PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۵۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

 - با اعلام رسانه‌های چینی، حامد حدادی آسمان‌خراش بسکتبال ایران  با امضای قرارداد تازه به تیم سابقش سی چوان بازگشت.
-  با تصمیم دراگان اسکوچیچ ، سرمربی تیم ملی ، ساسان انصاری جایگزین مهدی ترابی در لیست نفرات اعزامی برای دو مسابقه تدارکاتی تیم ملی فوتبال شد.
- لوکا زیدان فرزند زین الدین زیدان با عقد قراردادی 2 ساله به رایو وایه کانو پیوست.
- سازمان لیگ فوتبال زمان بازیهای فصل 1400-1399را بدین شرح اعلام کرد : شنبه 10 آبان آغاز لیگ برتر فوتبال ،
دوشنبه 5 آبان 1399 مسابقه سوپرجام ، دوشنبه 12 آبان 1399 آغاز لیگ دسته اول و.....
محل برگزاری مسابقه سوپرجام و زمان مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ برتر و لیگ یک متعاقبا اعلام می شود.
- پس از خاتمه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا رادوشوویچ با اجازه سرمربی و مدیر تیم،  راهی کرواسی شد و بشاررسن نیز به همین ترتیب در قطر ماند تا سفر چند روزه‌ای به کشورش عراق داشته باشد
 الاتحاد امارات اعلام کرد : کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی انتقال فینال لیگ قهرمانان آسیا به خارج از ایران به دلیل عدم وجود تجهیزات مخصوص برای (این) رویداد بزرگ است!
- باشگاه فنرباغچه ترکیه رسما انتقال اللهیار صیادمنش، مهاجم ایرانی خود به تیم زوریا اوکراین را اعلام کرد. بدین ترتیب انتقال صیادمنش به تیم اوکراینی قطعی شد. مهاجم سابق استقلال به قراردادی قرضی برای مدت یک فصل راهی تیم زوریا اوکراین شد. قرارداد صیادمنش با تیم ترکیه ای تا سال 2024 اعتبار دارد.
- در دور اول تورنمنت شطرنج جهان علیرضا فیروزجا با پرچم فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) و آرین طاری با پرچم نروژ با هم بازی می‌کنند.آرین طاری  ایرانی‌تبار متولد نروژ و مربوط به نسل قبلی مهاجران است. علیرضا فیروزجا هم بعد از اینکه فدراسیون شطرنج ایران از شرکت شطرنج‌بازان در مسابقات مسکو جلوگیری کرد، تصمیم گرفت با پرچم فیده بازی کند.
- پس از میزبانی قطر از دیدارهای چهار گروه منطقه غرب آسیا تا مرحله نیمه نهایی ، کنفدراسیون فوتبال آسیا سعی دارد مسابقات منطقه شرق را هم در قطر برگزار کند و مقدمات این کار انجام شده است.
- مرزوق العجمی ، هماهنگ کننده رسانه‌ای سابق در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در توئیتر خود به نقل از یک مقام مسئول که نخواسته نامش فاش شود، نوشت: «اگر بخواهیم لایحه را پیاده کنیم، پرسپولیس بدون شک سه بر صفر بازنده می شود. مرزوق همچنین نوشته است که از شیخ سلمان بن ابراهیم رئیس کنفدراسیون آسیا خواستار رسیدگی «فوری» و تصمیم گیری در این پرونده شده اند.
- حضور محمود فکری مربی نساجی در استقلال از شب گذشته بعد از نشست این مربی با مسئولان این باشگاه قوت گرفته و حتی عنوان شد وی رسما به عنوان سرمربی تیم استقلال معرفی شده است. در این زمینه علیرضا اسدی رئیس هیات مدیره باشگاه نساجی پیرامون انتقال فکری به استقلال گفت: محمود فکری در حال حاضر سرمربی تیم نساجی است و با باشگاه قرارداد دارد.
- اسامی 6 بازیکن پرسپولیس درلیست تیم منتخب نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا دیده می شود؛ اما حامد لک با وجود مهار پنالتی سرنوشت‌ساز نامش در این تیم دیده نیست .
- مجمع شورای فدراسیون جهانی تکواندو WT روز دوشنبه 14 مهر برگزار و در جریان این مجمع از سوی WT خبر تعویق فینال گرندپری "کانکُن" و همچنین گرند اسلم 2020 "ووشی" و برگزاری این رویدادها در سال 2021 اعلام شد. روز سه شنبه 15 مهر نیز برای نخستین بار در تاریخ تکواندوی جهان، مجمع عمومی فدراسیون جهانی تکواندو به صورت مجازی انجام می شود.
- در پی تشدید بیماری کرونا در تهران و اعلام تعطیلی یک هفته‌ای، مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم‌های ملی تکواندو روز دوشنبه 14 مهر در خصوص چگونگی برگزاری اردوهای تیم‌های ملی مردان و بانوان، جلسه‌ای را برپا کردند.
- پروتکل بهداشتی مقابله با گسترش کرونا در ورزش برای تمرینات، مسابقات تیم ملی و لیگ برتر 13 رشته ورزشی تدوین و ابلاغ شد. راهنمای گام دوم مبارزه با کووید 19 فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در تمرینات، مسابقات تیم ملی و لیگ برتر ورزش های راکتی (تنیس، تنیس روی میز، اسکواش، بدمینتون)، بسکتبال، وزنه برداری و ورزش های مبارزه ای (تکواندو، ووشو، جودو، هنرهای رزمی، کاراته) با همکاری ستاد مقابله با کرونا در ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و ابلاغ شد.
- تیم فوتبال آرسنال انگلستان اعلام کرده، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ‌بخت‌آور خود را بعد از 27 سال اخراج می‌کند. گانرسورس، از سال 1993 با لباس یک دایناسور، برای تیم آرسنال کار می‌کرد. او مَسکات یا بخت‌آور رسمی تیم بود.
- محمود فکری مربی نساجی پس از دعوت به همکاری برای مربیگری در استقلال گفت : حضور در استقلال برایم رویایی است این تیم و هوادارانش لایق بهترین ‌ها هستند، از حسن نیت اعضای هیات مدیره باشگاه بسیار سپاسگزارم که بنده را انتخاب کردند و این پیشنهاد را به من دادند، مطمئنا وظیفه خطیری به من سپرده شده همه می‌دانیم که طی فصول گذشته این تیم به دلیل مشکلاتی که وجود داشته نتوانست به نتایج دلخواه برسد اما از امروز در تلاشیم تا برای بهترین نتایج تلاش کنیم.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها