ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: ۷۵۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
این هفته با الهام حسینی ، ملی پوش وزنه برداری بانوان
الهام حسینی ملی پوش وزنه برداری بانوان در وزن 81 کیلوگرم در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی نتایج درخشانی کسب کرد و موفق شد اولین مدال طلای بانوان وزنه برداری در مسابقات بین المللی به دست بیاورد.اوج کار ملی پوش وزنه برداری بانوان آن جایی بود که با وجود آسیب دیدگی در تمرینات تیم ملی حاضر شد و با این که پرونده پزشکی داشت و نمی بایست تمرین می کرد ولی به علت اعتماد به نفس بالا با پولاد سرد مبارزه کرد و شکست اش داد و در مسابقات کشورهای اسلامی صاحب یک مدال طلا و 2 برنز ارزشمند شد.ملی پوش لرستانی وزنه برداری بانوان امیدوار است در رقابت های پیش رو آسیایی و جهانی نیز صاحب افتخارات تازه ای شود. این هفته سراغ الهام حسینی ملی پوش وزنه برداری بانوان ایران رفتیم.
درخشش یک ذهن خودباور

**اولین بانوی طلایی وزنه برداری

الهام حسینی متولد 1367 از استان لرستان است. این ملی پوش اولین مدال تاریخ وزنه برداری بانوان ایران در مسابقات بین المللی را کسب کرد.حسینی در دسته 76 کیلوگرم موفق شد در مسابقات جام نعیم سلیمان اوغلو در سال 1398 به مدال برنز برسد.

**کسب 3 مدال در مسابقات کشورهای اسلامی

الهام حسینی نماینده ایران در دسته 81 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه موفق شد با رکورد 100 یک ضرب و 123 دوضرب و مجموع 223 کیلوگرم نفر سوم مسابقات شد و طلای یک ضرب و برنز دوضرب و مجموع را به دست آورد. او در پایان این رقابت ها ،نخستین بانویی طلایی وزنه برداری ایران لقب گرفت.

**حسینی ، علیرغم آسیب دیدگی به قونیه رفت

بانوی طلایی وزنه برداری ایران در مسابقات کشورهای اسلامی، به زعم خودش یک ماه و نیم قبل از اینکه به اردوی آماده سازی تیم ملی اضافه شود، دچار مصدومیت شد و فکرش را نمی کرد که به مسابقات وزنه برداری کشورهای اسلامی برسد. بر اساس پرونده پزشکی اش می بایست استراحت می کرد تا درمانش سپری شود ولی الهام حسینی مصدومیتش را نادیده گرفت و با همان شرایط جسمانی تمرین کرد تا خودش را به مسابقات کشورهای اسلامی برساند.ملی پوش وزنه برداری بانوان با آسیب دیدگی وارد رقابت های کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه شد و تلاش کرد تا رکوردهای خوبی در این رقابت ها ثبت کند.

5** کیلو بیشتر از تمرینات ، وزنه زد و مدال گرفت

حسینی قبل از اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی در تمرین تیم ملی وزنه برداری زنان توانست رکورد مجموع 218 کیلوگرم را در تهران ثبت کند. او با وجود آسیب دیدگی در مسابقات کشورهای اسلامی عملکرد قابل توجهی داشت و توانست رکورد مجموع 223 کیلوگرم به نام خود ثبت نماید و روی سکوی قهرمانی برود و 3 مدال کسب کند .ملی پوش وزنه برداری بانوان در قونیه درخشید و با وجود آسیب دیدگی بیشتر از تمریناتش در تهران وزنه زد.

**خودباوری قابل توجه

الهام حسینی با وجود این که آسیب دیدگی داشت فقط به علت اعتماد به نفس بالای خود در تمرینات شرکت کرد و در مسابقات کشورهای اسلامی روی سکوی قهرمانی رفت. حسینی اعتقاد دارد که حضور در مسابقات بین المللی سبب ساز کسب تجربه بیشتر می شود و ورزشکار با اعتماد به نفسی که به دست می آورد با آرامش بیشتری در مسابقات خارج از کشور وزنه می زند.بدون شک ملی پوش وزنه برداری بانوان از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است.

**آسیب دیدگی باعث شد وزنه سنگین تری را بالای سر نبرد

الهام حسینی در رقابت های کشورهای اسلامی موفق شد 2 مدال برنز دوضرب و طلای یک ضرب را به دست بیاورد اما خودش دوست داشت که رنگ 3 مدالش طلایی و نقره ای باشد. ملی پوش وزنه برداری با توجه به مصدومیتی که داشت، نتوانست برای ثبت رکوردی بهتر وزنه سنگین تری را بالای سر ببرد و به زعم خودش در حرکت آخر دوضرب نیز آمادگی ذهنی نداشت. حسینی بر این باور است که باید بیشتر تمرین کند تا در مسابقات بعدی، هم رکوردهای بالاتری ثبت نماید و هم مدال خوش رنگ تری بگیرد.

**حسینی به سایر بانوان وزنه بردار ، انگیزه داد

مدال آوری الهام حسینی در دسته 81 کیلوگرم مسابقات کشورهای اسلامی تاثیر شگرفی داشت و باعث شد نگاه ها به وزنه برداری بانوان تغییر کند. بدون تردید موفقیت اخیر حسینی سبب ارتقای انگیزه سایر بانوان وزنه بردار شد و خودش نیز از این بابت خیلی انرژی مثبت دریافت کرد. در حال حاضر جو خوبی برای وزنه برداری بانوان ایجاد شده است.

**علت آسیب دیدگی

این درست است که با آمدن سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری فضای این رشته ورزشی بخصوص در رده های ملی خیلی بهتر شد و ملی پوشان وزنه برداری با آرامش بیشتری تمرین می کنند ولیکن یک سری بلاتکلیفی ها منجر به برگزاری دیرهنگام اردوی تمرینات بانوان وزنه برداری قبل از مسابقات کشورهای اسلامی شد.به زعم الهام حسینی، این مسائل خیلی تاثیرگذار بود زیرا حسینی مثل برخی از ملی پوشان در شهر خود تمرین می کرد و از این رو مربی بالای سرش نبود و این که شرایط اردوی تیم ملی متفاوت است. ملی پوش وزنه برداری بانوان علت آسیب دیدگی خود را همین برگزاری دیرهنگام تمرینات تیم ملی می داند زیرا او برای آماده سازی خود در خانه تمرین می کرد و از آن جا که نمی خواست وزنه ها را پس از بالا بردن سریعا به زمین بیندازد تا صدایش سبب مزاحمت همسایگان نشود دچار آسیب دیدگی شد. از این رو مجبور بود وزنه را کنترل شده پایین بیاورد. همین کنترل وزنه و رها نکردن سریع آن، به وی آسیب زد و به گفته خودش، یک ماه و نیم زمینگیر شد.

**تابع تصمیمات مربیان

فاصله زمانی کمی بین رقابت های قهرمانی آسیا و جهان وجود دارد و زنان ملی پوش هنوز تکلیف خود را برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی نمی دانند.الهام حسینی اعتقاد دارد که او سرباز تیم ملی است و تلاش خود را تا آخرین لحظه انجام می دهد و همیشه آماده به خدمت است. اگر کادرفنی صلاح بداند او در مسابقات حاضر خواهد شد.حسینی تابع تصمیم کادرفنی تیم ملی است.

**کسب مدال با ثبت رکوردهای بهتر

الهام حسینی ملی پوش وزنه برداری بر این باور است که مسئولیت وی با کسب مدال های اخیر بیشتر از گذشته شده است و دوست دارد با ثبت رکوردهای بهتر در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان مدال بگیرد و کسب سهمیه کند.او معتقد است که باید عملکرد بهتری در مسابقات آینده داشته باشد و این که کارش سخت تر خواهد شد.

**ترک تدریس برای وزنه برداری

این بانوی لرستانی ، دانش آموخته کارشناسی رشته فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه‌ تربیت معلم تهران و کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه شهید رجایی است.او همچنین مدرس دانشگاه است که به خاطر تمرینات سنگین و حرفه‌ای فعلا ترک تدریس کرده‌است. ترک تدریس او هم ماجرای جالبی دارد. الهام در سال 98 اولین مدال وزنه‌برداری زنان ایران را در جام نعیم سلیمان اوغلو به دست آورد و حالا این مدال را به یک طلا در یکضرب ارتقا داد.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
بدا به حال هر کس که زنان را به این عرصه می کشاند. تا روی سن بروند، در انظار نامحرمان وزنه بردارند، بیشترین آسیب را به بدن خود وارد کنند و بعد خود را گول بزنند که مدال گرفته اند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار