PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۳۰۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
«ذوالفقارنسب» هند کرد


کیهان ورزشی-


دارایی (0) 1

مجید پهلوانافشاری (1) - عبدالعلی کلانتری (12) - احمد سنجری (4) - قلیچخانی (5) - شهریار شفیعی (3) - حسین حسینی (6) - محسن یوسفی 10 (از دقیقه 65 احمد دیانی 15) - محمد شافعی (1‍9) حسین فداکار (25) - شاهرخ اصلانی (13)، (از نیمه دوم منوچهر دوام 20) و حمید مشتری 11

ذخیرهها: فرامرز صباحی 12، محسن نوری 2 و رمضان یانسری 7

پرسپولیس (‍1) 1

مودت (1) - ابراهیم آشتیانی (2) - بیژن ذوالفقارنسب (4) - محمد دادکان (این هفته استثنائا با پیراهن 6 بازی کرد)، رضا وطنخواه (3) - علی پروین (7) - ادیبی (8) - ایرج سلیمانی (12)، ( از دقیقه 84 محمدرضا خلعتبری 13) - محمد زادمهر (17) - صفر ایرانپاک (9) و جهانگیر فتاحی (15)، (از دقیقه 63 محمد دستجردی 11

ذخیرهها: یعقوب فاطمیمقدم 16، حسین قرهخانلو 22 و فرزین قوام رضایی ‍14

گلها دقیقه 11 توسط محمد زادمهر (برای پرسپولیس) و دقیقه 75 توسط پرویز قلیچخانی روی پنالتی (برای دارائی).

داور: محمد صالحی با کمک محمد اطهری و هروس باغومیان.

تماشاگر: بیش از 25 هزار تن.

جمعه 22 فروردین 54 - ورزشگاه امجدیه: دیداری که میتوانست بخت صدرنشینی در جدول را در اختیار پرسپولیس قرار دهد با یک هند پنالتی به تساوی کشید و پرسپولیس را با 6 امتیاز پشت سر پاس صدرنشین قرار داد.

بیش از 25 هزار تماشاگر تحت تاثیر نام دارایی و پرسپولیس و همینطور انتظار تماشای دیداری خوب، امجدیه را لبریز کردند و هیجان لحظات این بازی پرتحرک و پرمبارزه را دو چندان افزودند.

این مسابقه یک بار دیگر حقانیت نیروی جوان و اهمیت جوانگرایی تیمها را نشان داد و محمد زادمهر بازیکن ذخیرهنشین پرسپولیس توانست موقعیت خودنمایی بیابد و الحق که چهره درخشان زمین بود. هرچند که اواخر نیمه دوم او نیز همچون دیگر یارانش تحتالشعاع کوشش دارایی قرار داشت.

هنوز از کم و کیف بازی چیزی دستگیر تماشاگران نشده بود که دقیقه یازدهم پرسپولیس به تنها گل خود دست یافت و این در شرایطی بود که دارایی بازی را در اختیار داشت. گل به دنبال کرنری که قلیچخانی برای جلوگیری از نفوذ ایرانپاک نصیب پرسپولیس کرده بود، به ثمر رسید.

این کرنر را پروین زد که بعد از گذشتن توپ از جلوی یاران پرسپولیس و مدافعان بیتفاوت دارایی، زادمهر با هوشیاری و شناخت خوبی که از چارچوب دروازه داشت توپ را وارد دروازهدارایی کرد.

4 دقیقه بعد هم زادمهر خطرآفرین بود. او توپی را که قلیچخانی در مهارش ناموفق مانده بود، در بهترین موقع زد و چارچوب دروازه دارایی را لرزاند.

پرسپولیس با به ثمر رساندن گلی آسان و ناگهانی، بازی را در اختیار گرفت. این گل نه تنها عاملی برای افزایش روحیه پرسپولیسیها بود، بلکه از طرف دیگر موجب از دست رفتن روحیه بازیکنان دارایی و بهم ریختگی این تیم شد.

دفاع دارایی در این نیمه درجاگیریها، مخصوصا در جاگیری برای کرنرها و ضربههای آزاد خوب و دقیق نبود و این، امکانات زیادی را در اختیار پرسپولیس میگذاشت تا جائی که حتی هافبکهای پرسپولیس - که تا قبل از گل پرسپولیس تحتتاثیر هم خطهای مقابل خود بودند - چهرهای تهاجمی به خود گرفتند.

دارایی هم در این نیمه با اینکه با پاسهای عرضی زیاد امکان نفوذ را از خود گرفته بود، دو موقعیت خوب در دقایق آخر برای به ثمر رساند گل بدست آورد که یکی از حمید مشتری مهاجم زهردار دارایی و دیگری را حسین فداکار (مهاجم راست این تیم) زدند ولی اولی را مودت (دروازهبان پرسپولیس) و دومی را آشتیانی، مدافع این تیم خنثی کردند.

در دقیقه 60 پرسپولیس نیکوترین فرصت خود را برای زدن گل دوم از دست داد و این موقعی بود که ایرانپاک مهاجم این تیم با فرار از میانه زمین، حریف مدافعان را پشت سرگذاشت و تنها مقابل دروازهبان قرار گرفت و با شوت آرامی توپ را از کنار دروازه عبور داد.

همکاری صفر ایرانپاک، دستجردی و ادیبی و به دنبالش پاس خوب ایرانپاک به سلیمانی، موقعیت دیگری برای پرسپولیس بود.

پنالتی حرف نداشت

واقعهای که دقیقه 75 بوجود آمد هرچند با اعتراض پرسپولیسیها به رای داور همراه بود، ولی رای داور به «هند پنالتی» حرف نداشت. توپی را احد دیانی (مدافع دارایی) سوی دروازه پرسپولیس فرستاد و قلیچخانی در دقت و جاگیری برای مهار توپ، نسبت به ذوالفقارنسب موفقتر بود. چون این بازیکن برای این که توپ را از دست ندهد، ناخودآگاهانه مجبور به هند در داخل محوطه جریمه شد، که ضربه قلیچخانی گل تساوی را به ثمر رساند.

هرچند که پرسپولیس در لحظات آخر با نفوذ پروین از کنار خط دروازه، میتوانست بازهم پرسپولیس را پیروز بیرون بیاورد ولی روحیهای که مجید پهلوان افشاری (دروازهبان) از تساوی تیمش بدست آورده بود، موجب بیثمر ماندن این موقعیتها شد.


ذوالفقارنسب: توپ به دستم خورد ولی پنالتی نبود

* بیژن ذوالفقارنسب: پس از حدود 40 سال درباره بازی مورد نظر در گفت و گویی با «کیهان ورزشی» شرکت کرده است که متن آن را در زیر میخوانید:

* از بازی مورد نظر ما چیزی در خاطرتان هست؟

- بله، آن روز امجدیه پر بود از تماشاگر آن روزهای دارایی، بعد از تاج و پرسپولیس پر تماشاگرترین تیم بوده آن روز خیلی حمله کردیم ولی بازی به تساوی انجامید.

* درباره صحنه جنجالی بازی صحبت کنید!

- البته من خودم خیلی اعتراض نکردم اما تماشاگران ناراحت شدند. ما یک بر صفر با گل آقای زادمهر جلو بودیم که یک ارسال توسط «دیانی» بازیکن آنها روی دروازه ما شد قلیچخانی مرا شارژ کرد و من هم نزدیک بود به صورت افقی فرود بیایم. به همین دلیل دستم را ناخودآگاه عقب بردم و توپ به دستم خورد.

* پنالتی بود؟

- خیر. امروز میگوئید دست به توپ خورده یا توپ به دست ولی آن روزها این بحثها نبود. زدن آن توپها روی هوا شگرد من بود ولی بازیکن حرف مرا شارژ کرد و چون تعادل نداشتم توپ به دستم خورد.

* ... و بازی مساوی شد؟

- مساوی برای ما مثل باخت بود. آن زمان مساوی با باخت فرقی نداشت و در طول یک فصل شاید ما بیش از 3 یا 4 مساوی بیشتر نداشتیم. ضمن اینکه تیم ما مثل برخی تیمهای امروزی با نیت مساوی به زمین نمیآمدند.

نتایج سایر دیدارهای هفته

* هما 1 - بانک ملی -

*پاس 1 - ذوبآهن 0

* آرارات 1 - نیرو 1

* ملوان 0 - ابومسلم 1

* سپاهان 0 - راهآهن 0

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی پاشایی از کرج
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
بسیار زیبا بود با سپاس...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار