ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۶۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- باشگاه فاینورد هلند در دور رفت مرحله انتخابی رقابت‌های کنفرانس لیگ فوتبال اروپا برابر تیم ناشناخته دریتای کشور کوزوو به تساوی بدون گل رسید تا نگرانی از حذف زودهنگام این تیم معروف افزایش یابد.  در مسابقه برگشت که پنجشنبه‌شب برگزار می‌شود، علیرضا جهانبخش مهاجم ملی پوش ایران می‌تواند نخستین حضور رسمی‌اش با پیراهن تیم جدیدش را تجربه کند.
- بر اساس رای کمیته انضباطی فوتبال سنگین ترین جرایم متوجه تیمهای دسته دومی لیگ شد ، بنابراین مدیر کل باشگاه گل ریحان البرز ، بازیکنان شاهین بندرعامری و استقلال ملاثانی به دلیل تخلف 2 سال محروم شدند.
-  تیم فوتبال مس شهربابک از استان کرمان موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 تیم شهرداری همدان را شکست دهد و قهرمان لیگ دسته دوم باشگاه های کشور شود. این دوتیم به عنوان تیمهای برتر گروه های اول و دوم به لیگ دسته اول راه یافتند. بازی پلی آف بین ویستاتوربین و شهید قندی یزد انجام می شود.
- در ادامه بازیهای المپیک توکیو ، تیم والیبال برزیل در نبرد سراسر آمریکای جنوبی 3-2 و با نتایج 19-25 ، 21-25 ، 25-16 ، 25-21 و 16-14 از سد تیم ملی آرژانتین گذشت . در سایر بازیها ، ژاپن 3-1 کانادا را برد و لهستان 3-0 بر ایتالیا پیروز شد . 
- همزمان با ورود تیم ملی دوومیدانی به توکیو، ورزشکاران رشته های تکواندو و تنیس روی میز راهی تهران شدند. تیم ملی دوومیدانی کشورمان با ترکیب احسان حدادی(پرتاب دیسک)، فرزانه فصیحی و حسن تفتیان(100متر)  برای حضور در بازی‌های المپیک، تهران را به مقصد توکیو ترک کردند.
-  وزنه بردار زن فیلیپینی با کسب اولین مدال تاریخ ورزش این کشور همراه با رکوردشکنی در المپیک  باعث غافلگیری جهان ورزش شد.
- در جریان بازیهای المپیک توکیو ،  تیم ملی بسکتبال ژاپن در اولین دیدار خود مقابل اسپانیا 88 - 77 مغلوب شد.
-  کار انتقال رافائل واران به منچستریونایتد تمام شد و به زودی خبر رسمی جزئیات قرارداد اعلام خواهد شد.
- قرعه کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزارشد و طی آن فولاد با ملوان و استقلال با گل گهر در روز 13 مرداد به مصاف هم خواهند رفت . مسابقه فینال روز 17 مرداد انجام می شود.
- در بازیهای المپیک توکیو  ، متین بالسینی شناگر کشورمان ، در رشته شنای 200 متر پروانه توانست با ثبت زمان 01:59.97 در رده دوم قرار بگیرد و از صعود بازماند  اما رکورد خود و ایران را جابجا کرد.
- مراسم اهدای توپ طلای سال 2020 به دلیل شرایط کرونایی لغو شد به همین خاطر مجله فرانس فوتبال قصد دارد امسال جایزه توپ طلای  آرشیو شده 2020 و  توپ طلای سال 2021 را باهم اهدا کند.
- دیدار تیم ملی فوتسال ایران و تاجیکستان در تورنمنت بین قاره‌ای تایلند 2021 با برتری 7-0 کشورمان همراه بود. مهدی جاوید ( 3 گل)، حسین طیبی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، فرهاد توکلی و سعید احمدعباسی فاتحان دروازه حریف بودند .
- تیم تیر و کمان زنان کره جنوبی موفق شد از المپیک 1988 سئول تا المپیک 2021 توکیو  به مدت 33 سال مدال کسب کند که یک رکورد جالب محسوب می شود ، این تیم در توکیو موفق به کسب مدال طلا و شکستن رکورد المپیک شد.
- مامیجی نیشیا، دختر 13 ساله ژاپنی توانست مدال طلای المپیک توکیو در رشته اسکیت‌برد را از آن خود کند.اسکیت‌برد برای اولین بار به رشته های المپیک اضافه شده است و 80 ورزشکار در این رشته در المپیک توکیو با هم رقابت کردند.
- ثریا آقایی بدمینتون باز اعزامی کشورمان به المپیک توکیو در اولین مسابقه 2-0 بر حریف خود از کشور مالدیو گذشت . - تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی 3-2 مقابل لهستان ، در دومین مصاف خود از سری بازیهای المپیک توکیو طی سه گیم متوالی با نتایج  25 - 17 ، 25 - 20 و 25 - 18 از سد تیم ونزوئلا گذشت . 
- در پیکار های وزن 75 کیلو بوکس المپیک، شاهین موسوی در گام‌ نخست مقابل یوییتو موریواکی از ژاپن با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد و از صعود به یک مرحله یک هشتم نهایی ناکام ماند.
- طی احکام صادره از کمیته انضباطی فوتبال ، فیروز کریمی و علیرضا منصوریان مربیان تیمهای تراکتور و آلومینیوم به دلیل تخلف ،  هرکدام به یک و چهارجلسه و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند. 
- باتوجه به عدم سابقه انضباطی حامد لک سنگربان پرسپولیس ، در این فصل از مسابقات و اوضاع و احوالی که منجر به تخلف شده است اعضای کمیته انضباطی با در نظر گرفتن مواد 93 و 94 مقررات انضباطی وفق مواد 13 و 54 و 117 مقررات انضباطی وی را به یک جلسه تعلیقی به مدت شش ماه و مبلغ 500 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. ضمناً وفق ماده 50 مقررات انضباطی باشگاه پرسپولیس نیز به مبلغ 500 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد.
- بازیهای هفته پایانی لیگ برتر فوتبال روز جمعه - 8 مرداد به طور همزمان در ساعت 21/15 برگزار خواهد شد . سپاهان با استقلال در آزادی و پرسپولیس با پیکان در ورزشگاه پیکان شهر به میدان می روند.
-  یحیی گل‌محمدی ، مربی فعلی پرسپولیس  در جمع امتیازآورترین مربیان تاریخ این باشگاه در لیگ برتر بالاتر از علی پروین  قرار گرفت .
- طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، ورزشگاه آزادی میزبان دیدارهای خانگی تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام‌جهانی شد. ایران در گروه A مسابقات با تیم‌های کره‌جنوبی، عراق، امارات، لبنان و سوریه مصاف می دهد.
- بلن پرس مائوریسه دقایقی پس از شکست در دور نخست رقابت های شمشیربازی سابر المپیک توکیو  توسط مربی‌اش سوپرایز شد. شمشیرباز آرژانتینی که از این حذف زودهنگام ناراحت بود ناگهان با پیشنهاد ازدواج مربی اش روبرو شد.
- احمد موسوی، مدافع تیم استقلال تهران به ویروس کرونا مبتلا شده و در قرنطینه به سر می‌برد.مدافع آبی پوشان در بازی هفته بیست مهم مقابل نساجی در مازندران غایب بود و اکنون مشخص شده او به کووید-19 مبتلاست.
- در یک رویداد بی سابقه، جودوکار زن عربستانی روز جمعه به مصاف حریفی از رژیم صهیونیستی در المپیک توکیو خود می‌ رود ،  تهانی القحطانی ورزشکار عربستانی قرار است در یک تقابل تاریخی به مصاف هرشکو ورزشکار رژیم اشغالگر قدس برود. مقامات ورزشی عربستان به این ورزشکار برای رویارویی با حریف اسرائیلی چراغ سبز نشان داده تا از هرگونه تحریم از سوی کمیته بین المللی المپیک در امان بماند.
-  در مسابقات ورزش سه گانه (ترای اتلون) المپیک توکیو اشتباه عجیبی در خط استارت رخ داد قایق حامل اصحاب رسانه به منطقه ممنوعه منتقل شد و به این ترتیب مسیر یک سوم از 56 شرکت کننده را مسدود کرد. مسئولان برگزاری وقتی متوجه موضوع شدند که 12 ورزشکار حداقل 200 متر را شنا کرده بودند. ورزشکاران با جت اسکی به سر خط بازگردانده شدند و مسابقه از سرگرفته شد.مسافت استاندارد ورزش سه گانه در المپیک شامل 1/5 کیلومتر شنا،  40 کیلومتر دوچرخه‌سواری و 10 کیلومتر دو است.
- از دو روز پیش دی ماریزیو و فابریزیو رومانو دو خبرنگار سرشناس ایتالیایی خبر دادند سردار آزمون مهاجم ملی پوش کشورمان در تیررس دو باشگاه بزرگ بایر لورکوزن آلمان و آ.اس رم ایتالیا قرار دارد. پس از این خبر سایت «چمپیونات» روسیه  از توافق زنیت با لورکوزن برای انتقال ستاره ایرانی خبر داد. اگر این انتقال صورت بگیرد آزمون بالاخره بعد از 8 سال لیگ روسیه را ترک می کند.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها