PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۵۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
فدراسیون شطرنج ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرار است استفاده از توانمندی های شطرنج بازان خارج از کشور را مورد بررسی قرار دهد.
کیهان ورزشی-

درپی اخبار منتشر شده درخصوص تغییر تابعیت غزل حکیمی‌فرد ملی‌پوش سابق تیم شطرنج بانوان فدراسیون شطرنج اطلاعیه‌ای را صادر کرد.
متن اطلاعیه به شرح زیر است:
درپی انتشار تکذیبیه توسط سرکار خانم غزل حکیمی‌فرد مبنی بر عدم تغییر تابعیت و ارائه دلیل برای تغییر پرچم، این فدراسیون اعلام می‌دارد در اولین جلسه‌ کمیته فنی که در فدراسیون شطرنج برگزار می‌شود با اولویت دستورجلسه، موضوع نحوه بکارگیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شطرنج‌بازان ایرانی مقیم خارج از کشور برای ارتقاء سطح شطرنج ایران بررسی خواهد شد.
فدراسیون شطرنج همواره حمایت از ملی‌پوشان و دیگر شطرنج‌بازان در تمامی رده‌های سنی که فرزندان ایران زمین می‌باشند را وظیفه خود دانسته است و در این زمینه نیز با جدیت و اولویت موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

غزل حکیمی‌فرد بانوی شطرنج باز ایرانی و استاد بزرگ بانوان که روز گذشته خبرهایی مبنی بر تغییر تابعیتش در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود این اخبار را تکذیب و اعلام کرد: "تغییر پرچم در فدراسیون جهانی شطرنج به منزله تغییر تابعیت نیست بلکه امکانی برای حضور حرفه‌ای من در مسابقات شطرنج اروپا است."

باید دید بعد از برگزاری انتخابات شطرنج و تعیین تکلیف ریاست فدراسیون، رئیس جدید چه تصمیماتی را در این خصوص خواهد گرفت.
برچسب ها: شطرنج
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها