PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۳۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

 کیهان ورزشی-

پرونده لیگ هجدهم فوتبال ایران از روز 5 شنبه باز می‌شود و 16 تیم از 8 استان کشور طی 30 هفته به مصاف یکدیگر می‌روند. برگزاری جام ملت‌ها در زمستان سال 2019 باعث شده تا این فصل کمی زودتر از همیشه آغاز شود. به همین دلیل تقریبا بیشتر تیم‌ها دوران آماده‌سازی و تمرینات خود را از اوایل جام‌جهانی آغاز کردند و با سپری کردن دوران بدنسازی، خودشان را آماده شروع لیگ می‌کنند. این در حالی است که به دلیل افزایش قیمت ارزهای خارجی و کمبود آن، بیشتر تیم‌ها اردوهای خود را در ایران پشت سرگذاشتند و تنها 4 تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی به اردوی خارجی رفتند. فصل گذشته 8 تیم اردوی خارجی داشتند.

اگرچه مشهد یک سهمیه خود را در فصل گذشته از دست داد اما پدیده به عنوان تنها نماینده این شهر همچنان حال و روز خوشی ندارد و مشکلات مالی باعث شده تا این تیم نتواند خریدهای خوبی داشته باشد. اما در اصفهان اوضاع متفاوت است. سپاهان پس از چند سال افول، با امیر قلعه‌نویی باردیگر به دنبال افتخارات گذشته خود است. ذوب‌آهن هم از تیمی که همین مربی فصل قبل ساخته، استفاده می‌کند و با چند جابجایی جزو مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است.

سپاهان؛ بازگشت زرد طلایی

تیم سپاهان که امسال امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت خود به عنوان سرمربی دارد، قطعا با توجه به فعالیتی که در نقل و انتقالات داشته جز مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر به شمار می‌رود. سپاهان در نقل و انتقالات تابستانی از دیگر تیم‌ها فعالیت بیشتری داشت و بازیکنان زیاد و باکیفیتی را جذب کرد و به نوعی تیم خود را از نو ساخته است. طلایی‌پوشان اصفهانی فصل گذشته در حد انتظار نبودند و نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند. تا همین امروز مهدی کیانی، خالد شفیعی، بختیار رحمانی، ابراهیم صالحی، سجاد شهباززاده، پیام نیازمند، محمد ایران‌پوریان و کی‌روش استنلی سوارس به جمع زردهای اصفهان اضافه شده‌اند تا مشخص شود قلعه‌نویی با تیمی پرستاره و مدعی می‌خواهد قهرمانی ششم طلایی‌های اصفهان را کسب کند.

ذوب‌آهن؛ میراث قلعه‌نویی در اختیار نمازی

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که فصل گذشته موفق شد عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر هفدهم را با هدایت امیر قلعه‌نوییکسب کند، امسال امید نمازی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌بینید. ذوبی‌ها در نقل و انتقالات تابستانی بسیاری از بازیکنان خود را از دست دادند، اما در مقابل موفق شدند با برخی بازیکنان تمدید و با چند بازیکن جدید هم قرارداد امضا کنند. ذوبی‌ها چند بازیکن مهم خود از جمله محمد ستاری، بختیار رحمانی، استنلی و خالد شفیعی را به تیم رقیب همشهری واگذار و چند بازیکن قدیمی خود از جمله محسن مسلمان و مسعود حسن‌زاده را جذب کرده‌اند. البته بعید نیست تا پایان فصل نقل و انتقالات مرتضی تبریزی هم به استقلال منتقل شود.

پدیده؛ یحیی و دست‌های خالی

تیم پدیده که امسال یحیی گل‌محمدی هدایتش را بر عهده دارد خیلی دیرتر از تیم‌های دیگر تشکیل شد و فعالیت چندان زیادی در جذب بازیکن جدید نداشت. در همین راستا این باشگاه اقدام به حفظ بازیکنان فصل گذشته خود کرد تا به اینگونه خود را برای آغاز لیگ آماده کنند. پدیده نه تنها نتوانسه بازیکن بزرگی را جذب کند بلکه برخی از بازیکنان مهم خود از جمله محمد قاضی، شهاب گردان و معین عباسیان را از دست داده و خانزاده هم در راه جدایی از این تیم بحران زده قرار گرفته است. باید دید گل‌محمدی می‌تواند این تیم را در لیگ برتر حفظ کند یا پدیده هم به سرنوشت سیاه‌جامگان دچار می‌شود؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار