PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۳۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
سرمربی تراکتورسازی گفت: زودتر راجع به اتفاقاتی که می‌گویند در رختکن افتاده ولی دو ماه است سکوت کردند، حرف بزنند.

کیهان ورزشی-


امیر قلعه نویی درباره برد مهم برابر استقلال که آنها را به رده دوم جدول رسانده صحبت کرد که اظهارات او را از در زیر می‌بینید:

 

* برنده واقعی بازی با استقلال

 

برنده اصلی و واقعی مسابقه دیروز، تماشاگران ما بودند. واقعا چیزی که فرهنگ مردم آذربایجان و طرفداران تراکتورسازی است، روز گذشته با چشمان خود در استادیوم دیدیم. خارج از نتیجه، جو فوتبالی و خوبی در ورزشگاه وجود داشت و تماشاگران به مصاحبه‌ها و توصیه‌های ما توجه داشتند.

 

* دنبال آمار و ارقام نیستم

 

دنبال آمار، دبل و این مسائل نیستم و از ابتدای مربیگری‌ام تاکنون به فکر این کارها نبودم. فقط می‌خواهم بگویم بازی خوب و فیزیکی‌ای بود و هر دو تیم نمایش درگیرشونده‌ای داشتند. شروع خوبی داشتیم ولی آنها 20 دقیقه وسط زمین را از ما گرفتند که تاحدودی یکی، دو موقعیت هم روی دروازه ما خلق کردند اما در شروع نیمه دوم به غیر از یک اشتباه فردی، تا زمان رسیدن به گل آنها نزدیک دروازه ما نشدند. خدا را شکر 3 امتیاز را کسب کردیم.

 

* بازیکنان غیرت خرج می‌دهند

 

واقعا از تک تک بازیکنان تشکر می‌کنم چون 40-30 درصد بازیکنان ما مصدوم هستند و با هر شرایطی خودشان را به بازی می‌رسانند. برخی از بازیکنان سرباز هستند و اواخر فصل می‌توانند از تراکتور بروند اما می‌آیند با جان و دل کار می‌کنند. اخباری، ایران‌پوریان، ابراهیمی، آقایی، شفیعی، حاتمی و ... با مصدومیت و بیماری به میدان می‌روند، با غیرت کار می‌کنند و نشان می‌دهند روزنه‌ای از مردانگی در این فوتبال وجود دارد. همه بازیکنان تلاش می‌کنند و به عنوان مسؤول فنی از تمام آنها تشکر می‌کنم.

 

* از 50 متری به ابراهیمی اجازه نمی‌دادیم

 

این بازی پر برخورد و فیزیکی بود اما تیم ما کار خود را می‌دانست که اگر خط ارتباط هافبک و مهاجمان را قطع نکند، آسیب می‌بیند و در چند مورد این اتفاق رخ داد. تقریبا بحث‌مان روی امید ابراهیمی بود و به همین دلیل یک بازیکن همیشه کنار او گذاشتیم تا از 50 متر مانده به دروازه این بازیکن را دور کنیم چون می‌دانستیم در این صورت خطرساز خواهد شد و یکی، دو بار هم این اتفاق رخ داد. دستور قبل بازی ما پرس در وسط زمین و مهار ابراهیمی بود که تاحدودی بازیکنان ما موفق بودند. یکی، دو شانس گلزنی هم داشتیم ولی این اتفاق نیافتاد.

 

* نمی‌خواستم حاتمی را بزنم

 

بالاخره آدم سر بازیکن داد و بیداد می‌کند و نکات فنی را می‌گوید. حاتمی بیچاره دو ماه است با بیماری بازی می‌کند و اصلا اینطور نبود بخواهم او را بزنم.

 

* درگیری‌ها طبیعی بود

 

اینکه جوان باید احترام بزرگتر را نگه دارد، حرف اصولی‌ای است و هیچ شکی در آن نیست. امید ابراهیمی را دوست دارم چون بازیکن اخلاقی و فنی است ولی فکر نمی‌کنم علی طاهران حرفی زده باشد. درگیری فوتبالی در همه جای دنیا وجود دارد و دیروز هم این اتفاق در دیدار ما رخ داد. مسئله خاصی نیست و درگیری در بازی با صبا هم پیش آمد.

 

* تمجید از داوری

 

واقعا به تیم داوری تبریک می‌گویم چون به غیر از یک صحنه که کمک اول خطای اشتباهی گرفت و یک دقیقه و نیم توپ روی دروازه ما بود اما ما می‌توانستیم برای گل دوم موقعیت‌سازی کنیم، قضاوت خوبی انجام داد.

 

 

* رئالی‌ها هم آنچلوتی را تشویق کردند

 

تماشاگران استقلال محبت داشتند و تشویق کردند. مثل اینکه کانون هواداران استقلال بیانیه داده، از میزبانی تشکر کرده و گفته در تهران جبران می‌کنیم. آنچلوتی و ژابی آلونسو در رئال بودند ولی در دیدار اخیر که در بایرن حضور داشتند، تماشاگران تیم رئال آنها را تشویق کردند و تمام شد و رفت. فوتبال همین است و برخی اتفاقات فقط در فوتبال ما رخ می‌دهد. نتیجه لذت جداگانه‌ای دارد ولی فوتبال هم لذت دیگری دارد که ما آن را گرفته‌ایم. ان‌شاالله به سمتی برویم که زیبایی و لذت را به فوتبال بیاوریم.

 

* فقط انگیزه جدولی داشتیم

 

دوست داشتیم برنده شویم اما اینکه بگوییم انگیزه خاصی، اینطور نبود. ما فقط انگیزه صعود در جدول داشتیم.

 

* این جوانان از کجا آمدند؟

 

جوانگرایی را در تمام تیم‌ها داشتم و الان فقط به خاطر محرومیت‌های نقل و انتقالاتی نبوده چنین کاری کردم. بپرسید کمال کامیابی‌نیا را در چند سالگی در مس کرمان بازی دادم. سردار آزمون را در چند سالگی به زمین فرستادم. جوانانی که الان در استقلال هستند را در چه سنی به کار گرفتم. اکبر ایمانی، حسن جعفری، سردار آزمون و ... را به سپاهان بردم که الان بازی می‌کنند. نقی‌زاده بازیکن گسترش فولاد که الان یکی از بهترین هافبک‌های ایران است را در جوانی بازی دادم اما الان دوستان حرف‌های دیگر می‌زنند. این همه جوان را چه کسی به فوتبال آورد؟

 

* باید 10 کتاب بنویسم

 

واقعا حرف‌های ناگفته زیادی دارم که اگر بخواهیم بازگو کنم، باید 10 کتاب از اتفاقاتی که برای من رخ داد، رفتارهایی که کردند، کجا آدم را زدند، افرادی که دستشان را گرفتیم و شبانه آمدند ولی بی‌معرفتی داشتند و ... بنویسم.

 

*بنگر زودتر حرفش را بزنند

 

اتفاقات رختکن ما در بازی با پرسپولیس زیر 10 دقیقه به روزنامه‌ها رفت. ان‌شاالله که افرادی که مدعی شده اند می خواهند حرف بزنند بیایند و بگویند. توصیه می‌کنم زودتر این کار انجام شود. در این دو ماه سکوت بوده ولی حالا که شرایط حساس شده عنوان می‌کنند که می‌گوییم؟ همین الان بگویند. دو ماه سکوت کردند ولی الان که وضعیت مهمی برای تیم شده می‌خواهند حرف بزنند؟ این افراد می‌خواهند تیم تراکتورسازی را از نظر روانی بهم بریزند.

 

* لطف خدا همیشه شامل حالم بوده است

 

همیشه گفتم عزت و ذلت دست خداست. بدون اذن خداوند یک برگ هم از درخت نمی‌افتد. نمی‌دانم این لیاقت را دارم یا ندارم ولی شاید به خاطر دوستان، خانواده و ... است که لطف و عنایت آن بالایی همیشه شامل حالم بوده و از این نظر همیشه خدا را شکر کردم. تمام انرژی را برای دو بازی لیگ و فینال جام حذفی گذاشتیم تا ببینیم بعد از آن خدا چه می‌خواهد.

 

* مشکل کرار را حل کنند

 

واقعا آقایان آجرلو و ذوالفقاری خالصانه برای باشگاه تراکتور زحمت می‌کشند، حالا آنکه درون آنها با کرار چه اتفاقاتی رخ داده را خبر ندارم. در همه جا باید یک سری چارچوب‌ها را رعایت کنیم و اگر مشکلی است در یک اتاق بنشینند و آنها را حل کنند. چنین چیزی نبوده که در نیم‌فصل به دلیل رفتارهای کرار به دنبال کنار گذاشتن او بودم.

برچسب ها: امیر قلعه نویی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار