PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۳۰۷۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
گل‌های روشن ابومسلم را خاموش کرد

کیهان ورزشی-

تاج (1) 3

ناصر حجازی- آندرانیک اسکندریان 16، اکبر کارگرجم 4، سعید باغوردانی 19، عزتالله جانملکی 3- علی جباری 8 (کاپیتن)، حسن ابراهیمی 22، کارو حقوردیان 6- حسن روشن 10، مسعود مژدهی 13 (جواد قراب 18 از دقیقه 61)، محمدرضا عادلخانی 11 (غلامحسین مظلومی 9 از نیمه دوم)

ذخیرهها: حجتالله خاکسار تهرانی، عباس نوین روزگار، مهرداد زمانزاده.

مربی: رایکوف

ابومسلم (1) 1

مهدی عسکرخانی 18- علیرضا گیلعرب 3- مسیح مسیحنیا 5 (کاپیتن)، مجید تشرفی 4، اکبر میثاقیان 2- حسین امیدوار 12، احمدرضا قلیچخانی 7، محسن بمانی 22- رضا جاهدی 22 (محمدعلی بمانی 25 از دقیقه 83)، حسین زمانیان 19 (حسین قلیزاده 20 از دقیقه 88)، محمود ابراهیمزاده 10.

ذخیرهها: علی طاقهچیان، حسن انصاری، ابوالفضل صفوی.

مربی: عباس رضوی

گلها: 0-1 محسن بمانی (131-1 حسن روشن (442-1 غلامحسین مظلومی (613-3 حسن روشن (85)

تماشاگر: نزدیک به 25 هزار تن

داور: محمد صالحی با کمک رضا صاحبجمعی و محمود خوشخوان.

بازیکن اخطاری: علیرضا گیلعرب از ابومسلم.

فروش بلیط: 134730 تومان.

بهترین بازیکن: حسن روشن

امجدیه (پنجشنبه 18 اردیبهشت 1354)- ابومسلم با همه قوا به میدان بزرگی آمده بود تا امتیازی بگیرد و در این راه میرفت که به شگفتآفرینی روز نهم نیز نزدیک شود. اما مهارت مهاجمی خونسرد و موقعشناسی مثل حسن روشن، این آرزوی مشهدیها را بر باد داد و تاج سه بریک ابومسلم را ناکم کرد.

در این دیدار، ابومسلم با تمایل امیدوار به میانه میدان بیشتر حالت 4-4-2 داشت.

ناصر حجازی دو هفته است که منصور رشیدی را در کنار ندارد زیرا رشیدی به دنبال اختلافاتش با تاج هفته گذشته رسما از تیمش استعفا کرد. ولی حجازی مدتی است که ازدواج اوج فاصله گرفته و چون گذشته آمادگی نشان نمیدهد. او در برابر شلیک بمانی از فاصله 35 متری، کاملا غافلگیر شد و جز او هیچیک از یاران تاج مقصر نبودند.

در برابر ابومسلم به جز حجازی- که یکبار تهدید شد و گل خورد- خط میانی تاج کمفروغ و پراشتباه بود و جز گاه گاهی درخشش نمیتوانست به طور مداوم تکمیلکننده قدرت خط دفاع و حمله تیمش باشد. خط حمله تاج در نیمه دوم با ورود مظلومی بسیار پرقدرت و ثمربخش شد. جباری در خط هافبک چند شوت خوب و موثر به دروازه ابومسلم کرد. اما هر بار دفاع حریف موفق به دفع خطر شد.

تیم تاج در برابرابومسلم آهنگی نامنظم در نیمه اول و منظم در نیمه دوم داشت که علت بزرگ آن گل تساوی و اعصاب راحتکن (برای تاجیها) توسط حسن روشن و ورود مظلومی در نیمه دوم بود.

در تیم ابومسلم، قلیچخانی در نقش بخش کننده و مغز تیم بازیکنی موثر بود و دفاع آن تیم تا لحظهای قبل از خوردن گل اول فداکار و سرسخت نشان میداد، اما این سرسختی با نوعی بازی به اصطلاح «دیمی» توأم میشد که در آن قصد مافع فقط دفع توپ بود به هر مکان که ممکن شود.

گل ناگهانی ابومسلم

در دقیقه سیزدهم امجدیه شاهد لحظهای بود که انتظار آن کمتر داشت در حملهای از ابومسلم، امیدوار توپ را به محسن بمانی در جناح چپ داد و او در حالی که نشان میداد قصد سانرت دارد، ضربهای محکم و قوسدا به توپ زد و این شلیک سنگین از فاصله 35 متری، وقتی حجازی را به خود آورد که توپ سقف دروازه تاج را لرزاند.

جباری دو دقیقه و شش دقیقه بعد از گل، با شلیک های سنگینش از پشت محوطه جریمه در مقام پاسخگویی برآمد اما هر دو بار دو مدافع (تشرفی و مسیحنیا) با سر راه آن را بستند و از آن کرنر ساختند. حاصل حملات تاج کرنرهای پیدرپی اما بیثمر بود و کمکم همه باور داشتند که نیمه اول با برتری گل ابومسلم سوت پایان را میشنوند اما درست لحظهای قبل از این تاج به گل تساوی دست یافت. پاس مژدهی به روشن و عبور روشن از تشرفی و سپس مسیحنیا در درون محوطه جریمه و پیروزی بر عسگرخانی که با استقبال توپ آمده بود، با یک ضربه آرام و زمینی به نتیجه رسید و به این ترتیب روشن تاج را از نگرانی اینکه بازی در نیمه دوم گره بخورد، بدر آورد.

نیمه دوم مظلومی هم به میدان آمد و بر دشواریهای ابومسلم افزود زیرا عادلخانی در نیمه اول با معطل کردن توپ بیشتر به دفاع فرصت میداد تا با حالتش فشرده دفع خطر کند.

در نیمه دوم کار جدالهای تن به تن رنگ درگیری به خود گرفت و مشهدیها دست به خشونت روی مهاجمان تاج زدند. در یکی از این برخوردها، تشرفی، مژدهی را مصدوم کرد و داور کار مجادله را با بیرون فرستادن مژدهی فیصله داد.

به جای مژدهی، جواد قراب وارد زمین شد و با جای گرفتن قراب در میانه میدان، حسن ابراهیمی به خط حمله پیوست و هنوز یک دقیقه سپری نشده بود که مظلومی گل برتری تاج را در دقیقه 61 به ثمر رساند. آندرانیک اسکندریان را از راست توپ بلندی را به طور دقیق برای مظلومی فرستاد. مظلومی روی خط هیجده قدم و در بین تشرفی و مسیحنیا توپ را با سینه پیش انداخت و با شلیکی زمینی و زیبا دومین گل تاج را به ثمر رساند.

ابومسلم حالت صددرصد دفاعی را رها کرد زیرا دیگر هیچ امتیازی در کف نداشت و تاج نیز با تلخی تجربه گل خورده به حالت تهاجمی ادامه داد.

شلیک زیبای قراب از بالای دروازه گذشت و شوت روشن را عسگرخانی گرفت اما همین دو بازیکن گل سوم را در دقیقه 85 پایه ریختند و به نتیجه رساندند. قراب توپ را به روی دروازه انداخت و حسن روشن سرضرب و تحسینبرانگیز برای سومین بار عسگرخانی را تسلیم کرد.

بعد از این گل آتشبازی فرو نشست و سرانجام تاج با گرفتن دو امتیاز شادمان به رختکن رفت زیرا بار دیگر با صنعت نفت صدرنشین شد.

روشن: مهاجرانی بازیکن ابومسلم را تنبیه کرد!

«حسن روشن» ستاره تیم تاج سابق در آن بازی که زننده دو گل از سه گل تیمش بود درباره تیم خود در جام سوم تختجمشید میگوید: بازیهای ما با ابومسلم همیشه پر بود از ماجرا. یادم هست یک بازی در مشهد با آنها داشتیم که بازیکنی به نام «گیلعرب» داشتند و آمده تا من را در بازی بزند. حشمت مهاجرانی به عنوان مربی تیم ملی آنجا بود و وقتی صحنه را دید آمد و او را تنبیه کرد. بعد از آن بازی هم ما قرار گذاشتیم وقتی ابومسلم به تهران آمد کار آنها را جبران کنیم. درباره بازی که مورد نظر شما است هم باید بگویم آن روز من و عادلخانی روز خوبی داشتیم و 2 گل من زدم و یک گل هم مرحوم غلامحسین مظلومی.

وی در ادامه میگوید: در جام سوم تخت جمشید نفرات جدیدی چون زمانزاده و حسن ابراهیمی که با بانک ملی آقای گل شده بود به تاج آمدند ولی یکسال بیشتر دوام نیاوردند.

روشن درباره بازی موردنظر ما میگوید: آن روز روی یک شوت از راه دور دروازه ناصر خدابیامرز باز شد. ناصر روی شوت های از راه دور یک مقدار مشکل داشت اما روی خروجها و تکبه تکها عالی کار میکرد. من و عادلخانی همه وقتی در زمین بودیم رایکوف مرا به راست میفرستاد و عادلخانی در چپ، چون از آلمان آمده بود و یک بازیکن کلاسیک بود.

وی درباره عملکرد عسگرخانی گل ابومسلم در آن بازی میگوید: خیلی از گلرهای آن زمان زیرسایه حجازی و رشیدی ماندند. عسگرخانی میتوانست در تیم ملی هم بدرخشد و آن روز هم توپ های زیادی را از ما گرفت.

نتایج سایر دیدارهای هفته

* پرسپولیس 2- ذوبآهن 1

* راهآهن 1- برق شیراز 0

* ملوان 0- بانک ملی 0

* تاج 3- ابومسلم 1

* تراکتورسازی 3- نیرو 2

سپاهان 1- دارایی 0

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مهدی پاشایی
United States
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
0
به به چه عکس زیبایی الان از این گونه عکسا خیلی کم شده.دست عکاس با ذوقش درد نکنه...
محمد رضا محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
ممنون یاد ش بخیر مارا به یاد خاطرات خوش گذشته وایام نو جوانیمان اند که با تیم محبومان ابومسلم وان همان ستاره های فراموش نشدنی در استادیوم پیر سعداباد انداختید دست شما درد نکند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار