PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۷۰۷۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
تیم ملی فوتبال ایران با برتری برابر عراق به جام جهانی ۲۰۲۲ راه یافت.
کیهان ورزشی-
تیم‌های ملی ایران و عراق از ساعت 18 امروز (پنجشنبه)، در دور نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر و در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور 10 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که تیم ایران با برتری یک بر صفر به جام جهانی 2022 صعود کرد. مهدی طارمی در دقیقه 48 تک گل ایران را به ثمر رساند تا بدین ترتیب به حرف اسکوچیچ که گفته بود «به تیم ملی برگردد و کار را دربیاور» گوش کند. این ششمین حضور ایران در جام جهانی است.

ترکیب تیم‌های ملی ایران و عراق به شرح زیر بود:

ایران: امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی (87- کمال کامیابی‌نیا)، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سامان قدوس (78 - میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی.

عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، حسن رائد (82 - زیدان اقبال)، فرانس پطرس، سعد عبدالامیر، محمد علی عبود، امیر العماری (58 - حسن عبدالکریم)، احمد فرحان (74 - مهند جعاز)، بشار رسن (57 - علی الزبیدی) و ایمن حسین (82- علاء عباس).

داور: کریستوفر جیمز بیث

شاگردان دراگان اسکوچیچ به لطف پیروزی برابر عراق در دور هفتم از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در آسیا به‌عنوان اولین تیم از قاره کهن جواز حضور در جام جهانی را کسب کردند.

تیم ملی ایران سیزدهمین تیم (بدون احتساب قطر به‌عنوان میزبان) در دنیاست که جواز حضور به جام جهانی 2022 را کسب می‌کند.

پیش از این، تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین از منطقه آمریکای جنوبی، بلژیک، کرواسی، دانمارک، انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند، صربستان، اسپانیا و سوئیس از قاره اروپا بلیت سفر به قطر را کسب کرده‌ بودند.

با توجه به باقی ماندن سه دور دیگر از بازی‌های مرحله نهایی انتخابی در قاره آسیا، این سریع‌ترین صعود ایران به جام جهانی فوتبال در طول تاریخ است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میهمان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
0
0
بازیهای تیم ملی را بایستی در آب و هوای شبیه قطر برگزار کنیم. از همین الان که باز مثل مرحله قبل در بحرین شوک آب و هوایی نخوریم.
مثلا کیش جای خوبی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها