PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
تیم ملی ایران در آخرین بازی خود از هفته سوم لیگ جهانی والیبال، برابر روسیه به میدان رفت.
کیهان ورزشی-

تیم ملی والیبال ایران در سومین روز از هفته سوم لیگ جهانی ۲۰۱۷ والیبال که به میزبانی شهر ووچ در کشور لهستان و در سالن اطلس آرنا برگزار می‌شد، رو در روی تیم ملی روسیه قرار گرفت.
روسیه در لیگ جهانی امسال با اینکه در هفته های ابتدایی به دلیل تغییرات عمده ای که در ترکیبش انجام داده بود نتوانست نتایج خوبی کسب کند در ادامه و هر چه به پایان دور مقدماتی نزدیک‌تر شدیم شرایط تیمی خوبی را به دست آورد. شاگردان شلیلپنیکوف می‌توانند با پیروزی بر ایران و شکست بلژیک و فرانسه اقتدار خود را نشان دهد و با لهستان خود را در مرحله نهایی ببینند.
روسیه تا پیش از آغاز روز سوم با چهار برد و چهار باخت و کسب یازده امتیاز در مکان هفتم قرار دارد.
تیم ملی والیبال ایران نیز با حضور ایگور کولاکوویچ سرمربی جدید خود، پس از باخت در دیدار قبلی خود برابر لهستان دیگر هیچ شانسی برای صعود به مرحله نهایی ندارد. بازیکنان ایران تا پایان روز دوم با سه برد و پنج باخت و کسب هفت امتیاز در جایگاه دهم سطح یک لیگ جهانی قرار دارند و برای ارتقا جایگاهشان در جدول تلاش می کنند.
تیم ملی ایران در دیدارهای قبلی خود به ترتیب برابر آمریکا و لهستان سه بر صفر بازی را واگذار کرد.
عادل غلامی به دلیل کشیدگی کشاله پا و محمدجواد معنوی‌نژاد به دلیل پارگی عضله دو قلوی ساق پای چپ، قادر به همراهی تیم‌ملی ایران در هفته سوم رقابت‌ها نیستند.
سعید معروف، فرهاد سال‌افزون، رضا قرا، امیر غفور، فرهاد نظری‌افشار، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجان‌پور، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، علی شفیعی، محمدطاهر وادی، مسعود غلامی، مهدی مرندی و مصطفی حیدری تیم ملی والیبال ایران را در هفته سوم لیگ جهانی همراهی می‌کنند.
سرگئی آنتیپکین، ایلیا ولاسوف، دیمیتری کوالوف، رومان مارتینیوک، دیمیتری وولکوف، دنیس بریکوف، ایگور فئوکتیسوف، وادیم لیخوشرستوف، دیمیتری شچربینین، ماکسیم ژیگالوف، ایگور کلیوکا، ایلیاس کورکائف و آرتم زلنکوف بازیکنان تیم‌ملی روسیه تحت‌ هدایت سرگئی شلیاپنیکوف در هفته سوم لیگ جهانی هستند.
ست اول ۲۴-۲۶ روسیه
ایران با چهره ای متفاوت وارد زمین شد و فرهاد سال افزون، رضا قرا، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور، مسعود غلامی، سامان فائزی و مصطفی حیدری بازی را آغاز کردند.
بازی بسیار نزدیک دنبال می‌شد و ترکیب تغییر کرده ایران با روس‌ها در امتیاز ۴ مساوی بودند.
با اشتباه مهاجمان ایران در استفاده نکردن از توپ‌های برگشتی روسیه به امتیاز ۷ رسید.
دو تیم در نتیجه ۸ بر ۶ به سود روسیه به تایم استراحت رفتند.
قرا که در نبود امیر غفور بازی خوبی را تا به این جا به نمایش گذاشته بود توانست از پشت خط امتیاز بگیرد و حساب کار در عدد ۸ به تساوی رسید.
مدافعان وسط جوان ایران در این بازی با انگیزه بالایی که از خود نشان می دادند مهاجمان روسیه را در تبدیل توپ به امتیازات با مشکل مواجه کردند و با دفاع روی تور فائزی ایران ۱۱ بر ۹ از حریف پیشی گرفت.
اما باز هم اشتباهات فردی باعث شد روس ها که سخت به دنبال پیروزی در این بازی هستند در امتیاز ۱۳ بازی را به تساوی بکشانند.
تیم ایران پرنوسان بازی می‌کرد اما جوانان با انگیزه ایران زودتر از روسیه به امتیاز ۱۶ رسیدند.
روس‌ها کار را به تساوی کشاندند اما با دفاع‌های دیدنی مدافعان وسط ایران، نتیجه ۱۹‌ بر ۱۷ شد و سرمربی روسیه درخواست تایم استراحت کرد.
درخشش جوانان ایران ادامه داشت و با حفظ اختلاف نتیجه ۲۱ بر ۱۹ شد و باز هم شلیاپنیکوف درخواست تایم استراحت کرد.
ایران زودتر از حریف به امتیاز ۲۴ رسید و در حالی که روسیه در امتیاز ۲۱ بود دو امتیاز متوالی گرفت و نتیجه ۲۴ بر ۲۳ شد.
کولاکوویچ هم که خطر را حس کرده بود زنگ تایم استراحت را به صدا درآورد.
پس از وقفه ایجاد شده باز هم این روس ها بودند که در امتیاز ۲۴ بازی را به تساوی کشاندند. همین‌باعث شد تا کولاکوویچ در فاصله یک دقیقه دومین تایم استراحت ایران را نیز درخواست کند.
در ادامه با امتیاز سرویس کوالوف روسیه در عین ناباوری نتیجه را ۲۴ بر ۲۶ واگدار کرد.
با این نتیجه روسیه یک بر صفر از ایران پیش افتاد.

ست دوم ۱۸-۲۵ روسیه
روس ها پس از کسب امتیاز نخست با دو اشتباه فردی میرزاجانپور در همان ابتدا سه بر صفر پیشی گرفتند.
رصا قرا که در ست نخست پنج امتیاز کسب کرده بود باز هم قفل بازی را برای ایران شکست و امتیاز نخست را کسب کرد.
پس از یک رالی طولانی و دو دریافت متوالی از عبادی پور از منطقه شش میدان، ایران امتیازاتش را به عدد ۲ رساند.
روسیه که می دانست در صورت کم کاری با بازیکنان با انگیزه ایران رو به رو می‌شود فاصله دو امتیازی را حفط کرده بود اما قرا با تبدیل امتیاز در برابر تک دفاع خود نتیجه را ۷ بر ۶ کرد.
دو تیم در تایم استراحت فنی دوم در امتیاز ۸ بر ۶ نزد مربیان خود رفتند.
میانگین قدی بالای دو متر بازیکنان روسیه اجازه نداد تا مهاجم ایران کار را به تساوی بکشاند و نتیجه ۱۰ بر ۸ به سود روسیه پیش رفت.
پس از یک رالی جذاب مهاجم چپ دست روسیه از منطقه دو توپ را تبدیل به امتیاز کرد و ضمن افزایش فاصله نتیجه را ۱۱ بر ۸ کرد.
عبادی پور هم پس از پرشی بلند با دستان کورکیوف بلند قامت رو به رو شد و نتیجه ۱۳ بر ۹ شد.
همین افزایش فاصله باعث بر هم خوردن تمرکز یاران جوان ایران شد و روسیه با بهره از این عدم تعادل یک امتیاز دیگر گرفت و نتیجه را ۱۴ بر ۹ به سود خود تغییر دارد.
کولاکوویچ پس از این امتیاز سریع تایم استراحت را درخواست کرد و پس از همین وقفه بالاخره ایران توسط میرزاجانپور امتیاز کسب کرد و حساب کار ۱۴ بر ۱۰‌ شد.
شاگردان شلیاپنیکوف بسیار کم اشتباه تر بازی می کردند و در ادامه زوتر از ایران به امتیاز ۱۶ رسیدند و ایران در عدد ۱۰ باقی ماند.
با دفاع مسعود علامی مقبال یار ۲ متر و ۱۵ سانتی متری روسیه ایران به امتیاز ۱۲ رسید.
با رای داور بر خطا بودن پاس پنجه لیبرو تیم روسیه ایران به امتیاز ۱۵ رسید اما عبادی پور هم دفاع شد و باز هم اختلاف به گونه ای شد که روسیه در آستانه گرفتن ست دوم‌ قرار گرفت و نتیجه ۲۰ بر ۱۶ به سود روسیه ادامه داشت.
در امتیاز ۲۰ بر ۱۷، قائمی به جای علامی وارد زمین شد و با وجود این که یک سرویس محکم زد اما خطای میرزاجانپور باعث شد تا فاصله چهار امتیازی هم‌چنان باقی بماند.
پس از برخورد توپ مهاجم ایران به تور نتیجه ۲۲ بر ۱۷ شد و کولاکوویچ که در آستانه شکست در ست دوم قرار داشت درخواست تایم استراحت کرد.
روس ها با وجود وقفه ایجاد شده باز هم قدرت نمایی کردند و امتیاز ۲۳ را نیز از آن خود کردند.
روسیه زودتر از ایران به امتیاز ۲۴ رسید و با برخورد توپ میرزاجانپور به دستان مدافع روسیه این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود روسیه به پایان رسید.

ست سوم ۱۸-۲۵ روسیه
روسیه که برای صعود به مرحله نهایی بسیار به پیروزی سه امتیازی برابر ایران نیاز داشت باز هم ست را با روحیه تر آغاز کرد و امتیاز نخست را با یک دفاع کسب کرد.
میرزاجانپور که تا به این جا با کسب ۸ امتیاز برای ایران بیشترین امتیازات را کسب کرده بود توانست یک امتیاز دیگر را کسب کند. درخشش او با کسب یک امتیاز سرویس دیگر ادامه داشت و ایران ۴ بر ۳ از روسیه پیش افتاد.
پس از یک رالی بسیار طولانی و زیبا باز هم میرزاجانپور بود که به قائله خاتمه داد و حساب کار ۷ بر ۶ به سود ایران شد.
جوانان با انگیزه ایران با جنگندگی اجازه برخورد توپ به زمینشان را نمی دادند و همین باعث شد تا مسعود غلامی با یک تک دفاع دیدنی در یک رالی طولانی امتیاز ۸ را برای ایران گرفت.
گویا ایران جانی تازه گرفته بود و این بار عبادی پور یک امتیاز سرویس از دستان متزلزل دریافت عقب زمین روسیه گرفت و نتیجه ۱۰ بر ۸ شد.
جوانی و ترکیب جدید تیم ملی ایران باعث شده بود تا در لحظات حساس نتوانند به خوبی توانایی خود را نشان دهند و روسیه از همین غفلت استفاده کرد و نتیجه را ۱۳ بر ۱۱ به سود خود تغییر داد.
فرهاد سال افزون با زدن سرویس هدفدار یک امتیاز سرویس گرفت و همه چیز در عدد ۱۵ به تساوی رسید.
روسیه ۱۶ بر ۱۵ تایم استراحت فنی دوم را از آن خود کرد.
رضا قرا هم در ست سوم نتوانست درخشش ست نخست را تکرار کند و با کوباندن توپ به دفاع حریف نتیجه ۱۸ بر ۱۵ به نفع روسیه شد.
در ادامه با غفلت حیدری یک امتیاز مستقیم سرویس نیز برای روسیه کسب شد و اختلاف به عدد چهار رسید و همین کافی بود تا کولاکوویچ درخواست تایم استراحت کند.
بازیکنان ایران که بازی را از دست رفته می دیدند در اواخر ست پر اشتباه ظاهر شدند و روسیه ۲۱ بر ۱۶ از ایران جلو افتاد.
میرزاجانپور توپ را مستقیم به بیرون فرستاد و روسیه به امتیاز ۲۳ رسید.
ایران در پایان ست سوم را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به روسیه واگذار کرد.
روسیه هم با پیروزی در این ست، سه بر صفر ایران را شکست داد.
تیم ملی ایران پس از این بازی با سه برد برد و شش باخت از نه بازی، هفت امتیازی باقی ماند و تا پیش از پایان بازی های هفته سوم در مکان دهم جدول رده بندی سطح یک لیگ جهانی ایستاد. تیم ملی روسیه هم با پنج برد و چهار باخت و کسب چهارده امتیاز ضمن افزایش امتیازاتش، بسیار به صعود به مرحله نهایی نزدیک شد و تا پیش از پایان بازی های روز سوم در مکان چهارم جدول قرار گرفت.

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی که به میزبانی لهستان برگزار شد، برابر آمریکا، لهستان و روسیه سه بر صفر بازنده شد و بدون کسب امتیازی از این کشور به کار خود در لیگ جهانی ۲۰۱۷ پایان داد

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار