PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۳۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب به پایان رسید.
کیهان ورزشی-

هفته پایانی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا چهارشنبه شب با برگزاری هشت مسابقه ادامه یافت و طی آن در دیدارهای مهم برگزار شده تیم رئال مادرید برابر دورتموند متوقف شد و تیم های تاتنهام، پورتو و یوونتوس مقابل حریفان خود پیروز شدند. 
تیم های رئال مادرید و دورتموند دیدار حساس خود را در گروه F برگزار کردند که این بازی با تساوی 2 بر 2 پایان یافت. کریم بنزمادر دقایق 28 و 53 با گل های خود تیم رئال مادرید را پیش انداخت اما پیر امریک اوبامیانگ (61) و مارکو رویس (88) کار را به تساوی کشاندند. 
در این گروه تیم لژیا ورشو با یک گل از سد اسپورتینگ لیسبون گذشت. این نخستین برد لژیا بود و جالب اینکه نماینده لهستان با همین برد هم راهی لیگ اروپا شد.

بدین ترتیب تیم دورتموند با 14 امتیاز در رده اول گروه F قرار گرفت و رئال مادرید هم با 12 امتیاز بعنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد. تیم لژیا ورشو نیز با 4 امتیاز در رده سوم قرار گرفت سهمیه لیگ اروپا را کسب کرد.

در گروه H تیم یوونتوس برای تثبیت صدرنشینی خود مقابل دیناموزاگرب قرار گرفت و این تیم را 2 بر صفر شکست داد. گونزالو ایگواین (52) و دانیله روگانی (73) برای یووه گلزنی کردند. 
دیگر بازی این گروه را لیون و سویا برگزار کردند که این مسابقه بدون گل خاتمه یافت.

بدین ترتیب تیم یوونتوس با 14 امتیاز بعنوان صدرنشین گام به مرحله بعد گذاشت و تیم سویا نیز با 11 امتیاز دومین تیم صعود کننده از این گروه لقب گرفت. لیون فرانسه هم با 8 امتیاز در رده سوم ایستاد و به لیگ اروپا صعود کرد.

در گروه E تیم موناکو از قبل صعودش بعنوان صدرنشین مسجل شده بود. این تیم یازده امتیازی بدون انگیزه لازم برابر لورکوزن قرار گرفت و در خانه این تیم 3 بر صفر شکست خورد. این نتیجه لورکوزن را به امتیاز 10 رساند تا دومین تیم صعود کننده به مرحله بعد از گروه E باشد. تیم تاتنهام که نتایج خوبی در این فصل نگرفته است در جدال خانگی مقابل زسکا مسکو 3 بر یک برنده شد. در حالی که آلن ژاگوئف (33) زسکا را پیش انداخته بود سه گل از دله آلی (38)، هری کین (46) و ایگور آکنفیف (78 - گل به خودی) نتیجه را به سود شاگردان پوچتینو برگرداند. تاتنهام با این پیروزی خانگی 7 امتیازی شد و سهمیه لیگ اروپا را به دست آورد. 

در گروه G نیز از قبل تیم لستر سیتی با 13 امتیاز بعنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شده بود. شاگردان رانیری در آخرین بازی مرحله گروهی مهمان پورتو بودند و شکست سنگین 5 بر صفر را متحمل شدند. با این نتیجه پورتو یازده امتیازی شد و بعنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان شد. 
تیم کپنهاگن در زمین کلوب بروژ 2 بر صفر برنده شد اما نتوانست در لیگ قهرمانان باقی بماند و با کسب 9 امتیاز در رده سوم این گروه ایستاد و به لیگ اروپا صعود کرد. 

نتایج دیدارهای چهارشنبه شب به این شرح است:

* بایرلورکوزن 3 - موناکو صفر 
* تاتنهام 3 - زسکا مسکو یک 
* لژیا ورشو یک - اسپورتینگ صفر 
* رئال مادرید 2 - دورتموند 2 
* کلوب بروژ صفر - کپنهاگن 2 
* پورتو 5 - لستر سیتی صفر 
* یوونتوس 2 - دیناموزاگرب صفر 
* لیون صفر - سویا صفر


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار