PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۳۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
آرسن ونگر به عنوان سرمربی آرسنال امشب برای آخرین بار مقابل منچستریونایتد قرار می‌گیرد.

کیهان ورزشی-

سا‌عت‌های شمرده نشده و هر ستونی از نوشته‌های منتسب به آرسن ونگر در هر روزنامه و سایت دنیا، بیش از همیشه به ما یادآوری می‌کند که زمان فرا رسیدن تصمیم او در مورد پایان کارش در آرسنال نزدیک می‌شود. راه این مرد فرانسوی در لیگ برتر به پایان خود می‌رسد و حالا او امروز برای آخرین بار به اولدترافورد سفر می‌کند. نبرد با منچستریونایتد همیشه برایش مانند خط مقدم جبهخ جنگ بود؛ می دانست هر کاری می‌کند نباید این جنگ تاریخی را به حریف واگذار کند. به همین خاطر همیشه محور اصلی و ثابت نقشه‌هایش در این دوره 22 ساله، مقابله با شیاطین سرخ بوده است.

ونگر می‌خواهد پیش از آنکه راه خروج از باشگاه را پیش بگیرد، از آخرین فرصت خود برای شکست دادن این حریف مغضوب شده در لندن استفاده کند. قطعا این حس با نشستن ژوزه مورینیو بر روی نیمکت این حریف همیشگی بیشتر هم می‌شود. نیمکتی که پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد و همچون حفره‌ایست که آقای خاص خود را در آن پنهان می‌کند. حالا به این حس تنفر، آزار و اذیت‌های مورینیو را هم اضافه کنید که کارش با ونگر تا درگیری فیزیکی هم پیش رفته است.

در دو ملاقات قبلی این مورینیو بود که در هر دو بازی پیروز از میدان بیرون آمد اما نباید فراموش کرد که یونایتد در حال حاضر نسبت به آخرین تقابل دو تیم شرایط ایده‌آل‌تری دارد. آنها در ده بازی از 12 بازی قبلی خود در تمام مسابقات به پیروزی رسیده‌اند. در طرف مقابل آرسنال در 5 بازی بیرون از خانه اخیر خود در لیگ برتر شکست خورده و در 13 بازی از 14 بازی آخر خود مقابل یونایتد در اولدترافورد، یا شکست خورده‌اند یا مساوی‌کرده‌اند.

مورینیو اخیرا سیستم تیمش را به 3-3-4 تغییر داده که در آن بازیکنانی بیشتری می‌توانند بدرخشند و این همان دلیلی است که باعث شد الکسیس سانچز در ژانویه از آرسنال به یونایتد بیاید. این ستاره شیلیایی پس از آن انتقال برای اولین بار مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت و قطعا انگیزه‌ زیادی خواهد داشت تا برای یونایتد هم همانقدر انرژی بگذارد و گام‌های بلند بردارد. پیروزی برای مورینیو در این بازی اهمیت بیشتری دارد. او می‌خواهد جایگاه دوم خود در لیگ را حفظ کند. در سوی مقابل برای ونگر بازی برگشت اتلتیکو اهمیت بیشتری دارد و با از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، می‌خواهد از راه لیگ اروپا آرسنال را به مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان برساند.

یونایتد در حالی به دومی فکر می‌کند که فصل قبل ششم شد و اگرچه برایشان یک پیشرفت قابل ملاحظه است اما آنها با تیم قهرمان منچسترسیتی فاصله چشمگیری دارند. در سوی مقابل ونگر با وجود تغییرات تاکتیکی مداوم، نتوانست اتفاقات مثبتی را برای تیمش رقم بزند و آنها برای رسیدن به یک عنوان خوب در هر رقابتی، امسال با چالشی بزرگ مواجه بودند. برای ونگر بردن این بازی می‌تواند آخرین خاطره خوشی باشد که در ذهن هواداران آرسنال بر جای می‌گذارد.

عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها