PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۲۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
گفت و گو با حامد نورمحمدی مدافع تیم پارس جنوبی جم
تیم پارس جنوبی جم با صدرنشینی خود در لیگ برتر تاکنون کار بزرگی کرده است. بخصوص که این تیم در اولین سال صعود به لیگ برتر توانسته از تیم های شناسنامه دار لیگ سبقت و در صدر قرار بگیرد.بازیهای خوب پارس جنوبی توسط یک سری بازیکن گمنام و باتجربه کسب شده که یکی از آنها حامد نورمحمدی مدافع تهرانی این تیم است.حامد نورمحمدی کاپیتن سابق تیم راه آهن جزو مدافعان باتجربه لیگ برتر است که امسال به خدمت پارس درآمد و به ارکان اصلی تیم جنوبی لیگ بدل شده است.او میهمان این هفته ما است.

بچه محله عباسی خاکی

-حامد نورمحمدی مدافع تیم پارس جنوبی جم متولد تهران است:« خانه پدری ام در خیابان عباسی است . قدیمی ها اسمش را عباسی خاکی گذاشته اند.بچه جنوب شهر هستم و از کوچه پس کوچه های عباسی شروع کردم و فوتبالیست شدم. البته محله عباسی فوتبالیست های زیادی داشته و دارد که می توان به حمید درخشان،علیرضا منصوریان و میلاد و مهرداد محمدی اشاره کرد.»

-زادروز کاپیتن سابق تیم راه آهن تهران ،یکم خرداد ماه ۱۳۶۵ است.

-حامد در خانواده ای فوتبالیست شد که برادر بزرگترش زودتر از او وارد فوتبال شده بود:«علیرضا نور محمدی کاپیتن اسبق تیم پرسپولیس (برادرم) پنج سال از من بزرگتر است و زودتر از من جذب فوتبال باشگاهی شد.البته پدرم نیز فوتبالیست بود و در تیم دخانیات بازی می کرد.من در خانواده ای فوتبالیست شدم که پدر و برادر بزرگترم به فوتبال

علاقه مند بودند .

-او ادامه داد: من دو برادر دارم که بزرگترین برادرم مثل من و آقا رضا دنبال فوتبال حرفه ای نرفت.

-حامد دیپلمه است:«فوتبال رشته ای جالب و وقت گیر است. من به حدی جذب فوتبال شدم که ادامه تحصیل را فراموش کردم. درس خواندن در برنامه هایم بود اما درگیر فوتبال شدم.»

-متاهل است و بزودی پدر خواهد شد:«حدود بیست روز دیگر صاحب یک پسر می شوم.برای در آغوش گرفتن فرزندم لحظه شماری می کنم و منتظر روز تولدش هستم.»

محصول باشگاه راه آهن

-نورمحمدی درباره نحوه ورودش به عالم فوتبال می گوید:من مثل تمامی بچه ها در کوچه و خیابان فوتبال بازی می کردم و هر هفته به زمین خاکی محله می رفتم و با بچه های محل فوتبال بازی می کردم.عاشق فوتبال بازی کردن در زمین آسفالت محله مان بودم.به نوجوانی که رسیدم به مدرسه فوتبال باشگاه راه آهن مراجعه و در این مدرسه ثبت نام کردم.یک روز در حین تمرین بودیم که اقای بهمن نوروزی مربی تیم نوجوانان باشگاه راه آهن تماشاگر تمرین مان بود و مرا در پایان تمرین کنار کشید به من گفت که چند سال دارم و این که می توانم بر سر تمرین تیمش حاضر شوم.دوازده ساله بودم و فردایش به تمرین تیم نوجوانان راه آهن رفتم و از آقای نوروزی نمره قبولی گرفتم و به عضویت تیم نوجوانان راه آهن درآمدم.

-وی ادامه داد:در آن روزها جثه کوچکی نسبت به سایر بچه ها داشتم. دو سال در تیم نوجوانان تمرین کردم تا از نظر فیزیکی و فنی به سایر بچه ها برسم و اولین بازی ام را برای تیم نوجوانان راه آهن انجام دادم.من در تمامی تیم های پایه باشگاه راه آهن بازی کردم و به شکلی محصول این باشگاه بازیکن ساز تهران هستم، من فقط برای یک سال در رده نوجوانان به تیم بانک ملی ملحق شدم و فصل بعدش به راه آهن برگشتم .

مدیون مهدی تارتار هستم

-حامد اضافه کرد:من در تیم بزرگسالان راه آهن مطرح شدم.ماجرای حضورم در تیم بزرگسالان راه آهن به فصلی برمی گردد که اقای فیروز کریمی سرمربی تیم بزرگسالان بود و آقای مهدی تارتار که اینک سرمربی ام در تیم پارس جنوبی جم است برای تماشای بازیهای تیم های پایه بر سر تمرین مان حاضر می شد. من و ابراهیم کریمی در تیم امید راه آهن بازی می کردیم.ایشان عملکرد تمرینی من و ابراهیم را پسندید و به ما گفت که در تمرینات تیم بزرگسالان باشگاه حاضر شویم.نظر آقای تارتار از نظر فنی و اخلاقی روی ما مثبت بود و همین جلب نظر ایشان به ما کمک کرد تا عضو تیم بزرگسالان راه آهن شویم.لازم است از آقای تارتار بابت کمک هایشان تشکر ویژه کنم. من به شخصه به آقای تارتار مدیون هستم. ایشان در پیشرفت فنی ام نقش بزرگی داشتند و جزو مربیانی هستند که به شخصه به من کمک زیادی کرده اند.

هجده سالگی وارد لیگ برتر شدم

-نور محمدی خاطر نشان کرد:من تا دو فصل پیش که باشگاه راه آهن دچار مشکلات مالی شدید نشده بود در این تیم حضور داشتم. دو فصل پیش سرباز شدم و برای گذراندن دوران مقدس سربازی به تیم ملوان بندر انزلی پیوستم. یک فصل در ملوان بودم و در حالی که سربازی ام تمام نشده بود با پیشنهاد باشگاه پارس جنوبی جم مواجه شدم.شرایط مهیا شد تا دوباره شاگرد آقای تارتار شوم و از این رو با پارس جنوبی قرارداد بستم.من ده روز پیش از شروع لیگ هفدهم به پارس جنوبی اضافه شده و تیم ما در آن برهه از نظر تمرینی شرایط بسیار خوبی داشت و بازیکنان به لحاظ جسمانی به شرایط آرمانی نزدیک شده بودند.

-حامد درباره حضورش در ملوان بندر انزلی به کیهان ورزشی می گوید:تجربه بسیار خوبی بود. ملوان جزو تیم های ریشه دار فوتبال گیلان است و بازی کردن در این تیم اتفاق خوبی برایم بود.

-نورمحمدی در خصوص اولین بازی خود در لیگ برتر می گوید:سال ۱۳۸۴ بود که اولین بار با پیراهن راه آهن در لیگ برتر به میدان رفتم و ما برابر تیم صباباتری بازی می کردیم. متاسفانه در دقیقه ۸۶ مسابقه از صباباتری گل خوردیم و نتیجه بازی را واگذار کردیم.

-وی اضافه کرد:من در هجده سالگی میادین لیگ برتر را تجربه کردم.خیلی زود در لیگ برتر شناخته شدم. بازی کردن در هجده سالگی حال و هوای دیگری دارد. آقایان فیروز کریمی و مهدی تارتار در این مسیر کمکم کردند و لازم است از این دو مربی خوب فوتبال کشورمان تشکر کنم.

من به پیراهن راه آهن علاقه داشتم

-همانطور که در بخش های قبلی گفته شد حامد نور محمدی محصول باشگاه راه آهن است. او در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید:من از نوجوانی برای راه آهن بازی کردم و به شکلی محصول این باشگاه بازیکن ساز هستم. راه آهن جزو باشگاههای مولد در فوتبال تهران بوده است و بازیکنان بزرگی را به فوتبال ایران معرفی کرده است. من و بسیاری از بازیکنان به باشگاه راه آهن علاقه داریم و دوست نداشتیم که پیراهن راه آهن را با پیراهن تیم دیگری عوض کنیم. من در راه آهن راحت بودم و این باشگاه را خانه خودم می دانستم. آنقدر به این باشگاه عرق داشتم که حاضر نبودم از این تیم بروم.اتفاقا در سالهای که برای راه آهن بازی می کردم پیشنهادات مناسبی دریافت می کردم اما مایل نبودم از این باشگاه جدا شوم .

-صحبت از علیرضا نورمحمدی برادر بزرگتر حامد شد. کاپیتن اسبق تیم پرسپولیس که سالها برای سرخپوشان بازی می کرد:«آقا رضا زودتر از من مطرح شد و حتی در تیم ذوب آهن اصفهان نیز بازی کرد.او به پرسپولیس رفت و حتی بازوبند کاپیتنی این تیم بزرگ را برعهده گرفت . من همیشه به شکلی زیر سایه رضا بودم زیرا زودتر از من در فوتبال مطرح شد و مدارج ترقی را سپری کرد.رضا حدود پانزده سال در فوتبال تهران و ایران بازی کرد و الان هم فوتبال بازی نمی کند.»

-حامد درباره بازیهای سالهای گذشته برادر بزرگترش در تیم پرسپولیس خاطر نشان کرد:شخصیت بیرون از زمین رضا بسیار متفاوت است. او خارج از زمین یک انسان دوست داشتنی است اما درون زمین با تمام وجود بازی می کند و با بازیکن حریف شوخی ندارد. البته در برخی بازیها کمی خشونت به خرج می داد و آن هم به خاطر مسائل غیر فوتبالی بود که روی کارش تاثیر می گذاشت . البته آقا رضا پس از هر بازی از برخوردهای شدید خود ناراحت بود .گاهی مشکلات بیرون زمین روی کار بازیکنان اثرگذار است.

راه آهن را نابود کردند

-هر بازیکنی در دوران فوتبالی خود چند بازی خاطره انگیزه دارد و حامد دراین باره می گوید:بازیهای زیادی است که در آنها عملکرد بهتری داشتم. سه سال تیم راه آهن در هفته های پایانی موفق شد در لیگ برتر ماندگار شود. یک بازی بود که ما در هفته پایانی به مصاف تیم مس کرمان رفتیم. ابتدا دو گل از مس خوردیم و بعد من یکی از گلهای خورده را جبران کردم و سپس مجید باجلان گل دوم را زد و ما بازی را نباختیم و در لیگ ماندگار شدیم.من در این بازی عملکرد خوبی داشتم و توانستم با گلزنی خود به راه آهن کمک کنم و تیم ما با همین گل به بازی برگشت.

-حامد سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان را دارد:«من در یک دوره که آقای ابراهیم زاده سرمربی تیم نوجوانان بود به تیم ملی دعوت شدم.متاسفانه به تیم جوانان دعوت نشدم.گرچه مکانیزمی در فوتبال پایه ما وجود دارد که بازیکنان رده پایین تر برای ادامه کار خود در رده بالاتر می بایست در کنار صدها بازیکن تست فنی دهند و داستان هایی که یک بازیکن را دلسرد می کند.آن روزها برای دیده شدن در رده های پایه کار سختی پیش رویمان بود و مربیان ملی بیشتر دنبال تست فنی بودند. الان بیشتر بازیکنان خوب رده های پایه در لیگ ها دیده می شوند و شانس حضور در تیم ملی را دارند.»

-صحبت بعدی ما درباره سقوط راه آهن در سالهای گذشته بود:«متاسفانه راه آهن به عنوان یک باشگاه مولد نابود شد و این روزها شرایط بدی دارد و خدا کند این باشگاه از لیگ دسته اول سقوط نکند.آخرین فرد یا افرادی که باشگاه راه آهن را خریدند و مالک باشگاه نام گرفتند بیشترین ضربه را به این باشگاه قدیمی زدند.من نمی خواهم بیشتر وارد بحث نابودی راه آهن شوم.بعید می دانم که باشگاه راه آهن بتواند خودش را نجات دهد و دوباره به اوج برگردد.حقیقتا راه آهن حیف شد و باشگاهی که امید بچه های جنوب شهر بود توسط مالکی که دنبال درآمدزایی بود نابود شد من و رضا از راه آهن به لیگ برتر رسیدیم و پیشرفت مان را مدیون این باشگاه هستیم.»

جنس پارس جنوبی جور است!

-وی ادامه داد:امیدوارم مسئولان ورزش کشور نگاه ویژه تری به باشگاه راه آهن داشته باشند تا این باشگاه در آینده از بین نرود.

-حامد مدتی شاگرد علی دایی در تیم راه آهن بود:«آقای دایی یک فرد بزرگ و قابل احترام در فوتبال است. کار کردن با اقای دایی آرزوی هر فوتبالیستی است.خوشحالم که شاگرد ایشان بودم.آقای دایی از نظر فنی و اخلاقی بی نظیر است و یادم می آید زمانی که ایشان سرمربی راه آهن شد ما با شوق و ذوق مثال زدنی تمرین می کردیم. آقای دایی در همان سالها با پیشنهاد پرسپولیس روبرو شد و از راه آهن رفت.ما با آقای دایی روزهای خوبی داشتیم و یکبار هم با سرمربیگری ایشان در جدول رده بندی ششم یا هفتم شدیم و تیم ما در لیگ برتر اوضاع مناسبی داشت.»

-نوبت به تیم پارس جنوبی جم رسید. صدرنشین کنونی لیگ برتر که نتایج قابل توجهی در لیگ هفدهم کسب کرده است:« امسال پارس به قول فوتبالی ها جنس اش همه جوره جور است. ما در تمامی پست ها صاحب بازیکنانی باآتیه و باانگیزه هستیم. ضمنا پارس جنوبی دارای یک کادرفنی خوب به مسئولیت تارتار است که سطح فنی تیم را به شکل قابل ملاحظه ای بالا کشیده اند.پارس جنوبی تیم جوانی است و تماشاگران خونگرمی دارد که حمایت شان روی نتیجه گیری تیم اثر مثبت گذاشته است.امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.»

-برخی اهالی فوتبال با دیدن این روزهای تیم پارس جنوبی به یاد تیم هائی چون برق شیراز و فجرسپاسی سالهای گذشته می افتند که شروع خوبی در لیگ برتر داشتند اما در هفته های پایانی سقوط کردند:«پارس جنوبی این روزها با تیم های ناکام شهرستانی سالهای گذشته مقایسه می شود و برخی می گویند پارس در هفته های آینده لیگ برتر سقوط می کند و روندش تغییر می کند.البته من نظر دیگری دارم و معتقدم که شرایط تیم ها متفاوت است.اگر ما از صدرنشینی مغرور نشویم می توانیم همین روند روبه رشد را ادامه دهیم.امیدواریم نه برق شویم و نه فجرسپاسی شیراز.

سهم تماشاگران پارس در صدرنشینی

-وی اضافه کرد:تماشاگران پارس جنوبی در صدرنشینی مان نقش قابل توجهی دارند. ما در بازیهای خانگی عملکرد خوبی داشته ایم .وقتی تماشاگران نود دقیقه پارس را تشویق می کنند سهم شان در نتایج خوب ما مشخص می شود.ما در خانه نتایج خوبی کسب کردیم که بدون شک با حمایت هواداران مان به دست آمده است.امیدوارم که این حمایت ها تا پایان فصل جاری ادامه داشته باشد.

-حامد در خصوص تساوی اخیر تیمش در لیگ برتر بخصوص بازی خانگی برابر تیم پدیده مشهد به کیهان ورزشی گفت: مسابقه ای با اتفاقات عجیب بود . ابتدا تیم ما روی اشتباه دروازه بان پدیده به گل رسید و بعد شوت بازیکن پدیده پس از برخورد به پای من تغییر جهت داد وارد دروازه پارس جنوبی شد و حوادثی که روی کار هر دو تیم اثر گذاربود.بی تجربگی و دور شدن از تعادل روحی عاملی بود تا پارس جنوبی به نتیجه دلخواه خود نرسد.

-نورمحمدی درخصوص صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی روسیه می گوید:تیم ملی به عنوان صدرنشین زودتر از رقبای خود در قاره آسیا به جام جهانی راه یافت.تیم ملی با همین شرایط مناسبی که دارد قادر است در جام جهانی نتایج قابل قبولی کسب کند و حتی از گروه خود به مرحله بعدی صعود نماید. صعود تیم ملی از گروه خود به فوتبال ایران اعتبار جهانی می دهد. من هم مثل تمامی بازیکنان لیگ برتر امیدوارم شانس همراهی تیم ملی را پیدا کنم. به هر حال کادرفنی تیم ملی به تیم های بالانشین توجه می کند و از کنار نفرات برتر پارس جنوبی نمی گذرد. الان تیم ما چند بازیکن جوان و باآتیه دارد که لایق پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند.درباره کارلوس کروش هم صحبت ها زیاد است.او به فوتبال ملی ما کمک کرده و سطح فوتبال ملی مان را بالا برده است.یک مربی بین المللی که نیازی به تعریف ندارد.

«جم» شهری با آب و هوای پایتخت

-مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی بحث بعدی مان بود:«سالهاست که آقا مهدی را می شناسم. ایشان زمانی که کاپیتن تیم راه آهن بودند در زمین هم مثل یک مربی همبازیانش را هدایت می کردند. مشخص بود که تارتار در آینده مربی خوبی خواهد شد.مربیگری می بایست در خون یک فوتبالیست باشد.نتایج ایشان در سالهای گذشته نشان می دهد که یک مربی موفق است. فصل گذشته با پارس جنوبی به لیگ برتر صعود کرد و امسال هم تیمش در صدر است.تارتار به کارش علاقه دارد .»

-حامد درباره شهر جم و مردمش می گوید:جم شهر خوبی است . آب و هوایش مثل تهران است و از همه مهم تر مردم خوبی دارد . بچه های جم می گویند که شرایط جوی شهرشان مثل شیراز است.من از روزی که به جم آمده ام اوقات خوشی داشته ام و خوشحالم که برای تیم این شهر فوتبال بازی می کنم.

-یحیی گل محمدی و سهراب بختیاری زاده الگوی من بوده اند:«بازیهای این دو فوتبالیست اسبق تیم ملی را دنبال می کردم و آنها الگوی فنی ام بودند. آنها جزو مدافعان باهوش تیم ملی و فوتبال باشگاهی بودند.ضمنا بازیهای علیرضا نور محمدی برادر بزرگترم را نیز دوست داشتم.»

-حامد در پایان گفت:از کیهان ورزشی ممنونم که این فرصت را به من داد تا میهمانشان در «نگاه چند بعدی » باشم.به هر حال بازیکنان تیم های شهرستانی با این مصاحبه ها انگیزه شان دوچندان می شود. هم چنین از پدرو مادرم،همسرم و برادرانم تشکر می کنم که همیشه حامی ام بوده اند.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
البته محله عباسی فوتبالیست های زیادی داشته و دارد که می توان به حمید درخشان،علیرضا منصوریان و میلاد و مهرداد محمدی اشاره کرد.»
به اسامی بالا رضا حسن زاده ورسول غنی زاده هم اضافه کنید
باتشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار