PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۶۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- جمعه درآغاز مرحله چهارم مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ، همان بازیهای دور سوم دوباره به عنوان شروع مرحله برگشت برگزارخواهدشد، بدینصورت که در گروه دوم ، پاختاکور با شارجه و تراکتور تبریز با نیروی هوایی عراق ، درگروه چهارم فولاد با النصر و الوحدات با السد و در گروه پنجم ، الوحده با الریان و پرسپولیس با گوا مصاف خواهند داشت . 
- هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران با سه بازی شروع شد که طی آن ، سپاهان در قائمشهر درحالیکه نیمه دوم را با اخراج نژادمهدی ده نفره پشت سرگذاشت با تنهاگل حاج صفی یک بر صفر نساجی رابرد و به صدرجدول رفت ، نفت مسجدسلیمان با هدایت محمود فکری با همین نتیجه خودرا از کنار مس رفسنجان عبورداد و بازی آلومینیوم اراک و پیکان یک بر یک به پایان رسید.
- قبل از آغاز بازی سپاهان با نساجی در قائمشهر ، مراسم یادبود شادروان نادر دست نشان بازیکن و مربی اسبق این شهر و ایران با حضور مقامات فوتبال مازندران و قائمشهر و همچنین روسای باشگاه نساجی و خانواده آن مرحوم برگزارشد. دست نشان هفته پیش بر اثر کرونا دارفانی را وداع گفته بود.
- پیکارهای فوتبال باشگاهی اروپا پی گیری شد و این نتایج به دست آمد : لستر 3 - وست برومویچ صفر ، رم یک - آتالانتا یک ، ناپولی 5 - لاتزیو 2 ، آتلتیکو مادرید 2 - هوئسکا صفر ، بارسلونا 5 - ختافه 2 ، گرانادا 4 - ایبار یک ، سوسیه داد 2 - سلتا ویگو یک
- ازجمع چهارنماینده اعزامی فوتبال ایران به لیگ قهرمانان آسیا ، استقلال تنها تیم کشورمان بود که در پایان بازیهای دور رفت ، تن به شکست داد ، پرسپولیس تنها تیمی است که هرسه دیدار خودرا باپیروزی پشت سر گذاشت و تراکتور هم تنها تیمی است که هر سه مسابقه خودرا با تساوی به پایان رساند.
- برای بازی برگشت پرسپولیس ایران و گوا هند از دورچهارم رقابت‌های گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا رنگ پیراهن دو تیم مشخص شد. در این بازی گوا که میزبان مسابقه نیز تلقی می‌شود با لباس اصلی خود یعنی پیراهن و شورت نارنجی و جوراب سفید بازی خواهد کرد و دروازه‌بان این تیم پیراهن آبی روشن به تن خواهد داشت. بازیکنان پرسپولیس هم یک دست مشکی‌پوش خواهند بود و دروازه‌بان نماینده کشورمان، پیراهن سبز به تن می‌کند.
- فصل جدید لیگ فوتبال چین بدون محدودیت تماشاگر و با گنجایش کامل هواداران (30 هزار تن) دیروز آغاز شد!
- روزنامه البیان امارات نوشت: براساس رده‌بندی جدید کشورهای آسیایی و در نسخه 2023 سهمیه فوتبال امارات به یک نماینده قطعی در مرحله گروهی و دو نماینده در پلی آف کاهش پیدا می‌کند در حالی که عربستان، قطر، ژاپن، ایران و چین با سهمیه 1+3 در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. 
  - کریم بنزما با گلزنی برابر کادیز ، موفق به گلزنی مقابل 35 تیم لالیگا شد و به رکورد رائول رسید. ستاره فرانسوی کهکشانی‌ها در سه فصل اخیر لالیگا حداقل 20 گل را برای رئال مادرید به ثمر رسانده است.
- شب گذشته هنگامی که بازیکنان پرسپولیس زیر نظر کادرفنی مشغول تمرین تاکتیکی بودند به یکباره برق محل تمرین این تیم قطع و برنامه سرخپوشان برای دقایقی متوقف شد. ّبا گذشت زمان ، یک سگ که مشغول چرخیدن در اطراف محل تمرین بود، به سمت اعضای این تیم رفت که باعث تعجب حاضران در محل تمرین شد. اگرچه این موضوع برای دقایقی نظم تمرین قرمزپوشان را تحت تاثیر قرارداد اما بلافاصله سگ به بیرون هدایت شد و آسیبی به کسی وارد نشد.
- کیانوش رستمی وزنه بردار کشورمان در حرکت یک ضرب مسابقات قهرمانی آسیا با ثبت رکورد167 کیلوگرم به مدال برنز رسید رستمی در حرکت اول دو ضرب وزنه 206 کیلوگرم را بالای سربرداما هیأت ژوری رای سه داور را بازگردانند و این وزنه مورد قبول قرار نگرفت. رستمی برای بار دوم پشت این وزنه ایستاد و به درستی 206 کیلوگرم را مهار کرد.در حرکت سوم هم وزنه 216 کیلوگرم را نتوانست مهار کند تا با مجموع 373 کیلوگرم به مدال نقره دوضرب و نشان طلا مجموع دست یابد.رستمی با وجود رسیدن به طلای مجموع نتوانست جواز حضور در المپیک را بدست آورد.
- صفحه فارسی AFC در اینستاگرام با انتشار کلیپ لایی زدن مهدی قایدی به مدافع الدحیل نوشت: بی دلیل نیست که همه به مهدی قایدی لقب "نیمار آسیا” داده اند . 
- فرشاد فرجی مدافع پرسپولیس که دوران نقاهت خود را پشت سر گذاشته و به مرز سلامتی کامل رسیده است، با هماهنگی صورت گرفته، روز پنجشنبه ایران را به قصد هند و پیوستن به اردوی تیم فوتبال پرسپولیس ایران، ترک کرد. 
- دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا 22 و 23 شهریور و به صورت تک بازی برگزار خواهد شد. دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی با قرعه کشی و به صورت تک بازی 5 و 6 مهر انجام می‌شوند. مرحله نیمه نهایی: 28 و 28 مهر / 5 ، 4 آبان (رفت و برگشت) و فینال: 30 آبان و 6 آذر (رفت و برگشت) به تصویر در می آید.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها