PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۸۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
اخیرا فابیو کاناوارو ، کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا به عنوان سرمربی جدید تیم اودینزه انتخاب شد . قرار است او تا پایان فصل 2024-2023 سکان هدایت این تیم را در دست داشته باشد . کاناواروی 50 ساله جانشین گابریله چوفی شده و برادر کوچکترش ، پائولو ، به عنوان دستیار او را همراهی خواهد کرد . پائولو سابقه حضور در تیم های ناپولی ، پارما ، ورونا و ساسولو را دارد . دو برادر بین سال های 2000 تا 2002 در کنار یکدیگر بازی می کردند. کاناوارو به فوتبال هجومی اهمیت زیادی می دهد . او می گوید : " طرفدار بازی هجومی هستم و دلم می خواهد که شاگردانم برای کسب پیروزی تلاش کنند . "

... از توپ جمع کنی تا دریافت توپ طلا !

برای آشنایی بیشتر با فابیو کاناوارو دانستن حقایقی از زندگی او ضروری است .

* در واقع کاناوارو نیاز به معرفی ندارد . او که در کارهای دفاعی بسیار موفق بود ، نام خود را در تاریخ فوتبال ثبت کرده و یکی از بزرگترین مدافعان محسوب می شد .

*کوتاهی قامت نتوانست کاناوارو را از تبدیل شدن به مدافعی بزرگ بازدارد . او می گوید : " مدافعان می توانند متفاوت باشند . برخی از آنها کوتاه قامت و چالاک هستند و برخی نیز قدبلندند و پرش های بلندی دارند . این موضوع اهمیتی ندارد . تنها چیزی که لازم دارید ، این است که اعتماد به نفس داشته باشید زیرا هر هفته با چالش جدیدی مواجه می شوید . "

*فابیو در 13 سپتامبر 1973 در خانواده ای متوسط متولد شد . والدینش جلسومینا کاستانزو و پاسکواله کاناوارو ارزش هایی مانند سختکوشی و پشتکار را به او آموختند . کاناوارو می گوید : " والدینم هر روز به من می گفتند : " بهتر است به مدرسه بروی . این کار برای آینده ات اهمیت زیادی دارد . " ولی من با خودم می گفتم : " فکر می کنم بهترین کار این است که فوتبال را دنبال کنم . "

* او در ابتدا در پست مدافع میانی به میدان می رفت اما در صورت نیاز می توانست در دفاع راست هم بازی کند .

* وی در تیم های متعددی ، از جمله ناپولی ، پارما ، اینترمیلان ، یوونتوس و رئال مادرید حضور داشت .

* کاناوارو اعتقاد دارد که انسان باید رویاهای بزرگ داشته باشد و برای رسیدن به آنها تلاش کند . او می گوید : " احساس غرور زیادی می کنم زیرا برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست زحمات فراوانی کشیده ام . "

* کاناوارو یکی از تحسین کنندگان بازی زین الدین زیدان به شمار می رود . او می گوید : " غالبا پس از مدتی می توانید هر بازیکنی را مهار کنید ولی زیدان از همان بازی اول مرا ناکام گذاشت . او تاریخ فوتبال را نوشته است . "

* کاناوارو زمانی که 11 سال داشت در تیم ناپولی توپ جمع کن بود . در یک جلسه تمرینی دیه گو مارادونا که به استعداد بالای او پی برده بود ، کفش های خود را به وی داد . کاناوارو می گوید : " دیه گو مارادونا بیشترین تاثیر را بر دوران حرفه ای من گذاشت . "

* فابیو در 7 مارس 1993 در دیدار با یوونتوس اولین بازی خود را در رقابت های سری آ انجام داد .

* پسر کاناوارو که کریستین نام دارد ، در پست هافبک بازی می کند .

* فابیو کاناوارو در سال 2006 اولین و تنها مدافعی لقب گرفت که به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب می شد .

* تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 2006 به قهرمانی رسید که مهارت های خیره کننده کاناوارو در این موفقیت نقش زیادی داشت و او توانست تحسین طرفداران فوتبال در سراسر جهان را برانگیزد .

* کاناوارو در تیم های بزرگی مانند رئال مادرید و یوونتوس قابلیت های خود را به نمایش گذاشت . او اعتقاد دارد که یووه در ایتالیا همانند رئال مادرید در اسپانیاست .

* کاناوارو در مقایسه با مدافعان میانی ، بلندقامت نبود ولی با مهارت ، چالاکی و درک بالایی که داشت این نقیصه را جبران می کرد . توانایی او در مقابله با حریفان قدبلند حقیقتا فوق العاده بود .

* کاناوارو دو بار به عنوان بهترین مدافع یوفا شناخته شد .

* کاناوارو در 22 ژانویه 1997 در دیدار دوستانه با ایرلند شمالی برای اولین بار پیراهن تیم ملی ایتالیا را پوشید . حاصل زحمات او حضور در 130 بازی ملی بود . قدرت رهبری و مهارت های دفاعی کاناوارو در موفقیت های " لاجوردی پوشان " نقش مهمی داشت .

* با توجه به درخشش کاناوارو در جام جهانی 2006 ، جایزه معتبر توپ طلا به او تعلق گرفت . او در آن زمان گفت : " من اولین کسی بودم که از این مسئله شگفت زده شدم . " لازم به یادآوری است که کاناوارو اولین مدافع پس از 10 سال محسوب می شد که به این افتخار دست می یافت . ماتیاس سامر در سال 1996 و فرانتس بکن باوئر در سال 1976 این جایزه را دریافت کرده بودند . کاناوارو بعد از روبرتو باجو (1993) ، پائولو روسی (1982) ، جیانی ریورا (1969) و عمر سیووری (1961) پنجمین بازیکن ایتالیایی بود که برنده توپ طلا می شد .

*فابیو کاناوارو نماد ثبات محسوب می شود . او به علت از خود گذشتگی ، حرفه ای گری و تعهد تیمی به عنوان یکی از قابل اعتمادترین مدافعان جهان شهرت یافته بود .

*برای قدردانی از نقش مهم کاناوارو ، نام او در تالار افتخارات فوتبال ایتالیا ثبت شد .

*کاناوارو سه بار جایزه بهترین مدافع لیگ دسته اول ایتالیا دریافت کرد . او با توجه به مهارت های مثالزدنی خود به کابوسی برای مهاجمان حریف تبدیل شده بود .

* او هم در داخل و هم در خارج از زمین یک رهبر واقعی بود و هم تیمی ها و حریفان ، وی را تحسین می کردند . کاناوارو از لحاظ حرفه ای گری ، اراده قوی و عشق به فوتبال یک الگو محسوب می شد .

* استعداد شگرف و موفقیت های کاناوارو باعث شده بود که هم بازیکنان و هم هواداران در سراسر جهان به او احترام بگذارند . کاناوارو همچنان الگوی مدافعان جوان به شمار می رود .

* کاناوارو را باید یکی از اسطوره های فوتبال ایتالیا دانست که نامش در تاریخ فوتبال جاودان خواهد ماند . او می گوید : " فوتبال برای من همه چیز است . "

* وی در بازیخوانی و پیش بینی حرکات بازیکنان حریف تبحر زیادی داشت و به همین دلیل می توانست هم در حملات شرکت کند و هم مانع از گلزنی تیم مقابل شود .

*کاناوارو علی رغم موفقیت های زیادی که به دست آورد ، در تمام دوران حرفه ای خود فروتنی اش را حفظ کرد و هم در داخل و هم در خارج از زمین رفتار خوبی داشت .

* تاثیر کاناوارو در فوتبال جهان را نباید دست کم گرفت . در واقع او میراثی ابدی از خود به یادگار گذاشته و الگوی نسل جوان فوتبال به حساب می آید .

*کاناوارو به گفته خودش ، فوتبال را در خیابان شروع کرد .

* فابیو کاناوارو و چیرو فرارا یک موسسه خیریه تاسیس کرده اند که در زمینه مبارزه با سرطان فعالیت می کند . لازم به یادآوری است که آنها در ناپولی هم تیمی بودند .

* کاناوارو بر اتحاد تیمی تاکید دارد و می گوید : " بدیهی است که هیچکدام از ما " سوپرمن " نیستیم ولی با همبستگی می توانیم هر کاری را انجام دهیم . "

* زلاتان ابراهیموویچ ، ستاره فوتبال سوئد می گوید : " وقتی به یوونتوس رفتم ، جوان بودم و در آنجا تحت تاثیر بازی اسطوره هایی مثل فابیو کاناوارو و لیلیان تورام قرار گرفتم . "

* اعظم فکوری

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار