ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۳۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
محمد صلاح می‌تواند دوقطبی رونالدو-مسی را پایان دهد.
کیهان ورزشی-
 درخشش محمد صلاح در تیم فوتبال لیورپول هنوز هم ادامه دارد و این بار او باعث شد تا تیمش از روی رم در لیگ قهرمانان اروپا رد شود. در دیدار سه‎شنبه شب مقابل جالوروسی، او دو گل زد و دو پاس گل داد.

او با این «دبل دبل» به رکوردی رسید که پیش از این تنها استیون جرارد در لیورپول به آن رسیده بود، یعنی دو گل و دو پاس گل در یک دیدار لیگ قهرمانان اروپا. رکوردی که حالا به غیر از صلاح، فیرمینیو هم آن را دارند.

اما این پایان کار نبود و ستاره اهل مصر در این بازی به رکوردی دیگر هم دست پیدا کرد. او تبدیل به تنها بازیکن تاریخ لیورپول شد که در یک دوره از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بیش از ۱۰ گل زده است و از این نظر استیون جراردی را پشت سر گذاشت که پیش از این با زدن ۸ گل در فصل ۱۱-۲۰۱۰ رکورددار بود.

دیگر رکوردی که صلاح به آن دست یافت، تعداد گلهایی است که یک بازیکن آفریقایی توانسته در یک فصل از لیگ قهرمانان به آن دست پیدا کند. صلاح با دو گلی که شب گذشته به ثمر رساند موفق شد از ساموئل اتوئو کامرونی که با پیراهن اینتر 8 گل زده بود، عبور کند و به تنهایی در صدر برترین گلزنان آفریقایی لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرد.

صلاح که با عملکرد دیشب موفق شد تعداد گلها و پاس گلهای خود را در تمام بازی‌های این فصل لیورپول به 45گل و 14 پاس گل برساند، پیش از این رکوردهای دیگری از خود در لیگ برتر انگلیس بر جای گذاشته بود. بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر، اکنون به عنوان بهترین گلزن آفریقایی این لیگ در یک فصل شناخته می‌شود.

همچنین او بهترین گلزن لیگ برتر انگلیس در یک فصل است و بیش از هر بازیکن دیگری موفق شده در بیشترین بازی‌های یک فصل برای تیمش گلزنی کند. حالا او با این موفقیت‌ها که در امر گلزنی وی را بالاتر از رونالدو و مسی قرار می‌دهد، به سوی کسب توپ طلای دنیا در سال 2018 خیز برداشته است. اتفاقی که می‌تواند بیش از گلزنی‌ها و عناوین فردی، به موفقیت لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا و عملکرد خوب تیم ملی مصر در جام جهانی 2018 روسیه مرتبط باشد.

باید دید محمد صلاح می‌تواند به سلطه رونالدو و مسی بر توپ طلای دنیا که از سال 2008 آغاز شده، پایان دهد؟ استیون جرارد و بسیاری دیگر از بازیکنان قدیمی و جدید فوتبال به برتری ستاره مصری بر نوابغی که خیلی‌ها همچون وینچنزو مونتلا آنها را فرازمینی می‌خوانند، اذعان دارند.حالا باید دید پس از کاکا که به عنوان آخرین بازیکن در عصر پیش از دو قطبی مسی-رونالدو به توپ طلا رسید، بازیکنی پیدا می‌شود که بر علیه این وضعیت کودتا کند؟

عرفان خماند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار