PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۷۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
این هفته با محمد امین حزباوی ، مدافع جوان تیم فولاد خوزستان
حرف گوش کن و باآتیه

محمد امین حزباوی پور مدافع جوان تیم فولاد خوزستان ، یکی از پدیده های لیگ بیست و دوم است. جوان خوزستانی فولاد موفق شد بازی های اثرگذاری را برای تیمش در لیگ برتر انجام دهد و همزمان به اردوهای تیم های جوانان ، امید و بزرگسالان ایران دعوت شود و حالا یکی از نفرات آینده دار فوتبال ایران به شمار می آید.جواد نکونام سرمربی پیشین فولاد خوزستان در دیده شدن حزباوی نقش تعیین کننده ای داشت و به او میدان داد.البته حزباوی از این فرصت گرانبها به بهترین نحو ممکن استفاده کرد و حالا در ویترین لیگ بیست و دوم می درخشد. گرچه همه چیز به حزباوی بستگی دارد تا در سطح نخست فوتبال ایران باشد . فوتبال ایران در گذشته فوتبالیست های جوانی را به خود دید که قدر فرصت ها را ندانستند و خیلی زود محو شدند ولی حزباوی در آغاز راه است و با کمی درایت ، پشتکار و گوش کردن به توصیه های مربیانش قادر است در فوتبال ایران پیشرفت کند. این هفته سراغ محمد امین حزباوی رفتیم:

*زوج موثر حزباوی و نژادمهدی

با تغییرات فنی بر روی نیمکت تیم فولاد خوزستان اتفاق خوبی برای محمد امین حزباوی رقم خورد.علیرضا منصوریان به این مدافع جوان علاقه مند است.یکی از نکات جالب توجه در کنفرانس مطبوعاتی علیرضا منصوریان سرمربی تیم فولاد خوزستان قبل از بازی برگشت با پیکان تهران این بود که او علنی اعلام کرد عارف آقاسی را به اهواز فرستاده تا از لحاظ ذهنی و روحی یک ریکاوری مناسبی داشته باشد.به همین دلیل در غیاب او، زوج جدید دفاعی توسط سرمربی فولا‌د برای جدال با پیکان شکل گرفت و محمدامین حزباوی جوان و محمدمهدی نژادمهدی، در قلب دفاع قرمزپوشان خوزستانی قرار گرفتند.حزباوی که به طور مستقیم از اردوی تیم جوانان ایران به اردوی فولاد برای بازی با پیکان آمد، یکی از بازیکنان مورد اعتماد منصوریان بود و او را در کنار شاگرد سابق خود در ذوب‌آهن اصفهان یعنی نژادمهدی مدافع خوش فکر و مستحکم مازندرانی قرار داد. دو مدافعی که به خوبی در مرکز خط دفاع برابر پیکان بازی کردند و علاوه بر کنترل بازیکنان ریزنقش حریف، دستور اصلی تاکتیکی منصوریان که بازیسازی از عقب زمین است را انجام دادند.

*دعوت قلعه نویی از مدافع باآتیه فولاد

یکی از جذاب‌ترین وعده‌های امیر قلعه‌نویی در بدو ورود به تیم ملی، جوانگرایی ترکیب تیم ملی بود. تصمیمی که به بازیکنان جوان لیگ برتر انگیزه مضاعف داد .قلعه نویی با دعوت از ستاره‌های جوان لیگ، ثابت کرد که دنبال آینده نگری در تیم ملی است.محمدامین حزباوی، مدافع باشگاه فولاد و کاپیتان تیم جوانان ایران بلافاصله بعد از درخشش در جام ملت‌های آسیا، به اردوی تیم بزرگسالان دعوت شد تا بهترین دوران حرفه‌ای خود را تجربه کند. مدافعی که امیدوار است به اردوهای آینده تیم ملی دعوت شود و اعتماد قلعه نویی را به دست آورده و با اثبات توانایی‌هایش راهی جام ملت‌های آسیا شود.

*حرف گوش کن و تابع نظم حاکم بر اردوی تیم ملی

یکی از نکات جالب توجه در اولین اردوی تیم ملی تحت نظر امیر قلعه‌نویی، ایجاد نظم و دیسیپلین خاص توسط سرمربی ایران بود.به طوری که با دستور او، رضا اسدی که از ابتدای لیگ برتر با موهای بلند و از پشت بسته شده در پیراهن تراکتور دیده می‌شد، موهای خود را کوتاه کرد و این اتفاق، به صورت گسترده در فضای رسانه‌ای منتشر شد.ضمنا مشابه چنین اتفاقی برای مدافع جوان فولاد که به تیم ملی دعوت شد، رخ داد. محمدامین حزباوی که با موهای بلند و فر در ترکیب تیم باشگاهی خود و هم‌چنین تیم جوانان ایران در جام ملت‌های آسیا شناخته می‌شد، با دستور قلعه‌نویی در اردوی تیم ملی، موهای خود را کوتاه کرد و در تمرینات حضور یافت.

*درخشش در آسیا و استقبال گرم سرمربی فولاد

بدون شک یکی از ستاره‌های تیم جوانان ایران در جام ملت‌های آسیا، محمدامین حزباوی بود. کاپیتان خوزستانی تیم جوانان که در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ازبکستان، 2 گل برای ایران به ثمر رساند اما حذف تلخی را از مسابقات بعد از شکست مقابل عراق تجربه کرد.با این حال پس از حذف تیم جوانان، حزباوی با بازگشت از ازبکستان به اهواز سفر و در تمرینات فولاد شرکت کرد. او با استقبال گرمی از سوی علیرضا منصوریان مواجه شد تا تجربه‌ای تازه زیر نظر سرمربی جدید تیمش پشت سر بگذارد.حزباوی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، یکی از بازیکنان ثابت فولاد بود و نمایش خوبی از خود ارائه داد .

*شروع خوب جوانان با گلزنی حزباوی

محمدامین حزباوی، پدیده لیگ بیست و دوم در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا تک گل پیروزی‌بخش ایران مقابل قطر را در ورزشگاه استقلال شهر فرغانه ازبکستان به ثمر رساند. تیم جوانان با تک گل این مدافع خوش استیل برابر قطر برنده شد و رقابت های قهرمانی آسیا را با برد شروع کرد.

*فرزند بازیکن سال های دور فوتبال خوزستان

محمد امین بازیکن 19 ساله تیم فولاد خوزستان فرزند محسن حزباوی بازیکن خوب سال‌های دور فوتبال خوزستان است که فوتبالش را از زمین‌های خاکی منطقه کوت‌عبدالله اهواز زیر نظر سعید باوی مربی فوتبال پایه این منطقه فوتبال‌خیز شروع کرد و پس از آن توسط حمود حزبازاده برای عضویت در تیم 12 ساله‌های فولاد خوزستان انتخاب شد.حزباوی هفت سال در تمام رده‌های سنی برای باشگاه فولاد توپ زد و پس از اینکه در سن 17 سالگی با پیراهن تیم بزرگسالان فولادنوین اهواز خوش درخشید، به تیم اول فولاد خوزستان فرا خوانده شد و این فصل با تشخیص جواد نکونام سرمربی سابق فولاد به ترکیب اصلی رسید.

*بدشانسی حزباوی مقابل تیم پرستاره آسیا

فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا بازنده سربلند بود. فولاد در بازی برابر تیم پرستاره الهلال عربستان بالاتر از حد انتظار ظاهر شد و می توانست این تیم را شکست دهد اما بدشانسی امانش نداد.به عنوان مثال ضربه سر دیدنی حزباوی که دیرک افقی دروازه الهلال عربستان را لرزاند، می‌توانست یک صعود تاریخی برای تیم پرطرفدار خطه‌ی جنوب به همراه داشته باشد، اما شانس با قهرمان آسیا یار بود و الهلال از شکست برابر فولاد گریخت.

*تحسین حزباوی توسط کارشناسان «ای اف سی»

تیم فولادخوزستان برابر الهلال شکست خورد، اما هیچ‌زمانی در این دیدار چهره یک تیم ضعیف و ترسو را از خود نشان نداد. شاگردان حمیدرضا رجبی سرمربی موقت و سابق فولاد در این دیدار توانستند با نمایش درخشان تحسین همگان را برانگیزند.مهم‌ترین حسرت فولادی‌ها در این دیدار قطعا ضربه سر زیبای محمدامین حزباوی، مدافع 19 ساله‌شان، بود که به دیرک دروازه عبدالله معیوف خورد و راهی به دروازه پیدا نکرد. کارشناسان ای‌اف‌سی پس از مسابقه ، حزباوی را تحسین کردند و وی را مدافعی باآتیه نامیدند.

*گل ارزشمند محمد امین در جام حذفی

فولاد خوزستان، مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی را با موفقیت پشت سر گذاشت. آنها در نیمه اول دیدار برابر خوشه طلایی ساوه به مشکل خوردند و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم این محمدامین حزباوی جوان بود که به کمک تیمش آمد. او روی کرنر ارسالی اشکان دژاگه به هوا برخاست و با یک ضربه سر دیدنی، توپ را دور از دستان سنگربان خوشه طلایی به تور دروازه چسباند و گل نخست تیمش را به ثمر رساند.این گل حزباوی علاوه بر اینکه فشار را از روی فولادی ها برداشت، کمک کرد تا آنها بتوانند بازی خود را در زمین ارائه دهند و فولادی ها در ادامه توسط انصاری به گل دوم نیز رسیدند.

*حزباوی خلاء «کولی بالی» را پر کرد

جواد نکونام سرمربی سابق تیم فولاد خوزستان با مصدومیت موسی کولی بالی مدافع باتجربه تصمیم گرفت که محمد امین حزباوی را به خط دفاع تیم اضافه کند.فولاد با حضور حزباوی جوان در خط دفاع در سه دیدار برابر هوادار تهران، آلومینیوم اراک و خوشه طلایی ساوه گلی دریافت نکرد و نمایش قابل قبولی داشت.

*کی روش هم حزباوی را به تیم ملی دعوت کرد

اردوی تیم ملی قبل از جام جهانی 2022 قطر با حضور 11 بازیکن جوان و تازه وارد آغاز شد. امیرعلی صادقی(استقلال)، محمدمهدی احمدی(پرسپولیس)، محمدحسین اسلامی(ذوب‌آهن)، محمد قربانی(سپاهان)، محمدامین حزباوی(فولاد)، علیرضا باویه(فولاد)، مهدی هاشم‌نژاد(تراکتور)، احمد شریعت‌زاده(صنعت نفت)، سینا عبداللهی(نفت مسجدسلیمان)، آریا برزگر(نفت مسجدسلیمان) و امیرسامان تورانیان(مس کرمان)، 11 بازیکنی بودند که توسط کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی دعوت شدند.حزباوی هم یکی از این بازیکنان تازه وارد تیم ملی بود.

*کاپیتان تیم جوانان و امید ایران

حزباوی محصول آکادمی فولاد خوزستان است که تجربه کاپیتانی تیم‌های جوانان و امید ایران را دارد و یکی از بازیکنان ثابت تیم زیر 23 ساله ایران در رقابت‌های کافا بود و عملکرد مناسبی داشت.

*توصیه منصوریان به حزباوی

مدافع 19 ساله با درخشش در آسیا به همراه فولاد خوزستان و تیم جوانان، با پیشنهادهای خارجی خوبی مواجه شده است. اوج درخشش او در بازی با الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا و بازی های اخیر تیم جوانان و امید به عنوان کاپیتان بود. علیرضا منصوریان سرمربی فولاد خوزستان ضمن این که از مدافع جوان تیمش خواسته که در انتخابش صبور باشد، یک توصیه هم به حزباوی داشت.منصوریان ضمن تمجید از نوع بازی وی گفت: اگر بخواهم جای حزباوی تصمیم بگیرم به اروپا می رفتم. هر چند در مجموع خودش و پدرش باید بهترین تصمیم را بگیرند که در فولاد بماند یا برود اما من فکر می کنم اگر کمی صبور باشند بهتر است.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار