ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۳۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
تیم بسکتبال نوجوانان لبنان در دیداری سخت و نفس‌گیر برابر تیم کشورمان به پیروزی رسید.
کیهان ورزشی-
تیم بسکتبال نوجوانان کشورمان ساعت 18 امروز درچارچوب مسابقات قهرمانی غرب آسیا به مصاف تیم لبنان رفت و در نهایت این دیدار را 66 بر 64 به حریف خود واگذار کرد. 
ترکیب ابتدایی ایران: رضا نظری‌کیا، امیرشایان حصاری، مبین خرسندی، پویا حقی عسگرآبادی و پارسا فلاح
سرمربی: علی آرزومندی

ترکیب ابتدایی لبنان: امینه مایک مالوف، کارل کوزاح، رودی الحاج موسی، یوسف خیاط و مالک العواد السلیمان
سرمربی: جید الحاج
سرداور: عصام السیابی (عمان) داور اول: طه الحاشدی (یمن) داور دوم: قاسم الحمویی (سوریه)

لبنان در ابتدای کار با زیرکی رودی الحاجی موسی، کاپیتان خود ایران را غافلگیر و سبد اول را به نام خود ثبت کرد. یک اشتباه در حمله کافی بود تا حریف به امتیاز چهار برسد اما در کسری از دقیقه پارسا فلاح با کار خوب خود 4 امتیاز گرفت تا بازی را به تعادل بکشاند. لبنانی‌ها در ادامه بازهم پیش افتادند و اشتباه مسلم پویا حقی، توپ را به یوسف خیاط سپرد تا او به راحتی سبد ایران را فرو بریزد. پس از فروکش تب و تاب اولیه بازی به نظر می‌رسید ایران می‌تواند عرصه را بر حریف تنگ کند اما مثلث کارل کوزاح، رودی و خیاط زمانی که ملک العواد السلیمان را کنار خود می‌دید، به خوبی توپ را در میدان به گردش درمی‌آورد تا دو تیم در امتیاز 13 به تساوی برسند. سه دقیقه پایانی وقت نخست زمان درخشش رضا نظری‌کیا بود که ابتدا با یک سه امتیازی و سپس با یک فول گل امتیاز ایران را به 18 برساند. تیم ایران در دو دقیقه پایانی به دفاع منسجم خود نزدیک شد تا در امتیاز 20 بر 13 جید الحاج درخواست وقت استراحت بکند. در بازگشت دو تیم به میدان خیاط یک امتیاز از دو پرتاب آزاد گرفت و کوزاح هم با پرتاب 2 امتیازی‌اش فاصله را کاهش داد تا در پایان کوارتر نخست برتری 20 بر 16 به سود ایران روی اسکوربورد ثبت شود.

کوارتر دوم
امیر شایان حصاری از دو پرتاب آزاد خود یک امتیاز گرفت تا کاپیتان آغازگر روند امتیازگیری ایران باشد اما لبنان در یک غافلگیری با پرتابی سه امتیازی اختلاف را به 2 کاهش داد. خطا روی خیاط باعث شد این بازیکن هم از دو پرتاب خود یکی را به ثمر برساند و اختلاف در امتیاز 21 به حداقل برسد. بازهم اشتباه در حمله این فرصت را به کوزاح داد تا با پرتاب منطقه‌ای موفق خود بازهم لبنان را پیش بیاندازد و این بار علی آرزومندی وقت استراحت بخواهد. در این بین نیمکت لبنان هم تکنیکال فول گرفت اما پرتاب حقی به بار ننشست و ایران مالکیت را هم از دست داد. چند ثانیه بعد رحیمی برای ایران بازی را برابر کرد. جید الحاج از برایان منصور، شوتینگ گارد خود در پست یک بازی گرفت و سلیمان جای او را در پست دو گرفت تا لبنان روند بازی خود را تغییر دهد. کوزاح، ستاره لبنان در نیمه نخست با یک ریباند موفق حمله بازهم برتری را به اردوی تیمش برد ایران دوباره تقاضای وقت استراحت کند. در بازگشت دو تیم به میدان عمران طالب زاده با پرتابی سه امتیازی برتری را تغییر داد اما خطا روی خیاط باعث شد او طبق معمول یک پرتاب موفق داشته باشد اما اشتباهات فراوان ایران در حمله این فرصت را به لبنانی‌ها و کوزاح داد تا با 6 امتیاز پیش بیفتند. لبنان با دفاع فشرده خود در کوارتر دوم کاملا طرح‌های ایران را در حمله خنثی کرد تا این کوارتر را 16 بر 7 به سود خود تمام کند و در مجموع 32 بر 27 برنده به رختکن برود.

کوارتر سوم
دو پرتاب آزاد موفق یوسف خیاط و سه امتیازی موفق همین بازیکن درابتدای نیمه نخست اختلاف را 2 رقمی کرد. تیم ایران بارها زیر سبد توپ‌های ساده را هدر داد و فلاح هم چهار پرتاب آزاد پیاپی را از کف داد اما سرانجام همین بازیکن بود که طلسم سبد لبنان را در نیمه دوم شکست. شاگردان آرزومندی در وقت سوم رو به دفاع تمام زمین آورده بودند. شاید در این دقایق سه خطایی شدن خیاط بهترین اتفاق برای ایران بود و الحاج هم با آگاهی از این موضوع ستاره تیمش را بیرون کشید. شاید اگر فلاح در پرتاب‌های آزاد خود دقت می‌کرد ایران خیلی زود اختلاف را از بین می‌برد اما او پسر ناکام ایران در این پرتاب‌ها بود. شاگردان آرزومندی در اواخر کوارتر سوم کمی به خود آمدند و موفق شدند با کار خوب محسن عسگری‌نیا و رحیمی کمی اختلاف را جبران کنند اما کوزاح دست بردار نبود و چه زیر سبد، چه در پرتاب‌های منطقه‌ای موفق بود تا سرانجام لبنان در این وقت هم 20 بر 16 به برتری برسد و در مجموع 52 بر 43 پیش باشد.

پارسا فلاح در همان ثانیه‌های نخست وقت چهارم از حریف زهرچشم گرفت و 2 امتیاز دیگر به اندوخته ایران افزود اما تنها چند ثانیه بعد خیاط که مجددا به زمین آمده بود این امتیاز را تلافی کرد. او لحظاتی با یک توپ ربایی بازهم بر امتیازات لبنان افزود اما با چهار خطایی شدن او
الحاج بازهم سنتر تیمش را از بازی بیرون برد. این اوقات با درخشش حصاری توام بود و او در چند یورش موفق اختلاف را به 6 کاهش داد. دو حرکت تماشایی پویا حقی سالن را منفجر کرد. حقی چهار امتیاز گرفت تا کادر فنی لبنان در امتیاز 61 بر 57 احساس خطر کند و تایم استراحت بخواهد. الحاج درفاصله چهار دقیقه به پایان بازی بالاخره خیاط را به بازی فرستاد. آن سوی میدان اما حصاری، قهرمان تیم ایران بود که با پرتابی سه امتیازی سرانجام بازی را به تساوی کشاند و قلعه عقاب‌ها را به آتش کشید. بازهم خیاط لبنان را پیش انداخت اما عصبانیت آرزومندی باعث شد در دو دقیقه پایانی نیمکت ایران تکنیکال بگیرد که با خوش شانسی تیم کشورمان لبنان نه از پرتاب آزاد نه از مالکیت طرفی نبست. لحظاتی بعد فلاح از حریف خطا گل گرفت تا در فاصله 46 ثانیه برتری به ایران برسد اما کوزاح، در فاصله 2 ثانیه به پایان بازی با پرتاب سه امتیازی‌اش حساب کار را 66 بر 64 کرد تا لبنان ناباورانه فاتح این دیدار جذاب و تماشایی شود.

*با توجه به حساسیت بازی ایران و لبنان امروز تماشاگر بیشتری نسبت به روزهای پیش به سالن امام خمینی (ره) آمد و بیش از 3 هزار نفر به تشویق ایران پرداختند.

*حدود 400 تماشاگر خانم طبق معمول در ضلع شمال غربی سالن حضور داشتند و در تشویق تیم ایران دیگر تماشاگران را همراهی می‌کردند.

*در بین دو نیمه بازی مسئولان اداره ورزش استان گلستان از اوشین ساهاکیان، بازیکن پیشین تیم ملی بسکتبال ایران قدردانی کردند.

*هرچند در ثانیه‌های پایانی تماشاگران به قضاوت داوران اعتراض داشتند اما تماشاگران در پایان هر دو تیم را تشویق کردند تا صحنه های زیبایی در سالن امام خمینی گرگان خلق شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها