PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۲۱۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
گفت و گو با علي طاهران جوان ترين بازيكن تيم تراكتورسازي تبريز
تيم تراكتورسازي تبريز در نيم فصل دوم ليگ برتر با هشت بازيكن محروم مواجه شد.بطوركلي كادرفني تراكتورسازان براي پر كردن جاي خالي محرومان چاره اي نداشت غير از اين كه به بازيكنان جوان تيم هاي پايه خود فرصت دهد.علي طاهران هافبك دفاعي تراكتورسازي يكي از همين جوانان بود كه با حمايت امير قلعه نويي سرمربي تيم محبوب تبريزي ها توانست در هفته هاي پاياني ليگ برتر امسال به ميدان برود و به جايگاه ارزشمندي در تراكتورسازي برسد. اگر طاهران تذكرات مربيانش گوش دهد مي تواند در آينده به يك كريم باقري ديگر در فوتبال تبريز بدل شود.او از نظر فني و فيزيكي براي ترقي در عالم فوتبال همه چيز دارد.

بچه تبريز

-شانزدهم مرداد 1376 زادروز علي طاهران هافبك دفاعي تيم تراكتورسازي است.

-زادگاهش تبريز مركز آذربايجان شرقي است:" من بچه محله عباسي تبريز هستم.محله اي قديمي در تبريز است كه بيشتر نوجوانان و جوانانش طي سالهاي گذشته فوتباليست هاي به نامي شده اند. كريم باقري ، برادران دين محمدي و... از بچه هاي محله عباسي تبريز هستند.زمين خاكي محله عباسي از گذشته ميزبان نوجوانان و جوانان تبريزي بوده است.البته زمين خاكي عباسي به چمن مصنوعي بدل شده است و بچه ها در چمن مصنوعي فوتبال بازي مي كنند.من در زمين خاكي بازي نكردم اما از زمين خاكي عباسي خاطرات زيادي دارم. فوتبال محلات تبريز از گذشته پابرجا بوده و طرفداران زيادي در شهرمان دارد."

-خانواده اش ورزشي نبود:"تنها عضو ورزشكار خانواده مان هستم. برادر ندارم و شغل پدرم آزاد است. البته حمايت هاي بي دريغ پدر و مادرم سكوي پرتابم شد و لازم است از آنها به خاطر پشتيباني شان تشكر كنم."

وي ادامه داد:دپيلم دارم و مي خواهم در آينده ادامه تحصيل بدهم. دوست دارم به دانشگاه بروم و در رشته تربيت بدني تحصيل كنم. درحال حاضر درگير تيم تراكتورسازي و تيم جوانان ايران هستم ولي بزودي براي ادامه تحصيل اقدام خواهم كرد.

محصول باشگاه تراكتورسازي

-علي طاهران بازيكن تيم تراكتورسازي تبريز درباره نحوه ورود به فوتبال گفت:مثل بيشتر بچه ها در كوچه و خيابان فوتبال بازي مي كردم و هر روز با بچه هاي محل مشغول بازي بوديم.در يازده سالگي فرصت پيدا كردم كه به تيم نونهالان باشگاه تراكتورسازي اضافه شوم.من در تمامي رده هاي باشگاه تراكتورسازي بازي كرده ام و يكبار هم به عنوان كاپيتن تيم جوانان باشگاه در ليگ ايران به مقام قهرماني رسيده ام..تيم جوانان خوبي داشتيم و باارائه بازيهاي قابل قبول در ليگ جوانان ايران به جام قهرماني رسيديم.

-هافبك دفاعي تراكتورسازي اضافه كرد:آقاي امير قلعه نويي سرمربي تراكتورسازي زماني كه بازيكن تيم جوانان باشگاه بودم به من لطف كرد و اجازه داد در تمرينات تيم بزرگسالان تراكتور شركت كنم. توجه قلعه نويي به من انگيزه ساز بود و سبب شد تا با جديت و تلاش بسيار تمرين كنم. به لطف قلعه نويي در ليگ برتر به ميدان رفتم و لازم است از توجه و زحمات امير قلعه نويي به عنوان يك مربي كاربلد و مدبر تشكر كنم. ايشان در پيشرفت فني ام نقش تعيين كننده اي دارند.

-علي درباره اولين مربي خود در دنياي فوتبال گفت:كمال كمالي اولين مربي ام بود. پيش از آن كه به تراكتورسازي بروم در يك مدرسه فوتبال ثبت نام كردم و آقاي كمالي مربي ام بود و برايم زحمات زيادي كشيد.

-طاهران ادامه داد: من محصول تيم هاي پايه باشگاه تراكتورسازي هستم و خوشحالم كه در تمامي رده هاي باشگاه بازي كرده ام . تراكتور باشگاه بزرگي است و درحال حاضر جزو بهترين باشگاههاي ايران به شمار مي آيد.

بزرگترهاي تراكتور كمكم كردند

-از علي درباره هم دوره اي هايش در تيم هاي پايه تراكتورسازي سوال مي كنيم و او دراين باره به كيهان ورزشي مي گويد: متاسفانه هيچ كدام از هم دوره اي هايم فوتبال بازي نمي كنند و الان جايي در فوتبال تبريز ندارند. تعدادي شان دنبال درس و مشق رفتند و تعداد ديگري فوتبال را رها كردند ولي به واسطه علاقه ام در تراكتور ماندم و مسير خود را ادامه دادم. اگر تعريف از خود نباشد پشتكار زيادي دارم و هر كاري را شروع كنم مي بايست بدون نقص به پايان برسانم. حمايت هاي پدر و مادرم سبب شد تا فوتبال را جدي بگيرم و هرگز دلسرد نشويم.

-طاهران درباره نحوه حضورش در تركيب تراكتورسازي تبريز گفت:متاسفانه تراكتور در نيم فصل دوم ليگ امسال با بدشانسي مواجه شد و هشت بازيكن تيم ما دچار محروميت شدند.عدم حضور هشت بازيكن اصلي عاملي بود تا من به تركيب اصلي راه پيدا كنم.امير قلعه نويي به من اعتماد كرد و مجوز حضورم در تركيب اصلي را صادر كرد.

-اولين بازي علي طاهران با پيراهن تراكتورسازي برابر تيم پديده مشهد بود:"خوشبختانه در اولين تجربه سربلند شدم و تراكتور در مصاف با پديده پيروز شد.البته پنج الي شش دقيقه ابتدايي مسابقه استرش داشتم اما پس از دقايق ابتدايي فوتبالم را بازي كردم و به دنبال اجراي دستورات سرمربي محترم در زمين بودم.البته لازم است از كمك هاي بازيكنان باتجربه مان تشكر ويژه كنم."

وي ادامه داد:پيش از شروع بازي برابر پديده با چند بازيكنان باتجربه تراكتور همكلام شدم. آقاي محمد نوري پيش از بازي به من گفت كه اصلا استرس نداشته باش و كار خودت را انجام بده و سعي كن كه دستورات كادرفني را در زمين پياده كني. هم چنين مهدي كياني كاپيتن خوب مان هم به من خيلي كمك كرد و با صحبت هايش باعث شد تا با كمترين استرس وارد زمين شوم و داخل زمين هم با گفتن نكات فني كمكم كرد. لازم است از بزرگترهاي تيم تراكتورسازي تشكر كنم.

براي حضور در جام جهاني لحظه شماري مي كنم

-طاهران درباره حضورش در بازي اخير تراكتورسازي و استقلال تهران به كيهان ورزشي گفت:به هر حال استقلال تيم قابل احترامي است . استقلال مثل تراكتورسازي براي كسب جايگاه دومي مي جنگد اما تيم ما با ارائه بازي بهتر موفق شد سه امتياز ارزشمند را مقابل استقلال كسب كند. من در اين بازي خيلي راحت كار كردم و هدفم اين بود كه دستورات كادرفني را در زمين اجرا و از همه مهم تر از توانايي هايم برابر هافبك هاي استقلال به درستي استفاده كنم.البته نايب قهرماني تراكتور با شكست استقلال درتبريز تاحدودي مسجعل شد ولي هنوز ليگ تمام نشده و ما بايد در بازيهاي باقي مانده برنده شويم تا با اقتدار نايب قهرماني مان را قطعي كنيم.

-در حال حاضر علي عضو تيم جوانان ايران است و بزودي با اين تيم در جام جهاني به ميدان خواهم رفت:"خوشحالم كهعضو تيم ملي جوانان هستم و مي توانم در جام جهاني به ميدان بروم. البته اردوي تيم ملي مدتي است كه شروع شده اما من به جهت همراهي تراكتورسازي در ليگ برتر بر سر تمرينات اماده سازي تيم جوانان غايب بودم.پس از پايان ليگ به اردوي تيم جوانان ملحق خواهم شد . الان براي حضور در جام جهاني جوانان لحظه شماري مي كنم.اميدوارم تيم ملي در جام جهاني به نتايج مطلوبي برسد. تيم خوب و انرژيكي داريم و اگر بدشانسي نياوريم مي توانيم تيم قابل احترامي در جام جهاني لقب بگيريم."

قصل جاري را با قهرماني به پايان مي رسانيم

-علي درباره حمايت همه جانبه آذربايجاني ها از تراكتورسازي مي گويد:پس از صعود خاطرانگيز تيم تراكتورسازي به ليگ برتر شاهد تشويق و حمايت قابل توجه تبريزي ها از تيم شهرمان بوديم.همه از تراكتور حمايت كردند و براي ماندگارشدن تيم در ليگ برتر هر هفته سكوها را پر كردند.البته مدتي است كه تعداد تماشاگران تراكتور در بازيهاي خانگي كمتر شده است و دلايل واقعي اش را نمي دانم. گرچه تبريزي ها در ديدار خانگي مان برابر تيم استقلال تهران به ورزشگاه آمدند و از تراكتورسازي حمايت كردند. خداراشكر كه تيم ما مقابل استقلال تهران پيروز شد و هواداران مان را شاد و خندان روانه خانه كرديم.

-طاهران درباره عملكرد فصل جاري تيم تراكتورسازي تبريز در ليگ برتر گفت:به نظر من تراكتورسازي از نظر نتيجه گيري عملكرد خوبي داشته است.الان تراكتور در جام جذفي فيناليست است و در ليگ برتر به رده دوم جدول رسيده و احتمال نايب قهرماني اش نسبت به استقلال تهران بيشتر است.اگر در نيم فصل دوم ليگ دچار بدشانسي نمي شديم الان بيشتر امتياز جمع كرده بوديم. ضمنا حمايت طرفداران مان در نتايجي كه كسب كرده ايم بسيار اثرگذار بوده است. آنها در سرما و گرما از ما حمايت كرده اند.

-او ادامه داد: هدف تراكتورسازي كسب جام حذفي است. ما مي خواهيم فصل جاري را با قهرماني به پايان برسانيم.ان شاالله با حمايت هواداران تراكتورسازي در جام حذفي قهرمان خواهيم شد. البته در ديدار فينال به مصاف تيم نفت تهران مي رويم. نفت تهران جزو تيم هاي مستحكم ليگ بوده و نتايجي كه كسب كرده نشان مي دهد كه نفت تهران را نبايد آسان پنداشت.گرچه تراكتورسازي از يك كادرفني خوب برخوردار است و بازيكنان قابلي دارد كه در روزهاي حساس خودي نشان مي دهند.

آقا كريم الگوي من است

-علي اضافه كرد: انصافا اگر هشت بازيكن ما دچار محروميت و مصدوميت نمي شدند و باتمام قوا در ليگ به ميدان مي رفتيم الان مدعي قهرماني بوديم.متاسفانه ما در نيم فصل دوم با شرايط غيرمنتظره اي مواجه شديم و نتوانستيم ريتم نيم فصل اول را طي كنيم. با اين حال هدف ما اين است كه با قهرماني در جام حذفي دل مردم تبريز و آذربايجان شاد كنيم.ما براي قهرماني در فينال جام حذفي مي جنگيم تا با قهرماني كارمان را به پايان برسانيم.

-طاهران درباره الگوي فني خود به كيهان ورزشي يادآور شد:كريم باقري بزرگ مرد فوتبال آذربايجان الگوي فني ام است. از نونهالي طرفدار آقا كريم بوديم. ايشان در زمان بازيگري يك فوتباليست بزرگ و قهار بودند . ضمنا من در پستي بازي مي كنم كه آقا كريم سالها در اين پست درخشيده بود.هم چنين لازم است از مهدي كياني كاپيتن ارزنده تراكتورسازي يادي كنم. ايشان به من خيلي كمك كرده اند و حقيقتا مثل يك برادر بزرگتر راهنمايي ام كرده اند. مي خواهم از اين طريق به آقا مهدي خسته نباشيد بگويم و از او تشكر كنم.

-هافبك تراكتورسازي درباره آينده فوتبالي خود گفت: دوست دارم به عنوان يك فوتباليست از تراكتورسازي به ليگ هاي اروپايي ترانفر شوم. البته رفتن به فوتبال اروپا كار دشواري است و بايد تلاش بيشتري كنم.من در فصل آينده فرصت دارم تا توانايي هايم را نشان دهم و به يكي از بازيكنان موثر ليگ در خط هافبك بدل شوم.

دوست دارم يك روزي شاگرد كريم باقري شوم

-طاهران درباره امير قلعه نويي سرمربي تراكتورسازي خاطرنشان كرد:آقاي قلعه نويي بهترين مربي ايران است.به نظر من جايگاه بزرگي در فوتبال ايران دارد و كار كردن با اين مربي لذت بخش است.جذبه اي كه بر سر تمرينات و بازيها از خود نشان مي دهد به نظر من كمك حال هر تيمي مي شود.ايشان به من خدمت كرده و از اين بابت از قلعه نويي ممنون هستم.هواداران تراكتورسازي هم بارها متوجه شده اند كه قلعه نويي يكي از بهترين مربيان تيمشان بوده است.شاگردي قلعه نويي سكوي پرتاب شد.

-او ادامه داد: قلعه نويي هميشه بر سر تمرينات مي گويد كه من مي توانم يك روز جانشين خوبي براي كريم باقري در فوتبال ايران شوم. البته آقاي قلعه نويي به من لطف دارند . دوست دارم يك روز براي تيم آقا كريم بازي كنم. آقا كريم افتخار فوتبال آذربايجان است .

-از طاهران پرسيديم كه تاكنون با كريم باقري از نزديك برخوردي داشته است:"ايشان را دوبار از نزديك ديده ام اما هيچ گاه با آقا كريم هم كلام نشده ام.خيلي دوست دارم روزي كه به يك بازيكن پخته بدل شدم شاگرد باقري شوم.البته دوست دارم يك روزي درباره پست هافبك دفاعي با آقا كريم صحبت كنم و از ايشان بياموزم. كريم باقري يكي از برترين هاي هافبك هاي آسيا به شمار مي آيد و تجربيات گرانبهايي دارد."

-طاهران جوان ترين بازيكن تراكتورسازي است و درباره روابط خود با همبازيانش مي گويد: من از نظر سني كوچكترين بازيكن تراكتور هستم ولي با همه روابط صميمانه اي دارم. من به تك تك اعضاي تراكتورسازي احترام مي گذارم و سعي مي كنم كه به عنوان يك جوان در حفظ حرمت ها كوشا باشم.

مسئوليتم را سنگين تر كرديد

-وي اضافه كرد:من بچه محله عباسي تبريز هستم و از قيافه گرفتن بدم مي آيد. الان اتفاقي رخ نداده كه بخواهم براي رفقايم ژست بگيرم. خداوند كمك كرده و فرصتي داده تا بتوانم در محبوب ترين تيم شهرم فوتبال بازي كنم. علي طاهران راه طولاني در پيش دارد و مي بايست براي پيشرفت در عالم فوتبال ظرفيت خود را بداند.وگرنه از مسير خودم دور خواهم شد.

-علي درباره اميد عاليشاه و احمد نوراللهي دو بازيكن سرباز و ناكام تراكتورسازي در نيم فصل دوم گفت:آنها بازيكنان خوبي هستند. الان از انها بي خبرم . اميدوارم هر چه زودتر به ميادين ليگ برگردند . آنها از پرسپوليس به تراكتورسازي آمدند و مي خواستند سربازي شان را سپري كنند و به كمك حال تراكتور شوند.پس از محروميت آنها و اتفاقاتي مثل محروميت تراكتور در نقل و انتقالات متوجه شديم كه پرسپوليس بيش از نود درصد شانس قهرماني دارد.

-اميدوار است در آينده به تيم ملي دعوت شود:" من به حضورم در تيم ملي خيلي اميدوارم. اگر همين روند را ادامه دهم و حرفها و راهنمايي هاي مربيانم را گوش دهم مي توانم در فصل آينده ملي پوش شوم. فصل آينده ليگ برتر سكوي پرتابم خواهد بود. الان در تراكتور به جايگاه ارزشمندي رسيده ام و مي توانم همين روند را تا رسيدن به تيم ملي حفظ كنم."

- علي در خاتمه گفت:از كيهان ورزشي قديمي ترين نشريه ورزشي كشورمان كمال تشكر را دارم. شما به من انگيزه مضاعف داديد و پس از اين گفت و گو وظايف سنگين تر شده است زيرا فهميدم كه من هم مثل ساير بازيكنان جوان زير ذره بين كيهان ورزشي هستم.لازم است از پدرو مادرم تشكر كنم و به تمامي مربيانم خسته نباشيد بگويم.

* کیوان طباطبایی

برچسب ها: علي طاهران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فردین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
یاشاسین علی طاهران علی بالا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار