PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
وزیر ورزش و جوانان گفت:امثال اکبر افتخاری و همسرش می توانند الگویی برای زوج های جوان ما تلقی شوند.

کیهان ورزشی-

سلطانی فر درباره دیدار خود با اکبر افتخاری،پیشکسوت فوتبال عنوان کرد:دیروز فرصتی دست داد که به دیدار اکبر افتخاری از پیشکسوتان فوتبال که در بستر بیماری بودند بروم. پیشکسوتان ولی نعمتان ورزش ما هستند. ساعات اولیه وزارتم به دیدار مرحوم منصور پورحیدری رفتم.از همان ابتدا به همکارانم در وزارت ورزش و جوانان و صندوق حمایت از پیشکسوتان تاکید کردم که حتی اگر خودم نتوانستم بدلیل حجم برنامه های کاری به عیادت این عزیزان بروم از آنان غافل نشده و درکنار خود و خانواده هایشان باشند.

وی ادامه داد: برای ما متولدین دهه ٣٠ اکبر افتخاری یک اسطوره فراموش نشدنی است. بازیکنی که از دیار فوتبال خیز خوزستان به فوتبال ملی معرفی شد، بهترین بازیکن جام ملت های آسیا شد و در فینال جام ملتهای ١٩٦٨، یکی از گلهای پیروزی بخش ما را به ثمر رساند تا ایران برای دومین بار قهرمان جام ملتها شود. در آن سال ها جذاب ترین لحظات زندگی ام خرید مجله کیهان کیهان ورزشی با عکس روی جلد اکبر افتخاری و دیگر اسطوره های ملی فوتبال بود. شاید خیلی از جوانان ما ندانند که اکبر افتخاری در قالب تیم منتخب آسیا به مصاف آرسنال رفت.

وزیر ورزش و جوانان افزود: اکبر افتخاری اکنون در بستر بیماری است. دیروز به عیادت این بزرگمرد فوتبال ملی کشورمان رفتم. عکسهای او، آویخته به اتاق اش، در یکی از بهترین سالهای فوتبال کشورمان خاطرات جوانی ام را برایم زنده کرد. اکبر افتخاری و آن قیافه جذاب، یک گوش چپ کلاسیک که لحظات جوان های عاشق فوتبال آن زمان را لذت بخش کرد.نکته ای که برایم بیش از هر چیز برجسته بود عشق میان او و همسرش بود. حقیقتا همسر گرامی شان مانند یک پروانه دور او می چرخید. امثال اکبر افتخاری و همسرش می توانند الگویی برای زوج های جوان ما تلقی شوند.

وی ادامه داد: اکبر افتخاری و هم نسل های آنان اسوه های نجابت، سخت کوشی، امید، شخصیت و اصالت هستند.دیروز با وجود حال نامساعدشان با صدایی لرزان گفتند: "خیلی ممنون". خانمشان گفتند که خیلی کم پیش آمده که در مدت اخیر با صدایی واضح کلمات رابر زبان بیاورند. پس از این اتفاق خواستم برای سلامتی اش صلواتی ختم کنند. با آن حالشان خواستند که حواسمان پس از او به همسرش باشد. لحظه ای متاثر کننده بود و از او خواستم که با اراده ای که دارد می تواند مجدد سلامتی اش را بدست آورد.

سلطانی فر افزود: اکبر افتخاری هم در استقلال بازی کرد و هم پرسپولیس. لازم است بازیکنان حال حاضر فوتبال از پیشکسوتان قدیمی این باشگاهها در منش و روش رفتاری شان الگوبرداری کنند. اکبر آقای افتخاری و امثال آنان الگوهایی بی بدیل بودند. از درگاه خداوند برای ایشان دعا کنیم.

برچسب ها: مسعود سلطانی فر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار