PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۳۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
ماجرای «گادوین منشا » مهاجم نیجریه ای پرسپولیس و راز شماره نود
گادوین منشا مهاجم تیم پرسپولیس فصل گذشته به لیگ برتر آمد و با به ثمر رساندن پانزده گل خیلی زود به بازیکنی ارزشمند در فوتبال ایران بدل شد. کیفیت بالای منشا از نظر فنی در خط حمله دلیلی بود که باشگاه پرسپولیس با او قرارداد ببندد و او را به خط حمله خوب خود در فصل نقل و انتقالات لیگ هفدهم اضافه کند. منشا در لیگ هفدهم شروع خوبی داشت و با گلهای خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نشان داد آرزوهای بزرگی دارد که می خواهدبا پیراهن پرسپولیس به تک تکش دسترسی پیدا کند. گادوین در تلاش است که در فصل جاری یکی از برترین گلزنان لیگ برتر لقب بگیرد و حتی آقای گل شود.

متولد نیجریه

-گادوین منشا مهاجم تیم پرسپولیس متولد شهر «لاگوس» نیجریه است.

-او متولد دوم سپتامبر ۱۹۸۹ است.

-گادوین متاهل است :«همسرم اهل ایتالیا می باشد و حاصل زندگی مشترک من و همسرم یک پسر به نام «پرینس» است.خانواده من در ایتالیا زندگی می کنند.»

-منشا درباره نحوه حضورش در فوتبال حرفه ای می گوید:فوتبال حرفه ای را از هجده سالگی در اسپانیا شروع کردم. اسپانیا مثل سایر کشورهای صاحب فوتبال اروپا از امکانات مدرنی برخوردار است.شروع کارم در فوتبال اسپانیا دشوار بود و در این مسیر خیلی سختی کشیدم. آسان نبود اما علاقه ام به ترقی و انگیزه درونی ام عاملی شد تا خودم را با شرایط حرفه ای و دشوار فوتبال حرفه ای اسپانیا وفق دهم.من طی دو سالی که در دسته های پایین فوتبال اسپانیا حضور داشتم نتوانستم به عنوان یک فوروارد به موفقیت های قابل توجهی برسم و از این رو ترجیح دادم به لیگ حرفه ای کشور مالت در اروپا بروم. کیفیت فوتبال اسپانیا بسیار بالاست. سطح بازیها چشمگیر است و تیم ها با ارائه فوتبال سرعتی نمایشی دیدنی دارند.

خوشحالم که در لیگ برتر هستم

-وی ادامه داد:من با تیم «کامپوستلا» در لیگ دسته دوم اسپانیا شروع کردم.سال ۲۰۱۴ بود. یک سال در این تیم بودم و چهارگل به ثمر رساندم. عملکردم به عنوان یک فوروارد چشمگیر نبود و ترجیح دادم به لیگ مالت بروم.فصل نخست با تیم «بلزن» در لیگ مالت به میدان رفتم و در طول فصل سه گل به ثمر رساندم. فصل بعد که سال ۲۰۱۶ می شود به تیم «موستا » مالت اضافه شدم و موفق شدم در یک فصل بیش از ۱۰ گل به ثمر برسانم و جایگاهی برای خودم در فوتبال مالت و یورو لیگ دست وپا کنم.پس از پایان فصل ۲۰۱۶ با پیشنهاد باشگاه پیکان تهران مواجه شدم و به ایران آمدم. همه چیز برای پیشرفتم در پیکان مهیا بود و آقای مجید جلالی سرمربی پیکان به من کمک کرد و توانستم در فصل گذشته پانزده گل برای پیکان به ثمر برسانم.امسال هم با وجود این که پیشنهادات داخلی و خارجی داشتم ترجیح دادم به تیم پزرگ پرسپولیس بپیوندم.خوشحالم که امسال در خدمت پرسپولیسی های عزیز هستم.

-گادوین اضافه کرد:خوشحالم که در فوتبال ایران حضور دارم و در تیم پرطرفداری چون پرسپولیس بازی می کنم.من از روزی که به فوتبال ایران آمدم باور داشتم که در لیگ برتر موفق می شوم.حقیقتا پیشرفت در لیگ برتر را باور داشتم و همان روز اول که به پیکان پیوستم به خودم گفتم که برای ماندن در لیگ برتر ایران باید بهترین باشم و وظایفم را به درستی انجام دهم.حالا می خواهم در پرسپولیس به جایگاه بزرگتری برسم و مثل فصل گذشته در فوتبال ایران مطرح باشم.دوست دارم مثل فصل گذشته برای تیمم گلزنی کنم و در بین برترین گلزنان لیگ برتر قرار بگیرم.

-منشا با اشاره به دشواری فوتبال حرفه ای ادامه داد:من در فوتبال حرفه ای کلی سختی کشیده ام.از شکست خوردن بدم می آید و دوست ندارم در زندگی حرفه ای در فوتبال عقب نشینی کنم.می خواهم در هر فصل از مسابقات پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشم.دوست دارم در لیگ برتر و تیم بزرگ پرسپولیس به عناوین بزرگ و ارزشمندی برسم.

دوست دارم در هر بازی ستاره باشم

-گادوین درباره سطح لیگ برتر فوتبال ایران گفت:سطح لیگ برتر ایران از نظر فنی خوب است.البته کیفیت زمین ورزشگاه های لیگ برتر دلخواه نیست اما کیفیت زمین ورزشگاه آزادی استاندارد است و به نظر من بهترین زمین فوتبال ایران به شمار می آید.سطح بازیهای لیگ برتر نسبت به لیگ های آسیایی از کیفیت قابل توجهی برخوردار است و شاهد بازیهای پرحرارتی در لیگ برتر هستیم که نشانگر کیفیت فنی بالای لیگ برتر است.البته امکانات لیگ برتر ایران نسبت به کشورهای صاحب فوتبال اروپا قابل مقایسه نیست .

-وی ادامه داد: دوست دارم در لیگ برتر ایران خیلی گل بزنم و در هر بازی ستاره زمین باشم.تنها چیزی که مرا در فوتبال حرفه ای راضی می کند گل زدن برای تیمم است . البته در برخی بازیها هم در زدن ضربه آخر ناکام می مانم. وقتی موقعیتی را از دست می دهم خیلی ناراحت می شوم. البته بهترین مهاجمان فوتبال جهان هم گل خراب می کنند و هیچ فورواردی در فوتبال جهان وجود ندارد که تمامی فرصت های به دست آمده را به گل بدل کند.من هم به عنوان یک مهاجم از این قاعده مستثنی نیستم.

- گادوین در دو فصلی که برای دو تیم پیکان و پرسپولیس بازی کرده است گاهی در جریان بازی بشدت عصبانی شده و حتی با همبازیان درگیری لفظی پیدا کرده است:«البته تا جایی که یادم می آید یکی دو بار بیشتر نبوده است. به هر حال فوتبال حرفه ای است و یک بازیکن باید وظایفش را در زمین به نحو احسن انجام دهد. متاسفانه وقتی عصبانی می شوم یکباره از همه چیز غافل شده و نمی توانم رفتارهایم را کنترل کنم.مسلما خیلی بد است و نباید یک بازیکن حرفه ای این چنین عصبانی شود.سعی می کنم مراقب رفتارم در زمین باشم اما قبول دارم که در اوج عصبانیت از کنترل خارج می شوم.»

بخشی از محبوبیت رونالدو به خاطر کارهای خیرخواهانه است

-او اضافه کرد: البته در تمرینات و فضای خارج از زمین فوتبال با همبازیانم شوخی می کنم. از جوک گفتن و شوخ طبعی خوشم می آید . گاهی برای فراموش کردن نگرانی ها می بایست خوشحال باشم . من با برخی از همبازیانم زیاد شوخی می کنم.

-منشا درباره الگوی فنی خود در دنیای فوتبال می گوید:من به عنوان یک مهاجم روی عملکرد فورواردهای نامدار جهان تمرکز می کنم.عملکرد لواندوفسکی مهاجم لهستانی تیم بایرن مونیخ را دنبال می کنم و او یکی از مهاجمان دلخواه ام در جهان فوتبال است، او خیلی راحت گل می زند . درحال حاضر مهاجمان بزرگی در دنیای فوتبال حضور دارند که به بهترین نحو برای تیم های خود گلزنی می کنند.ضمنا من رونالدو را هم خیلی دوست دارم. مدل بازی رونالدو عالی است .هم چنین رونالدو از فوتبالیست هایی است که کارهای خیرخواهانه انجام می دهد و اینها باعث شده تا رونالدو به فوتبالیستی محبوب بدل شود. رونالدو به کودکان فقیر و بی سرپرست کمک می کند و در کنار فوتبال به دنبال یاری رساندن به فقرا می باشد.

مردم ایران مهربان هستند

-فوتبال نیجریه در سالهای گذشته دچار افت فاحشی شده است، تیم ملی نیجریه همچون یک دهه گذشته جایگاه خود را از دست داده است و گادوین درباره تیم ملی کشور خود می گوید:قبول دارم که تیم ملی نیجریه مثل دوران گذشته خود قوی نیست و از جایگاه سابق خود فاصله گرفته است.گرچه فوتبال جهان نسبت به دو دهه گذشته خیلی فرق کرده است . نیجریه کلی فوتبالیست در لیگ های معتبر اروپا دارد و البته برای بازگشت به روزهای خوب خود در فوتبال جهان و افریقا به تغییرات اصولی نیاز دارد. تیم ملی نیجریه در دو دهه گذشته تیمی سرسخت در جهان نامیده می شد اما الان از روزهای اوج خود فاصله گرفته است.

-وی ادامه داد:من مثل تمامی بازیکنان فوتبال حرفه ای دوست دارم به تیم ملی کشورم دعوت شوم. تماس هایی کم و بیش با من گرفته شده است اما صحبتی درباره حضورم در تیم ملی مطرح نیست. برخی رسانه های ورزشی نیجریه عملکردم را در فوتبال ایران دنبال می کنند و از این بابت خوشحالم.

-گادوین درباره زندگی در ایران می گوید:ایران کشوری عالی است و مردمانی مهربان دارد. ایرانی‌ها از لحاظ اخلاقی خیلی شبیه ما آفریقایی‌ها و ایتالیایی‌ها هستند و خیلی زود با افراد دوست و صمیمی می‌شوند. من هم مثل مردم خوب ایران دوست دارم خیلی زود با دیگران صمیمی شوم.بازیکنان ایرانی خیلی زود با بازیکنان خارجی دوست می شوند و شخصیت خوبی دارند.ضمنا برخی فوتبالیست های ایرانی مثل فرشاد احمدزاده همبازیم خیلی شوخ طبع و دوست داشتنی هستند.او به زبان انگلیسی تسلط دارد و وقتی به پرسپولیس رفتم خیلی زود با وی صمیمی شدم. البته من با بیشتر همبازیانم در پرسپولیس صمیمی هستم و روابط خوبی دارم.

برانکو یک مربی جنتلمن است

-گادوین درباره برانکو سرمربی خود در تیم پرسپولیس می گوید:برانکو یک مربی جنتلمن و حرفه ای است.برانکو یک مربی کاربلد و بزرگ در فوتبال ایران است و بطور حتم قادر است به رشد فوتبال بازیکنانش کمک شایانی کند.از وقتی به پرسپولیس آمده ام متوجه دیدگاههای حرفه ای و ارزشمند او شده ام.امیدوارم بتوانم در این فصل بازیكن مفیدی برای پرسپولیس باشم و جواب اعتماد برانكو را هم بدهم.البته شروع امیدوارکننده ای داشته ام و خوشحالم که برانکو به من اعتماد دارد.

-او اضافه کرد: برانکو یکی از مربیان بسیار با دانش فوتبال ایران است، واقعا نمی توانم خوشحالی خودم را از تمرینات بسیار حرفه ای که انجام می دهیم پنهان کنم، او برای تمام روزهای و لحظه های تمرین برنامه دارد و این ما را خوشحال می کند که دوران آماده سازی خود را کاملا هدفمند پشت سر می گذاریم. تمرینات بسیار سخت و البته باکیفیتی داریم و امیدوارم بتوانیم با این تمرینات در فصل جاری جام ها را درو کنیم.

طارمی ستاره پرسپولیس است

-مهاجم افریقایی پرسپولیس درباره همبازی بودن با مهدی طارمی گفت: طارمی آقای گل و ستاره پرسپولیس است. بازی در كنار چنین بازیكن باكیفیتی به نفع من است و پرسپولیس هم سودش را می‌برد. ما می‌توانیم به كمك سایر بازیكنان روی هم رفته تعداد گلهای مان را بیشتر کنیم. البته مهم موفقیت پرسپولیس و تكرار عنوان قهرمانی است. لطفاً این حرف را هم بنویسید.من هم مانند تمام بازیکنان پرسپولیس دوست دارم بهترین نتایج را به دست بیاوریم، برای این موضوع باید خط حمله ای قوی داشته باشیم تا از توپ های به دست آمده بهترین استفاده را ببریم.

-وی اضافه کرد: سال گذشته با سیامک نعمتی هم بازی بودم.خوشحالم که امسال هم با نعمتی در پرسپولیس همبازی هستم. او بازیکن خوبی است که می تواند برای تیم موثر باشد، من هم در آمادگی کامل به سر می برم، فرقی نمی کند نعمتی یا هر بازیکن دیگری برایم پاس گل بفرستد از آن بهترین استفاده را خواهم برد، اکنون همه تلاشم را به کار بستم تا بتوانم با گل های که برای پرسپولیس به ثمر می رسانم خودم را به عنوان آقای گل جدید فوتبال ایران معرفی کنم.

-گادوین درباره دربی معروف پایتخت می گوید:دربی یک مسابقه بزرگ بین دو تیم همشهری و رقیب است.از نظر من دربی دوستانه نمی شود. دربی یعنی دو تیم مهم یک شهر به دیدار یکدیگر بروند، تیم هایی که رقیب هم هستند و با این وجود نمی توان به آن لقب دوستانه داد، دربی همیشه مهم است و من این را خوب می دانم.امیدوارم در دربی رفت لیگ برتر گلزنی کنم و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان میدان باشم.

نود شماره موردعلاقه ام بود

-گادوین در بازی رفت تیم پرسپولیس برابر تیم الاهلی عربستان درخشید و یک گل زیبا به حریف خود در لیگ قهرمانان آسیا زد:«خوشحالم که گل مساوی بازی را به ثمر رساندم و به عنوان بازیکن تعویضی موفق شدم وظیفه خود را انجام دهم.برانکو مرا به عنوان یارتعویضی به میدان فرستاد و من برای گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا انگیزه زیادی داشتم و خوشبختانه به هدفم رسیدم.»

-منشا درباره شماره پیراهن مورد علاقه اش هم گفت:شماره نود را دوست دارم.پس از حضور در پرسپولیس شماره 90 را انتخاب کردم، همیشه نسبت به این شماره احساس خوبی داشته ام و به همین دلیل وقتی با پرسپولیسی ها به توافق رسیدم گفتم شماره 90 را می خواهم و در نهایت نیز همین اتفاق افتاد، من در تیم پیکان نیز با همین شماره موفق شدم گل های فراوانی را به ثمر برسانم.

-وی در خاتمه گفت:از همه هواداران پرسپولیس ممنونم، آنها با تشویق های خود ما را حمایت می کنند. دوست دارم در فصل جاری با گلزنی های پیاپی شادشان کنم و در موفقیت های پرسپولیس سهیم باشم.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار