PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۳۱۱۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
گفت و گو با امير حسين اكبري بازيكن تيم ملي فوتبال ساحلي :
انصافا تيم ملي فوتبال ساحلي در پنج سال گذشته نتايج چشمگيري كسب كرده است. تيم ايران در رقابت هاي جهاني سالهاي اخير همواره روي سكو رفته و يكبار هم در جام بين قاره اي قهرمان شده است.كارنامه تيم ملي فوتبال ساحلي در پنج سال گذشته درخشان بوده است.اين رشته ورزشي كه از نظر امكانات و تجهيزات ورزشي شرايط ضعيف تري نسبت به رقباي جهاني خود دارد با كمي توجه قادر است كه تعداد موفقيت هاي جهاني خود را دوچندان كند.امير حسين اكبري بازيكن تيم ملي فوتبال ساحلي در جام بين قاره اي سال 2016 از مهره هاي ارزشمند ايران بود و گلهاي حساسي به ثمر رساند. او به نمايندگي از ستارگان تيم ملي ميهمان اين هفته " نگاه چند بعدي" است.

بچه "پير بكران" فلاورجان

-زادگاهش اصفهان است و در ابتدا خود را معرفي كرد:" امير حسين اكبري بازيكن تيم ملي فوتبال ساحلي هستم و در ششم بهمن ماه 1370 در خانواده اي علاقه مند به فوتبال متولد شدم."

-بازيكن پست دو تيم ملي فوتبال ساحلي ادامه داد:خانه ما در شهر "پير بكران" فلاورجان اصفهان واقع شده است و پدرم در دوران جواني يك فوتباليست آماتور بود.او در تيم هاي كارگري شهرمان بازي مي كرد و به علت پارگي رباط صليبي مجبور شد فوتبال را كنار بگذارد.علاقه پدرم به فوتبال باعث شد تا من هم جذب فوتبال شوم و در نوجواني به زمين هاي خاكي بروم و با هم سن و سال هاي خود فوتبال بازي كنم.البته پدرم مشوقم بود و دوست داشت كه من راهش را در ورزش ادامه دهم.

-پدرش بازنشسته است و او يك برادر كوچكتر از خودش هم دارد كه ورزش مي كند:"برادرم كشتي گير است و به فوتبال هم علاقه مند است."

- در حال حاضر دانشجوي كارشناسي ارشد رشته تربيت بدني است:"ابتدا در رشته كارشناسي متالوژي تحصيل مي كردم اما به دليل غيبت هاي فراوان و مسائلي كه به ورزش كردنم مربوط مي شد از اين رشته انصراف دادم .پس از مدتي دوباره به دانشگاه رفتم و اين بار رشته كارشناسي تربيت بدني را انتخاب كردم و الان ليسانس تربيت بدني هستم. از آن جا كه تمايل به ادامه تحصيل داشتم دوباره به دانشگاه برگشتم و الان دانشجوي كارشناسي ارشد تربيت بدني هستم. درس خواندن يكي از برنامه هاي هميشگي ام بوده و معتقدم كه يك ورزشكار بايد تحصيلات عاليه داشته باشد."

از آقاي گلي تا تيم ملي

-امير حسين درباره نحوه ورودش به عالم فوتبال گفت:من از هشت سالگي وارد فوتبال شده ام. ابتدا به باشگاه پلي اكريل اصفهان رفتم و در تيم هاي پايه اين باشگاه بازي كردم.مدتها در رده هاي پايه فوتبال اصفهان حضور داشتم و حتي در مقطعي هم براي تيم نوجوانان باشگاه ذوب آهن اصفهان بازي كردم. در همان نوجواني تصميم گرفتم براي مدتي ،فوتبال را كنار بگذارم. نمي خواستم به خاطر فوتبال از درس خواندن دور شوم.درس را جدي گرفتم و دوباره به ميادين فوتبال برگشتم.در همان برهه بود كه خيلي اتفاقي سر از فوتبال ساحلي درآوردم. سال 1388 بود كه در مسابقات رده جوانان فوتبال ساحلي شركت كردم. اين بازيها مثل جام رمضان بود كه هر ساله در شهرهاي مختلف برگزار مي شود. من براي تيم مطالعات بازي مي كردم و خوشبختانه در اين بازيها آقاي گل شدم و همين آقاي گلي سكوي پرتابم در فوتبال ساحلي شد.

-او در ادامه به كيهان ورزشي گفت:پس از مدتي به تيم عمران سازان اصفهان ملحق شدم. اين تيم زيرنظر آقاي عليرضا نامداري اداره مي شد و در ليگ فوتبال ساحلي كشور حاضر بود. در سال اول با تيم بزرگسالان عمران سازان در ليگ كشوري به مقام سوم رسيدم و من در همان سال با تيم جوانان عمران سازان به مسابقات كشوري رفتم و عملكرد مناسبي در اين بازيها داشتم. كادرفني وقت تيم ملي در بوشهر بود و بازيهاي جوانان كشور را تماشا مي كرد و من از همان جا به اردوي تيم ملي بزرگسالان دعوت شدم. آقايان بهزاد داداش زاده و فرشاد فلاحت زاده مربيان تيم ملي بودند و هفتاد بازيكن را به تيم ملي دعوت كردند.من اين شانس را داشتم كه تا اخرين روز در اردوي انتخابي تيم ملي باقي ماندم و بنا به صلاحديد كادرفني به ليست نهايي تيم ملي محلق شدم.ما در آن برهه براي جام جهاني 2011 ايتاليا مراحل آماده سازي را سپري مي كردم.برايم جالب بود كه از بين هفتاد بازيكن توانستم در ليست نهايي تيم ملي فوتبال ساحلي جاي بگيرم. حضور يك جوان در بين دوازده بازيكن ليست نهايي برايم انگيزه ساز بود و سكوي پرتابم شد.

-اكبري اضافه كرد:سال 2011 كوچكترين عضو تيم ملي بزرگسالان فوتبال ساحلي بودم و الان حدود شش سال است كه عضو تيم ملي فوتبال ساحلي ايران هستم.

ايران قدرت بلامنازع آسيا

-امير حسين اكبري مي گويد:حضورم در تيم ملي فوتبال ساحلي با افتخارآفريني در مسابقات بين المللي مصادف شد. خدا راشكر مي كنم از روزي كه به تيم ملي پيوستم تيم ايران در بيشتر مسابقات بين المللي روي سكو رفته است.سال اولي كه در خدمت تيم ملي بودم تيم ايران در مسابقات قهرماني آسيا سوم شد اما پس از سال 2011 ميلادي ،افتخارآفريني هاي تيم ملي فوتبال ساحلي شروع شد و ما در آسيا قهرماني مان را جشن گرفتيم و در جام جهاني روي سكو رفتيم و حتي در مسابقات بين قاره اي قهرمان شديم. الان تيم ايران قدرت بلامنازع آسيا است و در جام بين قاره اي اخير هم دوم شد. اگر تجربه مان بيشتر بود مي توانستيم در دوبي قهرمان شويم.به هر حال برزيل سرآمد فوتبال جهان است و در حال حاضر مي تواند چند تيم ملي تشكيل دهد زيرا برزيلي ها در فوتبال ساحلي بي نظير هستند.

-ملي پوش كشورمان درباره دوراني كه فوتبال بازي مي كرد به كيهان ورزشي گفت:زماني كه بازيكن زمين بزرگ بودم پستم هافبك دفاعي بود.الان هم در پست دو فوتبال ساحلي بازي مي كنم. پست دو وظيفه اش دفاع كردن است و البته نيم نگاهي به خط حمله دارد . به عبارتي ،60 درصد در خدمت دفاع است و چهل درصد در خدمت خط حمله تيم خود است.ما در فوتبال ساحلي سه پست دارم . پست يك ، دو و سه كه وظيفه پست يك تدافعي است و بايد در نزديكي دروازه تيم خودي حضور داشته باشد . بازيكن پست سه هم كارش گلزني است و بايد در خط حمله باشد و به عبارتي همان فوروارد تيم به شمار مي آيد.

-با وجود آن كه اكبري بايد شصت درصد در كارهاي تدافعي تيم خود مشاركت كند اما او يكي از بازيكنان گلزن تيم ملي فوتبال ساحلي در سالهاي اخير بوده است:" من در مسابقات آسيايي چين آقاي گل شدم و هميشه ميل به گلزني دارم. من سابقه آقاي گلي در مسابقات داخلي را دارم و اگر فرصتي دست دهد مي توانم براي تيمم گلزني كنم."

اوكتاويو به فوتبال ساحلي ايران خدمت كرد

-تيم ملي فوتبال ساحلي با هدايت اوكتاويو سرمربي برزيلي در مسابقات بين المللي حاضر شد و البته با اين مربي برزيلي افتخارات ارزشمندي كسب كرد. اكبري دراين باره به كيهان ورزشي مي گويد: اوكتاويو مربي بزرگي است كه در افتخارآفريني هاي تيم ملي فوتبال ساحلي در سالهاي اخير نقش عمده اي داشته است. او به زعم بزرگان فوتبال ساحلي جهان يكي از بزرگترين مربيان است و كارنامه اش با تيم مليايران نشان مي دهد كه او چه قابليت هاي ارزشمندي دارد. اوكتاويو الفباي فوتبال ساحلي را به بازيكنان ايراني آموخت و در تقويت روحي بازيكنان، استاد بود. حقيقتا از نظر فني براي تيم ملي زحمات گرانبهايي كشيد.ما با اين مربي برزيلي بود كه توانستيم در مسابقات جهاني روي سكو برويم و با او حرفهاي زيادي براي گفتن داشتيم.

-او در ادامه به كيهان ورزشي گفت:دوراني كه اوكتاويو سرمربي تيم ملي فوتبال ساحلي بود ما با سيستم 3-1 بازي مي كرديم.الان كه آقاي مير شمسي سرمربي تيم ملي شده اند ما با سيستم دو باز بازي مي كنيم.البته تغيير سيستم در تيم ملي جواب داد و تيم ملي روي كارهاي تركيبي گلهاي حساسي به ثمر رساند . خوشبختانه تيم ملي روند خوبي دارد .

-اكبري اضافه كرد: سيستم دو باز يك حسن بزرگ دارد و آن هم اين است تيم در حمله برتري عددي دارد و بازيكنان با آزادي عمل بيشتري در زمين روبرو هستند.من در جام بين قاره اي امسال يك گل روي ريباند زدم . اين گل را با ضربه سر وارد دروازه حريف كردم.

ترس مان از روسيه ريخته است

-اكبري درباره ميرشمسي سرمربي تيم ملي فوتبال ساحلي به كيهان ورزشي گفت:ايشان از فوتبال ساحلي اطلاعات قابل توجهي دارند و در اين مدتي كه مسئوليت فني تيم ملي را بر عهده گرفته اند اطلاعات تازه اي به ملي پوشان داده اند.آقاي مير شمسي براي خودش در فوتبال ساحلي تز تازه اي دارد . البته نتايج خوب تيم ملي در جام بين قاره اي نشان داد كه تيم ملي صاحب يك مربي داخلي كاردان است كه مي تواند برابر بزرگان فوتبال ساحلي قد علم كند و نتيجه دلخواه را كسب نمايد.

-امير حسين با اشاره به كسانيكه در گذشته براي فوتبال ساحلي زحمت كشيده اند ، مي گويد:اوكتاويو معمار فوتبال ساحلي ايران است و او به اين رشته ورزشي در كشورمان خدمت كرد اما ديگران هم در راه اندازي فوتبال ساحلي در ايران نقش ارزنده اي دارند كه نبايد نقش شان از ياد برود. آقايان داداش زاده، فلاحت زاده و كريم مقدم در ابتداي مسير فوتبال ساحلي زحماتي كشيدند و سبب شدند كه اين رشته ورزشي در كشورمان شكل جدي بگيرد.

-بدون شك تيم ملي فوتبال ساحلي روسيه رقيب اصلي تيم ايران در سالهاي گذشته بوده است. اكبري در اين باره مي گويد:چند سالي است كه روسيه در بازيهاي اخير رقيب اصلي تيم ايران بوده است.در جام بين قاره اي امسال هم برابر تيم روسيه به ميدان رفتيم. هر تيمي كه برنده مي شد به عنوان سرگروه به مرحله نيمه نهايي صعود مي كرد.اين بار تيم ملي بر روسيه غلبه كرد. البته در ضربات پنالتي روسيه را شكست داديم ولي واقعيت اين است كه بچه ها بخاطر بازيهاي مكرر با روسيه در سالهاي گذشته ترسي از نام و نشان حريف ندارند. ما مدتهاست از روسيه ترسي نداريم در حالي كه روسيه يكي از برترين تيم هاي جهان است و در فوتبال ساحلي به جايگاه قابل احترامي رسيده است.اگر ما بتوانيم سالي چند بار با تيم هاي نامدار جهان بازي كنيم و ترس مان از حريف مان بريزد قطعا مي توانيم در دوره بعدي جام جهاني قهرمان شويم.البته از حرفهايم برداشت اشتباهي نشود. منظورم اين نيست كه حريفان مان را دست كم بگيريم به هر حال روسيه تيم دست و پا بسته اي نيست و در فوتبال ساحلي سرمايه گذاري كرده است.

-وي ادامه داد:اگر بتوانيم سالي دو بازي برابر تيم ملي برزيل انجام دهيم قطعا در مسابقات رسمي مقابل اين تيم نتيجه خواهيم گرفت. امسال در جام بين قاره اي فيناليست شديم و به مصاف برزيل رفتيم اما از آن جا كه برزيل قدرت بلامنازع فوتبال ساحلي جهان است و ما برابر اين تيم كم بازي كرده ايم هرگز نتوانستيم توان واقعي مان را نشان دهيم. يكي از دلايلش اين است كه نام و ابهت برزيل روي تيم ما از نظر رواني تاثير منفي مي گذارد.برزيل مهد فوتبال جهان است ولي هيچ كاري غيرممكن نيست. اگر سالي دو بار برابر همين قدرت اول فوتبال ساحلي جهان بازي كنيم مطمئن باشيد كه مي توانيم اين تيم را مثل روسيه در ميادين بزرگ شكست دهيم.گرچه برزيلي ها مي توانند به واسطه داشتن مهره هاي كارآمد و فراوان در فوتبال ساحلي چند تيم ملي داشته باشند.

تيم ملي در جام بين قاره اي تنها نبود

-اكبري اضافه كرد: امسال در جام بين قاره اي به نام برزيل باختيم در حالي كه فاصله ما با برزيلي از نظر فني زياد نبود.

-امسال تيم ملي فوتبال ساحلي در جام بين قاره اي تنها نبود. تماشاگران ايراني در دوبي يك دوازدهم تيم ملي بودند:"انصافا تماشاگران ايراني در دوبي براي تيم ملي فوتبال ساحلي سنگ تمام گذاشتند.ما در طول بازيها يك لحظه هم احساس غربت نكرديم. حمايت قابل توجهي از ما شد و تماشاگران ايراني از دقيقه يك مسابقه به تيم ملي روحيه دادند و حمايت شان از ما عالي بود. لازم است كه از تك تك ايراني هاي فوتبالدوست دوبي تشكر ويژه كنم.

-پيمان حسيني دروازه بان تيم ملي فوتبال ساحلي در پايان جام بين قاره اي به عنوان گلر برتر رقابت ها انتخاب شد. اكبري درباره انتخاب تيم برتر جام بين قاره اي امسال به كيهان ورزشي گفت:آقاي حسيني از نظر فني يك دروازه بان بي نظير در فوتبال ساحلي است و امسال با وجود آسيب ديدگي به ميدان رفت و تيم ملي را همراهي كرد.به نظر من، سهم ايران در تيم منتخب برترين هاي جام داده نشد. معمولا پس از پايان جام بين قاره اي مرسوم است كه مراسمي براي معرفي بهترين ها برگزارمي شود ولي امسال نمي دانم چه شد كه اين مراسم برگزار نشد. تصور مي كنم كه دست هاي پشت پرده اجازه نداد كه اين مراسم برپا شود و همان دست هاي پشت پرده شرايطي ايجاد كردند كه تيم ايران ، يك نماينده بيشتر در تيم منتخب جام نداشته باشد در حالي كه تيم ايران پنج سال است كه تيم برتر آسيا است و در مسابقات سالهاي گذشته هميشه جز بهترين تيم ها بوده است.ما امسال مي توانستيم چند بازيكن در تيم منتخب جام داشته باشيم اما دست هاي پشت پرده اجازه ندادند.به هر حال اين بازيها توسط كمپاني هاي وابسته برگزار مي شود و آنها حامي مالي رقابت ها هستند و قادر هستند كه تصميمات خود را اجرايي كنند .

-وي ادامه داد: ايران با وجود ان كه در فوتبال ساحلي جهان حرفهاي زيادي براي گفتن دارد اما نماينده اي در فدراسيون جهاني فوتبال ساحلي ندارد و شايد يكي از دلايلي كه سبب مي شود حق ايران را ندهند همين نداشتن نماينده در فدراسيون جهاني باشد.

پخش زنده به فوتبال ساحلي كمك شاياني مي كند

-ملي پوش فوتبال ساحلي با انتقاد از باشگاههاي مطرح اصفهاني گفت:باشگاههاي اصفهاني به فوتبال ساحلي لطف دارند!الان دو باشگاه بزرگ اصفهان سالانه ميلياردها براي فوتبال هزينه مي كنند اما حاضر نيستند در فوتبال ساحلي سرمايه گذاري كنند.اصفهان در گذشته سه تيم در ليگ داشت اما الان اوضاع فوتبال ساحلي اصفهان مساعد نيست و بازيكنان اصفهاني مجبورند براي تيم هاي شهرستاني بازي كنند. اگر يك باشگاه پا پيش بگذارد و هزينه كند ما مي توانيم يك تيم بومي مقتدر بسازيم و در ليگ فوتبال ساحلي به ميدان برويم.

-وي اضافه كرد: واقعا نمي دانم كه چرا دو باشگاه بزرگ سپاهان و ذوب آهن در فوتبال ساحلي هزينه نمي كنند. اميدوارم كه ديدگاه اين دوباشگاه بزرگ اصفهان تغيير كند.

-اكبري درباره مبلغ قرارداد بازيكنان فوتبال ساحلي گفت:مبلغ قرارداد بچه ها تا دو سال پيش هيچ بود. دو سالي است كه مبلغ قراردادها به 50 و 60 ميليون رسيده است.الان دو سالي است كه باشگاههاي شهرداري تبريز و گلساپوش يزد آمده اند و دارند در ليگ هزينه مي كنند.من حدود چهار فصل است كه براي تيم پارس جنوبي بوشهر بازي مي كنم.ضمنا مبلغي كه بازيكنان فوتبال ساحلي دريافت مي كنند با توجه به هزينه هاي روزمره در ورزش حرفه اي ملبغ قابل توجهي نيست.

-او اضافه كرد:الان ليگ روسيه ، برزيل و ايتاليا نسبت به ساير كشورها در سطح بالايي برگزار مي شود و مبلغ قرارداد بازيكنانش قابل توجه است . ضمنا ليگ روسيه بطور تورنمنتي برگزار مي شود و بازيكنان در طول سال درگير چند تورنمنت هستند. ليگ هاي كشورهاي عربي هم به شكل كوتاه مدت برگزار مي شود اما دستمزد بازيكنان از ليگ خودمان خيلي بيشتر است. ليگ هاي كشورهاي عربي از نظر فني كيفيت ليگ خودمان را ندارند و ما در اين ليگ ها افت مي كنيم.اگر ليگ فوتبال ساحلي ايران بطور زنده از تلويزيون پخش شود آن وقت حاميان مالي نيز پا پيش مي گذارند و اوضاع مالي فوتبال ساحلي بهتر خواهد شد.فدراسيون فوتبال و تلويزيون باتعامل مي توانند به فوتبال ساحلي كمك شاياني كنند.

-اكبري در پايان به كيهان ورزشي گفت:از شما به خاطر اين مصاحبه تشكر مي كنم. كيهان ورزشي هميشه به فوتبال ساحلي لطف داشته و با چاپ اخبار و پوستر تيم ملي به ملي پوشان انگيزه داده است.

* کیوان طباطبایی

برچسب ها: امیرحسین اکبری
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
farog banaei
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
دمتون گرم که با کمترین ها روی سکوی جهانی رفتید درد و بلاهایتون توی سر فوتبالی ها بخوره که میلیاردی پول می گیرند و یک چام نمی گیرند
nuri
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
این هفته نگاه چند بعدی ندارید؟سری هم به بازیکنان خوزستانی بزنید شما همش با شمالی ها و تهرانی ها گفتگو می کنید .ویدیو ها تون خوب است.موفق باشید
behruz
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
تبریک به ساحلی بازان که در افدامی انسان دوستانه به عیادت کودکان استثنایی رفتند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار