PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۸۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
رودریگو ؛ از سلاح مخفی آنچلوتی تا رقابت با امباپه

نگاهی به اعداد نشان می‌دهد که رودریگو بهترین فصلش را در پایتخت اسپانیا سپری می‌کند. او در همه رقابت‌ها پانزده گل به ثمر رسانده و هشت پاس گل هم ارسال کرده است. البته جوان برزیلی برای تبدیل‌شدن به بازیکنی کامل هنوز باید پیشرفت کند و ثبات ، گام بعدی اوست. دوران حرفه‌ای او در مادرید تا به اینجای کار داستانی از درخشش‌های لحظه‌ای و تا حدودی ناپایدار بوده است که حضور نداشتن همیشگی در ترکیب ثابت رئال را باید یکی از دلایل آن دانست. فصل گذشته آنچلوتی هرگز رودریگو را به بازیکنی ثابت تبدیل نکرد و این فصل هم با وجود اینکه بیشتر به او بازی رسیده است، نمی‌تواند در پست دلخواهش حضور داشته باشد. نگاهی به بازی‌های اخیر او با پیراهن برزیل، جایی که به او اجازه داده شد پشت سر مهاجم مرکزی " سلسائو " بازی کند، بیشتر نشان می‌دهد که رودریگو در بهترین حالتش چه شکلی است اما این پست اکنون در تیم مادریدی در اشغال جود بلینگهام قرار دارد و تا زمانی که ملی‌پوش انگلیسی در اسپانیاست، هرگز در دسترس رودریگو نخواهد بود. نام رودریگو در دو سال گذشته به‌طور مداوم در شایعات نقل‌وانتقالات مطرح شده است و باشگاه‌های زیادی به جذب او علاقه‌مند هستند. پاری‌سن‌ژرمن، آرسنال و لیورپول به ستاره " سلسائو " ارتباط داده شده‌اند. البته این انتقال آسان نخواهد بود. چون رودریگو دستمزد زیادی دریافت می‌کند و دلیلی ندارد که مادرید به چیزی کمتر از یک پیشنهاد نجومی برای فروش بازیکنی که استعداد زیادش را نشان داده است، راضی شود. رودریگو هم به نوبه خود تأکید کرده است که به‌دنبال جدایی نیست. با این حال، زمان رفتن او ممکن است به‌زودی فرا برسد.

رئال مادرید با توجه به پیوستن قریب الوقوع کیلیان امباپه،تابستان جالبی را در پیش رو دارد. مهاجم پاری سن ژرمن به احتمال زیاد باعث تغییر در برنامه های کارلو آنچلوتی با تیمش خواهد شد. رودریگو گوئس، مهاجم برزیلی، در مرکز این بحث ها قرار دارد. اگر امباپه در سانتیاگو برنابئو بازی کند، می تواند بر آینده آردا گولر، تونی کروس و رودریگو تأثیر بگذارد، بسته به اینکه آنچلوتی بخواهد تیم را چگونه تنظیم کند. به خصوص با رودریگو، او به دلیل فرم ناپایدار و عملکرد پرفراز و نشیب در گلزنی، به عنوان بازیکنی که به احتمال زیاد جای خود را به امباپه خواهد داد،شناخته می شود.

طبق گزارش اسپورت، چهار تیم بزرگ از لیگ برتر انگلیس یعنیمنچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول و آرسنال همگی وضعیت رودریگو را زیر نظر دارند. در حالی که موضع رئال مادرید این است که او «غیرقابل فروش» است، این موضوع می تواند در صورتی که بازیکن بخواهد جدا شود، تغییر کند. رودریگو به تازگی قرارداد خود را تا سال 2028 تمدید کرده و گفته است که از پیوستن امباپه به رئال مادرید خوشحال خواهد شد. سناریوی محتمل تر این است که رودریگو بخواهد یک فصل کنار امباپه بازی کند تا ببیند که با حضور او، چه تغییری در نقشش داخل ترکیب تیم آنچلوتی ایجاد خواهد شد. هنوز دو ماه از فصل باقی مانده است و رودریگو این شانس را دارد تا با ارائه یک عملکرد خوب، سرنوشت خودش را عوض کند.

رودریگو در سال 2019 سانتوس را ترک کرد تا پیراهن رئال مادرید را بر تن کند و این در حالی بود که در آن زمان تنها 18 سال داشت. این بازیکن خیلی زود توانست توانایی‌هایش را در خط حمله رئال مادرید ثابت کند و به یکی از بازیکنان موثر این تیم تبدیل شود و نقش مهمی در قهرمانی‌های چند سال اخیر و خصوصا در لیگ قهرمانان 2022 ایفا کرد. او در گفت وگو با Geglobo درباره فرصتی که برای پیوستن به بارسا به جای رئال داشت گفت: "عملا همه چیز با بارسلونا تمام شده بود. ما فقط لازم بود که برویم و قرارداد را امضا کنیم. از پدرم پرسیدم خبری از رئال مادرید نیست؟ خبری نبود. آخر هفته بازی داشتیم و خواستم که تا پایان بازی صبر کنیم. با خودم فکر کردم که در بازی درخشان ظاهر خواهم شد و رئال من را خواهد دید. پدرم از دستم عصبانی شد و گفت : من را مسخره کردی؟ ما پیشنهادی از بارسلونا داریم. تو قرار است کنار لیونل مسی بازی کنی و می‌خواهی صبر کنی؟ به بازی رفتم، سه گل زدم و یک پاس گل هم ارسال کردم. در طول بازی بود که رئال با پدرم تماس گرفت. او روز بعد بدون این که حرفی بزند خانه را ترک کرد. کمی بعد برگشت، مستقیما به اتاقم آمد و یک پیراهن رئال و یک پیراهن بارسا را در دست داشت. آنها را به سمتم پرت کرد و گفت : یکی را انتخاب کن. من حتی فکر هم نکردم، انتخابم ، رئال مادرید بود".

برای رودریگو که با وجود ورود جود بلینگهام و آردا گولر همچنان به عنوان کوچکترین عضو تیم در نظر گرفته می شود، شرایط رئال مادرید عجیب و غیرمعمول است. در رئال مادرید، او حتی "پدر" خود را دارد یعنی لوکا مودریچ که او را در این فصل از روی نیمکت زیر نظر دارد. "ما داشتیم صحبت می کردیم و او متوجه شد که پدرم فقط یک سال از او بزرگتر است و به من گفت: به من احترام می گذاری، من به اندازه کافی بزرگ شده ام که بتوانم پدرت باشم، پسر. و من او را «پدر» صدا می کنم. مودریچ بهترین بازیکنی است که با او بازی کرده و بازی‌اش را دیده ام. خیلی خوب است که بتوانی با او بازی کنی، او را «پدر» خطاب کنی و این رابطه را داشته باشی". البته در دنیای واقعی پدرش هر روز او را دنبال می کند، تنها ایجنت او شده و تمام خانواده را به مادرید آورده است تا رودریگو دارای یک محیط سالم خانوادگی باشد.

وفاداری بی‌وقفه به باشگاه کهکشانی باعث شد قراردادش تا سال 2028 تمدید شود و در نهایت جایگاهی در جناح چپ پیدا کند. رودریگو همانطور که در فصل 2023-2022 جای کریم بنزما را در مرکز میدان گرفت، توانست از محرومیت وینیسیوس در بازی مقابل اتلتیکو مادرید استفاده و دبل کرده و کارلو آنچلوتی را وادار به بازنگری در انتخاب های خود کند ، به خصوص که جود بلینگهام دیگر به اندازه ابتدای فصل خودکفا نیست و نیاز به تقویت فدریکو والورده دارد . یکی از اعضای کارکنان حتی به The Athletic گفت که اکنون نقش ها برعکس شده است: فرم فعلی رودریگو بهتر از پدیده انگلیسی است که اکنون باید کار دیگری را به جای بازیکن برزیلی انجام دهد. رودریگو همچنین می‌تواند از هموطنش وینیسیوس تشکر کند، که به گفته کارلتو، مبادله نقش‌ها و موقعیت 9 جدید خود را "پذیرفت" تا به دوستش در جناح چپ آزادانه اجازه بازی دهد.

رودریگو که دراواسکو درسائوپائولومتولد شد، در سال 2011 در سن ده سالگی به مجموعه جوانانسانتوسپیوست و در ابتدا به تیمفوتسالواگذار شد. در مارس 2017، با حضور اول تیم‌های مجرب درپروبرای بازیکوپا لیبرتادورسمقابلاسپورتینگ کریستال، وی توسط سرمربیدوریوال جونیوربه تیم اول دعوت شد تا تمرینات کامل را انجام دهد. در سال 2017، رودریگو پس از توافق برای یک قرارداد 5 ساله، اولین قرارداد حرفه ای خود را امضا کرد .در اول نوامبر، وی توسط مربی موقتالانوبه تیم اصلی معرفی شد. رودریگو اولین بازی خود درسری آرا در تاریخ 4 نوامبر 2017 آغاز کرد و به عنوان جایگزین دیرهنگام برایبرونو هنریکهدر خانه مقابلاتلتیکو مینیروبه میدان رفت.در 25 ژانویه سال بعد، او اولین گل خود را در دقایق پایانی دیداری ( با نتیجه پیروزی 2 بر صفر ) درکمپوناتو پائولیستامقابلپونته پرتابه ثمر رساند.

رودریگو اولین بازی خود درکوپا لیبرتادورسرا در تاریخ 1 مارس 2018 انجام داد و به جای ادواردو ساشا مقابل رئال گارسیلاسو به میدان آمد. او که 17 سال و 50 روز سن داشت، جوانترین بازیکنسانتوسشد که در این رقابت‌ها حضور یافت. پانزده روز بعد، او اولین گل خود را در این مسابقات به ثمر رساند و گل دوم خود را با تلاش فردی در پیروزی 31 مقابلناسیونالدرورزشگاه پاکائمبوثبت کرد . او در سن 17 سال و دو ماه و شش روز، جوانترین برزیلی شد که در این رقابت‌ها گلزنی کرد. رودریگو در 14 آوریل 2018 اولین گل خود را درسری آ برزیلبه ثمر رساند و در دیدار 20 مقابل سئارا، آخرین گل را زد. او در 3 ژوئن هت تریککرد و همچنین پاس آخرین گل تیمش را در پیروزی 52 خانگی ویتوریا داد. در 26 ژوئیه 2018، رودریگو شماره پیراهن خود را از 43 به 9 تغییر داد (شماره ای که او قبلاً در طوللیبرتادورسمی‌پوشید). برای سال 2019، او دوباره شماره اش را تغییر داد و به پیراهن 11 رسید که قبلاً توسط پدیده این تیمیعنی نیمارپوشیده شده بود.

در 15 ژوئن 2018،رئال مادریدبرای انتقال رودریگو باسانتوسبه توافق رسید. این بازیکن در ژوئن 2019 به " لوس بلانکوس " پیوست و قراردادی تا سال 2025 امضا کرد. هزینه این انتقال 45 میلیون یورو بود وسانتوس40 میلیون یورو دریافت کرد زیرا این باشگاه 80 درصد از حقوق وی را با بقیه متعلق به کارگزاران رودریگو در اختیار داشت. در تاریخ 25 سپتامبر 2019، رودریگو اولین بازی خود را انجام داد و اولین گل خود را در برابراوساسونادر دقیقه یک به ثمر رساند. او اولین هت تریک خود را در تاریخ 6 نوامبر ( با سن 18 سال و 301 روز ) در پیروزی 06 برابرگالاتاسرایدرلیگ قهرمانان اروپا انجام داد. دومین جوانی که تاکنون در این رقابت‌ها هت تریک عالی کرده‌است، او همچنین اولین بازیکن متولد قرن بیست و یکم است که در این مسابقات هت تریک عالی می‌کند. در فصل 2022-2021 رودریگو نقش مهمی در قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان ، به خصوص در مرحله حذفی داشت. او در مرحله گروهی دروازه تیماینترمیلانرا باز کرد و در مرحله حذفی با گلزنی مقابلچلسیو زدن دو گل مقابلمنچسترسیتیراه صعود رئال مادرید را به فینال هموار کرد.

* عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار