ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۳۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
در حالیکه پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالاتی محروم است، با وجود مذاکرات طولانی مدت هنوز باشگاه و بازیکنان برای تمدید قرارداد به توافق نرسیده‌اند.
کیهان ورزشی-
در حالی که در لیگ‌های معتبر فوتبال اروپایی بازیکنان حرفه‌ای وقتی تیمشان را در بحران می‌بینند، سعی می‌کنند تیمشان را در مخمصه گیرافتاده کمک کنند، در فوتبال ایران شرایط بحرانی باشگاه دستاویزی می‌شود تا بازیکنان در راستای منافع شخصی خود از آن استفاده کنند و برای ماندن در کنار تیم، امتیازات بیشتری را از باشگاه بگیرند.

در فصلی که گذشت تیم اتلتیکومادرید نمی‌توانست در بازار نقل و انتقالات حضور داشته باشد و یوفا این باشگاه را به دلیل تخلفاتی که داشت، با این جریمه مواجه کرده بود. با این حال آنتوان گریژمان فرانسوی که فصل پیش از آن را با درخششی محض تمام کرده و مورد توجه رئال مادرید، بارسلونا و چند باشگاه مطرح اروپایی دیگر قرار داشت، ترجیح داد در کنار اتلتیکو بماند و در شرایط سختی که این تیم در آن قرار دارد، همچون سایر بازیکنان باقی بماند.

از این مثال‌ها در فوتبال حرفه‌ای دنیا تا دلتان بخواهد هست. بیاد دارید که چگونه ستارگان یوونتوس همچون بوفون، دل‌پیرو، ندود و... در سال 2006 و پس از اتفاقات کالچوپولی که منجر به سقوط یوونتوس به دسته پایین‌تر شد، در کنار این تیم ماندند و دوباره آن را به دسته بالاتر برگرداندند. 

اگرچه نمی‌توان ساختار باشگاهی در ایران را با اروپا مقایسه کرد و باید اذعان داشت که باشگاه‌ها و مدیران ما در بوجود آمدن چنین شرایطی کمتر از بازیکنان مقصر نیستند اما، بازیکنی که رویایش بازی در فوتبال اروپا است باید از همین ایران خودش را برای یک فوتبال حرفه‌ای آماده کند نه اینکه حرفه‌ای بودن را فقط در دریافت پول‌های درشت و قراردادهای سنگین ببیند. 

ضعف باشگاه‌ها در پرداخت به موقع حقوق بازیکنان باعث می‌شود تا در چنین شرایطی که اکنون پرسپولیس در آن گرفتار شده و پیش از آن استقلال و تراکتورسازی به آن دچار شده بودند، بازیکنان برای ماندن علاوه بر دریافت تمام و کمال حق و حقوق پیشین خود، برای تمدید قرارداد پیشنهادهای سنگین‌تری را هم بدهند چراکه می‌دانند باشگاه برای حفظ حداقل موجودیت و توان خود چاره‌ای جز تن دادن به این خواسته‌ها نخواهد داشت.

فصل قبل که تراکتورسازی همچون پرسپولیس از پنجره‌های نقل و انتقالاتی محروم شده بود، بازیکنانی از این تیم برای تمدید قرارداد مبالغ هنگفتی را تقاضا کرده بودند که البته با مخالفت باشگاه و یحیی گل‌محمدی با این خواسته به تیم‌های دیگر منتقل شدند. برخی هم در توهم لژیونر شدن ماندند و سر از لیگ‌های خاور دور درآوردند که البته نتوانستند جایی برای خود دست و پا کنند و با دستان خالی به ایران بازگشتند.

حال چنین شرایطی برای پرسپولیس وجود دارد. با این تفاوت که قرمزهای پایتخت دو فصل پیاپی قهرمان لیگ شده‌اند و در موقعیت خوبی قرار دارند. همچنین برانکو با همان صلابت و اقتدارش بر سر این تیم قرار دارد و با بازیکن‌سالاری می‌حنگد.

 باشگاه پرسپولیس آماده است تا قرارداد پنج بازیکن این تیم از جمله محسن مسلمان، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده و صادق محرمی را تمدید کند، اما در این بین سه نفر از آنها فقط مدیربرنامه‌های خود را به این باشگاه فرستاده‌اند. سرپرست باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای عنوان کرده است که هیچ پیشنهاد خارجی برای بازیکنان پرسپولیس به این باشگاه نرسیده است. شاید مذاکرات پشت‌پرده‌ای برای بازیکنی چون صادق محرمی برای انتقال به یک تیم اروپایی وجود داشته باشد اما سایر بازیکنان می‌توانند در این شرایط سخت، ساده‌تر و همچون گریژمان در کنار تیمشان باشند. البته اگر سودای گریژمان شدن در سر دارند. 

عرفان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها