PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۶۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
تنها مطالبه مان ، حفظ آبرو شده است!

رضا صالحی امیری ، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: والیبال و بسکتبال ما جایگاه خوبی در جهان دارند، اما نباید این انتظار را داشته باشیم که روی سکو بروند، چون این موضوع با واقعیتها مطابقت ندارد. ظرفیت والیبال و بسکتبال ما همین است و نمیتوانیم اتفاقی بزرگتر خلق کنیم؛ مگر اینکه معجزه اتفاق بیفتد . ورزشکاران تلاش خود را میکنند تا کام ملت را شیرین کنند. معتقدم تا این لحظه پیروز هستیم. چون خیلی از کشورها آرزوی حضور در المپیک را دارند، اما ما 67 سهمیه گرفتهایم. او همچنین اظهار کرد : تقاضای من این بود که به المپیک نروم، اما تأکید سرپرست کاروان اعزامی و وزیر ورزش و جوانان بر این است که همراه با ورزشکاران عازم توکیو شوم و...

پی نوشت: نمی دانیم کدام عقل سلیمی توقع مدال گرفتن از تیم ملی بسکتبال را دارد که جناب صالحی امیری این گونه درصدد پایین آوردن انتظارات هستند! با این روشی که مدیران ورزش پیشه کردهاند مطالبه عاشقان بسکتبال و مردم تا حدی تنزل پیدا کرده که فقط آبروی بسکتبال ایران بیش از این نرود، همین.

وقتی مقابل سوریه شکست می خوریم یا عربستان را با آژان کشی می بریم، وقتی با 26 اختلاف مقابل ژاپن تن به شکست می دهیم معلوم است که با خودمان چندچند هستیم ! همین اسپانیا که چند روز پیش با او بازی کردیم در جام جهانی 2019 چین، اسیر بازی خوب بسکتبالیست های ایران شد و در حالی که کوارترهای اول و سوم را برنده شده بودیم، در کوارتر چهارم قافیه را باختیم و با 8 اختلاف امتیاز، بازی را به قهرمان جهان واگذار کردیم. آن هم دلیلش مشخص بود و این که کادر فنی تیم ملی کشورمان توانایی گرفتن تصمیم درست در مقاطع حساس را ندارد وگرنه میتوانستیم یک شگفتی بزرگ خلق کنیم.

حالا دو سال بعد با 43 امتیاز اختلاف به اسپانیا می بازیم و رسانه های اسپانیایی مثل «ال پاییس» و «مارکا» با هتاکی به ما لقب پیش غذا و سیندرلای گروه A را می دهند !

بیش از 12 سال از دومین صعود ایران به المپیک گذشته و بسکتبال ایران کماکان مشغول درجا زدن است . شعارهای علمی می دهیم و غیرعلمی عمل می کنیم . حداقل انتظار این است که در سه مسابقه گروهی المپیک با چنین اختلاف و نمایشی تحقیر نشویم تا جایگاه بسکتبال ایران بیش از این به مخاطره نیفتد . این جور مواقع فقط می توانیم مثل بقیه رشته ها به غیرت و جنگندگی ورزشکارانمان امید ببندیم تا در بزرگ ترین آوردگاه ورزش جهان روسفیدمان کنند و به دنیا بفهمانند که ما پیش غذایی برای آن ها نیستیم . آقای صالحی امیری شما هم یواش یواش چمدان هایتان را ببندید و کت و شلوارهای جدیدتان را آماده کنید تا در توکیو بپوشید و در جلسات شرکت کنید . لطفا افلاطون مآبانه هم حرف نزنید که سوژه جدیدی برای ما پیدا کنید، نگران بسکتبال و بیت المال هم نباشید ، ما هم خدا را شکر می کنیم که در المپیک حضور داریم !

لشکرکشی ادامه دارد

دقیقا یک ماه قبل بود که از لشکرکشی بازیکنان و کادر فنی تیم شهرداری گرگان به شیمیدر قم نوشتیم که متاسفانه بعد از چاپ این مطلب حواشی بسیاری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی برایمان پیش آمد . مدیران باشگاه شیمیدر طی تماسی که با کیهان ورزشی داشتند نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و اظهار کردند که تمامی مطالب درج شده کذب محض است ! حالا بعد از گذشت زمان ،نفراتی را که نام بردیم یک به یک عازم شهر قم می شوند تا بیش از پیش بر نوشتههایمان صحه بگذارند . یاد شعر سعدی علیه الرحمة افتادیم:

گر راست سخن گویی و در بند بمانی

به زآن که دروغت دهد از بند رهایی

متهمی به نام «سایز»!

رضا نوری سرمربی تیم جوانان ایران بعد از نمایش ضعیف تیم کشورمان در جام جهانی جوانان گفت : ما به سایز حریفان باختیم و کم آوردیم و مشکل سایز داریم و از لحاظ سایزی به حریفان نمی خوریم .شکست هایمان به خاطر عدم دیدار تدارکاتی بود .رضا نوری همچنین گفت: بچه ها به خاطر انرژی منفیهایی که از ایران می رسید تحت فشار بودند !

پی نوشت: از آقا رضای نوری، زدن چنین حرف های نسنجیده ای بعید بود، چرا که ایشان را به عنوان یک مربی منطقی و متین می شناسیم. این که آقا رضا، بدون تاکتیک بودن و عدم انسجام تیمش را گردن سایز حریفان و انرژی منفی منتقدان می اندازد جای تعجب دارد . نمی دانیم شاید این روحیه فرافکنی فدراسیون نشینان به رضا نوری نیز تسری پیداکرده است. رضا نوری سرمربی تیم جوانان 5 مرداد 1398 به کیهان ورزشی گفته بود : با تیم جوانان حرفهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت .ما فرصت زیادی داریم که تیم جوانان را بسازیم و به انسجام و هماهنگی های لازم برسیم. من بیشتر عمر مربیگری ام را صرف تیمهای پایه کرده ام، ۳۰ سال دبیر ورزش بوده ام و روحیات جوانان را می شناسم و نحوه رفتار و برخورد باآنها را می دانم و...

جناب نوری! حتی کسانی هم که از بسکتبال سررشته ندارند فهمیدند که تیم جوانان ایران قربانی سوء مدیریت شد . ما هم با شما موافقیم که عدم دیدارهای تدارکاتی نقش پررنگی در ناکامی تیم ما داشت اما شما را به خدا حرف از سایز نزنید که حسابی عصبانی می شویم. «فیبا» هم از کوتاهی قامت جوانان ایران تعجب کرده بود ولی این بازیکنان همه با انتخاب و نظر جنابعالی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند، چطور الان این حرف ها را میزنید و کوچینگ ضعیفتان را گردن اختلاف قدی می اندازید؟ در یک مصاحبه سه دقیقهای 300 بار از اختلاف سایز صحبت کردید. شما که به زعم خودتان روحیه جوانان را می شناسید با این جور حرف زدن ها فقط روحیه شان را تضعیف می کنید.

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها