PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۳۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
تیم ملی والیبال ایران از اوایل خردادماه بازی‌های خود را در لیگ جهانی آغاز می‌کند.

کیهان ورزشی-

تیم ایران در راه لیگ جهانی والیبال 15 بازی در مرحله مقدماتی انجام خواهد داد. 12 پیکار تیم ایران در کشورهای فرانسه، آرژانتین، روسیه و آمریکا انجام خواهد شد. تیم ایران در هفته پنجم 3 بازی در تالار 12 هزار نفری آزادی انجام می‌دهد. با این اوصاف از مجموع 15 پیکاری که ایران برگزار خواهد کرد، 4 پیکار با تیم‌های آسیایی (ژاپن، کره جنوبی، چین و استرالیا) خواهد بود. 2 بازی با تیم‌های آمریکای شمالی (کانادا و آمریکا)، دو بازی با تیم‌های آمریکای جنوبی(آرژانتین و برزیل) و 7 بازی نیز با تیم‌های اروپایی(فرانسه، صربستان، روسیه، ایتالیا، آلمان، بلغارستان و لهستان) خواهد داشت.

تیم ایران به واسطه اقتداری که در قاره آسیا و اقیانوسیه بدست آورده است، چنین به نظر می‌آید که بتواند تیم‌های استرالیا، ژاپن، چین و کره جنوبی را مغلوب سازد. شکست تیم‌های آرژانتین، آلمان، صربستان، لهستان، بلغارستان و کانادا دور از دسترس نیست. نکته مهم لیگ جهانی این است که تیم ایران باید به خاطر 15 بازی که در طول یکماه انجام خواهد داد، از توانایی حداکثری 9 تا 12 بازیکن بهره ببرد که در مقابل حریفان کم نیاورد.

پس اگر در جریان 15 مسابقه لیگ جهانی تمرکز ایران روی 6 تا 8 بازیکن باشد، شرایط خطرناک خواهد شد. چراکه شرایط مسابقات بیرون از خانه و رفت و آمد در جریان لیگ، می‌تواند حادثه‌ساز شود.

ارزیابی بازی‌های آسیایی در لیگ جهانی

آنچه در جریان لیگ جهانی برای ایران جذابیت دو چندان خواهد داشت، مبارزه با 3 حریف پرقدرت از کشورهای شرق آسیا(چین، ژاپن و کره جنوبی) است. این 3 رقیب در شهریورماه سال جاری رقیب ایران در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا به حساب می‌آیند. از طرفی والیبال ایران باید در مقابل این سه رقیب، قدرت تیم دوم خود را مورد ارزیابی قرار دهد چراکه این بهترین فرصت برای ارزیابی و حضور تیم دوم ایران در بازی های آسیایی 2018-جاکارتا به حساب می‌آید.

بی شک اگر والیبال ایران بتواند در لیگ جهانی قدرت تیم دوم خودش را به رخ حریفان آسیایی بکشد، می‌توان امیدوار بود که با تیم دوم بتوان به کسب سکو و مدال چشم داشت.

برنامه مسابقات ایران در لیگ جهانی

هفته اول: 4 تا 6 خرداد 1397

فرانسه(میزبان): فرانسه، ایران، استرالیا، ژاپن

هفته دوم:11 تا 13 خرداد 1397

آرژانتین(میزبان): آرژانتین، ایران، کانادا و ایتالیا

هفته سوم: 18 تا 20 خرداد 1397

روسیه(میزبان):روسیه، ایران، برزیل، چین

هفته چهارم:25 تا 27 خرداد 1397

آمریکا(میزبان): آمریکا، ایران، لهستان و صربستان

هفته پنجم:اول تا سوم تیر 1397

ایران(میزبان):ایران، کره جنوبی، بلغارستان و آلمان


سیف‌الله ترابی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار