PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۶۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- از ساعت 19 تمرین تیم ملی در جزیره کیش در حالی آغاز شد که وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال هم در کنار ملی پوشان حضور داشتند. احمد نوراللهی و مهدی ترابی که در اردوهای پرسپولیس هم اتاقی هستند، در جزیره کیش همه جا با هم دیده می شوند در تمرین ، ملی پوشان همگی با لباس سبز تمرین کردند و فقط علیرضا جهانبخش پیراهن قرمز بر تن کرده بود که به همین دلیل حسابی سوژه شد. شاهد حضور  نعمتی هم بودیم و اخباری که برای بازی تراکتور و ماشین سازی به تبریز رفته بود! به تمرینات برگشت. طارمی انگار قبلا اخباری را در اردوی تیم ملی و در هتل ندیده بود چون به محض دیدن دروازه بان تراکتور حسابی با او خوش و بش کرد و جویای احوال شد. کریم‌باقری همراه با دیگر بازیکنان تیم ملی تمرین کرد و آماده و سرحال نشان داد. تیم روز دوشنبه عازم منامه می شود . 
- باشگاه استقلال در حالی برای شرکت در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا راهی عربستان شده بود که با تصمیم غلط، افسر امنیتی این باشگاه از همراهی کردن تیم باز ماند. این تصمیم برای باشگاه استقلال گران تمام شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا به همین دلیل باشگاه استقلال را به پرداخت مبلغ ۲۱ هزار دلار محکوم کرد.
- با پیشنهاد باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان و تصویب هیات مدیره، با توجه به نتایج تیم بزرگسالان در مسابقات اخیر، تمامی اعضای این تیم شامل بازیکنان و کادرفنی به میزان 15درصد از کل مبلغ قراردادشان جریمه شدند. گفتنی است، در صورت جبران نتایج در بازی های آینده، جریمه در نظر گرفته شده قابل بررسی و تجدید نظر خواهد بود.
- با تصمیم کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران، سیامک نعمتی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس به تیم ملی دعوت شد و قرار بود، یکشنبه، 9 خرداد به اردوی تیم ملی در کیش ملحق شود.
- علی‌نژاد ، معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: قرار است در یکی دو روز آینده 10 میلیارد دیگر به فدراسیون فوتبال داده شود. عبدیان عضو هیات مدیره استقلال در فضای مجازی نوشته "گاهی باید رفت" آیا او استعفا کرده، ما استعفایی دریافت نکردیم. از صبح در کمیته بودم، ان شالله چنین بحثی وجود نداشته باشد‌. دوشنبه جلسه هیات مدیره برگزار خواهد شد و در خصوص حق امضا صحبت خواهند کرد.
- اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال به دلیل برخی اختلافات درون‌باشگاهی عصر روز شنبه توسط سخنگوی باشگاه استقلال استعفای خود را تقدیم مجمع باشگاه استقلال کردند. وزیر ورزش و جوانان با این استعفا مخالفت کرد و قرار شد طی روزهای آینده در نشستی به موضوع اختلافات رسیدگی شود.
- از سوی ، ای اف سی ،  زمان قرعه کشی مسابقات پلی آف انتخابی جام ملت‌های آسیا 2023 چین مشخص شد.
- بعد از صدور حکم انضباطی درباره دیدار پیکان و سایپا و 3 بر صفر شدن این مسابقه در رای اولیه ، مهدی تارتار سرمربی پیکان از سمتش کناره گیری کرد و در تمرینات روزهای گذشته نیز غایب بود.  اعضای هیات مدیره باشگاه پیکان پس از تشکیل جلسه رای به ادامه فعالیت سرمربی خود دادند.
- در آغاز بازیهای هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول فوتبال ایران روز سه شنبه هوادار با ملوان ، گل ریحان با رایکا ، فجرسپاسی با چوکا ، خوشه طلایی با بادران ، شاهین با آرمان گهر و در روز چهارشنبه آستارا با پارس جنوبی ، مس کرمان با ملاثانی ، ارومیه با قشقایی و استقلال خوزستان با خیبر مصاف خواهند داد.
-  با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال؛ جلسه رسیدگی به تخلفات دیدار دو تیم تراکتور تبریز و آلومینیوم اراک از سری رقابت‌های جام حذفی کشور با حضور سرمربیان دو تیم و ناظر این مسابقه برگزار خواهد شد.
- فیروز کریمی که پیش از دیدار با فولاد خوزستان به عنوان مشاور فنی به کادر فنی تراکتور اضافه شده بود، خیلی زود از این تیم جدا شد. ظاهراً دلیل جدایی کریمی از باشگاه تراکتور مسائل مالی بوده است .
- تیم چین در ادامه بازیهای مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا موفق شد رقیب همگروهی خود گوام را با 7 گل شکست دهند .
- تیری هانری گلزن اسبق فرانسه ،  به کادر فنی بلژیک برای یورو 2020 بازگشت.
- روز جمعه جلسه کمیته انضباطی AFC بدون حضور نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و گوای هندوستان  برگزار شد و شکایت هندی ها از باشگاه پرسپولیس مورد بررسی قرار گرفت. هرچند هنوز حکمی به باشگاه پرسپولیس ارسال نشده اما به نظر می رسد با توجه به بی مبالاتی ادمین های اینستاگرام باشگاه و انتشار آن پست عجیب و غریب، باشگاه پرسپولیس محکوم به پرداخت جریمه نقدی خواهد شد.
- یکتا جمالی در مسابقات وزنه برداری بانوان جوانان جهان به سه مدال برنز دست یافت و اولین مدال تاریخ وزنه‌برداری بانوان کشورمان را کسب کرد.
- تیم والیبال ایران پس از قبول دو شکست سه بر صفر و سه بر یک ، مقابل ژاپن و روسیه در سومین دیدار ، طی سه ست متوالی بانتایج 29-27، 25-23 و 25-18(3-0) تیم ملی هلند را مغلوب کرد.
- اسامی نهایی بازیکنان تیم ملی عراق برای حضور در مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2022 اعلام‌شد؛ اسامی بشار رسن و طارق هم در لیست عراقی ها دیده می شود.
- ارلینگ هالند مهاجم دورتموند ، با 10 گل زده در 8 بازی آقای گل این فصل لیگ قهرمانان اروپا شد.
- انگولوکانته به عنوان بهترین بازیکن دیدار چلسی - منچسترسیتی انتخاب شد؛کانته که کوتاه قد ترین بازیکن یناسبق بازی بود،بیشترین پیروزی در دوئل های هوایی را داشت . 
-  بر اساس نظر طرابلسی، سرمربی السیلیه قرار است تغییراتی در فهرست بازیکنان خارجی رخ دهد و سه بازیکن غیربومی این تیم یعنی، رامین رضاییان، نذیر بلحاج و تیاگوی برزیلی، در فهرست خروجی قرار گرفته‌اند.
- محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور گفت دیگر قصد ادامه فعالیت در فوتبال را ندارد و در پایان فصل تیم تراکتور را هم مثل ماشین سازی واگذار خواهد کرد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها