ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: ۷۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
در آخرین روز فصل نقل و انتقالات ، باشگاه‌های بزرگ لیگ برتر برای انجام معاملات مانند پدری وحشت زده در شب کریسمس، به تکاپو می‌افتند. اما برخی از معاملات جاوادانه و مهم در چنین روزی در حالی به وقوع پیوستند که احتمال رخ دادن آن در حد غیرممکن بود. دور بودن بعضی از جابجایی‌ها چیزی در حد فاصله زمین تا ماه بود. برای اینکه شما را در حال و هوای آن روزهای پایانی قرار دهیم، یازده مورد از بهترین خریدهای لیگ برتر در آخرین روز فصل نقل و انتقالات را تاکنون گردآوری کرده‌ایم. این انتخاب‌ها به تفکیک هر پست بوده است.
بزرگترین نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس به تفکیک پست


دروازه‌بان- پیتر چک (7 میلیون پوند)

ادوین ‌فن در سار خوب بود. پیتر اشمایکل بهتر بود. اما پتر چک؟ او بهترین بود. در فصل تابستان سال 2004، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی چک با 7 میلیون پوند به رقابت با کارلو کودیچینی پیوست. او در نهایت اولین انتخاب در بهترین تیم تدافعی بود که تا به حال در این کشور دیده‌ایم. مطمئناً آمار به نفع اوست. چلسی در راه رسیدن به عنوان قهرمانی در فصل 2004 - 2005 تنها 15 گل دریافت کرد و چک بیشترین بازی را در بین دروازه‌بانان تاریخ این رقابت ها انجام داد. او همچنین بیشترین کلین شیت را دارد (202) و یکی از تنها دو بازیکنی است که به همراه بن فاستر بیش از 1000 " سیو " انجام داده‌اند. او همچنین از آن مصدومیت سر با قدرت برگشت تا خود را به عنوان بهترین دروازه‌بان جزیره معرفی کند. 7 میلیون پوند برای 15 سال در لیگ برتر؟ این ارزش شگفت انگیزی برای پول است.

دفاع راست- برانیسلاو ایوانوویچ ( 9میلیون پوند)

این یکی واقعا سخت بود. پابلو زابالتا یک خرید مقرون به صرفه با مبلغ 6/45 میلیون پوند بود، اما با تنها 3 میلیون پوند بیشتر در همان تابستان، چلسی ایوانوویچ را خرید. این بازیکن صربستانی مدافع قدرتمندی بود، اما از طرف دیگر نیز به همان اندازه تاثیرگذار بود و گل‌های کلیدی را در لحظات بزرگ برای آبی‌های لندن به ثمر رساند. او در قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012 نقش بسیار مهمی داشت و در فینال لیگ اروپا در سال 2013 گل پیروزی را به ثمر رساند. یک مدافع غول پیکر و یک گلزن برای گل‌های حساس.

دفاع مرکزی- ریو فردیناند (30 میلیون پوند)

همیشه انتقال از لیدز یونایتد به منچستریونایتد برای یک فوتبالیست حرفه‌ای دشوار است (در ادامه در مورد آن بیشتر خواهد شد)، بنابراین وقتی فردیناند در سال 2002 با 30 میلیون پوند به عنوان رکورد نقل و انتقالات بریتانیا نقل مکان کرد، انتظارات از او به شدت بالا بود. برای در نظر گرفتن ارزش فعلی این مبلغ، باید گفت در حال حاضر معادل هزینه کردن 132 میلیون پوند برای یک مدافع میانی است، اما ریو ثابت کرد که ارزش هر پنی آن را داشت. او سریع، قوی و خوب توپ می‌زد و همین امر ، وی را به زوج تمام و کمالی برای نمانیا ویدیچ تبدیل کرد. شش قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بعد از آن باعث شد او به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان یونایتد جاودانه شود.

دفاع میانی- ونسانت کمپانی (7/65 میلیون پوند)

در فصل 2008 - 2009 که اولین فصل حضور کمپانی در فوتبال انگلیس محسوب می‌شود، منچسترسیتی دهم شد. یازده سال بعد ، او در حالی سیتی را ترک کرد که آنها حاکم بلامنازع لیگ برتر بودند و به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان این باشگاه شناخته می‌شد. مجسمه بیرون ورزشگاه، این را تایید می‌کند. با پیوستن از هامبورگ به مبلغ 7/65 میلیون پوند، در بدو ورود کسی به نظر خوشحال نمی‌آمد. اما این قراردادی بود که چشم انداز لیگ برتر را تغییر داد. او نه به اندازه روبینیو چشمنواز، نه به اندازه سرخیو آگوئرو تاثیرگذار و نه به اندازه داوید سیلوا باشکوه بود . در سال 2008 – 2009 ، اولین فصل کمپانی در فوتبال انگلیس، منچسترسیتی دهم شد. یازده سال بعد او را ترک کرد و آنها را به عنوان نیروی مسلط داخلی و به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان آنها معرفی کرد. مجسمه بیرون این را تایید می کند.

با پیوستن از هامبورگ به مبلغ 7/65 میلیون پوند، به سختی ، یک ابرو در بدو ورودش بالا رفت. اما این قراردادی بود که چشم انداز لیگ برتر را تغییر داد. او نه به اندازه روبینیو چشمنواز، نه به اندازه سرخیو آگوئرو بالینی و نه به اندازه داوید سیلوا باشکوه بود ، اما او مردی عالی برای هدایت سیتی به عصر جدید و فراتر از آن بود .

دفاع چپ- اشلی کول (5 میلیون پوند+ویلیام گالاس)

کول در آرسنال فوق العاده بود. استثنایی. بهترین دفاع چپ دنیا. او پس از یک کش و قوس طولانی و حواشی پر حرف و حدیث، با مبلغی مقرون به صرفه از آرسنال به چلسی منتقل شد. آرسنال ابتدا در مقابل پیشنهادی به مبلغ 25 میلیون پوند مقاومت کرده بود اما در آگوست 2006 روی 5 میلیون پوند + ویلیام گالاس توافق کرد. این معامله قرن بود. کول یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک لیگ اروپا، یک لیگ برتر و چهار جام حذفی را به دست آورد تا سهم خود را در موفقیت آرسنال ایفا کند. حقیقتا هنوز دفاع چپی بهتر از کول در لیگ برتر دیده نشده است.

هافبک میانی- کوین دی‌بروین (68 میلیون پوند)

"اینکه منچسترسیتی پول زیادی برای کوین دی بروین پرداخت می‌کند یک شوخی محض است. من فکر می کردم که او چلسی را انتخاب می‌کند اما او یک بار هم به لندن نرفت و به نظر می رسید که به آنجا تعلق ندارد." این همان صحبت‌های پل مرسون در توصیف خرید دی‌بروین از ولفسبورگ در سال 2015 بود. هفت سال بعد ، او بهترین هافبک مرکزی دنیا لقب گرفته است. او منچسترسیتی را به یک سطح بالا برده و قلب تپنده تیمی بوده که چهار عنوان از پنج سال گذشته لیگ برتر را کسب کرده است.

هافبک میانی- پاتریک ویرا (3/5 میلیون پوند)

زمانی که این مرد بلندقد فرانسوی در سال 1996 از آژاکس به هایبوری رفت، کمتر کسی تصور می‌کرد رهبر انقلابی خواهد شد که بعدها در آرسنال به پا می‌شود. آرسن ونگر چند ماه بعد به اوج خود رسید و " توپچی‌ها" توانستند چهره جدید و بی‌نظیری از هافبک فوق ستاره جدید خود ببینند. زوج فرانسوی با هم ، منچستر یونایتد را از میدان قهرمانی دور کردند، ابتدا دوگانه فوتبال انگلیس را بردند و سپس شکست ناپذیر شدند. این افتخارات با هزینه 3/5 میلیون پوندی بد نیست.

هافبک میانی- فرانک لمپارد (11 میلیون پوند)

لمپارد در سال 2001 با مبلغ 11 میلیون پوند به چلسی پیوست که در آن زمان مبلغ گزافی بود، اما او به یکی از بهترین بازیکنان این باشگاه تبدیل شد. او همه چیز را برد، 177 گل از خط میانی به ثمر رساند و زیر نظر ژوزه مورینیو به چراغی درخشان تبدیل شد. 13 سال در استمفوردبریج، کمتر از یک میلیون در هر فصل و یک مدال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا. بد نیست.

مهاجم- کریستیانو رونالدو (17 میلیون پوند)

کریستیانو رونالدو با موهای عجیب و شلوار جین بدتر از آن، زمانی که به اولدترافورد آمد مانند یک شخصیت چپ‌گرا به نظر می‌رسید، اما او به عنوان برنده توپ طلا و گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ، آنجا را ترک کرد. او به پیشرفت در یونایتد زیر نظر سر الکس فرگوسن نیاز داشت ، جایی که افرادی مانند روی کین به او چند درس در مورد سختگیری آموختند. وقتی او جزیره را ترک کرد، نه تنها بهترین در لیگ برتر بود، بلکه بهترین بازیکن در جهان بود. انتقال 80 میلیون پوندی او به رئال مادرید در سال 2009 به این معنی بود که ما حتی نتوانستیم او را در اوجش در انگلیس ببینیم، اما هنوز هم دیدنی بود. این یکی از نقل و انتقالات واقعاً هوشمندانه یونایتد بود.

مهاجم- اریک کانتونا (یک میلیون پوند)

این کار با تلاش لیدز یونایتد برای جذب دنیس اروین آغاز شد و با ثبت ماندگارترین نقل و انتقالات دوران لیگ برتر توسط منچستریونایتد به پایان رسید. کانتونا دست نیافتنی بود چراکه به تازگی با لیدز قهرمان لیگ دسته اول شده بود. یونایتد برای جذب چنین بازیکنی اضطراب داشت اما آنها ترجیح دادند به جای داشتن توقعات نامربوط، با امید به سراغ خرید این ستاره فرانسوی بروند. اما 24 ساعت بعد، به گفته منچستریونایتد با 1 میلیون پوند و به گفته لیدز با 1/2 میلیون پوند، کانتونا به یونایتد پیوست. در هر صورت، برای چنین بازیکنی این مبلغ بسیار ارزان بود. اما این کاری بود که کانتونا با یونایتد انجام داد که او را به بهترین خرید در لیگ برتر تبدیل کرد. " فرگی " باید از خلق و خوی آتشینش که در سال 1995 به یکی از هواداران کریستال پالاس لگد زد، بهترین استفاده را می‌برد، اما او یونایتد را به چهار عنوان قهرمانی لیگ برتر، از جمله سه قهرمانی اول در دوره جدید، رساند.

مهاجم- تیری هانری (11 میلیون پوند)

جیمی کاراگر به The Sportsman گفت: "نه، شماره یک ، آلن شیرر نیست . شماره یک ، تیری آنری است. تیری آنری بهترین بازیکنی است که تا به حال در لیگ برتر بازی کرده است، تیری آنری بهترین مهاجمی است که تا به حال در لیگ برتر بازی کرده است و جای بحثی در مورد آن وجود ندارد".

زمانی که او در سال 1999 به تیم آرسن ونگر پیوست، انقلاب مرد فرانسوی از قبل از آن آغاز شده بود. اما هانری نور درخشان این تحولات بود. همانطور که کاراگر می‌گوید، او بزرگترین بازیکنی است که تا به حال در جزیره دیده‌ایم. او همه چیز داشت. او غیرقابل توقف بود. در مورد تیری هانری چه چیز بیشتری باید گفت؟

*عرفان خماند

برچسب ها: لیگ برتر انگلیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار