PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۳۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
گفت و گو با سید محمد حسینی دروازه بان تیم سپیدرود رشت
سید محمد حسینی دروازه بان باتجربه تیم سپیدرود رشت از روزیکه قرار شد تیم محبوب رشتی ها احیاء شود به شمال رفت. او با سپیدرود دسته دومی قرارداد بست و با همین تیم طی دو فصل پرفراز و نشیب به لیگ برتر صعود کرد. حسینی در تمامی سختی ها کنار سپیدرود و هوادارانش بوده و جزو نفرات باسابقه این تیم به شمار می آید. سپیدرود با دروازه بانی او در هفته های گذشته یکی دو برد روحیه بخش را کسب کرد و نمی توان در این پیروزی ها منکر نقش موثر حسینی شد.سید محمد حسینی در فوتبال تهران فوتبالیست شد و حالا سنگربان اول تیم محبوب مردم فوتبالدوست رشت در لیگ برتر است. او میهمان این هفته ما است.

اصالتا رشتی اما متولد تهران

-پایتخت زادگاه سید محمد حسینی دروازبان تیم سپیدرود رشت است :« اصالتا رشتی هستم و خلق و خوی مردم استان گیلان بخصوص رشت را می شناسم.ضمنا پدرومادرم متولد رشت هستند.

- زادروزش ۲۵ آبان ۱۳۶۰ ثبت شده است.

-خانواده اش ورزشی نبود:« اولین عضو خانواده بودم که وارد ورزش شدم. پس از من هم برادرم(سید محسن حسینی) به فوتبال آمد.محسن چهار سال از من کوچکتر است و به واسطه حضورم در فوتبال ورزشکار شد. یادم است هر جا می رفتم محسن هم دنبال من می آمد و بازیها و تمریناتم را تماشا می کرد. حالا محسن فوتبالیست مطرحی در لیگ برتر شده و من گمنام مانده ام. امیدوارم محسن روز به روز در فوتبال پیشرفت کند.»

-حسینی پس از کسب دیپلم کنکور داد و قبول شد ولی به دانشگاه نرفت:«متاسفانه نتوانستم فوتبال و درس را باهم ادامه دهم.از این بابت ضرر کردم ولی در اولین فرصت مایلم که ادامه تحصیل دهم.درس خواندن یکی از برنامه های آینده ام است.»

-سید محمد متاهل است:«دو فرزند دارم.حسین چهار ساله و زینب یکساله است. خداراشاکرم که دو هدیه ارزشمند به من و همسرم عطا کرده است.هم چنین لازم است از زحمات و دلسوزی همسرم تشکر کنم. زندگی کردن با فوتبالیست ها کاری بس دشوار است. ما مدام در سفر و اردو هستیم و زمانی که به منزل می آییم می بایست استراحت کنیم. البته همسری فداکار و مهربان دارم که همیشه یارویاورم بوده است.»

از زمین قیطریه تا سپیدرود

-سید محمد حسینی دروازه بان تیم سپیدرود یادی از دوران کودکی اش کرد و به کیهان ورزشی گفت:مادرم می گوید من از زمانی که روی پاهایم ایستادم هر جا توپی می دیدم ذوق می کردم و یک ضربه به توپ می زدم یا پشت توپ می ایستادم.بطوریکه از کودکی به توپ بازی علاقه داشتم.توپ همیشه اسباب بازیم بود و علاقه ام به توپ حد و اندازه نداشت.

-وی ادامه داد: زمانی که به دبستان رفتم هر روز با بچه های محل در کوچه فوتبال بازی می کردیم.وقتی بزرگتر شدم پایم به زمین خاکی باز شد.خانه ما در لویزان بود و هر روز به زمین خاکی شهرک دانشگاه می رفتیم. الان این زمین به ورزشگاه سرداران شهید شمیران بدل شده است.پس از مدتی با رفقا به زمین معروف قیطریه رفتیم. بیشتر بازیهای دوره ای در این زمین برگزار شد و بچه های شمیران در این زمین خاکی بازی می کردند. اولین بار در این زمین به عضویت یک تیم باشگاهی درآمدم. من با تیم جوانان شهرداری منطقه یک تمرین می کردم و پس از مدتی عضو این تیم شدم.اولین تیم باشگاهی ام بود.ما در لیگ جوانان استان بازی می کردیم و سپس به عضویت تیم امید صباباتری پیوستم. مدتی از تاسیس باشگاه صباباتری نمی گذشت که من به تیم امید صبا اضافه شدم.در همین ایام برای گذراندن سربازی به یک تیم نظامی با نام میلاد وزارت دفاع پیوستم و اندکی بعد روانه تیم نیروی زمینی تهران شدم.نیروی زمینی لیگ دو بود و ما موفق شدیم به لیگ دسته اول ایران صعود کنیم.چهار سال در خدمت تیم نیروی زمینی بودم و سپس راهی کرمان شدم.

-حسینی اضافه کرد:باشگاه مس کرمان مقصد بعدی ام بود. چند سال در خدمت تیم مس کرمان بودم. سید مهدی رحمتی در ان برهه دروازه بان ملی پوش مس کرمان بود و با حضور او به من کمتر بازی می رسید.حسین ترابپور مربی دروازه بانان مس کرمان بود و به من کمک می کرد. البته یک بار فرصت بازی به من رسید. سید مهدی رحمتی به تیم ملی دعوت شد و تیم ایران به مصاف تیم امارات رفت . من به عنوان درواز بان اول تیم معرفی شدم ولی رحمتی همان روز بازی به تیم مس اضافه شد و به عنوان گلر فیکس وارد زمین شد تا من در لیگ برتر به میدان نروم.به هر روی رحمتی ملی پوش بود و جایگاه ویژه ای در مس داشت.پس از مدتی به نساجی مازندران رفتم و شاگرد نادر دست نشان در لیگ دسته اول شدم.سپس به تیم سایپا شمال قائم شهر رفتم و در لیگ دسته اول بازی کردم. فصل بعد دوباره به نیروی زمینی برگشتم و پس از پایان قراردادم بحث حضورم در تیم سپیدرود رشت مطرح شد.آقایان آمدند و گفتند که هدف شان احیای سپیدرود در لیگ دسته دوم ایران است و می خواهند این تیم به لیگ برتر بیاورند.من هم قبول کردم و از آن جا که اصالتا رشتی بودم با دل و جان با سپیدرود قرارداد بستم.فصل اول را با افشین ناظمی شروع کردیم. این مربی پس از مدتی از تیم سپیدرود جدا شد و جای خود را به علی نظر محمدی داد.هم چنین مدتها در سپیدرود شاگرد فرشاد پیوس بودم و دوباره نظر محمدی سکان هدایت تیم را برعهده گرفت .با نظر محمدی در فصل گذشته موفق شدیم به لیگ برتر صعود کنیم.

سپیدرود در خون مردم رشت است

-سید محمد یادی از اولین مربی خود در زمین خاکی کرد:«مجید سادات اولین مربی دروازه بانی ام در زمین خاکی بود.لازم است از زحمات و دلسوزی اش در آن برهه تشکر کنم.»

-حسینی سابقه حضور در تیم ارتش را دارد و در این خصوص می گوید:یک دوره به تیم ارتش دعوت شدم. سرهنگ روزبهانی همه کاره تیم بودتیم خوبی داشتیم و در یک تورنمنت آسیایی هم شرکت کردیم. سوشا مکانی، ایمان صادقی، فرشاد احمدزاده و... در این تیم حاضر بودند. تیم ایران با تیم های قطر، عمان ،بحرین هم گروه بود.بازیها به میزبانی عمان برگزار شد و متاسفانه سه تیم عربی گروه با هم گاوبندی کردند. همدستی پنهانی سه تیم عربی موجب شد تا تیم ایران در این تورنمنت نتیجه دلخواه را کسب نکند.حقیقتا تیم خوبی داشتیم که قربانی گاوبندی حریفان عربی شد.

-وی ادامه داد: برایم افتخار بود که در تیم ارتش کشورم حضور داشتم . پوشیدن پیراهن تیم ملی برای هر ورزشکاری یک افتخار بزرگ محسوب می شود.

-بحث بعدی ما ارتباط حسینی با تیم سپیدرود رشت بود:«سپیدرود برای مردم رشت جایگاه ویژه ای دارد. سپیدرود در خون مردم رشت است . من اصالتا رشتی هستم و به این تیم علاقه دارم و همیشه دوست داشتم که سپیدرود در فوتبال ایران به جایگاه ارزشمندی برسد.درست است که در تهران فوتبالیست شدم اما رشت و فوتبالش را دوست دارم و خوشحالم که توانستم برای تیم محبوب مردم رشت بازی کنم و با این تیم به لیگ برتر صعود کنیم.»

مردم رشت به ما انگیزه می دهند

-اواضافه کرد:سپیدرود تیمی ریشه دار در رشت و استان گیلان است . هوادارانش را چند نسل تشکیل می دهند.تماشاگران خونگرمی دارد که حاضرند برای موفقیت سپیدرود از هیچ تلاشی دریغ نکنند.پیرمردهائی طرفدار سپیدرود هستند که چند دهه است از تیم محبوب شان حمایت می کنند.ما از این طرفداران خونگرم و بامعرفت انرژی می گیریم و می دانیم آنان حامی واقعی سپیدرود هستند و ما را تنها نمی گذارند.

-از حسینی پرسیدیم که چه عاملی موجب شد تا سپیدرود به لیگ برتر صعود کند:«بزرگترین عاملی که سبب راهیابی سپیدرود به لیگ برتر شد انگیزه مضاعفی بود که ما از طرفداران مان می گرفتیم.الان ما هشتاد درصد از مطالبات مالی مان در لیگ دسته دوم را دریافت نکرده ایم و کماکان از باشگاه طلبکار هستیم.ما از مردم فوتبالدوست رشت انگیزه گرفتیم و می خواستیم دل هواداران مان را شاد کنیم.ملوان در همان فصلی که سپیدرود به لیگ دسته اول صعود کرد در لیگ برتر ناکام بود و سقوط کرد.تعدادی از مسئولان رشت کمک کردند که سپیدرود در لیگ دسته اول موفق شود و کماکان در لیگ یک پایدار بماند.یادم می اید فصل گذشته جو خوبی در رشت بخصوص سپیدرود پدیدار شد تا تیم روند روبه رشد خود را حفظ کند.همدلی در تیم ما دوچندان شد و خداراشکر می کنم که سپیدرود به لیگ برتر صعود کرد. انصافا باید شاکر خداوند بود زیرا سپیدرود پس از صعود دل مردم رشت را شاد کرد.اتفاقی که فوتبال رشت را زنده نگه داشت.

-سپیدرود در لیگ برتر شروع خوبی نداشت و حسینی در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید: سپیدرود شرایط مالی تیم های باسابقه لیگ برتر را ندارد.الان تیم هایی در لیگ برتر حضور دارند که از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند. سازمان فوتبال شان شکل گرفته است و از نظر فنی و پشتیبانی مشکلی ندارند. ما امسال لیگ برتری شدیم و بدون شک از بسیاری مسائل نسبت به حریفان مان عقب هستیم.صعود سپیدرود یک اتفاق خوب بود و مطمئن هستم که این روزهای دشوار سپیدرود به پایان می رسد.البته هنوز بازیهای بسیار سخت ما در لیگ برتر باقی مانده است و راه درازی در پیش داریم و باید با قدرت کار کنیم.

سهم خواهی ، دلیل ناکامی مان در آغاز فصل بود

-وی ادامه داد: بطور حتم با گذشت هفته ها اعتماد به نفس تیم مان بالا می رود و اگر سپیدرود در اولین فصل حضورش در لیگ برتر بماند به معنای قهرمان شدن ما در لیگ هفدهم است.همین تیم پارس جنوبی که در این فصل نتایج خوبی کسب کرده فصل گذشته جزو تیم های میانه جدول لیگ دسته اول بود. این تیم در هفته های پایانی به صدر جدول صعود کرد و جواز صعود به لیگ برتر را دریافت کرد.به نظر من صعود سپیدرود به لیگ برتر یک نعمت بود و ما می بایست قدر این نعمت را بدانیم.

-حسینی خاطر نشان کرد: الان وقت سهم خواهی نیست . این که بگویم سهم زیادی در صعود سپیدرود به لیگ برتر داریم و تیم بدون ما لیگ برتری نمی شد!متاسفانه در ابتدای فصل جاری لیگ برتر کمی تا قسمتی درگیر این صحبت ها شدیم و تیم ما را به حاشیه راندند ولی با درایت و دلسوزی از این فضا خارج شدیم و تیم توانست پس از چند نتیجه ضعیف به خودش بیایید . سهم خواهی در ابتدای فصل درست نبود و هیچ فایده ای برای سپیدرود نداشت.شکست تلخ است ولی می توان از شکست ها درس گرفت. شما مریض می شوید و دکتر برایتان دارو تجویز می کند. وقتی دارو را می خورید تلخی دارو اذیت تان می کند ولی فواید دارو را در بهبودی تان حس خواهید کرد.متاسفانه سپیدرود در بازی نخست خود مقابل تیم نفت تهران درچند دقیقه دو گل خورد و بازی را باخت ولی درهفته گذشته موفق شدیم تیم صنعت نفت راشکست دهیم . اینها نشان می دهد که تیم از نظر روحی و فنی رشد کرده و به سادگی نتیجه را به حریف خود واگذار نمی کند.البته تیم ما مشکل مالی زیاد دارد و امیدوارم از این مشکل هم عبور کنیم.

سفر به کربلا در حضور شایان مصلح

-خبر سفر سید محمد با شایان مصلح بازیکن کنونی تیم پرسپولیس و همبازی فصل گذشته اش در سپیدرود به کربلا موضوع بعدی این گفت و گو بود و سید دراین خصوص گفت:در آستانه اربعین سال گذشته بود که با شایان تصمیم گرفتیم به کربلا سفر کنیم.من با شایان در تمامی اردوهای سپیدرود هم اتاق بودم و کماکان یکی از بهترین دوستانم به شمار می آید.خیلی دوست داشتم به کربلا سفر کنم و به پابوس امام حسین (ع) بروم.شایان چند بار به زیارت حرم امام حسین(ع) رفته بود .یک روز با شایان درباره سفر به کربلا صحبت کردم و قرار شد من با کادرفنی حرف بزنم و چند روز مرخصی بگیرم. کادرفنی به من و شایان مرخصی داد و ما در رکاب عاشقان امام حسین (ع) با پای پیاده به کربلا رفتیم.سفر بسیار خوبی بود و وقتی به کربلا رسیدیم و به زیارت حرم سید الشهدا رفتم و از نظر روحی به آرامش رسیدم . کسانی که در روز اربعین به کربلا سفر کرده اند می دانند که این سفر چقدر ارزشمند و سازنده است. حقیقتا پس از این سفر پربرکت روحیه گرفتم و خوشحالم که در اربعین کنار قبر شش گوشه امام حسین بودم و باور کنید پس از این سفر زندگی ام پربرکت شده است.سفر خاطره انگیزی بود و دوست دارم یکبار دیگر به این سفر بروم.

-وی ادامه داد: همچنان با شایان مصلح در تماس هستم و پس از پیروزی تیم پرسپولیس برابر تیم الاهلی عربستان به شایان زنگ زدم و به او تبریک گفتم.به شایان گفتم که وقتی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد همان جا پای تلویزیون به خودم گفتم از آن جا که شایان دل پاکی دارد حتما در این بازی گل می زند یا روی گل برتری پرسپولیس تاثیرگذاری خواهد داشت. خوشبختانه شایان با ضربه اش به توپ یک پنالتی برای پرسپولیس به دست آورد و سبب اخراج مدافع الاهلی شد.البته کار شایان در پرسپولیس دشوار است. پرسپولیس بزرگ است و کلی حاشیه دارد و بازیکنان برای عبور از میان حواشی کار بسیار سختی پیش رو دارند. خیلی سخت است که یک بازیکن بتواند خودش را در این تیم های بزرگ حفظ کند.

پوست کلفت نباشی نمی توانی با نظر محمدی کار کنی !

-حسینی در ادامه گفت و گو از رفاقت بین بازیکنان سپیدرود گفت:اصلا در تیم ما بحث کاپیتنی وجود ندارد.حسین کعبی پیشکسوت تیم ملی به شمار می آید و بازوبند به او سپرده شد. حسین یکی از بهترین دوستان من در سپیدرود است.کعبی از روزی که به رشت آمد و برای سپیدرود بازی کرد خیلی زود در رشت به بازیکن محبوب بدل شد.مردم رشت حسین کعبی را دوست دارند و حقیقتا حسین یکی از بازیکنان اثرگذار سپیدرود است.

-سید محمد درباره کارکردن با علی نظر محمدی سرمربی تیم سپیدرود که روزگاری هم پست اش بوده است به کیهان ورزشی گفت:کار کردن با علی نظر محمدی خیلی سخت است. علی در کار با هیچ کسی شوخی ندارد . بخصوص که یک زمانی دروازه بان بوده و به شرایط یک دروازه بان آگاهی کامل دارد. هر اشتباهی که از جانب گلر سر بزند علی متوجه خواهد شد و اینها کار دروازه بانان سپیدرود را مشکل کرده است. البته من با علی نظر محمدی سالهاست که رفیق هستم . او مربی جوانی است و کار کردن با علی آقا پوست کلفتی می خواهد.

-وی ادامه داد: تمام تلاش مان را می کنیم تا سپیدرود در لیگ باقی بماند. من به بقای سپیدرود در لیگ امسال خیلی خوشبین هستم.اگر بگویم سپیدرود تحت هر شرایطی در لیگ می ماند حرف درستی نیست زیرا فوتبال غیر قابل پیش بینی است اما به ماندن این سپیدرود خوشبین هستم. ما از طرفداران خونگرمی برخوردار هستیم که تحت هر شرایطی از تیم محبوب شان حمایت می کنند.

-آخرین سوال ما از سید محمد درباره آل گیلانو بود:«این بازی برای تماشاگران ملوان و سپیدرود از حساسیت بالایی برخوردار است اما برای بازیکنان مسابقه ای عادی است. این بازی با دیدارهای دیگر فرقی ندارد. با این حال سپیدرود نتیجه را به ملوان واگذار کرد. علت باخت مان این بود که ما به دلیل تعطیلی لیگ برتر از شرایط بازی دور بودیم اما ملوان هر هفته بازی کرده بود و شرایط فنی اش بهتر بود و برنده شد. البته داور هم یک پنالتی اشتباه گرفت و کار ما را خراب کرد.حقیقتا اختلاف ما با ملوان به اندازه سه گل نبود.»

-وی در پایان گفت:از تمامی مربیانم به خاطر زحمات شان تشکر می کنم. هم چنین از خانواده خودم ممنون هستم که همیشه یار و یاورم بوده اند. همین طور از کیهان ورزشی نشریه باقدمت کشور که این فرصت را برایم مهیا کرد. امیدوارم کیهان ورزشی به عنوان یک نشریه سالم همیشه پایدار باشد.

· کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار