PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۳۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
سایت فیفا در گزارشی جالب به بیان رکوردهای شکل گرفته در این جام به زبان اعداد پرداخته
کیهان ورزشی-
جام‌جهانی 2018 روسیه با شناخت 8 تیم نهایی، به راه خود ادامه می‌دهد و از روز جمعه بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی انجام خواهد شد اما تا اینجای کار اتفاقات و رکوردهای عجیب در این مسابقات کم نبوده است که فیفا در گزارشی جالب به آن پرداخته است.

60 سال پیش پله به چهارمین بازیکن جوانی تبدیل شد که در یک بازی جام‌جهانی دو گل می‌زند و حالا کیلیان امباپه پنجمین آنهاست.

 48 سال پس از اینکه تیمی موفق شد دو گل عقب افتادگی را جبران کند و بازی مرحله حذفی را ببرد، بلژیک موفق شد این کار را تکرار و ژاپن را 3-2 شکست دهد. آلمان غربی در جام جهانی 1970 مکزیک پس از اینکه با دو گل از انگلیس عقب افتاد، 3-2 این تیم را شکست داد.

40 میلیون: با برگزاری دیدار تیم‌های سوئد و سوئیس، تعداد تماشاگرانی که از نزدیک بازی‌های جام‌جهانی را تماشا کرده‌اند به 40 میلیون نفر رسید. جام‌جهانی 1994 آمریکا با 3.59 میلیون نفر تماشاگر رکورددار است و جام‌جهانی 2014 برزیل و 2006 آلمان در رده‌های بعدی قرار دارند. تاکنون 2.59 میلیون نفر بازی‌های روسیه را تماشا کردند که این تعداد تا پایان جام افزایش می‌یابد.

31 گل از 146 گل به ثمر رسیده در این دوره یعنی حدود 21 درصد آن بعد از دقیقه 80 وارد دروازه تیم‌ها شده است.

28 پنالتی در جام‌جهانی روسیه برای تیم‌ها گرفته شده که در تاریخ جام‌جهانی یک رکورد است. پیش از این 21 پنالتی در یک دوره رکورد محسوب می‌شد.

22 بازی از 56 بازی برگزار شده در نیمه اول بدون گل تمام شده‌ و تنها یک بازی در پایان همین نتیجه را داشته است. بازی فرانسه و دانمارک در حالی بدون گل تمام شد که پیش از آن 37 بازی گل داشته که یک رکورد برای جام جهانی است.

17 بار بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی مکزیک چیزی است که باعث می‌شود رافا مارکز از رکورد مارادونا عبور کند. او همچنین تنها بازیکنی است که در 5 جام جهانی بازوبند کاپیتانی بسته است. 

10 گل به خودی در این جام تاکنون ثبت شده تا رکورد جام‌جهانی 1998 فرانسه با 6 گل به خودی شکسته شود. عزیز بوهدوز، بازیکن مراکش با گل به خودی در دقیقه 95 مقابل ایران، دیرترین گل به خودی تاریخ جام جهانی را به ثمر رساند. اگرچه سرگی ایگناشویچ روس که در این ماه 39 ساله می‌شود، به مسن‌ترین زننده گل به خودی جام جهانی تبدیل شد.

7 جام‌جهانی متوالی است که مکزیک در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات را ترک می‌کند. این تیم تاکنون در 7 ساعت و نیم بازی در جام‌های جهانی مقابل برزیل نتوانسته گل بزند و 13 گل خورده است.
6 گل هری کین به عنوان کاپیتان او را با رکورد مارادونا برابر می‌کند. این مهاجم 24 ساله با این تعداد گل با رکورد 6 گل زده گری لینه‌کر در جام‌جهانی 1986 به عنوان بیشترین گل زده یک بازیکن انگلیسی در یک دوره جام برابری می‌کند

3 دوره متوالی است که مدافع عنوان قهرمانی در همان مرحله گروهی با جام وداع می‌کند. آلمان در این دوره و اسپانیا و ایتالیا در سالهای 2014 و 2010 دچار چنین سرنوشتی شده بودند.

3 بازی پیاپی مدافع کلمبیا یری مینا موفق شد گل بزند تا به اولین مدافع تاریخ جام جهانی تبدیل شود که چنین کاری می‌کند.

2 دروازه‌بان در تاریخ جام‌جهانی توانسته‌اند 3 ضربه را در ضیافت پنالتی‌ها مهار کنند. 12 سال پس از اینکه ریکاردو به عنوان اولین دروازه‌بان این کار را انجام داد، دانیل سوباشیچ کروات آن را تکرار کرد.

0 درصد از بازیکنان تیم ملی انگلیس که پیراهن شماره 8 این تیم را بر تن داشتند، موفق شدند پنالتی‌هایشان را گل کنند. کریس وادل، دیوید بتی، فرانک لمپارد و حالا جوردن هندرسون بازیکنانی هستند که در جام‌های 1990، 1998، 2006 و 2018 پنالتی‌هایشان را از دست دادند.
* مترجم عرفان خماند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار