبایی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
سه شنبه شب خبر این دو رویارویی با بازتابی گسترده از سوی رسانه‌های معاند رو‌به‌رو شد تا جایی که برخی از آنها از این سهل انگاری صورت گرفته به عنوان اتفاق تاریخی یاد کردند.
معمولاً در برگه‌های قرعه کشی بخش بلیتس (برق آسا) مسابقات که در حاشیه بخش اصلی برگزار می‌شود و کل 9 دور آن حوالی دو، سه ساعت به طول می‌انجامد خبری از پرچم یا نام کشور حریفان نیست و دیدارها به فاصله زمانی بسیار کوتاهی پشت سرهم برگزار می‌شوند.  بدین ترتیب به احتمال فراوان «پرهام» و «محمدامین» متوجه این مسئله نشده‌اند‌، خصوصاً اینکه حریف نیز جزو بازیکنان سرشناس نبوده که بازیکنانمان از قبل او را بشناسند.
پرهام مقصودلو در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس با تایید این موضوع اظهار داشت: من فرزند ایران، مثل هر انسان آزاده‌ای در جهان، مخالف ستم و دیکتاتوری بوده و هستم. رژیم صهیونیستی هم در نگاهم رژیمی ستمگر و آلوده بوده و هست. وی ادامه داد: از اینکه یکی از حریفانم از رژیم صهیونیستی بوده، اطلاعی نداشتم. به تازگی و از طریق رسانه‌ها از جزئیات ماجرا آگاه شدم.استاد بزرگ شطرنج ایران خاطر نشان کرد: ممکن است این حرفم را عده‌ای باور کنند و عده‌ای باورشان نشود اما واقعیت این است که در مسابقات سنگین و فشرده‌ شطرنج، گاهی حتی اسم و فامیل حریفان‌مان را هم دقیق و درست نمی‌بینیم؛ چه برسد به ملیت‌شان. پس حرفم را باور کنید.
مقصودلو عنوان کرد: صحبت خاص دیگری ندارم و به زودی به کشور  عزیزم برمی‌گردم و به صورت تفصیلی در این باره صحبت خواهم کرد.
دیروز یکی از تصاویر بخش بلیتس (سریع) مسابقات سیتجس مربوط به دیدار میز 1 دور چهارم بین «پرهام مقصودلو» و «لارنس ترنت» استاد بین‌المللی و مفسر سرشناس انگلیسی رسانه‌ای شد که در آن مشخص گردید برخلاف بخش اصلی‌، در این بخش هیچ خبری از پرچم و لیبل نام بازیکنان بر روی میز نیست.
لازم به یادآوری است رقابت‌های آزاد سیتجس اسپانیا مسابقات آزاد بوده و بازیکنان با هزینه خود در این مسابقات شرکت می‌کنند و برای حضور یا اعزام فدراسیون شطرنج هزینه‌ای را متقبل نمی‌شود. از این دست رقابت‌ها در طول سال بسیار برگزار می‌شود و بسیاری از اساتید بزرگ ایران حضور فعالی در آنها دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار