PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۳۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی در آستانه دیدار پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان سعودی، به عملکرد مهدی طارمی و عمرالسومه دو گلزن برتر دو تیم پرداخت.
کیهان ورزشی -
پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمان آسیا مقابل الاهلی عربستان به میدان می رود. دیدار رفت و برگشت دو تیم روزهای 31 مرداد و 21 شهریور برگزار می شود.
نبرد پرسپولیس و الاهلی سخت ترین رویارویی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است و دو تیم امیدوار هستند مهاجمان آنها بتوانند اثرگذار باشند.
10 گلی که مهدی طارمی و عمر السومه در رقابت های قاره ای به ثمر رسانده اند، انتظارات را بردوش آنها گذاشته است.
غریزه شکارگری طارمی در هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحده در اوج خود قرار داشت. او در 10 دقیقه پایانی بازی دو گل زد تا پرسپولیس بازی باخته را سه بر دو ببرد.
طارمی در دیدار برگشت پرسپولیس مقابل الوحده که به منزله بازی مرگ و زندگی بود، بعد از 20 دقیقه پرسپولیس را با نتیجه دو بر صفر پیش انداخت. تیم میهمان بازی را به تساوی کشاند. اما طارمی با زدن دو گل دیگر و هت تریک باعث شد پرسپولیس با نتیجه چهار بر دو به مرحله حذفی صعود کند.
شش گل از 10 گل پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دستاورد طارمی است. گل به خودی چیکو فلورس باعث شد پرسپولیس با شکست لخویا راهی یک هشتم نهایی شود.
طارمی با شش گل در رده دوم گلزنان برتر قرار دارد. این مهاجم که در کمتر از نیمی از بازی های تیم خود گلزنی کرده، می خواهد عملکرد بهتری ارائه کند. همه گل های او از منطقه پنالتی به ثمر رسیده و شواهد محکمی هست که طارمی اگر حمایت نشود پرسپولیس دچار مشکل گلزنی خواهد شد.
طارمی در سال 2014 جذب پرسپولیس شد و سال بعد برای نخستین بار در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد. او در این رقابت ها موفق به گلزنی شد، هرچند پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی از گردونه رقابت ها کنار رفت.
دو سال از آن زمان گذشته و این مهاجم بیش از نیمی از گل های پرسپولیس را در مسیر صعود سرخپوشان به یک چهارم نهایی به ثمر رسانده است.
بر اساس این گزارش، عمر السومه در دیدار الاهلی مقابل بنیادکار در 13 دقیقه اول بازی گلزنی کرد تا الاهلی با نتیجه دو بر صفر به برتری برسد. السومه در دیدار مقابل ذوب آهن در مسقط، گل پیروزی بخش را برای تیمش به ثمر رساند. او مقابل العین نیز در بازی برگشت دو گل زد تا نوار شکست ناپذیری الاهلی قطع نشود.
السومه به علت مصدومیت سه بازی آخر رقابت های قاره ای را از دست داد. اما او برای مرحله یک چهارم نهایی مقابل پرسپولیس به میدان بازمی گردد.
درحالی که الاهلی در غیاب السومه دو بازی مرحله یک هشتم نهایی را برگزار کرد و با مجموعه نتیجه 4 بر 2 الاهلی را شکست داد، حضور قدرتمند این مهاجم در محوطه جریمه و تهدید مداوم او نشان می دهد نقش مهمی در الاهلی دارد.
شانس گلزنی السومه در دو بازی رفت و برگشت مقابل پرسپولیس در منطقه پنالتی اندک است.
این مهاجم در بازی قبلی تیم خود مقابل حریفان ایرانی در رقابت های امسال گلزنی کرده است. السومه مطمئن است برابر سرخپوشان موفق به گلزنی خواهد شد.
السومه سه سال متوالی آقای گل لیگ برتر عربستان سعودی بوده و در 71 مسابقه خود 73 گل در لیگ عربستان به ثمر رسانده است. او به نخستین قهرمانی تیمش بعد از 32 سال کمک کرد.
با این حال مصدومیت باعث شد السومه بیشتر دیدارهای الاهلی را در لیگ قهرمانان آسیا 2016 از دست بدهد. او این بار با چهار گل در پنج بازی بازگشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار