PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۷۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- شش بازی باقی مانده از هفته 25 لیگ برتر فوتبال ایران با حضور تماشاگران برگزار شد و این نتایج به دست آمد : سپاهان یک - استقلال یک ، پرسپولیس 2 - پیکان صفر ، هوادار یک - ذوب آهن صفر ، فولاد یک - گل گهر یک ، آلومینیوم صفر - نساجی صفر ، شهرخودرو یک - صنعت نفت یک
- تیم رئال مادرید اسپانیا با برتری 3 - 1 مقابل منچستر سیتی انگلیس در دیدار برگشت ، توانست به فینال لیگ قهرمانان فوتبال اروپا راه پیدا کند و رقیب لیورپول دیگر تیم انگلیسی ، لقب بگیرد. دیدار فینال در پاریس انجام خواهد شد . 
- در بازی برگشت رئال با منچستر سیتی ، تیم انگلیسی تا دقیقه 90 ، یک بر صفر جلو بود و صعود به فینال را حتمی می دید اما در هفت دقیقه وقت های اضافی ، دو گل خورد تا دو وقت اضافی و سپس ضربات پنالتی سرنوشت ساز شود اما بنزه ما قبل از ضیافت پنالتی ها ، گل سوم تیمش را زد تا مادریدی ها در مجموع با برتری 6 - 5 بار دیگر فینالیست لیگ قهرمانان شوند . 
- ساکت الهامی مربی نساجی که در دیدار فینال جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک محروم بود در دیدار مجدد با این تیم در رقابتهای لیگ برتر بار دیگر نتوانست روی نیمکت تیمش بنشیند. این مربی در آخرین دیدار نساجی در لیگ با دریافت چهارمین کارت زرد ، برای دومین بازی متوالی در جام حذفی و لیگ محروم شد. 
- تیم برونموث با قرار گرفتن در رتبه دوم جدول چمپیونشیپ به لیگ برتر انگلیس صعود کرد.
- یورگن کلوپ به اولین مربی تاریخ تبدیل شد که در یک فصل به فینال جام اتحادیه ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا می‌کند.
- تیم فوتبال ليورپول در 57 بازى این فصل در تمام مسابقات 139 گل به ثمر رساند ؛ که بيشترين تعداد گل در يك فصل تاريخ این باشگاه به حساب می آید. این درحالیست که دو فینال و سه بازی در لیگ برای تیم کلوپ همچنان باقی مانده است .
- سادیو مانه با گلزنی مقابل ویارئال درپیکارهای لیگ قهرمانان اروپا ، تاریخ ساز شد. مانه در مراحل حذفی لیگ قهرمانان توانست 15 گل به ثمر رساند تا با گذشتن از رکورد دیدیه دروگبا به گلزن ترین بازیکن آفریقایی لقب گیرد. 
- لوئیز دیاز از لیورپول ، به عنوان بهترین بازیکن دیدار ویارئال - لیورپول انتخاب شد.
- سانتی مینا، مهاجم سلتاویگو به جرم آزار جنسی به چهار سال زندان محکوم شد.
- مارسلو بروزوویچ هافبک کروات اینتر به عنوان بهترین بازیکن ماه آپریل سری آ ایتالیا انتخاب شد. 
- محسن خلیلی مسئول آکادمی پرسپولیس گزینه های مربیگری تیمهای پایه باشگاه را بدین شرح مشخص کرد. سرمربی نونهالان : حسن خانمحمدی، سرمربی نوجوانان: فرزاد آشوبی، سرمربی جوانان: مهدی عطالو و سرمربی امید: محمود انصاری. ظاهرا قرار است هفته آینده در مورد قطعی شدن این نفرات در تیم های پایه تصمیم گیری و مراحل قرارداد رسمی آنها با حضور درویش مدیرعامل باشگاه انجام شود.
- تیم شباب الاهلی در حضور کامل احمد نوراللهی و نیمکت نشینی مهدی قایدی در ضربات پنالتی مقابل العین شکست خورد و بازنده فینال لیگ کاپ امارات لقب گرفت . 
- پیراهنی که دیگو مارادونا ستاره فقید آرژانتین هنگام به ثمر رساندن گل مشکوک به انگلیس بر تن داشت ، در حراجی بیش از 7 میلیون پوند فروخته شد.
- کارلو آنچلوتی مربی ایتالیایی فوتبال ، به اولین مربی در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که 5 بار راهی فینال می‌شود.
- رودریگو بازیکن رئال ، به اولین بازیکن در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا تبدیل شد که بعد از دقیقه 90 موفق به زدن 2 گل می‌شود.
- پنج شنبه شب ، بازی های برگشت مرحله نیمه نهایی جام اروپا و لیگ کنفرانس ، برگزار خواهد شد تا تکلیف دو تیم فینالیست این دو جام معتبر لیگ فوتبال قاره سبز هم مثل لیگ قهرمانان مشخص شود : رم با لستر ، مارسی با فاینورد ، فرانکفورت با وستهام و رنجرز با لایپزیگ 
- تیم استقلال خوزستان با مربی تازه خود ، پور موسوی ، توانست در آغاز بازیهای این هفته لیگ دسته اول فوتبال کشور با نتیجه 4 - 2 تیم تهرانی ویستاتوربین را شکست دهد . 
- در ادامه دیدارهای این هفته لیگ دسته اول فوتبال ایران ، مس شهربابک با آرمان گهر ، خیبر با شهرداری همدان ، شمس آذر با شاهین بوشهر ، سایپا با استقلال ملاثانی ، مس کرمان با قشقایی شیراز ، شهرداری آستارا با رایکا بابل ، پارس جنوبی جم با ماشین سازی و خوشه طلایی ساوه با ملوان انزلی به مصاف هم خواهند رفت . 
- در یک دیدار دوستانه فوتبال ، تیم دینامو کیف اوکراین با نتیجه 3 - 2 تیم بازل سوئیس را شکست داد. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار