ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۵۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
نیمار در بازی نکردن رکورد زد

ستارگان در عالم فوتبال جاذبه های خاص خودشان را دارند. با گل هایشان چند صد میلیون تماشاگر تیم موردعلاقه خود را خوشحال می کنند. با نگاهی به فالوورهای صفحه اینستاگرام شان می توان به وجود محبوبیت شان پی برد و آن ها را از سایر فوتبالیست ها جدا کرد. در کنار این محبوبیت های مثال زدنی دردسرهای خاص خودشان را هم دارند. هنگامی که به محبوبیت مثال زدنی می رسند و تعداد فالوورهایشان به چند میلیون می رسد دیگر آن بازیکن جوان چند سال پیش نیستند. توقع شان بالا می رود و سبک زندگی شان تغییر می کند. البته در فوتبال حرفه ای جهان برای این طور فوتبالیست ها برنامه ریزی می شود و باشگاه های حرفه ای جهان مراقب ستارگان خود هستند تا سرمایه های میلیون دلاری شان بیراه نروند و در خدمت باشگاه باشند. با این حال می بینیم برخی ستارگان در دنیای فوتبال با وجود مراقبت های باشگاه های بزرگ و قراردادهای تمام حرفه ای که با حضور وکلای کاربلد و آشنا به قوانین فیفا بسته می شود رفتارهایشان خارج از عرف است و دردسرهای خود را دارند. مثل نیمار برزیلی و فوروارد تیم پاری سن ژرمن فرانسه که اخیرا رفتارهای منحصر به فردش خارج از عرف است . نیمار در فصل جاری فوتبال اروپا و لوشامپیونه ،حاشیه ها و دردسرهایش بیشتر شده است.او اخیرا در لیگ قهرمانان اروپا در بازی به میزبانی باشاک شهیر استانبول دچار مصدومیت شد.مصدومیتی که برای پاری سن ژرمن و توخل سرمربی آلمانی اش عذاب آور بود.پس از این مصدومیت آمار روزهایی که نیمار در تیم پاریسی مصدوم بوده رسانه ای شد و حاشیه های نیز به همراه داشت.

تعداد روزهایی که مهاجم برزیلی به خاطر آسیب دیدگی نتوانسته است پاری‌سن ژرمن را در میادین فوتبال همراهی کند از 365 روز عبور خواهد کرد.به نقل از آس، نیمار دوباره تا اواسط نوامبر نمی تواند برای پاری سن ژرمن بازی کند. مهاجم برزیلی در جریان دیدار برابر باشاک شهیر آسیب دید و تست های پزشکی مشخص کردند که این بازیکن دو هفته از میادین دور خواهد بود. با احتساب این 14 روز، مدت زمان نبودن نیمار به خاطر آسیب دیدگی در پاری سن ژرمن از یک سال عبور می کند.یعنی ستاره برزیلی پاری سن ژرمن یک سال به دلیل آسیب دیدگی برای تیم پاریسی بازی نکرده است.باتوجه به مبلغ قرارداد نیمار، بازی نکردن فوتبالیستی در این سطح به مدت یکسال سبب نگرانی سران باشگاه می شود و قطعا سران پاری سن ژرمن از این بابت در خلوت خود حرف های برای گفتن دارند.در سه سالی که مهاجم برزیلی برای پاری سن ژرمن بازی کرده است 365 روز مصدوم بوده است. او در این مدت 64 بازی را از دست داده است و به 67 دیدار هم افزایش خواهد یافت. بازیکن PSG ،نه در دیدار مقابل نانت، نه برابر لایپزیگ در لیگ قهرمانان و نه مقابل رن بازی نخواهد کرد. شدیدترین آسیب دیدگی نیمار به فصل 2017-2018 بر می‌گردد که به خاطر شکستگی انگشت پا،17 بازی را از دست داد و یک فصل بعد هم 18 دیدار را از دست داد.

با این حال مهاجم برزیلی تنها به خاطر آسیب دیدگی بازی ها را از دست نداده است. از فصل 2017-2018 این بازیکن به دلیل محرومیت در خیلی از دیدارها نتوانسته پاری‌سن ژرمن را همراهی کند. در فصل جاری تاکنون در چهار بازی حضور نداشته است؛ یک بازی به خاطر ابتلا به کرونا، دو بازی به دلیل گرفتن گردن آلوارو گونسالس در دیدار مارسی و PSG و یک بازی به خاطر خستگی پس از پایان فیفا دی.

یکی از دردسرهای نیمار، درگیری در بازی مقابل تیم مارسی بود.کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فرانسه، بعد از بازی پاری سن ژرمن و مارسی و درگیری نیمار با بازیکن حریف تصمیم گرفت که نیمار را به خاطر جنجال در دیدار حساس لیگ فرانسه دو جلسه از همراهی تیمش محروم کند.دیدار پاری سن ژرمن برابر مارسی در هفته سوم لیگ فرانسه بسیار جنجالی شد.این بازی که با یک گل به سود مارسی به پایان رسید 5 بازیکن اخراجی داشت که یکی از آنها، نیمار بود که به خاطر درگیری با مدافع مارسی از بازی اخراج شد.

لازم به یادآوری است که ستاره برزیلی پاری سن ژرمن، پس از دیدار جنجالی برابر مارسی، بیانیه ای را در مبارزه با نژاد پرستی و اتفاقات دیدار برابر مارسی منتشر کرد.نیمار تاکید کرد که به او توهین نژاد پرستانه شده است و به همین خاطر عصبانی شد.در بیانیه نیمار که در اینستاگرام منتشر شد، آمده است: عصبی و بی قرار بودم. من با کارت قرمز جریمه شدم چرا که می خواستم کسی را که به من توهین کرد بزنم. باید قبل از ترک زمین کاری انجام می دادم و از خود دفاع می کردم چرا که اطمینان داشتم که مسئولان کاری انجام نمی دهند و یا سهل انگاری خواهند کرد.

او در ادامه نوشت: من می خواستم مثل همیشه در زمین فوتبال جواب حریف را بدهم. واقعیت نشان می دهد که من موفق نشدم. در فوتبال خشونت و توهین و دشنام جزئی از بازی شده است و نمی توان آرام و دل نرم بود. من این فرد(گونزالس) را درک می کنم. همه اینها جزئی از فوتبال هستند با این حال نژاد پرستی پذیرفتنی نیستند. من سیاه هستم و پدر و مادرم هم سیاه هستند و نوه افراد سیاه پوست هستم با این حال به خود افتخار می کنم و خود را کمتر از دیگران نمی دانم.

نیمار در ادامه نوشت: از مسئولان و داوران می خواهم که یک موضع گیری بی طرفانه داشته باشند. آنها باید نشان دهند که فوتبال جای چنین رفتارهایی نیست. وقتی به آن لحظه فکر می کنم باز هم حس نفرت من را فرا می گیرد. آیا باید به سادگی از کنار چنین اتفاقاتی گذشت؟ نمی دانم، در طول بازی من و هم تیمی هایم از داور بازی خواستیم که قاطعانه برخورد کند اما به ما بی توجهی شد!من مجازاتم را قبول کردم چرا که باید فوتبال پاک را به نمایش بگذارم اما امیدوارم که فرد جانی(بازیکن مارسی) هم مجازات شود. نژاد پرستی وجود دارد و باید آن را از بین برد.چنین رفتارهای نژاد پرستانه ای هم به سیاه پوستان و هم به سفید پوستان آسیب خواهد رساند و ویرانگر است.ما رنگ پوست خود را انتخاب نمی کنیم و همه برابر خداوند برابر و مساوی هستیم. نادیده گرفتن نژاد پرستی کمکی به ما نخواهد کرد. مبارزه با نژاد پرستی وظیفه بزرگ ما است.

او در پایان خطاب به بازیکن مارسی هم نوشت: بار دیگر با هم رودررو می شویم و من تنها فوتبال بازی خواهم کرد. در آرامش باش. تو می دانی چه بر زبان آوردی و من هم می دانم چه کردم. محبت بیشتری را برای همه جهان آرزو می می کنم.

از سوی دیگر نیمار با وجود غیبت هایش در تیم پاریسی و دردسرها و حاشیه ها، وضعیتش در تیم ملی متفاوت است و در سطح ملی برای برزیل می درخشد. مهاجم تیم ملی برزیل، اخیرا با هت تریک برابر پرو به دومین گلزن برتر تیم ملی کشورش تبدیل شد.

نیمار مهاجم برزیلی در بازی مقدماتی جام جهانی 2022 برابر پرو هت تریک کرد. این دیدار با نتیجه 4 بر 2 به سود برزیلی ها به پایان رسید.در حال حاضر نیمار 64 گل برای تیم ملی به ثمر رسانده است تا بعد از پله فوتبالیست افسانه ای، بهترین گلزن تاریخ تیمملی فوتبال برزیل باشد. او همچنین بعد از پله بهترین گلزن بازیکنان آمریکای جنوبی نیز لقب گرفت.علاوه بر این، نیمار در رده بندی بهترین گلزنان فعال تیم های ملی جهان به مقام چهارم صعود کرد. این بازیکن برزیلی نسبت به کریستیانو رونالدو پرتغالی، سونیل چتری از هند ومسی تعداد گل کمتری دارد.

برزیل با 6 امتیازدر گروه مقدماتی همراه با آرژانتین مقام اول را دارد.

آخرین خبری که از نیمار در عالم فوتبال منتشر شد این بود که ستاره برزیلی پاری سن ژرمن حاضر است که قراردادش را با همان دستمزد قبل و به صورت 5 ساله تمدید کند.نیمار در سال 2017 بود که بارسلونا را ترک کرد و با قراردادی 5 ساله به پاری سن ژرمن پیوست.

با وجود آنکه بارها از علاقه نیمار به جدایی از پاری سن ژرمن و به بازگشت به بارسلونا سخن به میان آمده است اما به نظر می رسد که این فوق ستاره برزیلی به ماندن در پاری سن ژرمن علاقه دارد.

شبکه فوت مرکاتو اعلام کرد نیمار حاضر است با همان دستمزد قبلی قراردادش را با پاری سن ژرمن5 ساله تمدید کند.

این شبکه نوشت: نیمار بعد از فیناللیگ قهرمانان اروپا به مدیریت باشگاه اعلام کرد که دوست دارد در تیم بماند و قراردادش را 5 ساله تمدید کند. باشگاه تاکنون به جمع بندی نهایی در این زمینه نرسیده است. لئوناردو بیشتر درگیر متقاعد کردن «ام‌باپه» به ماندن است و این بازیکن جوان در اولویت باشگاه قرار دارد.نیمار سالی 36 میلیون یورو حقوق از پاری سن ژرمن دریافت می کند که او را به گرانترین بازیکن جهان تبدیل کرده است.نیمار فصل قبل با پاری سن ژرمن به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرد اما در نهایت نتوانست با تیم جام قهرمانی را بالای سر برد.

نکته جالب درباره نیمار اینکه در این چهار فصل حضورش در پاری سن ژرمن بارها مصدوم شده است تا جایی که یک سال کامل ،دور از میادین بوده است.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها