ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۳۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
با پایان مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ۶ تیم از اروپا و ۲ تیم از آمریکای جنوبی به دور بعد صعود کردند.
کیهان ورزشی- 

مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به پایان رسید. با انجام بازی‌های این دور، تیم های روسیه، کرواسی، انگلیس، سوئد، برزیل، بلژیک، اروگوئه و فرانسه راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. 
اروگوئه در شب درخشش ادینسون کاوانی، مهاجم گلزن خود موفق شد ۲-۱ پرتغال را شکست دهد. پرتغالی ها در این مسابقه چند بار فرصت گلزنی داشتند اما در به ثمر رساندن آن ناکام بودند. آرژانتین و فرانسه حساس‌ترین بازی این مرحله را برگزار کردند. این دیدار که با قضاوت تیم داوری کشورمان به انجام رسید با برتری فرانسه خاتمه یافت (۴-۲). ام‌با‌په بازیکن فرصت طلب فرانسوی‌ها یکی از چهره های شاخص این جدال تماشایی بود. نکته جالب توجه این دو مسابقه، خداحافظی زود هنگام مسی و رونالدو با جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود تا کماکان در حسرت بالا بردن این جام باقی بمانند. 
اختصاصی کیهان ورزشی / نگاهی به مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ اشک مسی و رونالدو درآمد!

بعد از حذف آلمان در مرحله گروهی و کنار رفتن پرتغال و آرژانتین در یک هشتم نهایی، تیم ملی فوتبال اسپانیا را می‌توان به عنوان یکی دیگر از ناکامان بزدگ این جام نام برد. اسپانیا در این دور به مصاف روسیه، میزبان این رقابت ها رفت. روس‌ها با حمایت همه جانبه هوادارانشان پا به میدان مسابقه گذاشتند و از همان دقایق ابتدایی بازی نشان دادند که حریف دست و پا بسته ای نیستند. در این نبرد ابتدا اسپانیایی ها دروازه روسیه را گشودند اما این پایان کار نبود و روسیه صاحب یک ضربه پنالتی شد. زیوبا این ضربه را تبدیل به گل کرد تا بازی در ۹۰ دقیقه قانونی با تساوی به پایان برسد. در وقت‌های اضافی توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا ضیافت پنالتی‌ها تیم صعود کننده به مرحله بعد را مشخص کند. در ضربات پنالتی، روس‌ها بهتر از حریف عمل کردند و با پیروزی مقابل اسپانیا، یکی از مدعیان این جام، صعودشان به مرحله بعد را جشن گرفتند. 
اختصاصی کیهان ورزشی / نگاهی به مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ اشک مسی و رونالدو درآمد!

دیدار بعدی، نبرد تمام اروپایی بین تیم‌های کرواسی و دانمارک بود. در همان دقیقه اول مسابقه دانمارکی‌ها موفق به گلزنی شدند اما ۳ دقیقه بعد کرواسی توسط ماندزوکیچ گل تساوی را به ثمر رساند. این دو گل در ابتدای بازی، نوید یک جدال زیبا و تماشایی را به فوتبال‌دوستان داد. در ادامه دو تیم موقعیت های خوبی روی دروازه‌ها خلق کردند که هیچ کدام از آن‌ها تبدیل به گل نشد.  در وقت‌های اضافی، کرواسی بهتر توپ زد و حتی در دقیقه ۱۱۵، مودریچ می‌توانست از روی نقطه پنالتی گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند اما کسپر اشمایکل، مسیر ضربه کاپیتن کرواسی را تشخیص داد و با مهار این پنالتی، ناجی تیم ملی کشورش شد. اوج حساسیت را در ضیافت پنالتی‌ها شاهد بودیم، جایی که سوباشیچ و اشمایکل بارها و بارها ضربات پنالتی بازیکنان حریف را مهار کردند اما در نهایت برنده این نبرد پایاپای و تماشایی، سوباشیچ بود که باعث شد کرواسی به دور بعد صعود کند و حریف روسیه شود. 

پنجمین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ را تیم های برزیل و مکزیک انجام دادند. مکزیک در مرحله گروهی آلمان را شکست داده بود و می‌توانست زنگ خطری برای شاگردان تیته باشد. مکزیکی‌ها چندبار در این مسابقه تا آستانه فروپاشی دروازه حریف پیش رفتند اما در این تیم بازیکن گلزن وجود نداشت. برزیل هم که از بازیکنان تکنیکی در فاز هجومی خود بهره می‌برد  با گل دقیقه ۵۱ نیمار از حریف پیش افتاد. مکزیکی‌ها برای جبران گل خورده پیش کشیدند اما بر خلاف جریان بازی، نیمار با حرکتی انفجاری وارد محوطه جریمه حریف شد و توپ را در دهانه دروازه به فیرمینو سپرد و او نیز گل دوم برزیل را به راحتی ثبت کرد. در ادامه مکزیکی ها فرصت جبران نداشتند و بازی با همان دو گل به سود برزیل خاتمه یافت. 
اختصاصی کیهان ورزشی / نگاهی به مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ اشک مسی و رونالدو درآمد!

در دیدار بعد، تیم های بلژیک و ژاپن مقابل هم صف‌آرایی کردند. ژاپن تنها تیم آسیایی حاضر در این مرحله بود که در مرحله گروهی، فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشت. بلژیکی ها که خود را از پیش برنده می‌دانستند اسیر حملات خطرناک و زهردار سامورائی‌ها شدند. ژاپن دو بار در دقایق ۴۸ و ۵۲ به گل رسید و حتی می‌توانست باز هم اختلاف را بیشتر کند اما در ادامه مارتینز، سرمربی بلژیک ۲ تغییر را در ترکیب تیمش انجام داد و قدرت هجومی تیمش را افزایش داد. دقیقه ۶۹، بلژیک در حمله‌ای همه جانبه، با ضربه سر مهارنشدنی فرتونگن، فاصله را به حداقل رساند. دقیقه ۷۴، مروان فلینی از قدرت سرزنی خود استفاده کرد و بازی را به تساوی کشاند. این پایان کار نبود و ناصر چادلی تیر خلاص را در زمان‌های تلف‌شده نیمه دوم شلیک کرد تا بلژیک ششمین تیم حاضر در مرحله یک چهارم لقب بگیرد. ژاپنی‌ها چه در مرحله گروهی و چه در این مسابقه مردانه جنگیدند و سزاوار حذف در دور یک هشتم نهایی جام جهانی نبودند. 

هفتمین دیدار این مرحله بین تیم‌های سوئیس و سوئد برگزار شد. سوئد که مانع حضور ایتالیا در جام جهانی شده بود و همچنین از گروهش که تیم ملی آلمان را در خود می‌دید، به عنوان صدرنشین به یک هشتم صعود کرده بود، با گل دقیقه ۶۶ امیل فورسبرگ، فاتح این بازی نزدیک شد و به مرحله بعد راه یافت. 

در آخرین بازی دور یک هشتم، انگلیس برابر کلمبیا قرار گرفت. نیمه نخست بازی چنگی به دل نزد و به جز ۲،۳ موقعیت نصف و نیمه، اتفاق خاصی روی دروازه‌ها نیفتاد. ۴۵ دقیقه دوم، بازی بهتری را از جانب دو تیم شاهد بودیم. دقیقه ۵۷، بهترین گلزن جام تا اینجای کار، یعنی هری کین، از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را گشود. کلمبیایی‌ها که یک‌پارچه حمله شده بودند در لحظات پایانی مسابقه، توسط مدافع بلند قامت خود (یری مینا) به گل رسیدند تا ۹۰ دقیقه قانونی با تساوی ۱-۱ خاتمه یابد. در وقت‌های اضافی گلی به ثبت نرسید و بازی به ضربات پتالتی کشیده شد. در ضیافت پنالتی‌ها، انگلیس سنت شکنی کرد و توانست طلسم پیروز نشدن در ضربات پنالتی را بشکند و برای اولین بار در جام جهانی توانست مقابل یک تیم در ضربات پنالتی پیروز شود. با صعود انگلیس به مرحله یک چهارم نهایی، چهره ۸ تیم این مرحله مشخص شد. 
اختصاصی کیهان ورزشی / نگاهی به مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ اشک مسی و رونالدو درآمد!

در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه، ۲۴ گل بدون احتساب ضربات پنالتی،‌ به ثبت رسید. دیدار تیم های فرانسه و آرژانتین با ۷ گل، پرگلترین بازی این مرحله بود و جدال سوئد با سوئیس نیز که تنها یک بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت، کم‌گلترین بازی لقب گرفت. 
تا پیش از شروع مرحله یک چهارم، هری کین با ۶ گل زده، برترین گلزن جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است و با حضور تیم ملی فوتبال انگلیس در این دور، او می‌تواند فاصله‌اش را با رقبای خود افزایش دهد. 
باید منتظر ماند و دید که در پایان مرحله یک چهارم، از جمع ۶ تیم اروپایی (بلژیک، انگلیس، کرواسی، روسیه، فرانسه، سوئد) و دو تیم از منطقه آمریکای جنوبی (اروگوئه و برزیل) ، چه تیم هایی راهی نیمه نهایی خواهند شد. 

نتایج مرحله یک هشتم نهایی 
*روسیه ۱- اسپانیا ۱
روسیه در ضربات پنالتی ۴-۳ پیروز شد. 
*برزیل ۲- مکزیک صفر 
*بلژیک ۳- ژاپن ۲ 
* کرواسی ۱- دانمارک ۱ 
کرواسی در ضربات پنالتی ۳-۲ پیروز شد. 
*اروگوئه ۲- پرتغال ۱ 
*فرانسه ۴- آرژانتین ۳ 
*سوئد ۱- سوئیس صفر 
*انگلیس ۱- کلمبیا ۱ 
انگلیس در ضربات پنالتی ۴-۳ پیروز شد.

برنامه بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی 
*اروگوئه - فرانسه (جمعه- ۱۵ تیر، ساعت ۱۸:۳۰) 
*برزیل - بلژیک (جمعه- ۱۵ تیر، ساعت ۲۲:۳۰) 
*انگلیس - سوئد ( شنبه- ۱۶ تیر، ساعت ۱۸:۳۰) 
*روسیه - کرواسی (شنبه- ۱۶ تیر، ساعت ۲۲:۳۰)

*اشکان هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار