ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۸۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
این هفته با رضا جعفری ، بهترین گلزن تیم ملوان
آمار کنونی رضا جعفری در خط حمله تیم ملوان بندرانزلی بهترین دلیل برای انتخاب درست مهدی تارتار است.سرمربی ملوان بندر انزلی در نقل و انتقالات لیگ بیست و سوم بابرآوردی صحیح رضا جعفری را به لیست خرید تیمش اضافه کرد و با شناختی که از وی داشت جعفری به عنوان مهاجم در ملوان به میدان فرستاد.جعفری که سابقه بازی در پست مهاجم را داشت در ملوان خیلی زود درخشید و با پنج گل زده در جدول گلزنان قرار گرفت.جعفری در نساجی مازندران تیم سابق خود به عنوان وینگر چپ و راست بازی می کرد. او در ملوان به دروازه نزدیک تر شد و نشان داد اثرگذاری بالایی دارد.این هفته سراغ رضا جعفری فوروارد ملوان رفتیم.
... انزلی بیقراره

*جدی ترین رقیب رضا اسدی
رضا جعفری مهاجم فصل گذشته تیم نساجی مازندران که این فصل به ملوان بندر انزلی پیوسته به خوبی خود را در پازل تاکتیکی تیم مهدی تارتار جا انداخته و توانسته با آمار گلزنی بسیار خوب، مرد شماره یک خط حمله قوی سپید لقب بگیرد.جعفری با زدن 5 گل ، تنها رضا اسدی مهاجم سپاهان اصفهان را بالاتر از خود در جدول گلزنان می ببیند.
*جعفری به چه تیم هایی گل زده؟
تاکنون جعفری در خط حمله ملوان بندرانزلی موفق شده دو گل به سپاهان اصفهان و سه گل برابر سه تیم پیکان تهران، فولاد خوزستان  و گل‌گهر سیرجان به ثمر برساند. او در بازی حساس برابر سپاهان اصفهان دوگل ارزشمند زد که همین دو گل پایه گذار پیروزی مهم ملوان در نصف جهان شد. لازم به یادآوری است که ملوان در فصل گذشته لیگ برتر هم با متوقف کردن سپاهان، ترمز طلایی پوشان را کشید.
*کری خوانی برای پرسپولیسی ها
رضا جعفری مهاجم ملوان پس از توقف پرسپولیس در ورزشگاه سیروس قایقران بندر انزلی عنوان کرد که« پرسپولیس از دست ما در رفت!» و برای سرخپوشان کری خوانی کرد. هم چنین مهاجم تهرانی گفت که ملوان می توانست پرسپولیس را با اختلاف شکست دهد.
*تیم باشخصیت
به عقیده رضا جعفری، ملوان تیم باشخصیتی است که با برنامه و باتاکتیک بازی می کند. او درباره حضور مهدی تارتار به عنوان سرمربی ملوان گفته که قوی سپید انزلی با وی شخصیت خود را پیدا کرده و به دنبال خوشحال کردن هواداران ملوان در هر مسابقه است.
*موفقیت ملوان ، مهم تر از هدف فردی
رضا جعفری با وجود زدن 5 گل در رده دوم جدول گلزنان لیگ برتر قرار گرفته ولیکن او در پایان هر مسابقه ملوان تاکید می کند که به آقای گلی در لیگ برتر فکر می کند . به عقیده وی در وهله نخست موفقیت ملوان اهمیت دارد و مهم پیروزی قوی سپید انزلی است.جعفری در آخرین مصاحبه خود تاکید کرد که هدف فردی مدنظرش نیست و همیشه به روند تیمی کمک می کند.
*بازگشت به پست تخصصی
علت موفقیت جعفری در تیم ملوان این است که او در پست تخصصی خود بازی می کند.رضا در 2 فصلی که برای تیم نساجی مازندران بازی کرد همیشه در پست وینگر چپ و راست به بازی گرفته می شد و از این رو به زعم خودش بیشتر عقب بازی می کرد. وقتی بازیکنی با خصلت های رضا جعفری از دروازه حریف دور می شود تحت هر شرایطی وظیفه ذاتی خود را که گلزنی است فراموش می کند . مهدی تارتار در ملوان تصمیم درستی گرفت و رضا جعفری را به پست تخصصی خود بازگرداند و اینک نتیجه خوبی گرفته است.جعفری در مصاحبه های خود تاکید کرده که او مهاجم است و در رده های ملی نیز به عنوان فوروارد بازی کرده است.
*همبازی سابق جواد نکونام
مهاجم کنونی ملوان در گذشته همبازی سرمربی تیم استقلال تهران بود. رضا جعفری در اولین فصلی که برای تیم بزرگسالان ساپیای تهران بازی می کرد یک نیم فصل همبازی جواد نکونام بود و درباره وی می گوید:تقریباً یک نیم فصل با نکونام در سایپا هم‌تیمی بودیم. شخصیت مثال‌زدنی دارد و در مربیگری هم دیدیم که موفق است و می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.
*درگیری در نشست اتحاد نساجی !
حمید مطهری در اولین تجربه سرمربیگری خود هدایت نساجی را برعهده گرفت ولیکن در این امر موفق نبود و با حاشیه های زیادی مواجه شد. مطهری بارها برای ایجاد رفاقت و اتحاد در نساجی، نشست هایی با بازیکنانش داشت . او یکبار با دعوت از بازیکنان و اعضای تیم نساجی قصد داشت آنها را برای ادامه فصل متحد کند که البته این مراسم با درگیری دو بازیکن تیمش به شکل عجیبی بهم خورد.طبق خبرها رضا جعفری  و مهدی نظری در حاشیه این مراسم باهم بگو مگویی داشتند که با دخالت دیگر بازیکنان و اعضای تیم خاتمه یافت و مطهری هم به نشانه ناراحتی جمع بازیکنان را ترک کرد.
*تصمیم ساکت الهامی
رضا جعفری در برهه ای به تیم نساجی مازندران پیوست که سرمربیگری تیم بر عهده ساکت الهامی بود.رضا به همراه خریدهای آن فصل نساجی راهی اردبیل شد تا در اردوی قرمزپوشان قائم شهری حاضر شود. جعفری در این اردو خودی نشان داد و نمره قبولی گرفت.
*سقوط نارنجی پوشان
رضا جعفری یکی از محصولات رده‌های پایه باشگاه سایپا تهران به حساب می‌آید و پس از 5 سال عضویت در این تیم و سقوط نارنجی پوشان به لیگ دسته اول تصمیم به جدایی گرفت و راهی نساجی مازندران شد.رضا در آخرین بازی ساپیا در لیگ برتر هنگام تعویض به علت سقوط تیمش با گریه زمین را ترک کرد. اشک های رضا جعفری در آن روز سوژه شد.

*کیوان طباطبایی









نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها