PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۷۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیمهای لیورپول و بایرن مونیخ با پیروزی مقابل تیمهای اینتر میلان و سالزبورگ به مرحله یکچهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا راه یافتند. در دور برگشت ، بایرن در آلمان 7-1 سالزبورگ را شکست داد و در مجموع 8-2 صعود کرد ، لیورپول نیز یک بر صفر باخت اما در مجموع با برتری 2-1 به دور بعد راه یافت . 
- مسابقه تیمهای پدیده مشهد و هوادار تهران از هفته نوزدهم لیگ برتر ، 4 اسفندماه برگزار شد و داود سیدعباسی، سرمربی تیم پدیده به دلیل بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه که منجر به اخراج وی شد به یک جلسه محرومیت تعلیقی به مدت شش ماه و مبلغ 200 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید .
- در ادامه دور برگشت رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا ، چهارشنبه شب ، منچستر سیتی با اسپورتینگ و رئال مادرید با پاری سن ژرمن مصاف خواهند داد.
- در پایان ششمین روز رقابت‌های بوکس قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به میزبانی اردن، با صعود نیما بیگی به مرحله نیمه‌نهایی وزن 54 کیلو، چهارمین مدال برنز ایران در این مسابقات قطعی شد. پیش از این علیرضا موسوی، سید علی‌اکبر میراحمدی و ابوالفضل دانا نیز با صعود به مرحله نیمه‌نهایی مدال برنزشان را قطعی کرده بودند.
- اسپورتال ، حقوق سرمربی‌های تیم‌های ملی جهان را مقایسه کرده  که دراگان اسکوچیچ سرمربی فوتبال ایران ارزان‌ترین مربی در بین مربی‌هایی است که در قطر حضور خواهند داشت. حقوق اسکوچیچ 680 هزار دلار است . 
- ساعت مسابقه دربی پایتخت ، بین پرسپولیس و استقلال ،  از 19:00 به 15:30 روز پنج‌شنبه هفته آینده تغییر کرد.
- فدراسیون فوتبال روسیه از فدراسیون بین‌المللی و اتحادیه فوتبال اروپا به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد. تیم ملی فوتبال روسیه قرار بود چهارم فروردین در مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی 2022 به مصاف لهستان برود.  در صورتی که دادگاه عالی ورزش تا پیش از این تاریخ رای به لغو محرومیت روسیه ندهد، این تیم از حضور در جام جهانی محروم خواهد شد.
- صابر کاظمی بازیکن تیم ملی والیبال و شهرداری ارومیه به تیم العربی قطر پیوست.
- از کشور آلمان خبر می رسد که باشگاه آینتراخت فرانکفورت 123 ساله شد.
- به گزارش 90min ، پس از منتشر شدن اخباری مبنی بر احتمال جدایی مارکوس رشفورد از منچستریونایتد، دو باشگاه آرسنال و نیوکاسل نیز شرایط جذب این مهاجم 24 ساله و انگلیسی را زیر نظر دارند .
- سهیل مهدی از مقامات لیگ فوتبال ایران خبر داد : به شرط اجازه شورای تأمین؛ هواداران از هفته آینده در همه شهرها می‌توانند با ظرفیت 30 درصدی به ورزشگاه‌ بروند.
- مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران قرعه کشی شد : خلیج‌ فارس ماهشهر - مس‌رفسنجان ، نساجی - استقلال ، آلومینیوم - پرسپولیس ، مس کرمان - خیبر خرم آباد 
- رافائل سیلوا مدافع برزیلی با عقد قراردادی تا پایان فصل به تیم استقلال پیوست.
- در مرحله نیمه نهایی فوتبال جام حذفی ایران فاتحان بازی پرسپولیس - آلومینیوم و دیدار ماهشهر - رفسنجان به مصاف هم می روند ، برنده پیکار نساجی با استقلال نیز با تیم پیروز مسابقه خیبر با مس کرمان دیدار خواهد کرد .
- روسلان مالینوفسکی هافبک اوکراینی آتالانتا به عنوان بهترین بازیکن ماه فوریه سری آ ایتالیا انتخاب شد.
- گل علیرضا جهانبخش در دیدار مقابل کامبور به عنوان بهترین گل ماه فوریه باشگاه فاینورد انتخاب شد.
- کارت بازی «رافائل سیلوا» مدافع برزیلی و جدید تیم فوتبال استقلال‌ چهارشنبه رسما صادر خواهد شد تا نام او درفهرست بازی با صنعت‌نفت آبادان قرار بگیرد.
- با تایید فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی (IFSC) الناز رکابی موفق به کسب سهیمه بازی‌های جهانی 2022 در گرایش Lead شد. بازی‌های جهانی 2022 از 23 تا 25 تیر ماه سال 1401 در کشور آمریکا برگزار خواهد شد. تاکنون دو ورزشکار اتریشی و ژاپنی از دیگرورزشکارانی هستند که موفق به کسب سهمیه این دور از بازی‌های جهانی در گرایش Lead شده‌اند. 
-  با اعلام امیرحسین روشنک؛ مسئول مسابقات جام حذفی ، دیدار فینال جام حذفی ایران روز هفتم اردیبهشت‌ماه سال 1401برگزار خواهد شد.
- با اعلام فیفا، لهستان به فینال پلی آف جام جهانی در اروپا صعود کرد و روسیه از مسابقات حذف شد.
- باشگاه صنعت نفت آبادان با ارسال نامه ای به سازمان لیگ نسبت به با تماشاگر برگزار شدن دربی پایتخت اعتراض کرد.
- در سی و دومین دوره رقابتهای بین المللی تکواندوی جام فجر ، طلاهای روز نخست به مردان ایران رسید . در پایان روز نخست از رقابت‌های تکواندوی جام فجر در گروه مردان، چهار مدال طلا و سکوهای قهرمانی به تکواندوکاران ایران رسید.
- اندی ماری اعلام کرد تمام درآمد خود از محل جوایز نقدی مسابقات را در ادامه فصل برای کمک به کودکان جنگ‌زده اوکراینی در اختیار یونیسف خواهد گذاشت.
- رقابت‌های فوتبال قطع عضو غرب آسیا با حضور پنج تیم  ایران، فلسطین، عراق، هند و ازبکستان در کیش آغاز شد.
- با آغاز پروژه بازسازی نیوکمپ، بازی های خانگی بارسلونا در استادیوم المپیک لوئیز کمپانی شهر بارسلون برگزار خواهد شد.
- کریستیانو رونالدو در صورت شکست منچستریونایتد در راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا، ممکن است از منچستر یونایتد جدا شود و پاری سن ژرمن مقصد احتمالی است، جایی که او در کنار لیونل مسی قرار خواهد گرفت.
- مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در محل آکادمی برگزار شد. یکی از مهترین موارد مورد بحث در این مجمع، تعیین زمان برگزاری انتخابات بود. با وجود اینکه اعلام شده بود انتخابات در فصل بهار انجام می شود، اما اعضای مجمع خواستار تعویق آن تا بعد از بازی های آسیایی شدند. در رای‌گیری انجام شده در خلال مجمع، 17 نفر به برگزاری انتخابات در فصل بهار و 22 نفر به برگزاری آن بعد از بازی‌های آسیایی رای دادند و به این ترتیب انتخابات کمیته ملی المپیک به بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو موکول شد. بازی های آسیایی اوایل مهر 1401 به پایان می‌رسد. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار