PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۶۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- رونالدو پس از ثبت رکورد تاریخی 181 بازی ملی با پیراهن پرتغال در مسابقه تدارکاتی با قطر گفت: رکوردها همیشه خارق العاده هستند و چه خوب که این رکوردها در خدمت تیم باشند . 181 بازی با پیراهن تیم ملی پرتغال به من 181 دلیل برای افتخار کردن می‌بخشد و  اصلا تصور نمی‌کردم که مقابل 46 تیم متفاوت گلزنی کنم. اتفاقی که هرگز فکر نمی کردم به حقیقت بدل شود.
- باشگاه پرسپولیس هتل محل اقامت خود را انتخاب کرد و از کنفدراسیون خواست تاییدیه‌های لازم از طریق فدراسیون فوتبال عربستان، به هتل ارسال شود.
- یحیی گل‌محمدی درباره تمدید قرارداد 2 ساله اس با باشگاه پرسپولیس به عنوان سرمربی گفت : بسیار خوشحال هستم 3 سال دیگر با تیم پرسپولیس و هوادارانش هستیم. از صدری و اعضای هیات مدیره به دلیل اعتمادشان به من تشکر می‌کنم. البته افتخاراتی که در یکی دو سال گذشته کسب شد مدیون هواداران و حمایت آنها هستیم.
- در پیکاری دوستانه فوتبال تیم قشقایی شیراز با نتیجه 2-1 از سد استقلال خوزستان گذشت . 
- در روز نخست مسابقات مرحله اول جام حذفی فوتبال کشور این نتایج به دست آمد : ستارگان سرخ تهران (0) 3 -  الماس تازه آباد چاف (0)4 ، نوین کشاورز علی آباد (0) 3 -  پیام زیدی کاشان (0) 4 ، پرشین کیش 0 - دوکوهه اندیمشک 4 ، ماکو جوان آ.غربی 3 - پرواز زنجان 0 (عدم حضور نماینده زنجان)
- تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی از ساعت 17 روز سه شنبه در مرحله سوم انتخابی جام جهانی قطر در ورزشگاه آزادی با هم دیدار می‌کنند. فدراسیون فوتبال ایران از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد این بازی را با حضور 7 تا 10 هزار تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند اما در نهایت این امر میسر نشد و بازی بدون حضور تماشاگر انجام خواهد شد.
- امیر مهریزی و وحید قربانی 2 عضو گروه پزشکی و ماساژورهای استقلال مدتی است در تمرینات این تیم شرکت نمی کنند و از این تیم جدا شده‌اند. گویا سرمربی استقلال عذر این دو پزشک را خواسته است. 
- با بارگذاری اسناد شرکت ورزشی فرهنگی پرسپولیس، شامل آگهی مزایده، ضمائم و متن قرارداد در سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد ایران)، مزایده انتخاب کارگزار اسپانسر پرسپولیس ، رسما آغاز شد.
 - تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای اولین بار در تاریخ موفق به کسب 4 مدال طلا در مسابقات جهانی شد : محمدهادی ساروی، علی اکبر یوسفی، میثم دلخانی و محمدرضا گرایی چهره های طلایی کشورمان در نروژ بودند.
- در آخرین روز پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان، محمدرضا گرایی در فینال وزن 67 کیلوگرم مقابل نظیر عبدالله‌یف از روسیه با نتیجه 5-2 به پیروزی رسید و صاحب گردن آویز طلا شد . همچنین میثم دلخانی در فینال وزن 63 کیلوگرم ، مقابل لری آبولادزه از گرجستان صاحب برتری 5-4 شد . 
- روزبه چشمی، بازیکن فصل گذشته تیم ام‌صلال قطر واسبق استقلال بار دیگر به این تیم پیوست.
- در دیدار رده بندی لیگ ملتهای فوتبال اروپا ، تیم ایتالیا با پیروزی 2-1 مقابل بلژیک به عنوان سوم دست یافت . 
-  تایسون فیوری با غلبه بر دئونتای وایلدر موفق شد به عنوان قهرمانی بوکس سنگین وزن جهان دست پیدا کند. فیوری که به جیپسی کینگ شهرت دارد در پایان  این نبرد جذاب که 11 راند طول کشید، عنوان قهرمانی WBC را یکبار دیگر از خود کرد.  فیوری با این برد، به رکورد 32 مسابقه بدون شکست‌ رسید و وایلدر هم برای دومین بار مغلوب فیوری شد.
- سلمان الفرج و بافتیمبی گومیس به عنوان پنالتی زنان اول و دوم الهلال مقابل پرسپولیس در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا انتخاب شدند.
- در پایان مجمع انتخاباتی آنلاین اتحادیه تکواندو آسیا و با رای اعضاء مجمع، سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندوی کشورمان به عنوان نایب رئیس این اتحادیه انتخاب شد.همچنین «کی سوک لی» تنها کاندیدای ریاست اتحادیه تکواندوی آسیا که از سال 2013 ریاست این اتحادیه را برعهده دارد، برای چهار سال دیگر در این پست باقی ماند.
-  تیم فولاد سیرجان در سومین روز رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا نماینده ازبکستان را شکست داد و به دومین برد خود در این مسابقات دست یافت.
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ - تیم ملی فرانسه با پیروزی 2-1 مقابل اسپانیا قهرمان مسابقات لیگ ملتهای فوتبال اروپا شد . تیلور انگلیسی در ورزشگاه جوزپه میاتزای میلان این بازی راسوت زد. اویارزابال با پاس بوسکتس در دقیقه 64 تنها گل اسپانیا را زد ، بنزما در دقیقه 66 و «ام با په » در دقیقه 80 گلهای تیم فرانسه را به ثمر رساندند.
- در بازیهای دور تازه منطقه آمریکای جنوبی برای صعود به جام جهانی ، این نتایج رقم خورد : کلمبیا صفر - برزیل صفر ، بولیوی یک - پرو صفر ، آرژانتین 3 - اروگوئه صفر (مسی ، دی پال ، مارتینز) ، ونزوئلا 2 - اکوادور یک ، شیلی 2 - پاراگوئه صفر
- به نقل از گلوبو، نیمار توپچی تیم ملی برزیل که در یک مستند درباره آینده خود در  فوتبال  صحبت می‌کرد گفت، احتمالا در قطر او آخرین جام جهانی خود را تجربه کند و نتواند به دوره بعدی یعنی 2026 برسد.
- پس از موفقیت کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی اسلو، فیلمی از رئیس فدراسیون کشتی منتشر شد که درخشش ملی پوشان را باعث خوشحالی شیعیان عنوان کرد . این فیلم با واکنش سردار آزمون که از فوتبالیست‌های اهل تسنن است، روبرو شد و دبیر در واکنش به این مساله گفت: این یک فیلم داخلی و اصلا پخش شدن آن کار درستی نبود. من در آن لحظه که صحبت می‌کردم برای تهییج شخصی که با او صحبت می‌کردم این حرف را زدم چرا که می‌دانستم روی امام زمان تعصب خاصی دارد. اصلا منظورم جدا کردن عده‌ای از مردم نبود. من چه حالا چه زمانی که کشتی می‌گرفتم نوکر همه مردم هستم. می‌دانم همه مردم ایران برای موفقیت کشتی ایران و به طور خاص یزدانی دعا کردند و از همه آنها تشکر می‌کنم.
- پس از سوم شدن آزادکاران ، تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز در پایان رقابت‌های قهرمانی جهان با کسب 4 مدال طلا و 2 مدال برنز  به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.
- هرچند ملاقات مسی و سوارز ، دو همبازی سابق در تیم بارسا ، با رفتن  به تیم های پاری سن ژرمن و اتلتیکو مادرید منتفی شد اما در رویدادهای مهم دیگر یعنی لیگ قهرمانان و تیم ملی این فرصت هست که گپ و گفت حضوری داشته باشند ، این اتفاق در بازی بامداد روز دوشنبه بین آرژانتین و اروگوئه در جریان پیکارهای دور پنجم  راهیابی به جام جهانی به تصویر درآمد و دو بازیکن برای لحظاتی با هم خوش و بش کردند.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها