PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۳۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
دو تیم گالاتاسرای و بشیکتاش امشب یکی از حساس‌ترین بازی‌های فوتبال اروپا را انجام خواهند داد.
کیهان ورزشی-
در حالی که سرنوشت بسیاری از لیگ‌های اروپایی مشخص شده یا در همین هفته مشخص می‌شود، لیگ ترکیه همچنان با هیجان و حرارت زیادی دنبال می‌شود. در حالیکه تنها 4 هفته به پایان سوپرلیگ ترکیه باقی مانده است، رقابت 4 تیم استانبولی در صدر جدول به حساس‌ترین شکل ممکن خود در آمده است.
از هفته سی و یکم این مسابقات شب گذشته فنرباغچه موفق شد به پیروزی برسد و با 63 امتیاز و یک بازی بیشتر در کنار گالاتاسرای قرار بگیرد. با این حال سه تیم دیگر یعنی گالا، باشاک‌شهیر و بشیکتاش امروز بازی‌هایش را انجام خواهند داد که در مهترین بازی گالاتاسرای میزبان بشیکتاش خواهد بود. 
بشیکتاش تنها با یک امتیاز اختلاف به همراه باشاک‌شهیر در تعقیب گالاتاسرای قرار دارد که اگر بتواند در این بازی با پیروزی از میدان خارج شود، به صدر جدول خواهد رفت. باید منتظر ماند و دید در دیداری که از ساعت 8:30 به وقت تهران آغاز می‌شود، تقابل دو مربی سرشناس ترک یعنی فاتح تریم در گالا و سنول گونش در بشیکتاش به چه نتیجه‌ای می‌رسد.

 شاید آنها با یک تساوی تیم نوظهور شهر استانبول که با 62 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و باید به مصاف عثمانلی‌اسپور برود را خوشحال کنند. عثمانلی‌اسپور پیام صادقیان را در اختیار دارد و ممکن است او تیمش را در این بازی همراهی کند.
لیگ ترکیه از حدود دو دهه قبل پیشرفت خود را آغاز کرد و به سرعت توانست خود را در میان 10 لیگ معتبر دنیا قرار دهد. تیم‌های شهر استانبول در پیشرفت این لیگ و در مجموع فوتبال ترکیه نقش شگرفی داشتند و مهمترین افتخارات فوتبال ترکیه در سطح باشگاهی هم به همین تیم‌ها بازمی‌گردد.

سرمایه‌گذاری صحیح در فوتبال و ایجاد ساختارهای مناسب باعث شد تا نه تنها این سه باشگاه سرشناس در استانبول پیشرفت کنند، بلکه بازیکنان بزرگی هم راهی لیگ ترکیه شوند و از کنار آنها بازیکنان ترکیه تجربه کسب کنند. در همین فصل لیگ قهرمانان اروپا بشیکتاش موفق شد برای اولین بار از گروه خود به مرحله پلی آف راه پیدا کند که این برای فوتبال ترکیه یک پیشرفت مهم محسوب می‌شود.

حالا همین تیم‌ها لیگ ترکیه را بیش از همیشه حساس و دیدنی و البته جنجالی کرده‌اند. دربی‌های شهر استانبول علاوه بر جذابیت‌های فوتبالی، خشونت‌هایی را هم به همراه دارد که البته هواداران هر سه تیم پرطرفدار شهر، آن را به عنوان بخشی از فرهنگ این دربی‌ها میان خود تقسیم کرده‌اند

خماند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها