PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۷۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
زبان سرخ/شما «رفیق باز» نیستید
احتمالا منظورتان ، استفاده از قرص «مولتی ویتامین » بوده است!
احتمالا منظورتان ، استفاده از قرص «مولتی ویتامین » بوده است!

در خبرها خواندید که تیم زیر ۱۶ سالههای دختران ایران در بین ۸ تیم دسته دوم آسیا پنجم شد و نسبت به دوره قبل که در سال ۲۰۱۷ برگزار شده بود یک پله سقوط کرد و نتوانست جواز حضور در رقابت های دسته اول را به دست بیاورد.

آن طور که سایت فدراسیون، کادر فنی این تیم را به طور رسمی معرفی کرده بود، سروه ضرغامیان به عنوان سرمربی در این مسابقات حضور داشت و فرحناز شمس و زهرا اسلام زاده به عنوان دستیار، او را همراهی می کردند ؛ دکتر پوران عباسی، مربی سازنده بسکتبال کشورمان نیز به عنوان مدیر فنی ، ایفای نقش می کرد.

اما نکته تامل برانگیز، حضور یک مربی مرد به اسم «آرمن الله وردی» در کادر فنی تیم دختران ایران بود که فدراسیون بسکتبال در این خصوص هیچ گونه اطلاع رسانی نکرده بود و اهالی بسکتبال با دیدن فیلم مسابقات متوجه شدند که مشارالیه در بسیاری از زمان های بازی ،هدایت تیم ایران را بر عهده داشته است. حضور مربی مرد در تیمهای دختران کشورمان معمولا مرسوم نیست و آسیب شناسی و بررسی معایب و محاسن آن باید توسط اهالی فن و کارشناسان انجام شود اما پنهان کاری و خلاف واقعیت را گفتن، امری مذموم و نکوهیده است که باید توسط فدراسیون بسکتبال، شفاف سازی های بایسته انجام شود . هیچ کس نفهمید «آرمن الله وردی»،(علیرغم احترامی که برای شخصیت حقیقی و کارنامه بازیگری اش در بسکتبال قائل هستیم) کجای مربیگری بسکتبال ایران بوده و با چه رزومه ای و با سفارش چه کسی روی نیمکت تیم دختران نشسته است و...

جواد داوری هفته گذشته در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرده بود :«انتقاد بد نیست، اگر انتقاد درست و سازنده باشد حتما استفاده خواهیم کرد چرا که انتقاد سازنده با راهکار هم همراه است اما برخیها انتقاد نمیکنند و شیطنت دارند و میخواهند سیستم را دچار اختلال کنند.مثلا برخیها گفتند من رفیقبازم،اصلا این طور نیست چرا که اگر اینگونه بود الان خیلی از دوستان من سرکار بودند. بیشتر دوستان صمیمی من خارج از ورزش و بسکتبال هستند که الان هم دوستیهای خوبی با هم داریم اما عزیزانی را هم در بسکتبال داریم که با آنها ارتباط خوبی دارم. بدون شک وقتی شما مسئولیتی میگیرید به دنبال آن هستید تا افراد مورد اطمینان و البته مدیر را در پستهای مختلف تعریف کنید و این برای سرعت بخشیدن به کار است. من هم در انتخابها و انتصابهایی که داشتم بر همین مساله تاکید کردم و تنها هدفم موفقیت بسکتبال است و...»

جواد جان ! خیلی خوب صحبت میکنی؛ با این تعابیر و تعاریف مدیریتی که ارائه کردی و دنبال راهکار میگردی ، اگر به اخلال در سیستم ملوک الطوایفی فدراسیون بسکتبال، متهم نمی شویم؛ میخواهیم بپرسیم با‌‌ چه متر و معیاری، ایشان را به جمع کادر فنی دختران ایران اضافه کردی ؟ چه کسی از جامعه بزرگ بسکتبال ایران و کدام کمیته فنی ، وی را انتخاب کرده بود؟چرا او را در لیست کادر فنی معرفی نکردی و پنهانی ایشان را به اردن اعزام کردی ؟ اگر قرار بر استفاده از مربی مرد در تیم دختران بود (که موکدا عرض میکنیم باید توسط مسئولان مورد بررسی قرار بگیرد) یعنی هیچ کس محق تر از «آرمن» نبود؟ پس خروجی سوپر لیگ چیست؟ خیل عظیمی از مربیان در کوران پاندمی کرونا با مشقت و به جان خریدن همه خطرات، دست از تلاش برنداشتند و تا لحظه آخر، پا پس نکشیدند و برخی شگفتی ساز شدند و دوست و دشمن به توانایی های آنها صحه گذاشتند که امثال ایشان روی نیمکت ایران بنشینند؟ «شقالقمر» که نکردید، هر مربی مرد دیگری هم میتوانست کنار این تیم باشد و این نتایج را به دست بیاورد. کم کم متوجه ترجیع بند «تقویت کادر فنی» که مدام در مصاحبه هایتان تکرار می کنید، می شویم. احتمالا منظورتان خوردن قرصهای «مولتی ویتامین» برای تقویت قوای مربیان است که ما اشتباه متوجه شده بودیم! درست میفرمایید: شما رفیق باز نیستید و همه انتصابات بر اساس شایسته سالاری و توانایی افراد بوده است (ازاینجا تا فدراسیون بسکتبال علامت تعجب!)

* کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار